18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Marat 27.10.2007 11:34

Re: ?

Nevěříci Tomáši,ty své znalosti jste slýchal od soudružky učitelky.Ale ono se na všech školách učí vlastenectví nestoudným lhaním.Zbavte se konečně té uděsné pitomosti,že Němci chtěli Čechum vládnout.Ti Němci se chovali zrovna tak jako Češi.Co prostému lidu asi tak záleželo na tom,kdo jím vládne.Nechtěli ani sami nikomu vládnout.Jak Němci,tak Češi.Chtěli jen normálně žít a žili by lidé naprosto normálně,kdyby nebyli neustále hecovaní třebas i "vlasteneckou" propagandou štváču,kteří se chtěli dostat k moci a tím i k bohatství.A pánbiček Masaryk nebyl vůbec bohem pro generaci vyrostlou za Rakouska.Samozřejmě kromě " vlastencu".Jako školákovi mě jedna stará paní řekla,víš co byl Masaryk? Potom vzala tisícikorunu a přehnula ji tak,aby byl vidět jen Masarykuv uční boltec.S toho boltce byla skutečně dokonalá krysa a řekla,vidíš to byl Masaryk.. Masaryka udělali bohem lidé stejného druhu,jakým udělali bohem v SSSR Lenina.Pro generace vyrostlé ve škamnách I.Republiky,byl ale bohem nekritizovatelným a skutečným.Když jsem četl Pameti O.Hory,tak mě bylo špatně nad tím,co vyváděl nad Masarykem.Ten určitě řval i sedě na reterátu:" Se-u ve jménu humanitního  Masarykova odkazu".Nebo Kaloušová,Masarykova sekretářka.Když ty své vzpomínky psala,tak ve určitě v nepřetržitém orgasmu.na každá stranece se neustále někokikráte skloňovalo: "U pana presidenta,před panem presidentrem,pod panem přesidentem,nad panem presidentem,ale jinak nic objevného.V ještě v sedmdesátých létech žilo v USA dosti předválečných imigrantu.Ti zdrhli z té slastné republiky ve třicátých létech.V USA se bouřlivě rozvinulo jejích české vlastenectví a tak nejméně šest měsícu v každém roce se překonavali v orgiích Masarykiady.Ještě dne mě je nad tím špatně,jak si na to vzpomenu.

rolandszewczyk 27.10.2007 14:51

Re: Re: ?

takové hodnocení není ke škodě těch osobností,nepřijmutí tohoto je ke škodě lidu

Josef 27.10.2007 15:33

Re: Re: ?

Marate nermuzes plest dohromady to, co z Masaryka udelali lide s tim, cim skutecne byl. Masaryk byl vzdelany a svetem uznavany filosof a humanista. Precti si malou utlou knizecku - hovory s TGM od Capka a zmenis sve nazory! A na to, co nejaka babicka delavala s tisicikorunou, na to zapomen! Uz jen seznam vsech tech statniku a osobnosti ke kterym byl pozvan a kteri jej zadali o radu a nazor - od Tolstoje po Churchila! Nebo tech ulic ve svetovych velkomestech, ktere nesou jeho jmeno !! To nedokaze uz zadna babicka vymazat !

rolandszewczyk 27.10.2007 19:57

Re: Re: Re: ?

pokud by se masaryk nepletl do politiky,byl by OK

mlg 27.10.2007 23:55

Re: Re: Re: Re: ?

