29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

MÉDIA: Hon na prezidenta

Český prezident se stal lovnou zvěří. V přeneseném slova smyslu na něj za každým stromem číhá nejeden lovec. Ti trochu chytřejší sice vědí, že prezident je po právní stránce naprosto „neprůstřelný“ (přesněji řečeno jím udělená amnestie), ale když oni si na něj chtějí alespoň vystřelit, někteří do něj kopnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Vašátko 8.1.2013 6:52

Souhlasím s autorem.

A bohužel, kdyby media vhodným způsobem propagovala již zmíněného krtečka, patrně by ho značná část lidí volila prezidentem. Je to krize, způsobená stále více upadající úrovní školství a obecné morálky. I když o tom dneska nikdo nechce mluvit - kolik úderníků radostně plnilo plán ve fabrikách, vyrábějících zbraně pro wehrmacht za II.sv.války ? Kdyby zítra přijel v čele sovětských vojsk znovu Brežněv, vítala by ho polovina Prahy a oslavovala většina medií.

P. Pavlovský 8.1.2013 8:03

Re: Souhlasím s autorem.

Není fatální, že politik, který se ohání svou oblibou krtečka, je patronem tunelářů?

J. Forman 8.1.2013 9:28

Re: Souhlasím s autorem.

To je Vašátkovi jedno. Fans nepoužíají rozum.

J. Heincl 8.1.2013 6:29

Demokracie je těžká věc

Články pana Husáka jsem obvykle četl rád. Považoval jsem je za zajímavé a vtipné. Poslední dobou se však pan Husák uchyluje k nadávkám těm lidem, kteří mají jiný názor než on. Přestože jsem obvykle příznivcem názorů presidenta Klause zejména ekonomických a kritických vůči EU, jeho amnestii považuji za odpornou. A nemusel jsem jako manipulativní hlupák čekat, co se napíše v novinách nebo řekne v televizi. Už při novoročním projevu jsem říkal, že amnestování lidí, jejichž soudní procesy se táhnou dlouhá léta, mi připadá nějak divné.

Takže pane Husáku, lidé jiných názorů nemusejí být hlupáci. Demokracie má totiž dvě stránky. Ta příjemná spočívá v tom, že každý může vyjádřit svůj názor bez obav z postihu. Ta nepříjemná zase v tom, že jiní lidé mají názory, které považujeme za hloupé a nesmyslné.

PS. Sundávání obrazů presidenta považuji za neslušné a ubohé.

P. Boublíková 8.1.2013 4:04

Ale pane Husáku :-(

Opravdu nejsem klausofob, Klausovy názory (zejména euroskepse a klimaskepse) jsou mi blízké, ale amnestie se mu opravdu nepovedla. Zastavovat trestní stíhání v závažbých kauzách hospodářské kriminality byla obrovská chyba.

Kromě toho, co o českém národu píšete (myslím, že dost přeháníte - naivů věřících doslaova televizi mnoho není, něco jiného je podprahová manipulace) je pro typického čecháčka charakteristická ještě další věc: neschopnost objektivně, bez nenávisti nebo bez naopak bez vášnivéo zaujetí zhodnotit Klause i Havla (čest budiž výjimkám - pan Vlk o kousek výš má o obou bývalých prezidentech velmi pěkný článek), takový ten hloupý "odzdikezdismus", buďto adorace za každou cenu - neschopnost uznat chyby a omyly svého "vyvoleného", nebo naopak popírání jakýchkoliv dobrých vlastností a činů svého "alergena" (jinak se vztak některýh lidí k Havlovi nebo Klausovi nazvat nedá a pokud se stane prezidentem Zeman, bude to totéž v bleděmodrém).

P. Pruner 8.1.2013 6:41

Re: Ale pane Husáku :-(

Amnestie má nějaké podmínky a pokud se do nich vejde i závažná hospodářská kriminalita, tak je třeba si položit řadu otázek:

Opravdu si myslíte, že postižení třeba po desetiletém procesu ještě něco uvidí ze ztracených peněz ? Co tedy dělala justice těch osm let, které jsou hranicí amnestie ? Navíc v údajně závažných případech ? Jak to, že amnestii ktitizují především ti z justice, kteří mají nejvíce másla na hlavě ? - paní Wágnerová přeci byla od r.1998 předsedkyní Nejvyššího soudu, pak místopředsedkyní Ústavního soudu. Proč ta miliarda o kterou předražili justiční palác v Brně neposloužila spíše soudcům pro zefektivnění jejich práce ? Nenapadlo Vás, že když justice nedokáže člověka usvědčit během osmi či více let, že také navzdory mediálním štvanicím může být nevinný, či rozsah jeho skutků je podstatně menší ? Ostatně zatím neznám jediného takto propuštěného.

Máte takové iluze o tomto státě, že si nemyslíte, že skutečně velcí žraloci by se z problémů dostali a nemuseli čekat osm let? Připomíná mi to lustrační zákon, který se vztahoval v podstatě na malé ryby, protože o ty velké se postaral Havel a spol. už na přelomu 1989/90 kdy se masově manipulovalo se spisy STB.

