26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

KNIHA: Krvavé jahody

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mik 18.3.2008 22:59

Ano, to byla typická socialistická forma pomoci

a takhle pomáhají levičáci na celém světě

kučera 18.3.2008 19:28

Petruška píše pěkně

Malá Aston a jeho glosátor jsou echt burani. Nekomentují zajímavý obsah glosy paní Petrušky, ale plivou žluč na její jméno. To není fér! Jo - kdepak jsou časy gentlemanů! Už ani ve sportu nejsou!  Nehezký je svět nevlídných lidí !

Malý Aston 18.3.2008 15:48

Petruška zase kecá!

Již dlouho jsem ji neviděl plakat v televizi,jak ji chudinku ti zlí komančové stíhali a jak proti nim bojovala.Kdepak je Petruška,když Jičínský píše odvolání k Ústavnímu soudu? Jak to že neprotestuje proti Paroubkovi a Filipovi a jejich tvrzení že u nás nikdy žádná totalita nebyla?Nebo je taky proti otevření dokumentů od StB? Pročpak?Nemohu ty plačící disidenty ani vidět.Jak jim jde o jejich prachy jsou aktivní,jak jde o komanče drží hubu a krok včetně Veškrny.:-D

honzak 18.3.2008 17:30

Re: Petruška zase kecá!

Ale fuj! Vždyť oni jsou soudruzi jen pomýlení. Na sjezdu vystoupí se sebekritikou a dají si závazek. Ten socialismus je přece dobrý, jen ty lidi nám do něj nějak, soudruzi, neštimují!

honzal 18.3.2008 14:56

autorka

svoji levicovou orientaci nezapře. A o družstevním rolnictví má představy srovnatelné s představami Hurvínka o vedení 3. světové války. Asi se v kavárnách a disidentských bytech pohybovalo jen malé množství aktivních družstevních rolníků.....

Pro zlepšení informovanosti - ve stejné době měla moje babička (zemědělská dělnice, později "fabrička" ve Strakonické zbrojovce) důchod 450,- Kčs.

zdena 18.3.2008 14:58

Re: autorka

.. a moje po 4 dětech a fabrice 150.. co s tím?

honzak 18.3.2008 17:27

Re: Re: autorka

myslím, že našim babičkám už nepomůžeme. Ani jsem se nechtěl chlubit.

Ale třeba bude paní Šustrová příště opatrnější ve svých ekonomických odhadech.

karell 18.3.2008 14:59

Re: autorka

A ona je ta kniha o tom kolik brali zemědělci nebo o komunistických zvěrstvech na nichž se podíleli naši lidé?

rasputin 18.3.2008 14:54

Kupka

KUPKA, Jiří SvetozarAA 10936Pražské jaro   / Jiří Svetozár Kupka        . - 1. vyd    . - Praha: Mladá fronta, 1952  . - 326 s  . - (Boje; Sv. 23)       

Román, který vypráví příběh závodu vyrábějícího vagony v období kdy tento závod, zprvu neplnil plán a později se dostává do čela pražského kraje. form;česky]

Odehrává se v prostředí proletářské Libně. Popisuje záškodnickou práci západních agentů, kteří se dostali do ústředních úřadů. Hrdinou románu je svazák Víťa, který se vrací z vojny, pozná všechny nedostatky a za pomoci starého dělníka Březiny a předsedy Truhláře zahájí cestu k nápravě. Rozvíjí se tu i jeho milostný vztah k mladé soustružnici Šárce. 21.01.1953

ignorant 18.3.2008 14:51

Proč?

Proč se v Česku po válce děly snad horší věci než za války?

zdena 18.3.2008 14:56

Re: Proč?

.. protože za války je jasné, kdo je nepřítel ..

