16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

KNIHA: Adornův aktuální apel

Právě vyšla kniha německého filozofa a sociologa Theodora Wiesengrunda Adorna Aspekty pravicového radikalismu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavelka 4.3.2022 20:06

Tyto autority jsou neoslovitelné , nejsou schopné dialogu , jsou uzavřeny v argumentační smyčce ! Takto urazit vedení Bruselu, je od Hvíždaly podivné , ještě nezdůraznil že postrádají Sebereflexi a jsou pyšné !EU

R. Langer 4.3.2022 13:01

"Pokud tyto prostředky v rostoucí míře nahrazují cíle, můžeme skoro říct, že v těchto radikálních hnutích marketing nahrazuje politiku. V čele jsou lidé, kteří jsou zároveň chladní, bez vztahů, čistě technologicky smýšlející a v určitém smyslu pomatení – ač jsou u nás jiné národnosti, propagují etnický nacionalismus."

Díky za naprosto přesnou definici Zelených bolševiků! ;-D

R. Langer 4.3.2022 12:56

Přesně! R^ ;-D

R. Johnová 4.3.2022 12:08

Nějak těm disidentům z doby před rokem 1989 v dnešní době nerozumím.Rv

T. Hraj 4.3.2022 12:00

Hvížďala asi má svobodou šíření na mysli příslovečnou svobodou po projevu. ;-D

T. Hraj 4.3.2022 11:57

R^ Přesně tak!

V. Hlad 4.3.2022 11:04

Ukázka ducha frankfurtského duševního titána :

Jiří Vysloužil v Hudebním slovníku pro každého o Adornových hudebních spisech píše: „V estetice a sociologii zajímá Adorna především bytí hudby ve společnosti, a obráceně společenského bytí v hudbě. Adorno sleduje vývoj hudby jak v tržní (kapitalistické), tak v řízené (totalitní) společnosti, v nichž hudba podle jeho názoru ztrácí svůj pravdivostní charakter. Pravdivá je pouze hudba ,utopických katastrof‘ expresionistů, v níž ,kvůli krásnu již krásno neexistuje‘, soudí dialektik Adorno. Filozofovo odmítání jiných moderních hudebních směrů (klasicismu) a tendenční výklad R. Wagnera vyvolaly oprávněný nesouhlas. Adornova sociologická analýza negativního působení tržních mechanismů na hudbu se však jeví nadále aktuální. Opodstatněná je i jeho kritika řízení hudby ideologickými mechanismy totalitní společnosti, již podal ve studii s trefným názvem ,Hudba na provázku‘...“

V. Hlad 4.3.2022 10:57

Ve chvíli, kdy někdo začne tvořit "myšlenku" na téma "pravicový radikalismus" , je 100% jasné, že nastane levičácké blábolení (p.Hvížďala naprosto neomylně,pokaždé).

Pravicoví radikálové jsou ti extrémně horující pro osobní zodpovědnost, samostatnost, svobodu každého názoru, vlastenectví ?

R. Johnová 4.3.2022 9:19

Jen poznámka pro autora: "...na vztahu ke svobodě slova, která je zaměňována za svobodu šíření slova". Listina základních práv a svobod zák. 2/1993 Sb. zaručuje svobodu "projevu" nikoli "slova". A projev je šíření slova.

I. Schlägel 4.3.2022 9:08

Máte pravdu, pane autore. Anarchokapitalisté jako etalon pravicového extrémismu pochodují institucemi, mění zákony, pronikají do parlamentů, vlád a školních osnov. Představují tu nejradikálnější hrozbu naší spořádané, echt liberální společnosti. Amen.;-D

A. Stárek 4.3.2022 7:42

Eh... "Pravicového radikalismu"? PRAVICOVÉHO? O kom je řeč? Komunismus, fašismus, nacismus, socialismus, dnešní atmosféra jediného správného názoru na západních školách atd - jsou všechno LEVICOVÉ ideologie.

J. Gutvirth 4.3.2022 6:46

Asi Adorno je zloděj co křičí chyťte zloděje;-)

R. Gramblička 4.3.2022 6:36

cit:"Naším úkolem tedy je odhalit falešnou projekci radikálů, kteří jsou právě těmi subjekty, které bychom měli změnit, a ne ti, vůči kterým mobilizují svou nenávist. Jak už kdysi poznamenal Adorno – protože tyto autority jsou neoslovitelné, nejsou schopné dialogu, komunikují jen pomocí sloganů, jsou uzavřeny v argumentační smyčce."

Ano, to sedí dost přesně, ale na spíš na kolektivisty a woke radikály, kteří vyhazují profesory z univerzit či jiné lidi z práce a otravují jim život. Na ty radikály, jejichž myšlení je odvozeno od základů frankfurtské školy, jejímž je Adorno představitelem. Tož tak