5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

MÉDIA: Komu to má sloužit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Michal Slánička 27.8.2007 16:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednání o reformě ve druhém čtení

Obávám se, že kdyby to měla být záležitost více generací, problémům byste se nevyhnul. Řekněme si jasně, že důchodová reforma se bude týkat všech pod 40. Ti nad touto hranicí se nemusí bát žádného ohrožení.

Shoda na systému musí být, to máte pravdu, není-li však vůle, pak je nutné přiblížit se ke středovému řešení, které by neměnily dvě největší politické strany, které se de facto u moci střídají, tzn. že lze z vyjednávání vypustit KSČM. Reforma by měla dostatečnou podporu i stabilitu.

hrouda 27.8.2007 16:15

Čta rozhovory s panem premiérem

či vida televizní debaty pana premiéra s moderátorem televizní stanice, dospěl jsem k názoru, že pan premiér v pozici jeden na jednoho je v oslabení. Třeba mu skutečně chybí poradce. Já bych tam Marka Dalíka pustil. Jen je otázkou, zda by tam pan premiér nebyl zbytečný a zda by pan poradce neodcházel v doprovodu policie k výslechu.

Michal Slánička 27.8.2007 16:14

Re: Re: Re: Re: Re: Předpokládám, že víte

A to je základ problému, tudíž jste si odpověděl, proč současná koalice jde prosazovat zákony takovým způsobem, jakým se to provedlo nyní. V řadách opozice není s kým jednat, myslím u ČSSD. Je paradoxem, že vstřícnější ke konstruktivnímu jednání o zákonech jsou více i komunisté.

Michal Slánička 27.8.2007 16:09

Re: Tomu nevěřím, že by ideový guru ODS Topolánek

Ideového guru zkuste hledat v jiné straně. ;-)

Michal Slánička 27.8.2007 16:08

Re: řada občanů považuje premiéra Topolánka za hlupáčka

Domnívám se, že z pana Topolánka děláme příliš nesoběstačného člověka a Dalíka naopak příliš démonizujeme.

hrouda 27.8.2007 15:58

řada občanů považuje premiéra Topolánka za hlupáčka

Proti tomu se musím ohradit. Kdyby s ním byl Marek Dalík, premiér by nám vše vysvětlil.

hrouda 27.8.2007 15:56

Tomu nevěřím, že by ideový guru ODS Topolánek

něco nevěděl? Tak to jedině proto, že s ním nebyl Dalíček.

loula 27.8.2007 15:48

Re: Re: Re: Re: Re: Jednání o reformě ve druhém čtení

Samozřejmě jsem o důchodech přemýšlel - začíná se mě to bezprostředně týkat také - a jakmile to bylo legislativně možné, jsem začal různými formami odkládat část peněz právě na důchod. V podstatě to dělám asi 13 let. Souhlasím s tím, že struktura finančního zajištění důchodů se postupně změní, klesně podíl státem zaručeného důchodu a stoupne význam různých forem spoření a připojištění. Ale toto všechno musí probíhat postupně v časovém horizontu jedné až dvou generací. A především musí existovat koncepce státu v této oblasti, která musí garantovat, že se nebude měnit každé čtyři roky. A to bez zásadní dohody všech politických stran není možné.

loula 27.8.2007 15:41

Re: Re: Re: Re: Předpokládám, že víte

Ano, a současně řekla, že se bude různými návrhy zákonů snažit takto přijatou reformu pozměnovat. Jinak samozřejmě beru, že ne tento batoh - to není reforma - ale očekávané reformy v sociálním, zdravotním a  důchodovém systému, budou vyžadovat spolupráci těchto stran, protože jde ve všech zmíněných případech o "běh na dlouhou vzdálenost" daleko přesahujícví volební období. A přijmout např koncepci důchodového systému stylem, jakým byl připraven a projednán tento batoh, by byla katastrofa. Na druhou stranu za stávajícího antagonismu Topolánek - Paroubek si nedovedu představit, že by se tyto dvě partaje dovedli domluvit na něčem koncepčním.

Michal Slánička 27.8.2007 15:41

Re: Re: Re: Re: Jednání o reformě ve druhém čtení

Tak zaprvé - Vaší matky se náš problém důchodového systému nedotkne, dokonce ani té mé o třicet let mladší. Zadruhé - všechny strany se v minulém volebním období shodli na odchodu do důchodu v 65 letech (vyjma KSČM), takže určitý počet osob, které dnes bereme již jako důchodce, budou ještě výdělečně činí (v různých formách). Neříkám, že všichni důchodci budou podnikat či pracovat. Pouze říkám, že se hranice odchodu bude posouvat výše, což se dělo i za ČSSD a děje i dnes, změní se struktura důchodů, a zmizela diskriminace důcchodců, jestliže se svobodně rozhodnou pracovat dále. Finanční zajištění v důchodu nezmizí.

Michal Slánička 27.8.2007 15:32

Re: Re: Mě zase včera překvapil premiér Topolánek svojí neznalostí

Ano, je to o personálním výběru. Souhlasím.