Myslím, že kdyby běh dějin šel po Vašem, tak bychom jako národ neexistovali - třeba jste to tak oklikou chtěl říci? (nejen v tomto komentáři)

rolandszewczyk 27.10.2007 10:50

součastnost

pane huhu,analogie se současností,malá fikce:bez znalostí angličtiny nemáte šanci na lepší pracovní místo ani ve státní správě v podstatě jste odsouzen k lopatě pro zjednodušení,za to utlačování a poangličtování může angloamerické imperium,kdy nejvýznamnější průmysl patří cizincům a téměř veškeré noviny taktéž patří cizím utlačovatelům byt z jiného imperia,násilná anglikanizace jazykem probíhá i na základních školách,,,,,,,,,,,kupodivu proti tomu se ozývají jen sporadické a to velmi ,hlasy,----nepřípomíná vám to něco?

rolandszewczyk 27.10.2007 10:55

Re: součastnost

dodatek pro doktora:dokonce české dívky a ženy jsou nuceny otrocky dřít jako služky v rodinách cizích utlačovatelů v daleké cizině,ovšem dnes se tomu říká o-pér

vládík 27.10.2007 11:17

Re: Re: součastnost

Znám velmi dobře dvě o per. Žádná z nich nemusela do té Anglie (a posléze USA) jezdit. A až na výjimku jedné rodiny (kterou o per-ka urychleně opustila) ani dřít.

rolandszewczyk 27.10.2007 15:00

Re: Re: součastnost

ani za rakouska nemusely-samozřejmně

vládík 27.10.2007 11:21

Re: součastnost

Jaké místo jste nesehnal. Na ZAMINI? No, tam se jazyky musely vždy znát.  Anglina se prosazuje zejména díky internetu.  No, a pokud chcete vyjet za humna (vyjet, ne být vyvežen a zase dovežen), pak nějaký jazyk alespoň trochu ovládat musíte.   Takže na co si stěžujete. Na to, že jste se ani za 17 let nepokusil tu anglinu naučit? (Já taky jen trochu - ale nestěžuji si, vím, že je to moje vina.)

rolandszewczyk 27.10.2007 11:42

Re: Re: součastnost

no právě o tom je řeč,stejně jako tzv. germanizace tak i anglikanizace probíhá tlakem okolností než příkazem z hůry,proto vývody marxistů o zničení národa germanizací jsou nesmyslem,,,,o tom ůtlaku jsme se načetli dost v povinné četbě--obligátní jirásek se svým Věkem,kouzelně to znělo z ůst propagátorů bolševické internacionály,která měla za cíl v podstatě odstranit národy,a vytvořit celosvětový národ proleteriátu--ti učitelé,co nás ty bláboly učili byli skvělí,páč jak je vidno,jejich učivo má národ pevně v tlučen v palici

Esmerald 27.10.2007 11:26

Re: součastnost

"........násilná ( ?!? ) anglikanizace jazykem probíhá i na základních školách,,,,,,,,,,,"

Tohle snad píšete,  rolandszewczyku, pod vlivem nějakého zakázaného kuřiva. Možná, že chápu Vaše slova jinak a vlastně chcete říci : " Pepíčku, MUSÍŠ, jinak zůstaneš hloupej !!!! ". Ale to platí i o počtech, zeměpise a j. Jak by svět vypadal, kdyby počitače a internet vymyslel Čech ? Byly by  v Ruštině ? A azbukou ?

rolandszewczyk 27.10.2007 11:33

Re: Re: součastnost

prosím přečíst znovu,napsal jsem analogie a fikce,myšleno tak,že germanizace nebyla násilná ,,pod bodákem,,,ale tlakem okolností stejně jak dnes,a pokládám to za správné

Marat 27.10.2007 11:36

Re: Re: Re: součastnost

Správně !

doktor 27.10.2007 10:37

Polopravdy a demagogie.

Autor zapomněl zmínit, že ty "architektonické skvosty", včetně t.zv. Německých domů, stavěli čeští Němci, že po celé zemi vznikaly, dnes už neexistující, nákladné pomníky Josefa II., považovaného Němci omylem za germanizátora, Marie Terezie a dalších potlačovatelů češství. Samostatná kapitola je české školství. Naprosto neúměrně relaci obyvatel si ojedinělé české střední a vysoké školy vynutili Češi z velkých měst, z nichž v mnohých do roku 1918 žádná česká vysoká škola nebyla (Brno). Ještě horší situaci zažívali Češi mimo tato města. Zemské vlády prostě zřizování českých škol nepovolovaly. V tehdy dvanáctitisícovém předměstí Brna, kde jsem se narodil, a které bylo do roku 1919  samostatným, ryze českým městem, byla povolena jen jediná česká obecná škola. Zato tam byla zřízena koncem 19. století pro pár desítek dětí německých v rámci aktivit t.zv. Schulvereinu velká škola německá, kam chodilo mnoho dětí z českých rodin, protože v české škole pro ně nebylo dost místa. I tak se v R.-U. germanizovalo. Perlička: při té schulvereinské škole fungoval dokonce buršácký spolek, složený ze studentů ryze německé brněnské techniky, který v Německu působí dodnes!

