11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

KONEC SVĚTA: Poslední generace

Pokud se neudělá něco zásadního proti dosavadním trendům, jsme poslední generací. Další už nepřijdou, protože nastane konec světa. Nechceme být poslední generací, proto musíme burcovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Jánský 24.9.2023 15:43

souhlas.. velmi pěkné a pravdivé.. je třeba bubnovat na poplach..

L. Král 23.9.2023 19:43

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-narust-dusevnich-onemocneni-stat-nezvladne-nadeji-jsou-soukrome-investice-229988

V. Novák 25.9.2023 22:11

Je známo, že v koncentrácích, dále jen KL, vymizely veškeré duševní choroby. V boji o přežití selekce, hladu a šílené vyčerpávající práce, nebylo dost energie k tomu, aby byl člověk duševně nemocný.

Závěr, co je třeba udělat s duševně nemocnými si pak každý udělá sám. ;-O

J. Plzák 23.9.2023 9:32

Je na nás, abychom těm nadšeným dnešní kulturou vysvětlili, že blbí jsou oni a ne my a že na to doplatí.

Je potřeba jim znovu a znovu ukazovat pohrdání nad tím, co oni považují za dobré mravy.

Stejně to nepochopí. A ještě k tomu je třeba také pohrdat vysokoškolskými učiteli, kteří s nimi jedou na stejné vlně.

J. Hejna 23.9.2023 9:28

"Jsme poslední generací, která považuje gramatiku za důležitou věc", ale "jedeme z kopce"

Ach jo..

J. Skála 25.9.2023 6:20

!!

E. Solarová 25.9.2023 8:22

Co se vám na tom nelíbí? Je to dobře.

J. Jurax 22.9.2023 23:13

Každý nebo skoro každý, jenž dosáhne abrahámovin, ba i věku vyššího, přinejmenším ve chvílích skepse nabývá dojmu, že právě on patří k poslední generaci, která ještě čte a umí psát i mluvit hezky česky, je schopna pravého citu a ctí ty osvědčené a ctihodné hodnoty a vůbec není už úplně blbá, neboť ví kdy byla bitva u Lipan a kdo to byli Mendělejev nebo Pasteur nebo Livingstone i když se jí vybije mobil a trefí na Králický Sněžník nebo na Macochu bez GPS jen s papírovou mapou a kompasem či umí zpaměti spočítat kvadratickou rovnici aspoň s reálnými kořeny nebo písemně dělit necelá čísla a tak dál a podobně.

No a některé to drží furt, neboť shledávají kolem sebe četné příklady, jež jim to potvrzují.

M. Kocián 23.9.2023 6:57

Ono spíš jde o všeobecnou orientaci ve světě na podkladě skutečných a křížově ověřených informací. Což je přirozeně výsadou starších - mladí na to ještě nemohli mít dost času a pracují většinou s informacemi zprostředkovanými a mnohdy zmanipulovanými. A jelikož zmanipulovat celé knihovny je těžší, než např. Wikipedii, cítí někteří z nás dříve narozených, že papírová kniha má při vzdělávání stále svoje místo. Ale samozřejmě je to jen část celého problému.

P. Suchopárek 22.9.2023 17:31

Autor si zřejmě nevšiml, že "Poslední generace" se sestává převážně z náctiletých, kteří se v roce 12 nezasebevraždili, a tudíž to je úplně jiná generace, než o které píše, že je poslední!

J. Barcal 22.9.2023 21:34

No, já si zase myslím, že jste nepochopil psaný text.

P. Suchopárek 23.9.2023 15:47

Takže autor nemá pravdu, když tvrdí, že jsme poslední generace schopná pochopit psaný text?

P. Suchopárek 23.9.2023 15:47

Takže autor nemá pravdu, když tvrdí, že jsme poslední generace schopná pochopit psaný text?

J. Barcal 24.9.2023 10:30

Ne, já reagoval na ten Váš příspěvek, ne na autora článku.

J. Barcal 24.9.2023 10:31

Ne, já reagoval na ten Váš příspěvek, ne na autora článku.

I. Semrád 22.9.2023 17:14

O tempora, o mores!

R. Tesařík 22.9.2023 15:05

Není to tak zlé..To ses jen probudil víc nasranej a dědkům zde se to líbí.

