24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

KONEC SVĚTA: Poslední generace

Pokud se neudělá něco zásadního proti dosavadním trendům, jsme poslední generací. Další už nepřijdou, protože nastane konec světa. Nechceme být poslední generací, proto musíme burcovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 25.9.2023 22:11

Je známo, že v koncentrácích, dále jen KL, vymizely veškeré duševní choroby. V boji o přežití selekce, hladu a šílené vyčerpávající práce, nebylo dost energie k tomu, aby byl člověk duševně nemocný.

Závěr, co je třeba udělat s duševně nemocnými si pak každý udělá sám. ;-O

E. Solarová 25.9.2023 8:22

Co se vám na tom nelíbí? Je to dobře.

J. Skála 25.9.2023 6:20

!!

P. Jánský 24.9.2023 15:43

souhlas.. velmi pěkné a pravdivé.. je třeba bubnovat na poplach..

J. Barcal 24.9.2023 10:31

Ne, já reagoval na ten Váš příspěvek, ne na autora článku.

J. Barcal 24.9.2023 10:30

Ne, já reagoval na ten Váš příspěvek, ne na autora článku.

J. Moravec 24.9.2023 8:20

Které principy máte na mysli? Ty křesťanské, židovské, muslimské, ... ?

Kdyby lidstvo setrvávalo na odzkoušených principech mohli jsme dnes žít v jeskyních. Pokrok lidstva vždy provázely a budou provázet slepé cesty.

Mluví z Vás, tak jako z pana Jakla, nostalgie a smutek, průvodní to jev stáří. Každý tomu někdy podlehne. Jako mladí jsme měli zcela jiné starosti.

L. Král 23.9.2023 19:43

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-narust-dusevnich-onemocneni-stat-nezvladne-nadeji-jsou-soukrome-investice-229988

P. Suchopárek 23.9.2023 15:47

Takže autor nemá pravdu, když tvrdí, že jsme poslední generace schopná pochopit psaný text?

P. Suchopárek 23.9.2023 15:47

Takže autor nemá pravdu, když tvrdí, že jsme poslední generace schopná pochopit psaný text?

J. Plzák 23.9.2023 9:32

Je na nás, abychom těm nadšeným dnešní kulturou vysvětlili, že blbí jsou oni a ne my a že na to doplatí.

Je potřeba jim znovu a znovu ukazovat pohrdání nad tím, co oni považují za dobré mravy.

Stejně to nepochopí. A ještě k tomu je třeba také pohrdat vysokoškolskými učiteli, kteří s nimi jedou na stejné vlně.

J. Hejna 23.9.2023 9:28

"Jsme poslední generací, která považuje gramatiku za důležitou věc", ale "jedeme z kopce"

Ach jo..

J. Plzák 23.9.2023 9:27

No ale,že dnešní situace stojí za h..., to přece nemůžeš popřít?

M. Kocián 23.9.2023 6:57

Ono spíš jde o všeobecnou orientaci ve světě na podkladě skutečných a křížově ověřených informací. Což je přirozeně výsadou starších - mladí na to ještě nemohli mít dost času a pracují většinou s informacemi zprostředkovanými a mnohdy zmanipulovanými. A jelikož zmanipulovat celé knihovny je těžší, než např. Wikipedii, cítí někteří z nás dříve narozených, že papírová kniha má při vzdělávání stále svoje místo. Ale samozřejmě je to jen část celého problému.

J. Jurax 22.9.2023 23:49

Generaci Woodstocku je +-75. Brzo vymře a přijdou ti po nich ... jestli puritáni nevím :-)

P. Vychodil 22.9.2023 23:47

Synku, tvoje reakce vypovídá o naprostém nepochopení ...

J. Jurax 22.9.2023 23:45

Až na první větu docela souhlas.

J. Jurax 22.9.2023 23:41

:-))) a bigbíťáci ...

J. Jurax 22.9.2023 23:33

No, já už neměl knihy kam dávat. Takže jsem přešel na e-knihy; mám v tabletu přenosnou knihovnu aktuálně o 7388 svazcích zvící 25 GB a čtu si na co mám právě chuť.