Michal Slánička 27.8.2007 15:30

Re: Vážený autore

Ano, i takto lze nahlížet na zpravodajství Novy. Jestliže zvolíme Vámi navrženou optiku, pak musím jedině souhlasit.

Michal Slánička 27.8.2007 15:28

Re: Re: Re: Re: Re: Alergiku

Obávám se, že Váš výpočet bude poněkud přemrštěný. Myslím, že úředníci z Ministerstva financí ČR určitě nejsou blázni, aby v klidu nechali zaseknout takový výpadek.Pokud jste v neděli sledoval Partii, jde o snižování v oblasti trendů, nebylo řečeno, že deficitní rozpočet zmizíz roku na rok, to prostě není možné. Nechme debatu o výsledcích na pozdější dobu, až budeme mít v rukou seriózní čísla.

loula 27.8.2007 15:27

Re: Re: Re: Jednání o reformě ve druhém čtení

Ano, to je pravda, ovšem důchodců je asi 1200 tis, a myslíte si, že je vůbec reálné, aby všichni začali podnikat. Jestli by to hospodářství vůbec uneslo. Moji matce je 89 let, samozřejmě také pracovala celý život, a nedovedu si představit, že by měla podnikat.

janoryna 27.8.2007 15:25

Re: Mě zase včera překvapil premiér Topolánek svojí neznalostí

naopak, výhry ve volbách jsou jeho zásluhou, a díle také zásluhou pana Tlustého a langera. ztělesňují představy svých voličů o dobrém vůdci - porovnej se je se špidlou. kdo je přesvědčivější ?

Komik 27.8.2007 15:23

Vážený autore

Vaší chybou podle mne je, že považujete zpravodajství TV Nova v zásadě za objektivní a z tohoto důvodu Vámi uváděné případy vyhodnocujete jako "úlety". Ve skutečnosti je to styl, na kterém je zprvodajství Novy soustavně založeno, a případy náhodného sdělení pravdivých informací jsou pouhými výjimkami, které potvrzují pravidlo. Je samozřejmé, že toto zpravodajství musí vycházet z reality, ale způsob, jakým ji prezentuje a přibarvuje je vysloveně manipulativní.

Michal Slánička 27.8.2007 15:22

Re: Re: Re: Předpokládám, že víte

Vaše výhrady bych byl ochotný i přijmout, ovšem ČSSD rezignovala na jakékoliv protinávrhy, a to konstruktivní opozice nedělá. Kdyby se třeba ve Velké Británii chovala opozice stejně v podobných případech, mysely by být poslanecké lavice opozice stále prázdné. I když nemám sílu nic prosadit, musím se snažit o změny v parlamentu, nebo aspoň předestřít své návrhy řešení. Musíte uznat, že v minulém volebním období, kdy byla ODS v opozici, předkládali její poslanci alternativní návrhy zákonů i pozměňovací zákony k normám, se kterými nesouhlasili. ČSSD se v tomto případě u reformy ze všeho vyzula, odpusťe mi ten výraz.

loula 27.8.2007 15:19

Re: Re: Re: Re: Alergiku

Topolánek v úterý ráno, při zahajovacím vystoupení ke druhému čtení, řekl doslova, že na reformě vydělají všichni mimo čených pasažérů. Toto tvrdil již Tlustý v předvolebním období, když byla publikována modrá kalkulačka. Tehdy mě vyšlo - výpočty na té Modré kalkulačce - že propad rozpočtu na výběru daní bude asi 100 mld za rok.  Ptal jsem se volebního štábu ODS, jak tento propad bude eliminován. Odpovědí byly pouze fráze.

Michal Slánička 27.8.2007 15:14

Re: Re: Jednání o reformě ve druhém čtení

Jelikož jste uvedla věk, pak právě Vy, jakožto důchodkyně, byste měla reformu vítat, poněvadž odstranila diskriminaci pracujících důchodců. I toto již tištěnými médii prošlo, např. Hospodářskými novinami. Mé matce je 55 a pustila se do podnikání, věk není omezení vždy.

loula 27.8.2007 15:13

Re: Re: Předpokládám, že víte

Pouze poznámku k tomu předkládání pozměnovacích návrhů do druhého čtení.

1. V pátek večer, kdy se zahajovala serie nočních jednání vedoucí k jednomu pozměnovacímu návrhu koalice pro úterní druhé čtení, prohlásil Topolánek, že cílem tohoto jednání mj. je zavázat všechny koaliční poslance, aby zamítli jakýkoliv pozměnovací návrh oposice. Potom pochopitelně podávání pozměnovacích návrhů ztrácí smysl. Ostatně KSCM jich 10 podala, všechny byly zamítnuty.

