18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

ISLAMOFOBIE: Ani rasismus, ani morální prohřešek

Pravděpodobně nejzávažnější provinění, kterého se lidé dopouštějí, je obviňování odpůrců Islámu z rasismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 28.8.2015 11:48

Re: K neziskovkám: Právě totalitní režimy se dívaly

Ale prdlajs. Nikdo asi nemá žádný problém s tím, když se pár (nebo i víc, než pár) lidí s podobným zájmem / problémem spojí a řeší věci společně. Horší jsou účelové spolky, založené proto, aby si jejich členové zajistili příjem od státu a/nebo získali moc nad nějakou oblastí ve jménu přírody / boji proti diskriminaci / whatever. To jsou jen paraziti, které je potřeba vyhubit. Tím nemyslím fyzicky zlikvidovat, samozřejmě. Prostě jim jen znemožnit krást peníze nás všech.

D. Stirský 28.8.2015 13:22

Re: K neziskovkám: Právě totalitní režimy se dívaly

I na procesu v Norimberku se např. Alfred Rosenberg nebo Julius Streicher hájili tím, že slovo "vyhubit" nemysleli ve spojitosti s Židy doslova, a že má v různých dialektech různý význam...

S. Donát 28.8.2015 13:23

Re: K neziskovkám: Právě totalitní režimy se dívaly

No a?

P. Vaňura 28.8.2015 14:21

V případě Julia Streichera to možná byla pravda

Streicher, jehož vinou bylo to, že vydával antisemitistický, časopis byl někdy r. 1940 v rámci vnitrostranických bojů uvnitř NSDAP odstaven (před horším osudem ho zachránila osobní přízeň A. Hitlera). Konfrence ve Wannsee byla až v lednu 1942.

Naproti tomu Rosenberg zůstával vysokým výkonným činitelem režimu až do konce.

J. Brožek 28.8.2015 11:49

Re: K neziskovkám: Právě totalitní režimy se dívaly

Ať si neziskovky dělají co chtějí, ale ať nevydírají ze státu dotace a tedy ze mě peníze na daních. A je mi úplně jedno, čím se zabývají.

Ovšem velmi bych všech co tak obětavě pečují o blaho ostatních, aby o něj pečovali u něj nebo u sebe doma a netahali je do mého sousedství.

D. Stirský 28.8.2015 13:20

Re: K neziskovkám: Právě totalitní režimy se dívaly

Byl-li bych věřící, řekl bych, že se budu modlit za to, abyste nikdy nějakou neziskovku nepotřeboval. Třeba ve stáří, v nemoci, v tíživé právní situaci... Nezbývá, než si říci: "Bože, odpusť mu, neb neví, co plácá". A propos: Neziskovka je třeba i Česká správa sociálního zabezpečení nebo Policie ČR. I tyto instituce dostávají "dotace" (říká se tomu příspěvky) z mých a Vašich daní.

S. Donát 28.8.2015 13:51

Re: K neziskovkám: Právě totalitní režimy se dívaly

No srovnávat zloděje ze soukromých neziskovek přisátých na státní cecek s Policií je dost zajímavé. Ale asi tušíte, že zrovna PaChy na mysli nikdo neměl.

K. Křivan 28.8.2015 13:53

Re: Není neziskovka jako neziskovka.

Vy neumíte rozlišovat mezi například nějakým hospicem a svinstvem jako je Romea a spol. ?

S. Donát 28.8.2015 14:54

Re: Není neziskovka jako neziskovka.

Nemusí to být zrovna hospic, že. U nás je místní občanské sdružení, které pořádá kulturní a sportovní akce - turnaj v nohecu, country bál, Vánoční turnaj v ping-pongu a podobně. Občas jim pomáhám, mám tam několik přátel. Jediné finanční prostředky jsou ty, které se vyberou na vstupném / startovném a podobně. A pak nějaké menší dary od sponzorů, většinou na tombolu, nebo jako odměna za vítězství v nějakém turnaji. S takovou neziskovkou opravdu problém nemám.

J. Jurax 28.8.2015 15:35

Re: K neziskovkám: Právě totalitní režimy se dívaly

No, malinko jsem si zagůglil, poučil jsem se, co je to nezisková organizace, příspěvková organizace a organizační složka státu.

Takže třeba Česká správa sociálního zabezpečení je organizační složka státu, nikoliv neziskovka. Policie je ozbrojený sbor, formálně (patrně, explicite jsem to nenašel a nejsem právník) taky organizační složka státu.

Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Neziskov%C3%A1_organizace a navazující odkazy.

S. Donát 28.8.2015 19:33

Re: K neziskovkám: Právě totalitní režimy se dívaly

Ano, tak nějak. Nedávno jsem se s kamarádem hádal, že "firmy" jako PČR, nebo AČR jsou rozpočtové organizace. Poučil mě, že už dávno rozpočtovky neexistují, že jsem hodně zaspal dobu :).

