7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Kadlec 3.8.2010 19:08

Re: Ano, pravda je jiná

Ty jsi Štroble vážně umtata. 

J. Štrobl 3.8.2010 19:12

Re: Ano, pravda je jiná

Docela mě baví, jak se vy soudruzi hned poznáte. Snažíte se každému tykat a nemaje argumentů jenom nadáváte.

V. Prokopová 3.8.2010 19:17

Re: Ano, pravda je jiná

Za největší ubohost pokládám to, že pokud s vámi někdo nesouhlasí, okamžitě je komunista. Nikdy vás nenapadlo, že to může být jen o úhlu pohledu, nikoli o stranické příslušnosti?

J. Štrobl 3.8.2010 19:20

Re: Ano, pravda je jiná

Označil jsem Vás snad za komunistku?

V. Prokopová 3.8.2010 19:25

Re: Ano, pravda je jiná

Nepřímo ano.

J. Štrobl 3.8.2010 19:33

Re: Ano, pravda je jiná

To jsem ovšem neměl v úmyslu a omlouvám se za to.

V. Prokopová 3.8.2010 19:40

Re: Ano, pravda je jiná

Omluvu přijímám.

R. Tesařík 3.8.2010 19:52

Re: Ano, pravda je jiná

vypadáte tak ale s vašimi podivnými názorry.

V. Prokopová 3.8.2010 20:04

Re: Ano, pravda je jiná

Kde uvádím, že jsou to jen moje názory? Snažím se uvádět fakta. Kde si je můžete ověřit jsem také uvedla, tak nevím, co vám ještě není jasné. Začněte třeba u Kačorovy knihy, dále u knihy J. Šikla - u té nevím přesně název, ale v knihovně vám určitě poradí; dále v archivech. 

R. Tesařík 3.8.2010 20:09

Re: Ano, pravda je jiná

a co používat vlastní makovici??

V. Prokopová 3.8.2010 20:14

Re: Ano, pravda je jiná

To nechám na jiných. Já se opírám o fakta. A pokud máte makovici vy, je to sice zajímavé, ale ne překvapující.

R. Tesařík 3.8.2010 20:15

Re: Ano, pravda je jiná

o fakta??  A o která??

O. Kadlec 3.8.2010 19:20

Re: Ano, pravda je jiná

Je jako krocan. Znáte to? Z jednoho starého amerického filmu: "Nesnáší jahody." "Proč?" "Jsou červený!"

O. Kadlec 3.8.2010 19:24

Re: Ano, pravda je jiná

Ty jsi hochu úplně vygumovanej. Komunisti dodneška vládnou v Číně. Takže podle toho každej Číňan může zabít libovolného Číňana a u soudu se bude hájit tím, že tak bojuje proti režimu. Jako atentátníci kdysi v Československu! Ty jsi ... a taky ... :-)

R. Tesařík 3.8.2010 19:53

Re: Ano, pravda je jiná

vy  jste ale matlák. Jak z kalendáře komunistického náboráře.

O. Kadlec 3.8.2010 19:48

Re: Ano, pravda je jiná

Ale jo, máte pravdu, nemá cenu si z vás dělat legraci. Když se člověk setká s takhle hloupou demagogií

   "Ano, zločinní čs parašutisté krutě zavraždili Heydricha pokojně jedoucího do práce. Ale běžte milá paní s Vaší logikou."

...tak je lepší se s takovým člověkem vůbec nebavit. Takže i když vám zase vykám - respekt si nezasloužíte.

R. Tesařík 3.8.2010 20:19

Re: Ano, pravda je jiná

Že vy se odvažujete hovořit o respektu..chucpe.

I. Hil 3.8.2010 15:41

Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

do popisu "hrdinských akcí":

Cituji:

Pan Rošický nebyl nikdy v KSČ ani v LM. Měl v závodě jmenovce, tuším, že Karla. Ten v milicích byl.Pan Rošický byl vrchní účetní, léta pro peníze nejezdil. Jeho podřízený, který měl převoz peněz na starosti ale byl v té době podezřelý z defraudace a pan Rošický výjimečně musel jet sám. Dostal pistoli jen k tomuto účelu, tak jak je to všude ve světě běžné u osob, doprovázející peněžní zásilku. Nevím, jestli úmyslně nebo z neznalosti špiníte památku slušného člověka. Ani přepadení se neudálo tak, jak popisují Mašínové - mám před sebou kopii pitevního protokolu - podlitiny v krajině temenní a v záhlaví na levé straně....rány odpovídají úderům pažby pistole s úmyslem přivést přepadeného do bezvědomí. Pod levou lopatkou zástřel z bezprostření blízkosti. Druhý zástřel ve 4. mezižebří vpravo. Odpovězte mi, jak se pan Rošický prokazatelně prvním výstřelem střelil do zad, jak tvrdil Mašín? Prý se o pistoli prali a pan Rošický se zastřelil sám.... Tato rána byla smrtelná, druhá prošla hrudníkem. Tolik protokol.