F. Eliáš 8.1.2013 7:21

Re: Ale pane Husáku :-(

Určitě máte pravdu vy, i paní Boublíková. Naši soudci jsou proslulí svou pomalostí a leností. Bohužel kdyby byli jenom pracovní lemplové, ale oni zřejmě fandí zločincům. Ani se neodvažuju pomýšlet na to, že to nedělají nezištně.

V. Bok 8.1.2013 1:28

No, sundavání portrétů

mi připadá opravdu nízké a hnusné. Nícméně, že Klaus pravděpodobně zešílel, si myslí většina národa od té chvíle, kdy došlo ke zveřejnění  rozsahu amnestie. A opravdu k tomu nepotřebovali žádné komentáře médií. Stačí zdravý rozum, který většina národa, ti tzv. obyčejní lidé, na rozdíl od tzv. elit, projevuje.

P. Pruner 8.1.2013 6:30

Re: No, sundavání portrétů

Sundávání portrétů je politickou akcí započatou STAN na Zlínsku. Považuji to za drzost, protože nikdo těmto aktivistům nedal právo toto dělat v prostorách škol a obecních úřadů určených pro všecghny občany.

Chápu, že špatná vládní politika TOP09 a STAN je vede k oprávněným obavám o budoucnost, takže se snaží využít každou příležitost ke zviditelnění.

J. Forman 8.1.2013 9:33

Re: No, sundavání portrétů

No jasně. Nejlíp každého sundavače zavřít, až zčerná. A pokud mu navíc obraz posraly mouchy, tak poslat na nucené práce.

P. Pruner 8.1.2013 10:24

Re: No, sundavání portrétů

To je ovšem Váš názor, ne můj.

Jen si myslím, že by politici neměli tahat politiku do škol a na obecní úřady pod záminkou "spravedlivého rozhořčení" pracujícího lidu.

V. Němec 8.1.2013 9:39

Re: No, sundavání portrétů

Dal jste si práci a četl jste její znění nebo o její šíří soudíte dle médií

J. Kanioková 8.1.2013 1:01

Děkuji, bezvýhradně s Vámi souhlasím, autore.

Dnes tu vládne mediokracie - metody jsou sofistikovanější, protože mediální manipulace se ukazuje být účinněšjším nástrojem než kdysi procesy...

Příštího prezidenta už vůbec nebude muset zajímat, co my chceme, potřebujeme. Nebude to mít vůbec složité, stačí, aby byl zadobře s našimi médii. I kdyby se jím stal Krteček nebo nějaký Kocour a uměl jen mňoukat, média si už dají záležet na neustálém ujišťování, že ať udělá cokoliv, dělá to stokrát líp než Klaus...

T. Šmilauer 8.1.2013 12:38

Re: Děkuji, bezvýhradně s Vámi souhlasím, autore.

Paní Kanioková, narodila jste se z ženy nebo jste byly naklonována na Jánském vršku?

J. Boleslav 8.1.2013 13:06

Re: Děkuji, bezvýhradně s Vámi souhlasím, autore.

Tak tak. Tvrdil jsem už od počátku přímé volby, že nám prezidenta vyberou media. Mediokracie, nejen u nás, se pomalu ale jistě stává skutečností. S rozšířením internetu se tento trend ještě zrychluje.

R. Langer 8.1.2013 13:42

Re: Děkuji, bezvýhradně s Vámi souhlasím, autore.

A koho tedy média vybrala?

M. Trhlík 8.1.2013 14:09

Re: Děkuji, bezvýhradně s Vámi souhlasím, autore.

Paní Kanioková nebuďte směšná, Vy chcete tvrdit, že Klause někdy zajímalo co my chceme? Toho mimo jeho rozebírání problémů , které stejně nic nepřineslo, nikdy nic nezajímalo, než on sám sebe.Co prosadil proti EU, mimo jeho pravd, kreré nikdo nerespektoval? Můžete říci co prospěšného se stalo po dobu jeho prezidentování? Má ve všem pravdu, ale lidé jsou nespokojení čím dál víc, A ne jenom levičáci a eutohujeři, či pravdoláskaři, jak je vždy Vaše oblíbené téma.A co budeme vzpomínat za řadu let, že měl pravdu, to je taková pravda, že v noci je tma a určitě každý z nás zemře.To dokáže každý z nás.Jen tu amnestii by asi většina lidí nedokázala tak zmrvit, i když na ní má právo,

V. Plocek 8.1.2013 0:36

Hon na prezidenta

To že jsou media hyeny, silně paralyzující zejména na negacích naší společnosti víme již dávno. Prvním veřejným uznáním legality tohoto počínání byl Formanův film Larry Flint. Diskuse o tomto filmu a nakonec jeho celosvětové uznání bylo prohrou demokracie. A tento tlak se neustále zvyšuje. Výsledkem jsou zatím drobná nagitivní jednání jednotlivců (např. současné schovávní fotografii prezidenta na školách). Je to náznak toho, že pokud mediím dále porostou křídla, můžeme očekávat uměle vyvolané společenské problémy. Čeští lidé jsou náchylní dost. Ale zatím zde není nikdo, kdo by jako autor článku rozumně varoval před tímto děním.

J. Kanioková 8.1.2013 1:03

Souhlas.... hyeny !