Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
KNIHA: Adornův aktuální apel
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Pavelka 4.3.2022 20:06Tyto autority jsou neoslovitelné , nejsou schopné dialogu , jsou uzavřeny v argumentační smyčce ! Takto urazit vedení Bruselu, je od Hvíždaly podivné , ještě nezdůraznil že postrádají Sebereflexi a jsou pyšné ! |
R. Langer 4.3.2022 13:01"Pokud tyto prostředky v rostoucí míře nahrazují cíle, můžeme skoro říct, že v těchto radikálních hnutích marketing nahrazuje politiku. V čele jsou lidé, kteří jsou zároveň chladní, bez vztahů, čistě technologicky smýšlející a v určitém smyslu pomatení – ač jsou u nás jiné národnosti, propagují etnický nacionalismus." Díky za naprosto přesnou definici Zelených bolševiků! |
R. Langer 4.3.2022 12:56Přesně! |
R. Johnová 4.3.2022 12:08Nějak těm disidentům z doby před rokem 1989 v dnešní době nerozumím. |
T. Hraj 4.3.2022 12:00Hvížďala asi má svobodou šíření na mysli příslovečnou svobodou po projevu. |
T. Hraj 4.3.2022 11:57Přesně tak! |
V. Hlad 4.3.2022 11:04Ukázka ducha frankfurtského duševního titána : Jiří Vysloužil v Hudebním slovníku pro každého o Adornových hudebních spisech píše: „V estetice a sociologii zajímá Adorna především bytí hudby ve společnosti, a obráceně společenského bytí v hudbě. Adorno sleduje vývoj hudby jak v tržní (kapitalistické), tak v řízené (totalitní) společnosti, v nichž hudba podle jeho názoru ztrácí svůj pravdivostní charakter. Pravdivá je pouze hudba ,utopických katastrof‘ expresionistů, v níž ,kvůli krásnu již krásno neexistuje‘, soudí dialektik Adorno. Filozofovo odmítání jiných moderních hudebních směrů (klasicismu) a tendenční výklad R. Wagnera vyvolaly oprávněný nesouhlas. Adornova sociologická analýza negativního působení tržních mechanismů na hudbu se však jeví nadále aktuální. Opodstatněná je i jeho kritika řízení hudby ideologickými mechanismy totalitní společnosti, již podal ve studii s trefným názvem ,Hudba na provázku‘...“ |
V. Hlad 4.3.2022 10:57Ve chvíli, kdy někdo začne tvořit "myšlenku" na téma "pravicový radikalismus" , je 100% jasné, že nastane levičácké blábolení (p.Hvížďala naprosto neomylně,pokaždé). Pravicoví radikálové jsou ti extrémně horující pro osobní zodpovědnost, samostatnost, svobodu každého názoru, vlastenectví ? |
R. Johnová 4.3.2022 9:19Jen poznámka pro autora: "...na vztahu ke svobodě slova, která je zaměňována za svobodu šíření slova". Listina základních práv a svobod zák. 2/1993 Sb. zaručuje svobodu "projevu" nikoli "slova". A projev je šíření slova. |
I. Schlägel 4.3.2022 9:08Máte pravdu, pane autore. Anarchokapitalisté jako etalon pravicového extrémismu pochodují institucemi, mění zákony, pronikají do parlamentů, vlád a školních osnov. Představují tu nejradikálnější hrozbu naší spořádané, echt liberální společnosti. Amen. |
A. Stárek 4.3.2022 7:42Eh... "Pravicového radikalismu"? PRAVICOVÉHO? O kom je řeč? Komunismus, fašismus, nacismus, socialismus, dnešní atmosféra jediného správného názoru na západních školách atd - jsou všechno LEVICOVÉ ideologie. |
J. Gutvirth 4.3.2022 6:46Asi Adorno je zloděj co křičí chyťte zloděje |
R. Gramblička 4.3.2022 6:36cit:"Naším úkolem tedy je odhalit falešnou projekci radikálů, kteří jsou právě těmi subjekty, které bychom měli změnit, a ne ti, vůči kterým mobilizují svou nenávist. Jak už kdysi poznamenal Adorno – protože tyto autority jsou neoslovitelné, nejsou schopné dialogu, komunikují jen pomocí sloganů, jsou uzavřeny v argumentační smyčce." Ano, to sedí dost přesně, ale na spíš na kolektivisty a woke radikály, kteří vyhazují profesory z univerzit či jiné lidi z práce a otravují jim život. Na ty radikály, jejichž myšlení je odvozeno od základů frankfurtské školy, jejímž je Adorno představitelem. Tož tak |