18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Gabriela 10.1.2008 19:20

Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální

Konečně jedna moje spřízněná duše!  Mohu se podepsat pod každou větu tohoto příspěvku. Občas u televize přímo trpím, vyjadřování některých moderátorů mi RVE UŠI (např. již výše zmiňované skloňování slova rukojmí). Vždycky musím situaci hlasitě komentovat, což nelibě nesou rodinní příslušníci.  Abych zde vypsala všechny nešvary, trvalo by to hodně dlouho. Uvedu jen  ty, na které jsem zvláště alergická:

Bylo tam spoustu lidí.  Zadržování rukojmích. Tyto datumy.  Tyto města byly.. Již včera jsme vám říkali (dříve hezky: již včera jsme vás informovali).   A ta výslovnost! Konzert, selebrita, debut, pointa.

Byly doby, kdy jsem měla možnost pracovat na podobné pozici jako dnešní moderátoři, ale odmítla jsem. A to jen proto, že jsem si nebyla  jistá, zda bych se svou češtinou obstála! Ale když to dnes vidím a hlavně slyším...  Nechápu kriteria, podle kterých je prováděn výběr nových moderátorů, někteří tam opravdu nepatří.

Milan 27.12.2007 13:57

Objektivita zpravodajství

Nevím proč u kriminálních činů se vždy uvádí profese podezřelého "Podnikatel" Žádná jiná profese se nikdy neuvádí. Takhle dochází ke krimininalizaci jedné skupiny obyvatel. Neviděl jsem uvedeno: dělník Václav podezřelý....

Přestal jsem sledovat veškeré zpravodajství a publicistiku v TV a nevěřili by jste jak se mi ulevilo!

Liberta 25.12.2007 18:00

Re: Re: Re: Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální - of topic

Samozřejmě jste na to kápl, je to z angličtiny. A z hlediska pravidel pro používání českého jazyka je na tom právě špatné to, že se anglismus transplantuje do stavby české věty a dělá z ní pa-jazyk. Jako ve své doběz němčiny převzaté "vezměte místo" (nehmen Sie Platz) nebo ten děsný rusismus "rozklíčovat problém" atp. Pokud se tyhle věty vyskytují slangově, je to přijatelné a někdy roztomilé ("hodit oko na..."), ale do seriózního média to nepatří. - A bohužel jste zřejmě jedním z mála mladých, kterým tento způsob vyjadřování "zní celkem divně", naopak spousta vašich současníků už to vůbec nevnímá.

Magor Milda 25.12.2007 14:31

Jeho blahorodí má právo na slušný titul

ten mu ale jeho protivníci nepřejí, stejně jako těch 33 doktorátů. Ani profesor, ani Dr. na 33 tou, čili Dr.mult.  jsem na žádném fóru nezahlédl. Naopak, kdybych těm příspěvkům měl věřit, musel bych při zahlédnutí našeho tatíčka presidenta položit pětku na pařez a utíkat.

Abdéřan 25.12.2007 10:21

Re: Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální

Samozřejmě "rozhlasové", omlouvám se za neopravený překlep.

Abdéřan 25.12.2007 10:19

Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální

U komentátorů (komentátorek) to je jako u jiných profesí, jsou dobří i špatní učitelé (politici, zubaři...) . Mám možnost sledovat ranní vysílání ČT (1, 24) a musím říci, že např. Veronika Paroulková, František Lutonský, Jakub Železný a mnozí další jsou profesionály v pozitivním smyslu tohoto označení. Také Václav Moravec je výborný, přestože v některých příspěvcích uvedených níže je (podle mého subjektivního názoru) nespravedlivě kritizován. Pokud byste si chtěli "užít" hodně mizerných moderátorů (moderátorek), pouštějte si komerční reozhlasové stanice.:-/

Bubik 24.12.2007 23:42

Úmysl pane, úmysl.

na hloupost v ČT nevěřím.

Jen na úmysly a manipulace........:-(

červotoč 24.12.2007 23:29

Pane..

Pane Svobodo nejste sám komu tyto zdánlivé drobné poťouchloviny vadí.Jsou to holt takoví pravdoláskoví maniaci a už jiní nebudou.Horší na tom je že si to musíme platit všechnu tu bývalou stávkovou bandu.:-/

Bedra 24.12.2007 22:36

Stále postbolševický moloch

Dodnes mi dluží peníze z nedávné minulosti za těžké dokazování nejprve ČT a potom jejich vymahačské firmě, že nejsem dlužníkem ČT. Nakonec to museli uznat, ale 2 faktury na úhradu výdajů spojených s dokazováním dodnes neuhradili - i když to ředitel Janeček veřejně proklamoval. Tož nevěřili by jste jaký je tam bordel. Oni mnou zpracovaný elaborát jednoznačně dokazující, že nejsem dlužník, nebyli schopni ani předat té vymahačské firmě. O aroganci a vyhrožováním soudem potažmo exekucí ani nemluvě. Měl jsem z toho psychické trauma. Výsledkem bylo, že se mi trapným způsobem omluvil-neomluvil jakýsi jejich referent (vedoucí odboru). Je to banda byrožroutů tak, tak jak ve všech státních institucích....!

