28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
žaba(k) na prameni 9.5.2008 10:34

Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

K Vašemu bodu 1)

Němci že nekolaborovali s Rusy ?? OMYL a obrovský. Jenže Váš.

Nejvyšší důstojník, přímo  ruský vlezdořiťka  byl Maršál Paulus zajatý u Stalingradu.

Za odměnu se po válce stal tvůrcem a zakladatelem lidové armády NDR. Nižších německých kolaborujících důstojníků, o vojácích nemluvě bylo mnoho, velmi mnoho.  Stasi má pár  plných skříní dokumentů o nich, v archivech, které se zachovaly dodnes. A úspěšně je využívala i po válce.... 

Rozdíl v "národních mentalitách" mezi rusy a prusy ??  Jen jedno písmenko, jinak  naprosto stejnej xindl...

grőssling 9.5.2008 12:38

Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Nevím o žádné Německé osvobozenecké armádě ani v počtu 1000 členů, která by se rekrutovala z německých zajatců v ruských zajateckých táborech. Vlasovců bylo několik set tisíc.

Marat 9.5.2008 12:01

Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Zřejmě nemáte tušení,že existovala i Ukrajinská divise SS .Prostě vy věříte v  německé germanožoutsví vůčí slovanum.Nesmysl ! Je to jen "slovanistická" propaganda. která pořád ještě v Čechách mezi českými vlastenčíky přetrvává.Pravda, Hiter znal české lidi z Vídně a neměl o češích žádné válné mínění.Proto občanum Protektorátu nedovolil postavit samostatnou SS divisí,ač jiným slovanským národum už je dovolil.Ale i tak bojovalo v řadách SS dosti českých lidi.Což se dodnes popírá.Jinak většina českých lidí radějí udávala jak by bojovala.Pokud to nevíte,tak i tá zahraniční Čsl. Armáda byla složena především s českých Židu. Z 21 cizích dobrovolnických divisí SS,tvořili slovanské národy  těch divisí 11,to tedy není málo.Takže to vyvrací ty žvásty germanožroutu .Mimochodem,barbarská sadistická krutost Ruských a Ukrajinských SS,budila odpor i mezi Německými SS.Takže víra o slovanské holubičí povaze je jen zbožným přáním.To ostatně dokazuje i činost českých estebáku z konce čtyřicátých a začátku let padesátých.

Kobylka Lajda 9.5.2008 12:32

Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Ne se vším s Vámi souhlasím, ale krutost východních národů je pověstná. Nedělám si iluse o holubičí povaze slovanské, viz např. Srbové. Věřím ve slušné lidi, a ti se najdou na všech stranách spektra.;-D

grőssling 9.5.2008 13:10

Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

V každé Němci okupované  zemi se našlo pár fanatiků, kteří buď vstoupili do některé z divizí SS, nebo přímo vytvořili "zemskou"divizi ( Francouzi, Dánové, Vlámové, Litevci, Estonci, Ukrajinci, Bosňané, Řekové atd. ) Ale i tu Němci striktně odlišovali čistě německé divize a divize složené z příslušníků jiných národů. To je stará známá věc. Nevím o žádné ruské divizi SS, ukrajinské ano. Pokud lze Bosňáky považovat za Slovany. Tak čistě slovanská byla pouze Ukrajinská divize, bosenskou se myslím nepodařilo zformovat.

Germanožroutství ??? Jasně se o budoucnosti slovanských národů vyjádřil Reinhard Neydrich ve svém známém projevu v roce 1941 v černínském paláci. Češi za Ural, pokud ne rovnou ke zdi, tak co asi plánoval s Rusy ? To jsou historická fakta běžně dostupná i na internetu.

Marat 9.5.2008 17:55

Re: Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Ten údajný Heydrichuv výrok,je nepochybně výmyslem nějakého českého "historika-vlastenčíka" který po něm kde kdo přežvykuje.Takových výroku si "valstenci" i "historici  už navymýšleli.Protože to jsou výroky vélice líbigvé,kde kdo jím věříž kdy se to hodí,tak je přežvykuje.

grőssling 9.5.2008 18:50

Re: Re: Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Nejspíš českým pramenům nevěříte, tak tedy překlad projevu Heydricha z 2. října 1941 proneseného v Černínském paláci ke špičkám německé okupační moci protektorátu B&M. V českém překladu na www.ksl.wz.cz/Koncepce%20Heydricha.htm  fotokopie původního dokumentu z Institut für Zeitgeschichte, München .

S.P.Q.B 10.5.2008 1:08

Re: Re: Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

první stanné právo  ( podzim 1941) a Heydrichem nařízené popravy je také "nepochybně výmyslem nějakého českého "historika-vlastenčíka" který po něm kde kdo přežvykuje" ? 

vita 9.5.2008 14:28

No ovšem!

Heydrich jen provozoval svým projevem k soukmenovcům u příležitosti nastolení zastupujícím Reichsprotektorem slovanistickou propagandu... Kdepak že by chtěl nějakému Slovanovi ublížit, holoubek jeden mírný, hodný...