Sam Křepelka 18.3.2008 13:55

hlouposti i pravda

Hloupost Petruška napsala tím, že dle jejího názoru byl plat tehdejších zemědělců nejakých 1.800,- až 2.100,- . Je naprosto mimo mísu a jenom prozradila, že o tehdejším venkovu nic, ale vůbec nic neví. Pravda je v chování tehdejších lidí, kteří se mnohdy obdobných nešťastníků v lepším případě z kádrových důvodů báli, v horším štítili.

Ale ani za první republiky to nebylo lepší . Jak šokující je zjištění, že Benešovo vláda zakázala po obsazení Rakouska nacisty přijmout cca 10000 rakouských židů. Možná by jim tím nezachránila život, ale vůbec se o to nepokusit je mnohem horší !

Miroslava 18.3.2008 17:29

Benešova vláda ?

v roce 1938 když bylo obsazeno Rakousko byl Beneš předsedou vlády ??

to jsou mi novinky ... :-)))

jste se asi zbláznil člověče

jirka.s. 18.3.2008 17:31

Re: Benešova vláda ?

A máte, paní Miroslavo, utřený prach na televizoru i zespodu? ;-(

Jarda 18.3.2008 19:15

Re: hlouposti i pravda

Priteli Krepelko precti si ten clanek jeste jednou a pozorneji. Autorka pise o navratu devcat z Ruska po 18 letech, to znamena leta sedesata. v te dobe se druzstevnikum v porovnani s lety padesatymy darilo lepe. Jinak vlada byla Hodzova a potom Beranova a mas naprostou pravdu, ze jejich chvani vuci Zidum a nemeckym antifasistum hledajicim u nas asyl bylo hanebne.

R 19.3.2008 21:34

Re: hlouposti i pravda

Jak jsem poznal prostředí v našem družstvu, tak to bylo tehdy i hodně o různých zájmových a rodinných klikách na úrovni šedé ekonomiky. Kdo byl v té správné klice, žil si vcelku dobře, i když měl těch jednotek a  peněz málo.  Když měl známého mezi traktoristy, měl za pakatel odvoz nebo  orbu na záhumenku. Když měl známého někde na sýpce nebo ve skladu, měl za pakatel krmení pro domácí zvířectvo. Když měl známého v opravnách družstva, měl za pakatel svářečské, soustružnické a podobné práce.  Atd.

Přistěhovalci, jako byly ty sestry, pokud nepatřily do žádné takové kliky, měly tak na té vesnici mnohem těžší život.

Jakub S. 18.3.2008 13:43

No ale Slovenský štát snad byl nadšený a spolehlivý spojenec třetí říše, ne?

A musel být dobyt a obsazen, ne? Na rozdíl od nás. Z toho jaksi určité rozdíly v chování vyplývají?

Marat 18.3.2008 10:57

Ze Slovenaska bylo uneseno několik set občanu.Vrátil se jích zlomek.

No tak,přece,jsme slované a my slovanisti přece nesmíme mět svým nejmilejším bratrum a tím méně sobě za zlé,co máme za zlé germánum.Je přece rozdíl kdo vraždí a kdo mučí,no né?Nedávno jsem četl výpověď jednoho někdejšího slovenského studenta.Šel navštívit otce do nemocnice a potkal se  se sovětským vojákem.Ten ho hned sebral a dovedl na velitelství.Odvezli ho na Sibíř a vláda Beneše se vůbec nezajíimala o ty unesené občany ze Slovenska.Bodejť by to Beneše zajímalo.Vždyť se už v prosinci 1943 chtěl na  Stalinovi,aby po osvobození dělal na vládu ČSR nátlak,aby se domáhala potrestáni  Slováku a tak se i Rudá Armáda hrdá snažila plnit Benešovu prosbu.Píše,že počátkem padestátych let byli ze Sibířského lágru propuštění a měli být vrácení do ČSR .Do vagonu jích bylo naloženo prý šedesát a do Černé,na hranici Slovenska jich dojelo živích ze šedesáti jen dva.Těch 58 bylo vyloženo ve stavu mrtvém po stanících po celé té dlouhé trati.Taková prkotinka že?A takové lidské špíny řvou na Mašíny,že byli vrazi,neboť připravili o život v ČSR tři dráby zhovadilého réžimu.Jinak je ovšem je pravdou,že družstevnici v ČSR po hodně roku žili praktický v nevolnictví které bylo blíže otroctví.Tchán se dal nachytat na Slovensku v šedesátem roce na dosídlení českého pohraničí a bral v JZD měsičně výpatu 400 Kčs.a měl tři školou poviné děti.To byl život bohatý,že soudruzi?

