8.7.2024 | Svátek má Nora


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 3.7.2024 15:11

Hm, a proč o to tedy církve tak usilovali, když to tam NENÍ? 8-o

R. Langer 3.7.2024 15:13

... usilovaly... ;-€

L. Kuča 3.7.2024 15:26

Hmm, asi myslíte v nesvaté alianci církve se státem - ti usilovali, aby všechny natlačili do alespoň formálního "členství ve straně", o Království Boží až tak moc nešlo. Ale když tvrdíte, že to tam je, tak byste měl být schopen citovat, odkazovat, atd ... Prostě neuspějete, to Vám říkám rovnou. Ony církve vůbec vymáhaly plno věcí, o které v Bibli ani nezavadíte.

M. Novák 3.7.2024 20:07

Nehledě k tomu že už na začátku do Bible vybrali co se jim hodilo...

... eh, tedy co nespadlo pod oltář :-)

L. Kuča 3.7.2024 20:30

Pokud si činnost židovského synodu představujete jako fungování redakce Blesku - jako že to slátali nějací blouznivci zcela beze smyslu pro obrovskou odpovědnost, pokud si představujete, že by si Stvořitel celého vesmíru nechal několika politikářskými pleticháři dělat z mojžíšovského zjevení a textů proroků trhací kalendář a co se nelíbilo, to pohltil oltářní oheň, tak je to Vaše věc. Klidně Ho z toho můžete na plná ústa obvinit. Mstivé reakce bych se v Jeho případě ani trochu nebál. Ale něco se stát může. Zvláště, když to očekáváte.

J. S. 3.7.2024 16:20

Filipským 2,9 Proto jej Bůh povýšil nade všechno, jméno nad každé jméno mu daroval, aby před jménem Ježíš kleklo každé koleno na nebi, na zemi i pod zemí a každý jazyk aby ke slávě Boha Otce vyznal, že Ježíš Kristus je Pán.

L. Kuča 3.7.2024 16:50

Tohle jsou nesmyslné citace, které se vztahují k tzv. Onomu Dni, kdy každému bude zcela beze stopy nejednoznačnosti sděleno, kdo je tady šéf. (Je ovšem rozhodně lepší to shledat nyní, než až v momentě, kdy nic jiného nezbude.) K víře nemůžete nikoho přinutit, to je nesmysl. Bez toho, že člověk o Boží zjevení stojí a chce porozumět, se to těžko stane, je přece psáno i to, že víra v Krista nepochází z člověka samotného. Takže organizovaná donucovačka nikde nařízena není a navíc naplnění obou veršů se neděje lidskou rukou.

J. S. 3.7.2024 16:36

Mt 10,14 A když vás někdo nepřijme a nebude chtít slyšet vaše slova, vyjděte ven z toho domu nebo města a setřeste prach svých nohou. Amen, pravím vám, lehčeji bude zemi sodomské a gomorské v den soudu než tomu městu.

L. Kuča 3.7.2024 15:05

Ano, zneužit není to správné slovo. Použit je lepší výraz. To, že v koranickém textu není zahrnuto balení nešťastných ženštin do černých pytlů a shazovaní rozněžnělejch hochů ze střech je spíše povrchní zásah do formy. Jádro zůstává nedotčeno. Dobývejte, zotročujte a konzervujte myšlení do 7. století, protože v té době byl napsán neflexibilní návod na velice pochybný způsob života, a co řekl Velký Pedofil, přes to vlak nejede.

J. Pokoutný 3.7.2024 9:57

Text je poněkud zmatený. Osobně souhlasím s p. Hrbkem, že pro pochopení toho, oč tomu zmetkovi šlo, je třeba číst korán v pořadí Mekkánské verše - Medínské verše. Ty své předchůdce často tzv. abrogují (nahrazují). Jsou také pronášeny z mocenské pozice a jsou podstatně agresivnější a méně snášenlivé. Podobně řazené korány prý na Západě vycházely ještě ve 30. letech.

J. Roškota 3.7.2024 9:04

Na světě žijí stamiliony Muslimů spokojené a tolerantní životy. Korán se dá vykládat mnoha různými způsoby tak jak je to možné u Bible nebo Tory.

Ultrakonzervativní Křesťan bude stejně nesnesitelný jako Muslim, Žid nebo Hinduista ale i jako Buddhista. Středověký Islám dokázal být stejně tolerantní jako moderní Křesťanství. Přísná aplikace společenského chování podle Gutha Jarkovského by byla také peklem.

Z mých povrchních znalostí mi tak nějak vyplývá, že současné problémy Islámu (sunnitského) tak nějak vyplývají z Wahhábismu, což ale není jediný výklad Koránu.

Myslím, že jde spíš o politický problém než o náboženský. Zeptejte se v Severním Irsku co si myslí o Katolících. Chyba není v Knize. Chyba je v její aplikaci.

I. Jelinkova 3.7.2024 13:26

mate pravdu v tom, ze mnoho muslimu je mirumilovnych, ale bohuzel staci male procento "cilevedomych fanatiku" k vytvoreni teroru. Zadne jine nabozenstvi nema za cil nasilim vnutit jejich viru a tim i zpusob zivota celemu lidstvu. Islam je de facto militantni doktrina.

