28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
yabloko 22.1.2007 20:42

pecene holuby

Ajoj,

kdyby to bylo tak jednoduche, tak bych ani nepsal. Ale autor tohoto clanku je kujon jak ma bejt. Hovori zde o dilech, ktere jde v Ceske republice koupit, nebo pujcit (tzn. asi 5 % vsech umeleckych del na svete od vzniku nahravani). Ve skutecnosti jde take o dila, ktera v digitalni podobe, nebo v ceskych obchodech nikdy nebudou (tzn. tech zbylich asi 95%). Jedna se zejmena o hystoricky cenne nahravky ruznych zanru a alternativni umelce. Bohuzel zijeme v konzumni spolecnosti a velkofirmy se stovkami zamestnancu proste nikdy nebudou mit v prodeji vsechno. Tak kde ty dila (Y) mame splasit???

Ladislav N. 22.1.2007 20:24

Tak co, mám si jít koupit ten 500 GB HDD...

...nebo počkat, až bude o 130 Kč + 19% DPH levnější? 8-o

:-D 22.1.2007 16:42

lidska blbost

jste hloupi ze jste platili - VASE MINUS muzete si za to sami, tak to nesvadej na urednicka...puvodne jsem to napsal jinak ale pry ze to bylo sproste ci co...:-))) to ani neslo rict jinak a takhle to nevyzni

Milan Kouba 22.1.2007 16:40

Bohuzel vyhlaska zrusena nebyla

v návaznosti na Váš dnešní clanek se na Vás tímto dovoluji obrátit ve věci vyhlášky č. 488/2006 Sb., kterou se stanoví typy přístrojů k zhotovování rozmnoženin, typy nenahraných nosičů záznamů a výše paušálních odměn.

Tímto si Vás dovoluji informovat, že výše uvedená vyhláška zrušena nebyla, neboť její zrušení nebylo publikováno ve sbírce zákonů. Tato informace nám byla rovněž potvrzena samostatným oddělením autorského práva Ministerstva kultury ČR. Předmětná vyhláška tak zůstává i nadále v platnosti.

Sch.glosátor 22.1.2007 15:50

TV a přehrávače v pokojích ? Jak to obejít ?

Musím zvlášť platit z vlastního přijímače a přehravače ? Nemusím. Musím být jeho vlastníkem ? Nemusím. Musím platit poplatek z přijímače z půjčovny ? Nemusím. Může být půjčovna kedekoli ? Může. Třeba v hotelu ? Jistě. Co brání pronajímat přijímače a přehravače hotelovým hostům ? Když si host může pronajmout lyže, proč ne přijímač ?  Stačí chytře připravená smlouva. Půjčovné zahrnuto v ceně ubytování. Samozřejmě, že formálně řádně zvlášť účtované. Pokud zákon neukládá půjčovně povinnost platit z  každého přístroje (třeba zjistit), neměl by být  problém. Rád bych věděl, zda a jak zahraniční turisté platí tuzemské televizní a rozhlasové poplatky.... 

Martin Bartoň 22.1.2007 15:14

Velký omyl, pane Žantovský

Tak dle sdělění MKČR jste se spletl a uvádíte lidi v omyl. Žádná vyhláška zrušena nebyla a to ani panem Štěpánkem a ani paní Třeštíkovou.

To ale neznamená, že by všechno ostatní nebyla pravda a plně s vašimi slovy souhlasím. Možná vás budou zajímat i jiné informace, o OSA jsme toho u nás napsali už poměrně hodně, včetně článku Odpověď OSA na náš dotaz o rozdělování peněz. Za tu drobnou reklamu se omlouvám, ale nedalo mi to. Možná pan Žantovský bude vědět jak problém OSA řešit. Zatím to vypadá, že ani nereaguje.

Ladislav N. 22.1.2007 16:03

Re: Velký omyl, pane Žantovský

 ;-(R^ .... !!

STK 23.1.2007 0:28

Re: Velký omyl, pane Žantovský

U vas se alespon clovek vzdy docka reakce autora ci napraveni omylu. Na tomto serveru, se tak asi nedeje, nebot autor stale nechava sve zbozne prani vystavene jako hotovou vec. Ale az na tuhle podstatnou vec s nim take souhlasim.

vládík 22.1.2007 13:56

Teprve teď jsem se vyděsil

Já totiž ve značné části EU porušil zákon. Já totiž šukal (či mr**l) na veřejnosti. Předpokládám alespoň, že veřejná produkce může být jen na veřejném prostranství. Takže kromě poplatkům vystavené televize jsem veřejnou produkci realizoval i já.  Bože, jak hluboko jsem klesl !!!