A ještě o jeho lásce k Židům byste se mohl rozepsat  - je to asi tak na stejné úrovni.

Jura Jurax 9.5.2008 14:43

Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Zde seznam divizí Waffen SS http://www.fronta.cz/divize-waffen-ss

Jura Jurax 9.5.2008 16:05

Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Z 21 cizích dobrovolnických divisí SS,tvořili slovanské národy  těch divisí 11,to tedy není málo. mohl byste upřesnit - já jsem jich napočítal slovanských jen pět - Waffen-Gebirgs Division der SS Handschar (kroatische Nr 1); Waffen-Grenadier Division der SS (galizische (ukrainische) Nr 1); Waffen-Gebirgs Division der SS Kama (kroatische Nr 2); Waffen-Grenadier Division der SS (russische Nr 1)  a Division der SS (weisseruthenische Nr 1) - asi by mělo být weißrussisch nebo belorussisch ?

Jakub S. 9.5.2008 18:29

Re: Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Ruthenen = Rusíni.

Hans z dědiny 9.5.2008 12:16

Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

H o v a d i n a  od A po Z

1) Stalin ve své paranoi by nic takového nepřipustil, názor zajatých tedy není nic platný.

2) Ukrajinci skutečně Hitlera vítali, snažili se mu pomáhat podstatně déle. Kdyby toho Hitler skutečně využil (ne jen jedinou divizí), taky by se asi nezastavil pod Moskvou, ale až za Uralem.

3) První jednotky legionářů (Nazdar ve francii i Česká družina na Rusi) nastupovali podstatně dřív. Při kolapsu carské armády už byly na Rusi 3 pluky - jediná opora spolu s britskou jednotkou obrněných aut.

grőssling 9.5.2008 13:25

Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Hansi, nevím kde berete fakta ad 3., . Děda byl jedním z prvních 3500 legionářů v bitvě u Zborova 2.7.1917, to bylo po únorové ruské revoluci, kdy ruská armáda byla již v rozkladu, do té revoluce říjnové zbývaly jen tři měsíce.

Nechodˇte už na ta školení Landsmančaftu, říkají Vám tam hovadiny. 

mak 9.5.2008 15:42

jiz v srpnu 1914 se Cesi zijici v Rusku prihlasovali do carske armady

a zalozili Ceskou Druzinu. Jejich pruzkumnici se dokonce dostali na Slovensko. O legionarich urcite nemate pravdu, prestoze vas deda u Zborova bojoval po boku Fierlingera i Ludvika Svobody.

Jura Jurax 9.5.2008 16:13

Re: jiz v srpnu 1914 se Cesi zijici v Rusku prihlasovali do carske armady

a tuším taky Radoly Gajdy ...;-)

grőssling 9.5.2008 19:13

Re: Re: jiz v srpnu 1914 se Cesi zijici v Rusku prihlasovali do carske armady

A taky generála Syrového. Nic to nemění na faktu, že první boj čsl. legionáři podstoupili jako samostatná jednotka  až v létě 1917 u Zborova a to za situace, kdy carská armáda byla v rozkladu a kdy bylo velmi pravděpodobné, že na ruské frontě zvítězí německo-rakouská koalice. A také to tak dopadlo.

Srovnávat Vlasovovu armádu s našimi legionáři v Rusku je podpásovka. Vlasov začal organizovat kolaborantskou ruskou armádu v roce 1942, kdy bylo dost pravděpodobné, že Hitlerovo tažení do Ruska skončí německým vítězstvím. Na druhé straně ve stejné době plukovník Svoboda ( bývalý ruský legionář z první sv. války ) vede československou jednotku na frontu proti postupujícím Němcům a na pomoc ustupujícím Rusům. V obou případech jak v první tak druhé sv. válce naši legionáři a vojáci šli do velmi riskantní situace. Vlasov v roce 1942 nic neriskoval . Postup Vlasova hodnotila a hodnotí každá armáda na světě jako vlastizradu a taky tak trestá.

Sibi 9.5.2008 13:46

Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Naprostý souhlas s bodem 2. Kdyby Hitler nezavedl na Ukrajině krutovládu, mohla pro něj válka skončit jinak. Jen pochybuju, že by to bylo výhodné pro nás Čechy.

I. Laengsfeld 9.5.2008 14:02

Re: Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Zpresneme to, bylo by to vyhodne pro rekneme 2/3 Cechu s dobrou arijskou rasou (sam Himmler se  udajne vyjadril, ze na rozdil od dobre smyslejicich a nemecky mluvicich Rakusanu

bohuzel ale casto spatne rasy maji Cesi rasu dobrou, zato spatne nazory a jazyk)  z kterych

by se stala plnohodnotna soucast vedouciho, panskeho  Evropskeho naroda.  No a ti ostatni

by holt skoncili u zdi,  v plynu ci  (v lepsim pripade) na Sibiri. ) Mozna by se to tykalo i  mnohych z tech, co zde tak radi presentuji protiruske nalady ;-P)

F..A.Kekule 9.5.2008 8:47

Pane Bystrove, tady Vám to uteklo.