O. Vašíček 3.7.2024 13:40

Indiáni při conquestě by s Vámi asi úplně nesouhlasili i ohledně křesťanství. ;-)

R. Langer 3.7.2024 14:52

Oni ty indiány pro jistotu ani nepovažovali za lidi. Inu, křesťanská láska byla odjakživa příkladná... ;-D

L. Kuča 3.7.2024 17:33

Nikolvěk, v této knize je víc než jedna chyba. Správně čteno, v pořadí nejprvé mekkánská zjevení a potom medínská kvůli principu abrogace se vyjeví nejprve do jisté míry laskavá, byť poněkud povrchní a nesdělná filosofie. Mohamed toužil být uznán jako prorok, čemuž se židé vysmáli. Tak z nich pomocí patřičných veršů udělal arcilorty. Doufal tedy ve spojenectví s křesťany, ale i z této strany po přečtení jeho výtvorů uviděl jen vztyčený prostředníček. Takže z toho nakonec zbylo machometáni proti všem. Židy a křesťany dobýt a zotročit, ostatní náboženství dostala na výběr - připojit se k islámským hordám, nebo si nechat upižlat hlavu. Vytáhnout protestantsko - katolické sváry jako analogii nesprávné (navíc v tom Irsku je to spíš otázka politických stran) - vnitroislámské konflikty jdou na vrub jen rozdílným výkladům (ani se nedivím, arabština před 10. stoletím je snad nejblbější jazyk pro předání nějaké podstatné informace). Katolicismus a Protestantismus jsou, jak jsem seznal, dva naprosto principiálně odlišné světonázory a všechny ty snahy o ekumenismus jsou nesmyslné - maximálně se můžeme shodnout na tom, že se k sobě můžeme chovat s respektem. Bohužel jsem se často z katolické strany setkal víceméně s povýšeným odmítnutím podané ruky.

Ultrakonzervativní křesťan je fakt vopruz, ale na ultraliberálního progresivního ateistu nemá :-)

M. Grundmann 3.7.2024 0:26

Souhlasím s názorem autora, že islám neobsahuje žádnou originální myšlenku. V podstatě každý člověk se může snadno stát muslimem a nic ze svého chování, svého pohledu na život a společnost, nemusí měnit. Islám obsahuje v podstatě zcela běžná pravidla fungování společnosti. Tím se zcela liší od křesťanského Nového zákona, který obsahuje velké množství neobvyklých filozofických názorů a pravidel chování.

Celkově lze říci, že je islám souborem pravidel konzervativní společnosti. Nový zákon je naopak základem levicového myšlení a je na něm založen současný progresivismus, který je formou křesťanského fundamentalismu. Ale křesťanství není původním zdrojem těchto utopických levicových myšlenek, ale pouze nástrojem jejich přenosu do moderní doby. První historické stopy progresivismu jsem našel u starořeckých filozofů, stoiků a cyniků, kteří zásadním způsobem ovlivnili i část Židů a tím přispěli ke vzniku křesťanství.

Bude to znít provokativně, ale rozhodující většina Čechů je myšlenkově mnohem blíž islámu než skutečnému filozofickému obsahu Nového zákona. Česká kritika progresivismu je ve skutečnosti kritikou myšlenek obsažených v Nového zákoně a tedy křesťanství.

A. Nový 3.7.2024 1:00

Četl jste někdy Korán? Myslím si, že ne. Jinak byste tady neplácal takové krávoviny, vy Čechu, jež máte myšlenkově blíže k islámu... :-)

F. De Winter 3.7.2024 6:43

R^R^R^

J. Roškota 3.7.2024 9:07

Jestli jste přečetl celý Korán, něco si z toho pamatujete a dokážete z toho textu vyvodit nějaké závěry, tak před Vámi hluboce smekám.

M. Grundmann 3.7.2024 9:18

Autorův závěr, že korán v podstatě nic neříká, je také závěrem. V koránu není nic šokujícího. I nadávání na nepřátele, dezoláty a chcimíry, které všude obsahuje, je naprosto banální. Rozdíl mezi myšlenkami našich sdělovacích prostředků a koránem je minimální.

I. Jelinkova 3.7.2024 13:33

ony nase sdelovaci prostredky nabadaji k vyvrazdovani Zidu? Viz pasaze v koranu: kdy i skala bude rikat: o muslime, za mnou se schovava Zid, pojd a zabij ho; kdy i strom bude rikat, o muslime, za mnou se schovava Zid, pojd, a zabij ho...

R. Langer 3.7.2024 14:58

No, když vysílají veselé protiizraelské demonstrace s cílenými záběry na jejich úchvatné transparenty "Od řeky k moři!", tak by se to tak velice dobře dalo chápat. Obzvlášť ještě když si k tomu poslechnete ty zasvěcené komentáře rádobyredaktorů. ;-D

R. Langer 3.7.2024 14:59

Já neříkám tak ani tak, ale na moje slova DOJDE! ;-)

Z. Joukl 3.7.2024 12:32

Konkrétně - jaké krávoviny a proč?

R. Langer 3.7.2024 14:53

Protože to podporuješ, soudruhu, tak to stejně nepochopíš. ;-D

M. Mařák 3.7.2024 6:12

Ano, je to tak, také považuji islám za jediné relevantní konzervativní hnutí v Evropě ve smyslu novodobého konzervatismu.

Osobně jdu v konzervatismu mnohem hlouběji k jeho skutečné podstatě a obracím ke tradičním evropským Bohům, ke skutečným evropským kořenům. Z exotické semitské náplavy biblicko-abrahámovských náboženských proudů toho jejich společného biblického Boha do Evropy se nikterak neraduji.

R. Langer 3.7.2024 7:06

Jo totalitním soudruhům z Brusele jako ty by to tak připadat mohlo, i když je to absolutní kravina. :-P

Z. Joukl 3.7.2024 12:33

Proč je to "kravina" ?

R. Langer 3.7.2024 14:55

To totalitní soudruzi z Brusele jako ty nedokážou pochopit, takže je zbytečné jim to vysvětlovat. :-P

R. Langer 3.7.2024 7:04

Ona snad třeba Bible obsahuje nějaké "originální myšlenky"?

Co je to vůbec "originální myšlenka"?