2. Výsledkem té serie nočních jednání bylo, mimo jiné, že pět stránek týkající se zdravotnictví v prvním čtení bylo nahraženo 30 stranami jinými a dále tam byl vsunut 17ti stránkový dokument, který nikdy na zdravotním výboru projednáván nebyl - důvod vzpoury Hovorky. Poslancům byl materiál předán doslova na poslední chvíli. Pokud se tímto stylem připravuje nejdůležitější zákon roku, tak k tomu dávat pozměnovací návrhy dost dobře nejde.

loula 27.8.2007 15:03

Re: poplatky jako ve Švédsku

Před asi dvěma lety tady v Praze byla na návštěvě nějaká presidentka švédkého svazu lékárníků nebo nějaká taková funkce. A právu poskytla velice zajímavý rozhovor právě o lékárnách, způsobu objednávání a distribuce léků. Bylo to právě v době, kdy u nás probíhaly různé protestní akce lékárníků. Určitě by bylo zajímavé v archivu tento rozhovor vyhledat.

Michal Slánička 27.8.2007 14:59

Re: Re: Re: Spíš mě překvapilo,

Ano, a také mi v rozboru chybí, že do onoho součtu k zastropování se započítavají ony platby za recept i lékaře. Zároveň bych měl podotknout, že ceny drahých léčiv se sníží.

benon 27.8.2007 14:57

poplatky jako ve Švédsku

i v zemi jako je silně solidární ŠVÉDSKO jsou poplatky u lékaře.na to si bohužel musíme v kapitalismu zvyknout,ale švédský rozdíl je v tom,že STÁT má monopol na lékárny .ne jako u nás,kdy každý strejka je lékárník a rozdíly jsou až 300kč za lék.Mám na mysli lék OMNIC,který jsem nucen brát po úrazu zamysleme se nad tím systémem

Michal Slánička 27.8.2007 14:53

Re: Mě zase včera překvapil premiér Topolánek svojí neznalostí

Přeřeknutí premiéra ve výši stropu poplatků je sice trapné, ale i on je jenom člověk. Zda volební výhry ve volbách byly navzdory Topolánkova vedení je hodně vratké tvrzení. Podíl předsedy strany na kampaních nelze tak zcela přehlédnout, a to se týká všech politických stran.

loula 27.8.2007 14:53

Re: Re: Jednání o reformě ve druhém čtení

Mám pro vás jednoduchou radu. Neremcejte, vedte si celý rok bilanci příjmů a výdajů, a tu potom porovnejte se současným stavem (pochopitelně je potřeba zachytit současný stav, pamět je potvora). No, a když se vaše životní úroven sníží, tak jste onen černý pasažér. Nevím, jak bude valorizován důchod, ale výdaje vám stoupnou na vyšší DPH ( 5% na 9%), návštevy u lékaře, různě promítnutá ekologická dan. Jinak, posílám názor z diskuze, který jsem zachytil, když jsme na jaře diskutovali o případných dopadech chystané reformy. Omlouvám se vám za autora, samozřejmě s tímto názorem nesouhlasím. Novinky 3.1.2007,

ins.os33 (seznam.cz) dnes 10:58:57 - eurotel.cz DŮCHODCI CELÝ ŽIVOT NIC NEDĚLALI, KRADLI A TEĎ CHTĚJÍ

PARAZITOVAT

NA MLADÝCH - JSOU TO VYCH.CA.NÉ STARÉ DĚ.F.KY

KTERÉ SI ZASLOUŽÍ CHCÍPNOUT V LÁ.G.RU !!!!

Michal Slánička 27.8.2007 14:50

Re: Re: Re: Alergiku

Topolánek se nikdy netajil slovy, že každá reforma bude bolet a bude bolet všechny, jde jen o to, aby ta bolest byla únosná. ODS Vám nelhala, jde tím směrem, který slibovala ve volebním programu, jenomže náš volební systém zkrátka neumožní opsat sliby vítězné strany do vládního prohlášení, pokud nezíská nadpoloviční věčinu hlasů v parlamentu, přesněji ve Sněmovně, jenomže to je u nás vyloučené. Jediná cesta je koalice a již zde máme ony deformace volebních slibů. Pokud by vládla pouze ODS, pak by naplnila Vaše očekávání.

:-( 27.8.2007 14:48

Re: Mě zase včera překvapil premiér Topolánek svojí neznalostí

R^

:-( 27.8.2007 14:48

neviditelný pes VIDITELNOU HLÁSNOU TROUBOU

ODS Rv

nepolitik 27.8.2007 14:41

Mě zase včera překvapil premiér Topolánek svojí neznalostí

Přesvědčivě tvrdil, že pacienti, u kterých překročí platby ve zdravotnictví tři tisíce korun nebudou dále už nic platit, i když ve schváleném zákonu je uvedeno pět tisíc korun. Mnohý si řekne, že jde o prkotinu, ale ona to prkotina není, protože takovéto neznalost vede i ke ztrátě důvěryhodnosti. Kromě toho se chlubil, že pod jeho vedením vyhrála ODS několikeré volby. Já bych však řekl, že to bylo navzdory jeho vedení. :-/

Michal Slánička 27.8.2007 14:39

Re: Re: Re: Předpokládám, že víte

Nelze hodnotit celé volební období či splnění volebních slibů, dokud se neblížíme alespoň konci volebního období. Nyní je to neseriózní. Ale levice vyhrady bude mít, což je její demokratické právo, poněvadž vidí řešení jinak.