R. Langer 22.9.2023 17:39

A co, cucákům se to nelíbí? ;-D

R. Tesařík 22.9.2023 18:34

Nevím jak cucákům. Mně osobně to přijde až příliš naštvané.

P. Vychodil 22.9.2023 19:19

a proč ? když pomineš literární styl a nadsázku...

R. Tesařík 22.9.2023 19:25

Nepřipadá mi ta situace tak tragická.

P. Vychodil 22.9.2023 20:04

samozřejmě, otázka kvality života je čistě subjektivní,mimo jiné ovlivněná samozřejmě okolím, míněno okolním standardem. Lidé žijí i ve válečné řavě...

Jaklův článek není o tragedii budoucích generací, spíše o degradaci.

Jak byste definoval svoje jsoucno, která bude, vypadat následovně. Žádná elektřina, či pouze sporadicky. Žádná televize, jen nějaký tranzistorák. V baráku mrze, pouze v "sednici" se topí dřevem v kachlácích. Žádná tekoucí voda, pouze ta z potoka, či v lepším případě ze studny, žádná koupelna, sprcha, přes cestu teče potok, o kus dále je splav, chceš-li se dobře umýt.. Žádný doktor, zubař v dohledu, pouze kněz, na záchod se chodí na hnůj, brambory na políčku, králíci dupou, koza ve chlévě, slepice kdákají...

je takový život tragedie ? Asi ne, ale mnozí by to považovali za degradaci současné životní úrovně...

J. Barcal 22.9.2023 21:56

No tak jestli po něčem takovém toužíte, tak co Vám dnes brání. Stačí vyrazit do trochu méně rozvinutých východních, popř. jihoamerických, zemí, a můžete si ho dopřát plnými doušky. Tak se nestyďte, a do toho. Ale já Vás v tomto rozhodně následovat nebudu.

P. Vychodil 22.9.2023 23:47

Synku, tvoje reakce vypovídá o naprostém nepochopení ...

J. Ticháček 22.9.2023 20:05

Když mají maturanti problémy s četbou a pochopením návodu k přípravě instantního jídla, mám pocit, že situace tragická je. Stejně jako když v krámku vedle gymplu potkám studenty - už samo to označení zavání eufemismem - kteří si s necelými šedesáti korunami na tři kluky (i takové okamžiky občas přicházejí), kteří si na pomoc s tím, zda se mají podělit o dva, nebo tři balíčky sušenek berou do ruky mobil a počítají to na kalkulačce. Stejně tak považuji za tragické to, že středoškoláci dost často nejsou schopni z lesa přinést dřevo na oheň. Když pak člověk zjistí, že hledali podle mustru, tedy podle těch dvou, nebo tří klacků, které zahlédli u ohniště, tedy delší, kratší, silnější či tenčí prostě nevzali v úvahu. Je to tragické.

J. Barcal 22.9.2023 22:03

No, to je ale jen důsledek dnes praktikované výchovy. Samý počítač a mobil, žádná četba, žádný pobyt v přírodě (pionýrské tábory - ale ty byly mnohdy spíše skautské), stálé rozmazlování od rodičů spojené s naprosto nulovými požadavky ve škole, tak se není čemu divit. My jsme museli umět malou i velkou násobilku jako když bičem mrská. To samé zeměpis, a ostatní předměty. Ale z toho by dnešní rozmazlení mamánci měli akorát trauma, a to přece nesmíme dopustit. Zajímavé na tom je, že my ho neměli.

J. Jurax 22.9.2023 23:18

Klid.

Ono je to ještě horší.

Vzpomínám si, že podobnou řeč vedl můj tata ke mně o mé generaci někdy na jaře roku 1967, když jsem měl před maturitou.

J. Plzák 23.9.2023 9:27

No ale,že dnešní situace stojí za h..., to přece nemůžeš popřít?

M. Skalka 22.9.2023 14:24

Co se piva týče, bych jako zapřísáhlý vinař s panem Jaklem často, dokonce velmi často, polemizoval, ale v tomto případě bych podepsal z jeho úvahy úplně všechno... Jdu si číst papírovou knížku a s velkým gustem obracet stránky. To prostě žádná e-kniha a další vymoženosti této prazvláštní doby nenahradí!

P. Vychodil 22.9.2023 19:24

R^

jsem možná trochu více progresivní, mám rád e-book, pro jeho skladnost, možnost čtení při mizerném světle...samozřejmě jen pro jisté kategorie textů, literatury...