"Neboť jejich vlast je nejenže vybavila ochranou náležející válečným zajatcům podle mezinárodních úmluv, k nimž však Sovětský svaz nikdy nepřistoupil" - tam patří asi nevybavila, ne?

Jinak velice zajímavé čtení, díky.

autor odpovídá 9.5.2008 10:58

Re: Pane Bystrove, tady Vám to uteklo.

Samozřejmě nevybavila - ta předpona v článku byla, ale při tisku v Lidových novinách se někam ztratila. Takže aspoň v LN chci uveřejnit opravu. Můžu sice za leccos, ale za tento nesmysl opravdu nikoliv.

Hans z dědiny 9.5.2008 12:09

Re: Re: Pane Bystrove, tady Vám to uteklo.

Autore, díky za tenhle článek. A díky i za to, že čtete komentáře. Je z toho vidět zájem o čtenáře, snahu o vysvětlení názorů.

Kobylka Lajda 9.5.2008 12:55

Re: Re: Re: Pane Bystrove, tady Vám to uteklo.

Považuji si za čest, že jsem si dnes mohla podiskutovat se samým autorem článku, novinářem a člověkem par exellence! Děkuji!VVV 

Rostislav Zídek 9.5.2008 8:46

Vlasovova armáda

se zůčastnila bojů proti RA v březnu 1945 (pokud vím, šlo o jednodenní nasazení). Jinak souhlasím s Vámi pane Bystrove. Sovětští zajatci byli v rodném SSSR považováni za zrádce a likvidováni. Je to jedna z mnoha hanebností komunistického režimu.

jerry,surprised mouse 9.5.2008 8:38

Díky za článek a ještě pár poznámek...

Je nutno rozlišovat mezi těmi nešťastnými a svou zemí opušťenými kluky a generálem Vlasovem. Když vidím fotky Vlasova v družném rozhovoru s K.H.Frankem, tak nevím...

Dále je nutné připomenout nechutnou dohodu spojenců se Stalinem,kteří tyto nešťastné mladé kluky klidně vydali Stalinovým katům,což hraničí s válečným zločinem.

A nakonec se nikde nepřipomíná pevný postoj lichtenštejnského knížete Hanse Adama, který na rozdíl od spojenců hodně riskoval, když těm šťastlivcům, co se dostali do Lichtenštejnska, azyl poskytl. Ale udělal to, přestože Rusové byli v sousedním Rakousku. Češi se jeho rodině odvděčili zabavením majetku.Rv

Homolka tobolka 9.5.2008 12:22

Re: Díky za článek a ještě pár poznámek...

Stalin měl v rukách dost spojeneckých zajatců z osvobozených německých lágrů ,které za vlasovce vyměnil.

tich@dohoda 9.5.2008 7:54

podekovani pane Bystrove

velice seriozni clanek, pravda tema na cele knihy, tech duvodu PROC/ROA/Vlasovci  je totiz strasne moc ovsem prozaicke lidske PREZIT je asi nejtypictejsim duvodem. Analogie s CS legiemi je hodne namiste, obycejny clovek/vojak se ve viru valecnych udalsti casto stava jen figurkou na sachovnici a at udela cokliv, vzdy je to spatne. Jedine "spravne"  co mohli udelat Vlasovci , bylo nechat se zabit, lhostejno ci Stalinem ci Hitlerem, tak se rozhodli jeste par dni prezit. Doporucuji film "Signum laudis" s vynikajicim Vlado Mulerem v hlavni roli. Cest :-)

jerry,surprised mouse 9.5.2008 8:31

Jste to vážně Vy?

Já žasnu... Samozřejmě souhlasím. Film Signum laudis je vynikající a Vlado Müller v něm podal životní výkon.R^

tich@dohoda 9.5.2008 8:46

Re: Jste to vážně Vy?

dahy Jerry az se naucite cist bez modrych bryli, zjistite, ze drtiva vetsina mych komentaru ma hlavu a patu a navic, ze nekoupu za zadny fan club, na rozdil od vas. Vestsinu komentaru ovsem pisu s cilem udelat pitmce z modrych komunistu, coz je vcelku dosti jednoduche, za normalizace jsem to stejne delaval s rudochy, coz jsou casto stejni lide resp. jejich deti ci vnukove, ovsem stejna svoloc. Cest :-)

jerry,surprised mouse 9.5.2008 9:29

Re: Re: Jste to vážně Vy?

jak dlouho se takhle známe? Mám Vám zase opakovat,že nikdy jsem ODS nevolil, naopak politicky jsem  bývalý zemanovec, ovšem současnou ČSSD jsem více,než znechucen. Že se názorově občas shoduju, s těmi,jak říkáte modráky, je způsobeno určitým realismem,který vyznávám já i oni, nikoliv ideologií.:-)