\semicolon 18.3.2008 12:30

Re: Ze Slovenaska bylo uneseno několik set občanu.Vrátil se jích zlomek.

Článek považuji za skvělý. Myšlenku, že by obyčejný družstevník bral v 60. letech 6x300=1800 Kčs považuji za obyčejný omyl, to se stává. Dodal bych ale, že i ti, kdo do družstva nevstoupili, byli také okrádáni a utlačováni, a řekl bych že mnohdy více než družstevníci.

Pokud jde o nevolnictví, netýkalo se jenom zemědělců, ale i tzv. "pracující inteligence". Například učitelé dostávali v té době tzv. umístěnky, a kdo byl umístěn do pohraničí, jen těžko se dostával jinam. Ještě když jsem se v osmdesátých letech hlásil na vysokou školu, zaradoval se ředitel gymnázia, že moje matka je uklízečka. Mohl mi tedy přiklepnout dělnický původ, což znamenalo větší šanci na přijetí, než kdybych byl po otci "inteligence". Bylo hodně lidí, kteří se na školy nedostali důvodů z třídních, politických nebo náboženských. Myšlenka, že osmdesátá léta už nebyla totalitní, je absurdní.

pamětník 18.3.2008 13:22

Re: Ze Slovenaska bylo uneseno několik set občanu.Vrátil se jích zlomek.

Střelba Mašínů:    Stanislav Rošický (syn zastřeleného  účetního, nekomunisty) se vyjádřil        15. března 2008:    "Mašínoví jsou pro mne loupežní vrazi, nedokázal bych jim podat ruku."  

Slovensko bylo jediný spojenec Německa při přepadení Poska (získalo část území).

Slovensko také útočilo na Ukrajinu a Rusko a za likvidaci 70 000 židů platilo Hitlerovi 500 říšských narek ze každého jednoho z nich.

Marat 18.3.2008 16:13

Re: Re: Ze Slovenaska bylo uneseno několik set občanu.Vrátil se jích zlomek.

Syn přece pochopitelně odsuzuje ty kteří jeho tátu zabili.Kdyby tátu Stanislava Rošického zabil autem něopatrný řidič,tak samozřejmě stejně bude odsuzovat toho řidiče.To je lidské.I potomci Slánského a ostaních oběšencu také stejně přísně odsuzují Gottwalda a jeho partu ze smrti těch bolšánu.Ostaně ti si trest smrti zasloužili i když za něco dočista jiného,nežli byli pověšeni.

Aurelius 18.3.2008 21:32

Re: Re: Re: Ze Slovenaska bylo uneseno několik set občanu.Vrátil se jích zlomek.

Skutecne, vy veríte, ze byli obeseni?

milan007 18.3.2008 10:32

paní petruško

Až budete někdy u dvou deci vína diskutovat se s svými přáteli , např. s panem Pithartem, zeptejte se jich co dělali v té době ??

ojebavac Marxe 18.3.2008 11:06

Re: paní petruško

:-DR^

Jakub S. 18.3.2008 9:43

Paní Petruško: prosím -

-  k t e r é  to bylo JZD? Proč to nenapsat na plnou ústa, kde tehdy tak zneužili (vyčúúúraní Češi, že...) té jejich šílené situace?