Lapončík 24.12.2007 20:50

Familiárnost

je v našich televizích, hlavně u mladých moderátorů velice častá. Je běřné, že cizí, o třicet až čtyřicet roků starší účastníky různých rozhovorů a soutěží oslovují pouze křestním jménem, aniž by před ním použili oslovení pane, či paní. Za komunistů se to zase hemžilo soudruhy jen to frčelo. Tam zřejmě má vulgarizace ve vyjadřování svoje kořeny.

Mell 24.12.2007 16:29

Radostné vánoce

Přeji radostné vánoce všem pracovníkům ČT a jejím divákům přeji, aby se nemuseli dívat na programy ve střihu budovatelských dob a do nového roku 2008, aby ČT zažila hodně změn směrem doprava a zastavila se v neutrálním pásmu.

Double_K 24.12.2007 16:08

Hloupost nebo paranoia?

Tohle je fakt produkt choré mysli.

Míííla 24.12.2007 16:06

Re: Re: Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální - of topic

Máte pravdu, zní to celkem divně. Napadlo mě, že se možná jedná o anglismy ( "Tune your receiver (radio)... "), ale jistý si tím samozřejmě být nemůžu - jsem pouze student, a to ještě ne v příliš vysokém ročníku :-). Ale z hlediska pravidel na tom asi není nic špatného... 

Liberta 24.12.2007 15:56

Re: ČT je slušná, jen někteří redaktoři jsou úmyslně negramotové.

Vaše tvrzení mi připomíná takové to "myšlenka socialismu je dobrá, to jen lidé to správně nepochopili a chovají se sobecky" nebo "církev svatá je bezchybná instituce, to jen jednotliví věřící nezvládají žít podle..." ;-P. - Pokud instituce za něco stojí, bude dbát na dodržování svého kréda od ředitele po posledího údržbáře. Pokud se masově na obrazovce vyskytují jevy zde kritizované, nebude to se seriózností té instituce tak žhavé. Spíš si myslím, že liberální přístup se místo do svobody slova a objektivity zpravodajství "vrazil" do bezvládí v záležitostech morálky, slušného chování nebo diletantismu a jazykových chyb.:-(

Liberta 24.12.2007 15:48

Re: Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální - of topic

A co říkáte používání zájmena přivlasťnovacího "svůj", resp. jeho nepoužívání? Mně osobně tahá strašlivě za uši (i za oči - vyskytuje se to s oblibou i v různých reklamních textech a na billboardech) takové to "nalaďte si váš přijímač na frekvenci..." nebo "chcete si zlepšit vaši angličtinu?" (namísto "chcete se zlepšit v angličtině"). Teď už to slyším pravidelně i na ČT1...:-/

Míííla 24.12.2007 15:10

Re: Re: Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální - of topic

A ještě jsem zapomněl napsat dlouhé u u novinářů - díky za donucení k reflexi příspěvku :-)

Míííla 24.12.2007 15:09

Re: Re: Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální - of topic

Off topic je výraz používaný v internetových diskuzích pro vyjádření myšlenky (článku, textu apod.), která s daným tematem úplně nesouvisí. Akorát jsem tam bohužel zapomněl napsat jedno f :-(

JP 24.12.2007 14:52

Re: Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální - of topic

Pane študente bohemistiky, co jste myslel tím "of topic"? To je nějaký bohemismus, či co?

jensina 1 24.12.2007 14:17

Re: Provatizovat!

Souhlasím s Vámi.  Co vysílají komerční televize mi je celkem jedno, neplatím je. To, že se občas stává bulvarem Čt, mi jedno není. Nevím proč mám platit poplatky, když velká čás vysílání je reklama. To mám platit svými poplatky  ještě těmto firmám. ČT zrušila loko, které bylo velmi zdařilé, teď platí lidem, kteří se nám snaží znakovou řeči nahradid toto logo. ČT je ovlivňiována skupinou lidí, kteří byli  akteři spacákové stávky a  ti Klause prezidenta nemají rádi  a dávají mu to znát. Velká část jsou to lidé pravdylásky, kteří v současné době vylézaji "z hrobů"

jkotek 24.12.2007 13:58

Re: Nefinancujete ČT, ale platíte prostě a jednoduše státu (tedy ČT) daň z toho, že .....