J. Schwarz 28.8.2015 20:23

Re: K neziskovkám: Právě totalitní režimy se dívaly

Šašku! tak proto počítá ministerstvo s několika miliardami pro "neziskovky" na příští dva roky...

K. Křivan 28.8.2015 10:49

Povinnost mít rád lidi ?

Není člověk jako člověk.  Mám rád svou rodinu, přátele, můj národ, mojí bílou rasu, z Asiatů mám rád hezké, mladé ženy,..... ale z těch všech jen ty inteligentní, vzdělané, poctivé lidi.

Kdyby si můj syn přivedl domů hezkou Číňanku, podobně jako pan Ulč,.... srdečně bych ji přivítal.  S černoškou by přestal být můj syn. Ale žádný strachy, tohle nehrozí.

D. Stirský 28.8.2015 13:27

Re: Povinnost mít rád lidi ?

Tak to já bych nebyl proti. Zrovna nedávno jsem viděl nádhernou, ale opravdu nádhernou mulatku - mluvila bezchybně česky včetně přízvuku. Takže rodiče musela mít zřejmě černé i bílé rasy.

K. Křivan 28.8.2015 13:43

Re: Povinnost mít rád lidi ?

1) S tou genetikou to nikdy není půl na půl. A když ty bělošské geny převáži, .... pak to může být velice pěkný výsledek.  Ve vámi popisovaném případě, jde nejspíš o českou matku, kterou oplodnil negr a nejspíš se na ni pak vy......  To je nejčastější případ.  Nevadilo by vám mít tak pitomou tchyni ?

2) Něco jiného je si pěkně zasouložit a něco jiného je založit rodinu.

D. Stirský 28.8.2015 10:02

Článek je trošku mimo.

1. Zajímalo by mne, kde konkrétně - myslím tím především tento web - jsou nějaké davy "sluníčkářů", "multi-kulti" apod. Je tomu spíš naopak -  zde na NP jsou ve výrazné menšině. A tak se mnozí vlamují do otevřených dveří a jen se vzájemně utvrzují ve svých názorech. Jedinou významnou skupinou jsou ti, kteří podepsali prohlášení vědců (asi 10 tisíc občanů). 2.: Neviděl jsem, že by někdo někoho obviňoval z rasismu, neboť většině z těch, co se k problému vyjadřují, je jasné, že muslim může být černoch černý jako saze nebo běloch bílý jako sůl, o "žlutých" nemluvě. 3. Nikdo ze "sluníčkářů" (pro mne je tento výraz ze stejné žumpy, jako výraz "židomil" za Protektorátu) netvrdí, že bychom měli okamžitě přijmout tisíce a tisíce uprchlíků a zajistit jim od bytu přes bezplatné vzdělání a lékařskou péči až po obstarání práce! To, co jim vadí (a mně také, a to dost) je tón a slovní většiny příspěvků, který - tu více, tu méně - xenofobní a nenávistný je. Mnohé reakce si nezadají - jak již jsem kdysi uvedl - s dosti ohavnými výplody některých lidí za Druhé republiky (tehdejší komentáře typu "tak vidíte, kam jsme to dospěli s tou demokracií a Masarykovým humanismem") či v počátku let 50. a druhé půli let 70. ("kdo jsou ti vědci", "kdo jim dal právo mluvit jménem národa", apod.). 4. Zvláště odporné, avšak bohužel nikloli výjimečné (alespoň na tomto webu) je pak štvaní proti neziskovkám (dojiči státního rozpočtu a dotací z EU, zrušit, zakázat, dovedou jen mlátit hubou).

J. Hanzal 28.8.2015 10:11

Re: Článek je trošku mimo.

Řeknu Vám to jednoduše - neziskovky jeden obrovský vysavač státních, tedy našich daní, jež by se daly využít daleko smysluplněji.

K. Křivan 28.8.2015 10:31

Re: Článek je trošku mimo.

Neziskovky mají jednu výhodu.  Nemají kolem sebe ochranku.

M. Koutný 28.8.2015 10:51

Re: Článek je trošku mimo.

ad 1) davy sice ne, bohužel jsou dost viditelní a hlavně mají podporu neomarxistů z EU, takže jejich vliv na chod společnosti je značný. ad 2) Obvinění z rasismu, xenofobie, islamofobie je klackem, kterým se okamžitě mává nad hlavou každému, kdo odmítá pošahané levičácké koncepty. Právě tahle stigmatizace, nikoli celkem roztomilý výraz "sluníčkář", je srovnatelná s protektorátním cejchem "bílý Žid".ad 3) Tvrdí jich to hodně. Pusťte si záznam "Máte slovo", kde běsní údajný vysokoškolský profesor Kohout (ve skutečnosti tzv. performer, který na jakési VŠ externě vyučuje angličtinu). ad 4) Kolik neziskovek, které nejsou jen dojiči státních (tedy i mých) peněz, ale dělají něco smysluplného, dokážete vyjmenovat? Budete na ně potřebovat obě ruce?