Podepsáni MUDr. Jiří Beran, MUDr. Mil. Hurt, Dr. J. Koláčný

I. Hil 3.8.2010 15:45

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

ani Kašík nebyl žádný komunistický fanatik, naopak hrozil mu pro pobožnost vyhazov od SNB.

zdroj: http://domaci.ihned.cz/?article[comment][ukaz_vsechny]=1&article[comment][art_id]=45268020&p=002000_d&article[id]=45268020

J. Štrobl 3.8.2010 18:08

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

Krásná ukázka manipulace. Opíráte se o lživé články časopisu Pohraničník a nepravdivou výpověď Rošického syna. Pravda je ovšem jiná: Datum, místo:2.8. 1952, mezi Čáslaví a Hedvíkovem

oběť: pokladník Kovolisu Josef Rošický - akce: přepad vozu vezoucí výplaty do Hedvíkova za účelem získání většího finančního obnosu na úplatky pro akci na osvobození Ctirada Mašína, který byl toho času ve věznici v Jýchymově

plán: zastavit vůz převážející hotovost v stejnokroji lidových milicí, předstírat vyšetřování, posádku vylákat z auta, omámit a svázat

provedení: V autě cestovaly čtyři osoby - řidič, bezpečák, pokladní a vedoucí závodní kuchyně, která zde byla shodou okolností (požádala kolegy o svezení). Proti nim stáli Josef Mašín a Václav Švéda. Václav zastavil vůz, vyzval řidiče aby se legitimoval, když bezpečák protestoval, přistoupil z druhé strany Josef Mašín a s namířenou pistolí jim oběma přikázal vydat zbraně a vystoupit, což se také stalo. Josef Mašín si sedl za volant, zatímco Václav vedl oba zajatce pěšky. Josef s autem odbočil k lesíku, když se pokladník pokusil zezadu zasáhnout do řízení. Josef zastavil a přikázal oběma vystoupit, aby je odvedl k lesíku, kde je chtěli svázat, taktéž pěšky. Během cesty pokladník vytáhl pistoli, kterou měl dosud ukrytou, a namířil na Josefa. Ten zjistil, že jeho vlastní pistole mu vypadla v autě, a tak se chladnokrevně vrhl na pokladníka, který stál asi 2m od něj, sebral mu pistoli a, poněvadž pokladník stále kladl odpor, během potyčky ho zastřelil jeho vlastní zbraní. Zbylí tři byli zavedeni do lesíka a tam ponecháni.

výsledek: Přepad byl úspěšný, peníze byly získány.

V. Prokopová 3.8.2010 18:30

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

Ne, pan Hil má pravdu. V závodě Kovolis pracoval jistý Rosický, člen LM. Ale to jistě věděli jak Mašínové, tak Janata, který v Kovolisu pracoval a na přepadení dal tip. A jak lze vysvětli tvzení J. Mašína, že se pan Rošický zastřelil vlastní zbraní, když podle pitevního protokolu měl zástřel z bezprostřední blízkosti nad hřebenem lopatky a projektil byl nalezený vlevo v krajině podpažní?  Stejně jako zavražděný O. Kašík. Druhý zástřel byl ve čvrtém mezižebří vpravo. A pokud vím, Mašínové všude uváděli, že padl jen jeden výstřel....

Loupežnou vraždu nelze ničím a nijak omluvit. Stejně tak jako bestiální vraždu na spoutaném, omámeném a tudíž úplně bezbranném člověku.

J. Štrobl 3.8.2010 18:40

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

V knize Odkaz je citována řeč vysokého představitele Lidových milicí a bezpečnostního referenta Karla Skokana, který také jel ve vozu a který tehdy prý tvrdil, že Rošický je člen závodní milice. Ozbrojený milicionář Rošický prostě vytáhl zbraň na neozbrojeného Mašína (zbraň Mašínovi vypadla v autě) a chtěl ho zastřelit. To jsou fakta.