PS: Ale i na "veřejnosti" to vedlo k mé spokojenosti.

Sch.glosátor 22.1.2007 15:55

Re: Teprve teď jsem se vyděsil

V tom případě policie k prohlídce hotelového pokoje nepotřebuje povolení soudu, je to veřejný prostor. Ledaže by šalamounsky (nebo u nás Šalomounsky) platilo, že "pro účel tohoto zákona, hotelový pokoj je veřejným prostorem..." To je taková právní vymoženost, že pro nějaký účel cokoli může být čímkoli. Kdyby na to přišlo, právníci by rozdojili i kozla. Když by jim to něco nadojilo.....

Sumo 22.1.2007 13:02

Presumpce viny

Úřady každého, kdo koupí prázdný nosič automaticky pokládají za piráta a tento jeho pseudolup zdaňují autorským poplatkem.

Kam se poděla presumpce neviny, která je jedním z myšlenkových pilířů naší, tj. evropské, potažmo euroatlantické civilizace.  Ze strany OSA a jí podobných se jedná o státem schválenou loupež, o které média opakují tak dlouho, že je o.k., až se to pro část lidí stává pravdou. Hnus jeden fialovej.

Sch.glosátor 22.1.2007 15:57

Re: Presumpce viny

Platí (s výjimkami)  v trestním právu.

Hnyk 22.1.2007 12:34

Proč "pád trhu s touto komoditou"?

V Německu vyžaduje GEMA poplatky na nenahrané kazety už patnáct let, mezitím jsou to i cédéčka, vypalovačky a teď snad i tiskárny a celé počítače, na kopírky nehledě. Brzy asi budou chtít "autorský paušál" i na tužky a propisky.;-€

Takže pane Žantovský, proč budou "komodity" levnější v Bavorsku a proč do toho taháte EU a nějaké "nadnárodní firmy"???

MK 22.1.2007 11:12

Zlodejina.

Sice jsem nikde necetl, ze by byla tato "vyhlaska" zrusena, ale jinak s autorem souhlasim. Sam aktivne hraju, a i kdyz hrajeme na akci bez vstupneho, zadarmo a vyhradne vlastni skladby, tak panacek z Osy vypocita poplatek podle KAPACITY salu, nebo mista. A je mu jedno, ze je tam treba 10 lidi. Uz vubec to, ze neco pocita povazuju za drzost a ta metodika, to je dalsi zlodejina. A pak mame jako muzikanti tuhle "organizaci" milovat.

krmič 22.1.2007 11:36

Re: Zlodejina.

Jestli hrajete zadarmo a kolik lidí je v sále, to je irelevantní, to má panáček z OSA pravdu. Ale pokud opravdu hrajete jen vlastní skladby, tj. nechráněný repertoár, pak byste platit neměli. Pozor, nesmí tam být ani jediná chráněná skladba! Oni si to panáčkové vykládají velmi volně, ale domnívám se, že v soudním procesu by museli prohrát. Jenže kdo by se soudil pro těch pár stovek, že, tak každý raději zaplatí.

MK 22.1.2007 12:39

Re: Re: Zlodejina.

Presne tak, on zamaval odznakem a pry je to verejna produkce, takze je uplne jedno, ze to jsou nase skladby a bez narakoku na odmenu. Jen poplatek byl udajne nizsi. Tak nevim. Radeji jsme mu to dali, nez si nechat zastavit celou akci :(

Mablung 22.1.2007 16:04

Re: Re: Re: Zlodejina.

Že bych si odlil odznak, namaloval ho vodovkami, vytisknul si nějaký průkaz a šel vybírat prachy?;-D

RomanL 23.1.2007 9:36

Re: Re: Zlodejina.

Je to tak, pokud hrajete jenom vlastní věci, nemusíte platit nic...

Jožin 23.1.2007 15:58

Re: Zlodejina.

Tady jhde o to ze i kdyz hrajete vlastní skladby a nic nevybíráte musíte tu akci predem ose nahlásit , jinak to pocítá jakoby jsste hráli skladby autorů zastupovaných osou

janoryna 22.1.2007 10:58

co se týče toho zdanění, nevím

proč mám někomu platit za to, když si udělám kopii svého danňového přiznání nebo fotografií své rodiny. Ale další návrh pro OSAu nostu: měl by se platit příspěvek z hlavy a z rukou (možná by stačilo jednorázově při narození), z prodeje psacích potřeb a hudebních nástrojů.  Dyť já si mohu také autorská díla  nahlas číst, zpívat nebo zahrát či opsat.

dada 22.1.2007 10:39

omlouvám se za nedokončenou větu v důsledku cenzury na Neviditelném psu. Děkuji.