J. Jurax 22.9.2023 23:18

Klid.

Ono je to ještě horší.

Vzpomínám si, že podobnou řeč vedl můj tata ke mně o mé generaci někdy na jaře roku 1967, když jsem měl před maturitou.

J. Jurax 22.9.2023 23:13

Každý nebo skoro každý, jenž dosáhne abrahámovin, ba i věku vyššího, přinejmenším ve chvílích skepse nabývá dojmu, že právě on patří k poslední generaci, která ještě čte a umí psát i mluvit hezky česky, je schopna pravého citu a ctí ty osvědčené a ctihodné hodnoty a vůbec není už úplně blbá, neboť ví kdy byla bitva u Lipan a kdo to byli Mendělejev nebo Pasteur nebo Livingstone i když se jí vybije mobil a trefí na Králický Sněžník nebo na Macochu bez GPS jen s papírovou mapou a kompasem či umí zpaměti spočítat kvadratickou rovnici aspoň s reálnými kořeny nebo písemně dělit necelá čísla a tak dál a podobně.

No a některé to drží furt, neboť shledávají kolem sebe četné příklady, jež jim to potvrzují.

J. Barcal 22.9.2023 22:09

Dovolím si nesouhlasit. Podle mne ta zásadní chyba nastala tím, že se k tomu pustila jistá Buzková.

J. Barcal 22.9.2023 22:06

Nevím, asi jsem staromilec. Je pravda, že už jsem docela starší. Ale ten pocit držet knihu v ruce a obracet listy, to mi žádný tablet nikdy nemůže vynahradit.

J. Barcal 22.9.2023 22:03

No, to je ale jen důsledek dnes praktikované výchovy. Samý počítač a mobil, žádná četba, žádný pobyt v přírodě (pionýrské tábory - ale ty byly mnohdy spíše skautské), stálé rozmazlování od rodičů spojené s naprosto nulovými požadavky ve škole, tak se není čemu divit. My jsme museli umět malou i velkou násobilku jako když bičem mrská. To samé zeměpis, a ostatní předměty. Ale z toho by dnešní rozmazlení mamánci měli akorát trauma, a to přece nesmíme dopustit. Zajímavé na tom je, že my ho neměli.

J. Barcal 22.9.2023 21:56

No tak jestli po něčem takovém toužíte, tak co Vám dnes brání. Stačí vyrazit do trochu méně rozvinutých východních, popř. jihoamerických, zemí, a můžete si ho dopřát plnými doušky. Tak se nestyďte, a do toho. Ale já Vás v tomto rozhodně následovat nebudu.

J. Barcal 22.9.2023 21:34

No, já si zase myslím, že jste nepochopil psaný text.

V. Machálková 22.9.2023 21:06

Vidím to stejně.

V. Machálková 22.9.2023 20:54

Jak může být Rusko mnohonárodnostním státem, když všechny národy podle vás vyvraždili ? To nemá logiku.

P. Vychodil 22.9.2023 20:31

Neni takový život úžasný ? Žádný majetek který svazuje či zavazuje ...no, já jsem vyměknul a v cca 60ti jsem se oženil ... také to není k zahození :-)

J. Ticháček 22.9.2023 20:18

Já už také.

Ale spíše z praktických duvodů, tedy z nutnosti. Už jsem se stěhoval tolikrát, že většina knihy, které jsem zdědil a koupil je stejně narovnaná v krabicích na jediném stabilním místě, které mám k dispozici. V garáži svých rodičů. Většinu života trávím na cestách, spím pod širákem, když je hnusně tak pod nějakým přístřeškem, vzadu v dodávce, někdy i ve stanu. Na zimu se stěhuji na lyžařskou ubytovnu. A když už jsem doma a mám chuť číst, a tu mám neustále, nějak mi v pětapadesáti nevyhovuje osvětlení. Prostě na tu knihu nevidím. A to jsem si ještě před deseti lety byl schopen číst i při svíčce.