Esmerald 27.10.2007 10:29

Švejkovství

Ano, souhlasím. Jako mladík jsem četl Švejka a nepochopil otce, který se mi snažil vysvětlit, že se namám nechat zmást oslavou českého ožralství. Nevím, zda odtud, či geneticky ještě z dřívějška je českou vlastností " nevědět co vlastně chci, ale chtít to hlasitě " a tak by bylo snad lepší, kdyby se již v r. 1918 utvořily Republika česká, Republika slovenská, Republika moravská, Republika slezská, Království valašské, Republika chodská a Egerland. Každý by měl svůj Senát, Poslaneckou Sněmovnu, prapor, hymnu, Prezidenta s fanfárami, Krále či Protektora, ti by měli své rádce, mluvčí, sekretariáty, i vesnice by měly své předsedy a výbory, policajty a vesnické blázny a tak by se dostalo na všechny. A kdo by zůstal neoslavován, tomu by mohli dát plaketu na místní stříkačku a jednou do roka na nějaké výročí a ve slunnou neděli jej nechat na té stříkačce provézt vesnicí. Jsme prostě ........no asi tak.    

vládík 27.10.2007 11:25

Re: Švejkovství

No vidíte. Takhle nás integrovali do jediného státu. A jediný prezident se nestará o nacionální cítění Čechů, Maravanů, Slezanů, Valachů, Chodů.  Vadí mu jen kroky k další integraci. Prač s Hradem a Parlamentem. Chceme samostatnost.

Saul 27.10.2007 9:54

Podivné argumenty p. Litoše

Argumentujete významnými stavbami, rozvojem průmyslu atd. v době R-U a máte jistě pravdu. To ovšem zřejmě není to jediné, co by rozhodovalo o přijatelnosti nějakého režimu. Připomínám namátkou, že během 40 let socialismu se v našich zemích např. dostal film na světovou úroveň, vznikla laterna magika jako ojedinělý umělecký útvar, byli jsme (v 50.-60. letech) světovou motocyklovou velmocí, čs. textilní stavy byly unikátní, měli jsme řadu špičkových sportovců atd. atd. A přesto byl ten stav pociťován (i mnou, aby bylo jasno) jako naprosto neúnosný. Nepřipouštíte, že to s R-U mohlo být taky tak? 

Kolemjdoucí (J.Š.) 27.10.2007 10:30

Re: Podivné argumenty p. Litoše

Obávám se, že pan Litoš je pouhý slouha, že argumentuje tak, jak se od něj očekává. Je dobře, že upozorňujete na to, že zastánci komunistických pořádků argumentovali podobně. On totiž není příliš velký rozdíl mezi kolaborantstvím komunistickým a protikomunistickým. V obou případech je podstatné, že jde o kolaborantství, jen pokaždé ve prospěch jiného státu. Články dotyčných autorů jsou pak jen papouškováním někým jiným předložených myšlenek,  nikoliv výsledkem samostatného myšlení. Mohou se lišit různými úhly pohledu, ale rozhodující je jejich protičeské „vyznění“, a to je dáno předem.

 

huhu 27.10.2007 10:45

Re: Re: Podivné argumenty p. Litoše

metody koloniálních národů jsou vlastně všude stejné. Ovládaným národům pěstovat mindráky, oslavovat panský národ. Z kolaborantů ( Hácha, Gottwald ) dělat hrdiny a z hrdinů (Hus, TGM, Beneš, legionáři) lumpy. Dělali to tak ve svých koloniích i Angličani, Rusové, Francouzi atd....