Aplikaci mafie OSA do soucasnosti dostaneme akorat bandu zlodeju. Ja sam jsem stvoril autorske dilo citajici 894784 normostran (zdrojak ma asi 4 mega), ktere se denodene uziva ve vysokem tempu. Za posledni rok a pul to bylo minimalne 6 milionu uziti. (pocitacovy program je dilo literarni a precteni dila je jeho uziti).

To ze me dela jedno z nejuzivanejsich autoru v Cesku. A presto mi OSA nechce vyplacet.

Mozna az dojde programatorum trpelivost a najdou tento novy zdroj prijmu, tak pisalkum ztuhne usmev na rtech...

buky 24.12.2007 13:30

Re: Chybí toho víc

"a vo tom to je" ;-D

Míííla 24.12.2007 13:01

Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální - of topic

Pěkný den, předem se omlouvám za příspěvek lehce mimo téma, ale jako studenta bohemistiky mě zmíněné špatné skloňování docela zaujalo. Po chvíli přemýšlení a následném prohledávání internetu jsem zjistil, že to není až tak docela jednoznačné (viz http://mam.ujc.cas.cz/ujc/poradna/porfaq.htm). Na uvedeném odkazu (dále skloňování obecných jmen) se lze dočíst, že rukojmí nemá úplně jasně stanovený rod a při použití vzoru průvodčí je tedy podle mě správný i tvar rukojmích. Stejně tak silnice prvních tříd nejsou vyloženě chybné - tam už jde spíš o osobní jazykovou preferenci a zaleží na kontextu. Pokud budu mluvit např. o silnicích ve více státech, ve kterých bude mít navíc silnice první třídy jinou definici, je spojení  silnic prvních tříd jediné správné, protože ty první třídy nejsou stejné.

Nemyslím si, že by úroveň novinářu v televizích byla kdovíjak skvělá, ale uvedené příklady na zmiňovanou "katastrofu" moc neukazují.

vládík 24.12.2007 12:59

Chybí toho víc

Neutralita zpravodajství.

Elementární slušnost

Alespoň základní úcta k českému jazyku

Představa, jak by měl vypadat program "veřejnoprávní", tedy nikoliv kopírující nějvětší škvár televizí komerčních

Nechybí jí schopnost prolobovat průvan v našich kapsách.

Vítek 24.12.2007 12:40

Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální

Naprosto souhlasím, Zatím jsem nezaslechl moderátora, který by alespoň jednou nezačal větu slůvkem TAK. Pro takové "profesionály" by nemělo být ve veřejněprávní TV místo. Dále: Na ČT2 jsem pořad Události, komentáře zcela přestal sledovat - moderátoři si pozvou do studia několik osobností, na které vyjde časově několik sekund a ty mu ještě neustálým skákáním do řeči moderátoři vlastně odeberou. Hrůza, trapné. A pan Moravec? Ten z růžové barvy přechází zcela jasně do červené (rudé) a jeho stálí hosté Paroubek a Rath si docela dobře přivydělávají v jeho pořadu. Privatizace ČT je jediná možnost.

Roman Šula 24.12.2007 11:58

Re: ČT je slušná, jen někteří redaktoři jsou úmyslně negramotové.

Bohužel, nemohu úplně souhlasit. Je pravda, že to, jak jaká reportáž vyzní, je obvykle dílo konkrétního redaktora, ale obecně má ČT velmi nepříjemné oranžovozelené zabarvení, které už je asi dáno přímo vedením soudruha Janečka.

Roman Šula 24.12.2007 11:56

Re: Re: Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální

Třeba to berou podle hmotnosti...:-D Do jednoho Paroubka s Filipem by se Topolánek vešel 5x...:-D

Dědeček Hříbeček 24.12.2007 11:46

ČT je slušná, jen někteří redaktoři jsou úmyslně negramotové.

Souhlas, jen s tím rozdílem, že ČT jako instituce je slušná, bohužel ptejme se po autorech popisků a informací. To jsou konkrétní lidé. Chtějme vědět jejich jména. Ale asi bychom se divili, kdybychom se je dozvěděli.

Richard III. 24.12.2007 11:34

Privatizovat!

Omlouvám překlep, mělo být PRIVATIZOVAT!

Richard III. 24.12.2007 11:34

Provatizovat!

Není to jen elementární slušnost k prezidentovi, co ČT chybí. Tendenčnost čouhá z jejich formulací, jako sláma z děravých bot té neslané veřejnoprávnosti. Skandální je třeba neochota uvést fakta o slovenské Dzurindově reformě. Vždy si "objektivně" pozvou i někoho, kdo o výsledcích této reformy evidentně lže.

Topinka V. 24.12.2007 11:15

Re: Re: Úroveň komentátorů v českých televizích je obecně katastrofální

Já jsem "vyváženost" v ČT neshledal, pokud se nepovažuje za  vyvážené  5 x  koalice ČSSD, KSČM  a 1 x  někdo z vládní koalice