A že by se měly v gulagu, a kdekoliv v zemi, kde zítra znamená předevčírem, mnohem hůř? Ale nesporně. A to má ty vych*ánky v té dědině omlouvat? Relativismus, relativizování všeho, co jde, je jedna z nejnebezpečnějších věcí, vy to dobře víte.

cestovatel 18.3.2008 10:17

Re: Paní Petruško: - život ilegálů pracujícíh na farmách v USA je však někdy podobný nevolnictví

Začátky v zemědělských družstvech byly pro všechny pracovníky velmi těžké, i dnes jsou tam

nejnižší platy a nejistota práce (snižuje se výroba, dováží se více potravin, rok 2006 za 32 miliard). 

Celkově je život na venkově dnes komplikovanější , zejména méne solidární než před 20 lety. Omezuje se veřejná doprava, ruší  se někde školy, málo pracovních příležitostí,.útěk do měst.        

glosátor 18.3.2008 9:32

Hledejme příčinu

S tou paní byl nedávno v novinách rozhovor a líčení toho, co prožila v gulagu, bylo nad nejděsivější představy. Po návratu do ČR jí už alespoň denně nešlo o život, byť chování českých družstevníků bylo odporné. Podstatné je však zamyslet se nad příčinou, proč musela prožít takové hrůzy, aniž by se jakkoliv provinila. Odpovědí je totální lidské i profesionální selhání přesvědčeného socialisty a rusofila Beneše, který  v prvních dnech po obsazení ( žádné osvobození se nekonalo, ruští vojáci se tu chovali jako prasata  )  země Rudou armádou   pasivně   strpěl  řádění komand NKVD , která zatýkala a posílala do lágrů bílé emigranty i jejich děti. Jednalo se přitom o plnoprávné československé občany .  Následovala jeho výzva k divokému odsunu Němců, tichý souhlas s ovládnutím policie a armády komunisty a skončilo to únorem.  Je skutečně s podivem, že po tomhle levičáckém zmetkovi se u nás po převratu přejmenovávaly ulice a náměstí.

RL 18.3.2008 10:02

Re: Hledejme příčinu

souhlasR^ Beneš si nezaslouží úctu a už vůbec by neměl být nazýván prezidentem budovatelem. Jeho pravá role byla pouze bořitelská. Vše co vzniklo za masarykovské republiky Beneš obratně zničil. Nejprve v roce 1938 a později v opět v roce 1948.

válečné dítě 18.3.2008 10:41

Re: Re: Hledejme příčinu franz von Papen (katolík) - Mnichovská zrada - II. světová válka

„Hitlera jsme si najali. Za dva měsíce ho zatlačíme do kouta, až bude kvičet,“ prohlásil sebevědomě Franz von Papen. Psal se leden 1933. Fanatik s knírkem a novopečený říšský kancléř byl podle konzervativního intrikána bezpečně „zarámován“ ve vládě plné spolehlivých lidí. U moci měl vydržet pár týdnů. Zůstal 12 let. 50 milionů mrtvých.

Zločinem proti všem státům v Evropě byla Mnichovská dohoda z roku 1938. V té době se Československo podílelo na světovém obchodu se zbraněmi a municí cca 25 %.  To vše získal Hitler bez větších potíží a mohl se lépe připravit na hlavní cíl jeho výbojů  -  na Východ, jak to plánoval již na začátku 30 tých let a uspěl.  LEBENSRAUM.- hlavní cíl jeho výbojů - získání nového životního prostoru v Rusku..Evropští demokraté to podcenili, některým to ?.???

Při osvobozování naší vlasti zahynulo 144 000 vojáků RA, 33 000 rumunů a 190 američanů.

Jara 18.3.2008 9:30

zemědělské jednotky

V šedesátých letech / 1963/ byl můj bratranec, dědic středně velkého mlýna ,násilně přinucen vstoupit do JZD. Bylo mu 31 let, pracoval v družstvu za 10,-Kč denně... Naštěstí byl svobodný. Chtěla bych vidět ty družstevnice, které braly 3až 6 krát měsíčně víc než 300 ,- Kč.