I. Mertl 28.8.2015 11:04

Re: Článek je trošku mimo.

Ano, máte plnou pravdu.

Mimochodem, není jasné, proč emigrant z Kanady vstupuje do české diskuze. Pardon, jistě, že na to má právo! Ale např. P. Robejšek, vraceje se do českých luhů a hájů, výrazně změnil rétoriku - ve směru českého mainstreamu, i když s mírnějším slovníkem.

P. Vaňura 28.8.2015 14:29

R. 1977 jsem mluvil s Čechem, který emigroval

do Švýcarska. Řekl mi, že si všiml, že ti, kteří emigrovali r. 1948 si pořád představují obraz Československa z r. 1948 a tázal se mě na změny od r. 1968, o kterých byl informován.

Karel Kryl, který psal písničky v Německu ale pro Čechy věnoval velké úsilí, např. hovory s čerstvými emigranty, aby vůbec mohl toto dělat a až na malé chyby se mu to dařilo.

Stejný problém musí mít emigranti, kteří do Česka nejezdí, i dnes.

J. Václavíková 28.8.2015 14:48

Re: Článek je trošku mimo.

Ano. Je to teď na diskuzích opravdu humus.

S. Donát 28.8.2015 11:36

Re: Článek je trošku mimo.

Těch sluníček a multikulti pitomců naštěstí davy nejsou. Ale i těch pár dokáže škodit víc, než je zdrávo.

P. Vaňura 28.8.2015 11:47

Veškeré to "štvaní" je naproto OPRÁVNĚNÉ!

Dokonce i dříve sekulární Turecko pošlapalo za mohutného tlaku "sluníčkářů" z EU odkaz Kemala Ataturka a začalo se islamizovat. Nevím co "sluníčkáři" skutečně chtějí, do té palice jim nevlezu ALE jejich politika PODPORY ilegální migrace MUSÍ nutně vést k ovládnutí Evropy muslimy a povraždění značné části původních obyvatel!!! A že většina ze státního rozpočtu placených neziskovek (alespoň těch, na které je vidět) vyvíjí podvratnou činnost ve prospěch imigrantů a dokonce i domácích primitivů vidíme DNES A DENNĚ. 

Mohu posloužit jedním citátem "Chybou absolutních pacifistů je, že nechtějí studovat politickou vědu ani dějiny." Na tomto citátu je zajímavé, že pochází z roku 1937 a VSKUTKU DĚSIVÉ důsledky činnosti absolutních pacifistů byly vidět už po pár letech!!!

Mě do jisté míry absolutně nezajímá, co si kdo myslí a jak to myslí ALE důsledky činnosti "sluníčkářů" vidím naprosto přesně. Historie nám ukazuje spoustu příkladů, jak dopadne civilizace, která si na své území pustí agresivní primitivy, nejznámější je samozřejmě Římská říše! A to bez ohledu, že přijetí primitivů byl důsledek vnitřní degenerace, tak, jako v dnešní Evropě!

J. Schwarz 28.8.2015 20:29

Re: Článek je trošku mimo.

Ti "vědci" i se svou peticí jsou mi asi tak sympatičtí jako "99 pragováků". A pokud jde o "neziskovky" - proč tedy vláda počítá s několika miliardami na jejich "podporu" během příštích dvou let? Vždyť jde o dobráky, kteří se tuží pro dobro lidu bez nároku na odměnu...

J. Hanzal 28.8.2015 9:18

Skvělý článek.

Toto má býti předčítáno těm hlupcům co nám tzv. vládnou a ne ty jejich patetické žvásty o ničem.

K. Janyška 28.8.2015 9:00

Národní státy zničeny EU, migrační vlna na pořadu dne.

To je logické... Dzp.

O. Zuckerová 28.8.2015 10:05

Re: Národní státy zničeny EU, migrační vlna na pořadu dne.

Ještě k tomu matení pojmů, které autor tak dobře rozebírá (můj názor je, že je samozřejmě úmyslné): ve včerejším čt Interwiew hovořila moderátorka s Jiřím Šedivým o postoji českého obyvatelstva k migrantům. Na obrazovce se objevil neuvěřitelný titulek: (nepamatuji přesně, ale měl tento obsah): Fašizuje se česká společnost? - Tak nad ignorancí takového kalibru zůstává rozum stát. Ví vůbec někdo v ČT, co to je fašismus??!! (odpověď zní: NEVÍ!!!)

K. Křivan 28.8.2015 10:36

Re: Fašizuje se česká společnost?

A i kdyby. Poznal jsem Španělsko, když ještě vládl Franco. Myslím, že bych mu dal přednost před životem v zamuslimené Evropě. Bez váhání.

M. Koutný 28.8.2015 10:53

Re: Fašizuje se česká společnost?

je diskutabilní, zda Španělsko za Franka bylo fašistické. Já bych ho spíš řadil po bok vojenských junt typu Pinochetova Chile či "Řeckých plukovníků"