V. Prokopová 3.8.2010 18:49

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

Ano, četla jsem,ale přečtěte si pohled i z druhé strany. On totiž každý bude vypovídat tak, aby postavil sebe a své skutky do co nejlepšího světla, ještě jsem se nesetkala s tím, aby někdo svědčil proti sobě. Věřte mi, že něco o tom vím, tenhle případ se svým způsobem dotýká i mé rodiny a se vší odpovědností tvrdím, že to není pravda. Zeptejte se pamětníků v Hedvíkově - potvrdí vám, že v závodě pracoval pan Rošický jako hlavní účetní - nikdy nebyl ani v KSČ, tudíž nemohl být ani v milicích, a Karel Rosický, který byl jeho pravý opak. Ale to jsem popsala už výše.

M. Trhlík 3.8.2010 18:38

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

Pane Štrobl,nerad diskutuji na téma,které není ověřené.Odkud pramení Vaše pravda?Pokud je od aktérů ,je zaručeně pravdivá?Já si myslím,že skupina bratrů Mašínů jednala spíše v afektu a vůbec  nepřemýšleli koho zastřelí.Pokud by se jim postavil do cesty i zapřisáhlý odpůrce komunistů,tak pochybuji,že by odešel živý.Jinak si myslím,že neustálé diskuse o této skupině k žádnému konci nepovedou.Myslím,že skuteční zastánci bratrů Mašínů a jejich skupiny,by měli vyhlásit sbírku na jejich památník a neuvažovat proč jim nebylo uděleno státní vyznamenání.

J. Štrobl 3.8.2010 18:44

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

Nemáte pravdu. Ostatní tři Rošického společníci, kteří byli přítomni v autě, to bez úhony přežili. To se tu jen někteří lidé pokoušejí skutečnost překroutit a věru, vybírají si k tomu originální materiály jako je Pohraničník apod.

V. Prokopová 3.8.2010 19:06

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

A zase fabulujete. Proč napadáte oponenty, kteří se snaží podat pohled i z druhé strany a nedoložíte to argumenty? Já jsem prostudovala dost dokumentů, které ostatně si může přečíst každý, kdo má zájem. Bylo toho napsáno dost, kdo chce znát pravdu má dnes x možností. Nedávno vyšla kniha M. Kačora Svědomí hrdinů; vím, že už byla několikrát zmiňována. Jsou to dokumenty z archivů, vzpomínky pamětníků, rekonstrukce vražd, rozhovory s tehdejšími vyšetřovateli a spousta dalších, málo známých skutečností.

J. Štrobl 3.8.2010 19:15

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

Vám se zdá těch argumentů, které jsem tady snesl, málo? V současné době vyšla kniha bří Mašínů Cesta na severozápad. Už jste si ji přečetla?

V. Prokopová 3.8.2010 19:24

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

Tak především jste neuvedl žádné argumenty. Vyprávění účastníka nepokládám za důkaz, na který bych si dovolila odvolávat. Psala jsem, že jsem přečetla snad všechnu dostupnou literaturu. Beru to jako zajímavé vyprávění,  nic víc, Nikdy bych si to, co není nijak ověřeno nedovolila vydávat za fakta.

J. Štrobl 3.8.2010 19:41

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

Vyprávění účastníka má důkazní hodnotu. To se přece uznává u jakéhokoliv soudu. Četla jste také toto:

http://pohranicnik.bloguje.cz/603424-masinove-teroristi-a-vrazi.php

A co na to říkáte?

V. Prokopová 3.8.2010 19:58

Re: Pravda je poněkud jiná, ale ta se nehodí

Četla; je tam jen několik nepřesností a některé detaily jsou vynechány. Řidiče Kavinu a zdravotníka Turina stačili ještě oloupit o 1300kč.

U pana Rošického je rozporů nejvíce, zastavím se jen u některých - Mašín uvádí, že pan R. se zastřelil při přetahování o pistoli; podle jeho výpovědi se střelil do břicha. Jak je potom možné, že podle pitevního protokolu měl zástřel v zádech z bezprostřední blízkosti, který byl smrtelný a druhý zástřel ve 4. mezižebří? Podle téhož protokolu byl zástřel veden výrazně menší osobou nebo byl vystřelen na osobu ležící na zemi? (rekonstrukcí střelného kanálu)

Proto se na rozdíl od  vás zdržuji rezolutních prohlášení, protože mám pochybnosti.