LJG 22.1.2007 11:35

Re: omlouvám se za nedokončenou větu v důsledku cenzury na Neviditelném psu. Děkuji.

píše se do toho velkého okýnka pokud se vám zobrazuje.............

dada 22.1.2007 10:37

Re:Autorská práva. Zajímalo by mne, kolik peněz odvádějí naši socialističtí "umělci" zahraničním interpretům za stovky jejich okopírovaných písní, které s oblibou krákorají, když mám OSA Nostra zakazuje zazpívat si i doma na zahradě, pokud by to slyš

krmič 22.1.2007 11:40

Re: Re:Autorská práva. Zajímalo by mne, kolik peněz odvádějí naši socialističtí "umělci" zahraničním interpretům za stovky jejich okopírovaných písní, které s oblibou krákorají, když mám OSA Nostra zakazuje zazpívat si i doma na zahradě, pokud by to

Zahraničním interpretům neodvádějí pochopitelně nic, je to Ochranný Svaz Autorský. Zahraničním autorům ano.

Ladislav N. 22.1.2007 19:53

Re: OSA Nostra

A podle jakého klíče peníze zahraničním autorům rozdělují, když nevědí, kdo si co vypálil, nahrál, zkopíroval... Přitom vyberou obrovské částky!!

22.1.2007 9:40

není to celé omyl?

Souhlasím s jedním diskutérem přede mnou v tom, že autor si celou záležitost vycucal z prstu. Vyhláška č.488/2006 S. z listopadu stále platí a nikdo ji nezrušil. Prostě žádná zrušovací vyhláška nebyla publikována., tímpádem vše platí tak, jak bylo zavedeno do života v listopadu.

Ladislav N. 22.1.2007 19:49

Re: není to celé omyl?

Hypoteticky je možné, že odstupující ministr (kdy že to vlastně převzala "nová" Topolánkova vláda?) něco podepsal, vydal k vydání ve Sbírce, ale vzhledem ke krátkému časovému odstupu ještě oficiálně vydána nebyla.

Podrobnější odkazy bych očekával od autora článku, ale kde nic není...

Mablung 22.1.2007 8:35

Eh, ne tak úplně

Opravím Vás v cenách. DVD stojí něco pod 10 Kč, ok. Ale půjčení mě stojí 30 Kč. Krabička 5 Kč. Čas není prakticky žádný, u mě. V půjčovně se zastavím cestou z práce, 10 min zpoždění (půjčím si 5 - 10 DVD (CD)). Vypalování mi čas nesebere, prostě jednou za čas vstanu od knížky a vyměním DVD (otrava je s chráněnými nosiči, které musím nechat projet ve dvou programech, ale ...). Nehledě k tomu, že si člověk často půjčí DVD (či CD) od kamaráda. Tím jdou náklady ještě níže. Tudíž, započítal-li bych i čas, jedno přepálené DVD mě stojí tak 60 Kč maximálně, ale spíše méně. Myslím že 60 Kč je o trochu méně než cena na krámě. A pokud by cena nových nosičů klesla na 300 Kč, stejně by to bylo pořád 5x více než já zaplatím za vypálení. Tudíž i pokud by vydavatelství snížila cenu byť na polovinu dnešní, stejně by podle mě hodně lidí pokračovalo ve vypalování. Já určitě.

Co se týče vybírání poplatků, mě tento status quo vyhovuje. Souhlasím s vybíráním poplatků z nosičů. Jestliže to je cena za tolerování p2p sítí, kde já osobně nabízím nelegálně díla chráněná copyrightem (stejně jako desítky, možná stovky tisíc dalších). Ale nesouhlasím s vybíráním poplatků za přehrávače, televize, ... . To už OSA a podobné organizace přehánějí.

MLOK1 22.1.2007 14:01

Re: Eh, ne tak úplně

Občas najdu ve výprodejích opravdové skvosty (Mozart, Vivaldi, Chopin) za 50 - 90,-Korun českých. A kšefty se hýbají.

       Pokud ovšem CD stojí 500,-Kč, tak na cedulku napíši slovo TARSAN, podtrhnu a udělám šipku z prava doleva. A CD si někde půjčím a přepálím. To se pak pánové nemohou divit.

Ladislav N. 22.1.2007 15:59

Re: Re: Eh, ne tak úplně

Taktak. Já takhle koupil za 40,- krásné české koledy, a vzal jsem jich rovnou 10 CD, jako dárky pro přátele. ;-)

A pak taky v Globusu staré nahrávky od jedné známé kapely za 100,- , ale technicky byly tak špatné, že už tam nejspíš nikdy nic nekoupím.