Esmerald 27.10.2007 11:02

Re: Podivné argumenty p. Litoše

R-U opravdu nebylo na světové úrovni ve filmu, zvláště ne barevném, světovou velmocenskou pozici v jízdě na motorce jsme ztratili v době "rozkvětu" firmám Kamikaze, geniální textilní stavy nás zaplavují výrobky z Číny, ale tu " hrdost MY " nám nikdo nevezme. Je nám jedno, že hokej vyhrávalo nějakých patnáct jednotlivých výborných kluků a každý se jménem; vyhráli jsme ale " MY češi ". Když prohráli, byli to ale " ONI ".  ( Pivní...soudce je vůl.....já bych bejval střílel....atd známe ). Přivlastňujeme si úspěchy jiných  a nepřiznáme, že snad jsme světovou velmocí v nafoukanosti, neschopnosti se ani navzájem dohodnout a to ani v případech v kterých je zřejmé,co dobré či prospěšné je a co není. Jsme sice  " My Češi " ale již méně jsme lidé inteligentní.

huhu 27.10.2007 11:14

Re: Re: Podivné argumenty p. Litoše

no k tomu MY se hlásí zrovna tak Němci, Francouzi, Angličani, Rusové, Turci, Rakušani, Dánové atd.atd. nic s tím nenaděláte....

rolandszewczyk 27.10.2007 11:27

Re: Re: Podivné argumenty p. Litoše

ono to až tak není,ten dojem vzbuzuje pár zoufalců,kteří nevidí právě ty historické souvislosti a z nich pramenící sebereflexe,a kteří svou nízkost pouze překřičí tak,že ostatní není slyšet,

já jsem hrdy ,že jsem čech,nikolivěk  pro  václava ,husa a husity,jiříka z poděbrad, masaryka ale pro Karla ,Valdštejna,Marii-Terezii,všechny Kinské či Dačické a Kolbeny ,Škody,Batě a Křižíky a všechny ty,kteří nás dostali do evropy,byt k těm můžu mít tisíc morálních výhrad

huhu 27.10.2007 9:40

blábolení

tenhle článek mi připomíná blábol v hospdě, kde fotři vzpomínají jak byla na vojně sranda.....naši předkové měli s R-U, Habsburky a Němci mnohaletou zkušenost. Konec R-U ještě před a během WWI byl v podstatě sledem opakujících se stanných práv, bitek a sporů mezi Čechy a Němci. To ostatně pokračovalo v ČSR, ve a po WWI. Sudetoněmecká landsmanschaft se snaží ten spor živit dodnes.Ostatně tenhle článek je jak by byl psán v SL domě v Mnichově.

Jak Palacký tak TGM od loyality k Rakousku přešli k samostatné české politice. Věděli proč,napsáno o tom bylo dost, fakta jsou známa.

PROKOP BUBEN 27.10.2007 9:49

Re: blábolení

 Je zřejmé, že toho máme s Rakušany i Sudetskými více společného, NEŽ BY SE ZDÁLO.....Na této skutečnosti by se dalo dokonce i stavět a to přes veškeré problémy s minulostí.....Do příchodu Henleina a jeho hnutí, bylo soužití Čechů a Němců VCELKU BEZPROBLÉMOVÉ A SMÍŠENÁ MANŽELSTVÍ, NEBYLA ŽÁDNOU VÝJIMKOU......

huhu 27.10.2007 9:55

Re: Re: blábolení

spory mezi Čechy a Němci byly dávno před Henleinem.  Státoprávní spory, spory o korunovaci českého krále, o úřední jazyk, českou universitu atd. atd.  vyústily několikrát ve vyhlášení staného práva, pouliční bitky. Po WWI německé oblasti ČSR vyhlásily připojení k Rakousku, němečetí poslanci bojkotovali účast ve vládě atd.atd..... O jakých bezproblémových vztazích na této úrovni mluvíte ?

Samozřejmě, že byly i bezproblémové vztahy mezi konkrétními lidmi , tak jako dnes.

rolandszewczyk 27.10.2007 14:45

Re: Re: Re: blábolení

česká univerzita poslala vzdělání do úrovně papuánců,tímto se papuáncům omlouvám za příměr

Kolemjdoucí (J.Š.) 27.10.2007 9:33

P.Litoš – další ubožák, kterému je líto, že Německu

ve spojení s jeho vazalem Rakousko - Uherskem nebylo umožněno uskutečnit jeho pangermánský plán na podmanění Evropy a zavedení vojenské diktatury pod vedením Viléma II. (nebo jiného z předchůdců A.Hitlera). Pokud ovšem autor myslí své fňukání vážně, měl by obvinit především Británii, Francii, USA a jiné, že se nenechaly porazit a že bojovaly proti zamýšlenému německo-rakouskému ovládnutí nejen Evropy, ale i vzdálenějších zemí, včetně rozbití britského impéria. Znemožnily tak zavedení nového německého pořádku na polovině zeměkoule a svými miliony mrtvých, které obětovaly za svou dekadentní svobodu potrestaly samy sebe i nás tím, že se připravily o „skvělou“ budoucnost, kterou nám němečtí dobyvatelé uskutečněním svých civilizačních vizí chtěli nabídnout:

např.  generál hrabě von Haeseler prohlásil už v roce 1893 v proslovu ke svým jednotkám: „Je nezbytné, aby naše civilizace byla zbudována na hromadách mrtvol, na oceánu slz a na nářcích nesčetných umírajících.“  Podobných myšlenek z doby před počátkem první světové války by se dala najít celá řada. Němečtí publicisté se tehdy svým náslilnictvím příliš neskrývali.

Nikita Chruščov ml. 27.10.2007 8:59

To je tak,

když někdo hodnotí něco co neprožil a zná to z vyprávění či publikací! Každý mudruje, ale kdyby v té době žil, nadával by stejně, jako nadává dnes. Lidé už jsou takoví!  Pro mnohé dnešní mudrlanty by stačilo, kdyby zakusili žít před druhou světovou válkou. Úroveń života tehdy a dnes se nedá srovnávat. Tak to prostě je. Životní úroveň stoupá, jen lidé zůstavají stejní, stále nespokojení!

Lapin 27.10.2007 8:20

Poznámka

Reagujem na váš text: "Na druhé straně zaostalé agrární území obývané Slováky prakticky bez průmyslu, s chudými vesnicemi živořícími v rámci ryze extenzivního zemědělství". Skutočnosť bola taká, že terajšie Slovensko bolo jednou z najrozvinutejších častí vtedajšieho Uhorska s vcelku vyspelým priemyslom a pomerne produktívnym poľnohospodárstvom, najmä na Podunajskej nížine, hornej Nitre a dolnom Váhu. Určie to ale nebolo kvôli maďarskej správe, lebo v niektorých regiónoch neboli ani žiadni maďarskí úradníci a nachádzalo sa tam čisto slovenské, prípadne zmiešané slovensko-nemecké osídlenie. Ešte dnes sú mestá ako Banská Štiavnica, Kremnica, Banská Bystrica, Trnava, Košice, Levoča, Bardejov  a rad iných dôkazom relatívne vysokej úrovne, keď si prezrieme ich historické časti. Samozrejme, našli sa aj zaostalé a chudobné regióny. Po rozpade Rakúsko-Uhorska, bola väčšina priemyselnych podnikov zlikvidovaná a výrazne sa zvýšila nezamestnanosť. Nepopieram ale, že neskôr sa s pomocou odborníkov z Česka postupne rozvinul aj priemysel. Východná polovica Slovenska ale zostala bez významnejšieho priemyslu až do roku 1950 a bola tam vysoká nezamestnanosť. Tieto informácie nemám iba z literatúry, moji starí rodičia mi o tom často a veľa rozprávali.