30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Zátěžové bloky a cikánská otázka

Ačkoliv se na Psu podepisuju jako "notorický cyklista", tak původním sportovním povoláním jsem atlet-sprinter. Cyklistika nastala jako rehabilitace po drobném úrazu bederní páteře v roce 1966.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Kusák 19.8.2013 10:15

Re: Romský problém je umělý,

Být Čechem, Polákem atd. je úplně něco jiného než být občanem ČR. Nepleťte si pojmy. Ale jinak, nemůžeme někomu zakázat, žije-li zde několik generací, cítit se Čechem.

Mám-li se ale vyjádřit k problému, pak souhlasím s názorem, že musí platit rovnost před zákonem. To je modus vivendi pro všechny, kteří zde žijí.

L. Křivan 19.8.2013 10:49

Re: Romský problém je umělý,

Souhlas, ale o to zde nejde. Jde o to, že se cizinci seberou, přijedou sem a usadí se v naší sociální síti. Máme právo nepřijmou ty, kteří jsou pro NAŠÍ zem jen zátěží. Máme právo říct: "Tebe nechceme, vrať se odkud jsi přišel !"  Máme právo si vybírat !

P. Maleček 19.8.2013 7:46

A kdo že je to ten Rom?

Při těchto i podobných diskuzích vedených i vrcholnými představiteli státu se vždy drbu za ušima nad tím, jak ti mudrlanti poznali, že ten konkrétní člověk je či není róm či cikán - jak každému libo včetně malého či velkého písmena - nechci malým písmenem diskriminovat cikány oproti velkopísmenkovým Romům.

Když se totiž podíváte do jejich matričních záznamů těch údajně vyloučených Romů, tam v 99% najdete národnost českou. Z toho plyne, že v Česku žádný romský problém neexistuje. Nebo i radě vlády pro národnostní otázky - či jak se to jmenuje, sedí echt rasisté, kteří lidi natvrdo rozdělují podle barvy kůže?

V. Vovák 19.8.2013 8:14

Re: A kdo že je to ten Rom?

Domnívám se, že primárním rozlišovacvím znakem pro příspěvkové začleňovací a protirasistické organizace (PZPRO) je barva kůže. Sekundárními znaky jsou patrně: afinita k sociálním dávkám a averze k práci.

Je zajímavé přečíst si projev Reinharda Heydricha z 2. října 1941 . Ten se potýkal s podobným problémem ve vztahu k obyvatelstvu Protektorátu. Lišil se akorát důvod tohoto rasového bádání. R.H. chtěl prostor vyčistit od definované rasy, PZPRO si naopak přeje co nejvíce definovaných obyvatel, protože to znamená i nárůst penězotoku.

I. Schlägel 19.8.2013 7:35

Přesně tak.

Povinnosti od všech je potřeba vymáhat. Pokud si někdo povinnosti neplní, musí být přiměřeně, byť citelně potrestán. U Romů lze citelný postih prakticky realizovat asi pouze snížením či odebráním finanční podpory. Nejhorším neplněním povinností s nejcitelnějším postihem budiž neposílání dětí do školy.

J. Mrázek 19.8.2013 6:19

Amn.Int. na Vás podá žalobu

Píšete pravdu ! A to se nesmí !!§

D. Lobpreis 19.8.2013 7:52

Re: Amn.Int. na Vás podá žalobu

Amnesty international žaloby nepodává, pane Mrázku. My pouze upozorňujeme na porušování lidských práv.

Notorickému cyklistovi bych pak popřál, aby zklidnil hormony a uvědomil si, že jsou lidé, kteří nesportují na výkon ale pro radost.

L. Křivan 19.8.2013 8:39

Re: Amn.Int. na Vás podá žalobu

Pane Lobpreis,  lidská práva jsou něco moc pěkného.

Jak se staráte o lidské právo nebýt okraden cikánskými kapsáři ?

Jak se staráte o lidské právo žít ve svém prostředí nezasviněném cizími nepřizpůsobivími vetřelci ?

Jak se staráte o lidské právo nemít kolem sebe vetřelce, jejichž životní motto zní: "okrást cigána je hřích, okrást gádže je hrdinství"  ? To je motto všech cikánských pohádek, tuto větu do sebe sají cikáňata s mateřským mlékem.

J. Klement 19.8.2013 9:27

Re: Amn.Int. na Vás podá žalobu

Rád bych Vám garantoval právo být okrádán pouze Čechy či příslušníky nordické rasy, není to však možné. Ale držím Vám palce, aby to vyšlo.

L. Křivan 19.8.2013 9:42

Pane Klemente,

Cikánů je mezi obyvatelstvem 3% až 4%.  Mezi vězni víc než 60%.  

Kdyby kradli jen "bílí cikáni" byl by náš svět nesrovnatelně krásnější.  Což ovšem nevylučuje likvidaci všech zločinců. I těch "bílých". To je to co chci. Likvidaci celé kriminality, likvidaci všech kriminálníků. Chci, abych moje kolo zůstalo neukradeno i kdybych ho nezamkl. Chci, aby moje auto zůstalo nevykradeno i když stojí na ulici a ne v garáži. Chci, aby důchodci došli domů z pošty s penzí bez přepadení a okradení. Atd, atd.

J. Klement 19.8.2013 10:09

Re: Pane Klemente,

Pokud požadujete likvidaci všech kriminálníků, dejte si pozor, abyste tak neskončil taky. Máte dobré předpoklady pro spáchání trestného činu "Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob".

Z. Sohorova 19.8.2013 10:24

Re: Pane Klemente,

Jedna baba pooudala...:)

L. Křivan 19.8.2013 10:26

Re: Pane Klemente,

Já píši JEN pravdivá fakta. Pokud fakta nějakou skupinu hanobí, pak by se měla tato skupina nad sebou zamyslet. Zamyslet by se měli i pachatelé tohoto fašistického paragrafu.

P. Vaňura 19.8.2013 10:50

Je kriminalita a kriminalita

Ve Stalinových vězeních byla většina slušných lidí ale významná a VLÁDNOUCÍ skupina kriminálních zločinců. U nás je to dnes obráceněl. Zákon o hanobení rasy, národa a přesvědčení je ze stejné skupiny jako "zákony," které používaly Stalinovy "Zvláštní trojky," pokud víte, co to bylo. (KČ, KTČ, PŽ...).

P. Vaňura 19.8.2013 10:43

Takže trochu matematiky

Mez obyvatelstvem, tím myslím "bílé Čechy" se vždycky najde cca 1% lidí, tvořících kategorii "několikrát trestaný recidivista." Pokud tady ale máte 1,5% jiných lidí, kde se takto chovají 2/3 z nich, znamená to nárůst kriminality na DVOJNÁSOBEK. A pokud má policie pokyn chodit kolem nich po špičkách, je to ještě horší!

K. Filek 19.8.2013 9:15

Re: Amn.Int. na Vás podá žalobu

Viděl jste cikána sportovat pro radost?Snad jen,když utíká od nějaké zlodějny.

J. Klement 19.8.2013 9:40

Re: Amn.Int. na Vás podá žalobu

Já řadu Romů znám, a tak vím, že někteří sportují pro radost. Pokud Vás to zajímá, tak jde převážně o fotbal. Dále je to např. box a karate. Nedávno jsem viděl vystoupení romských dětí, které se baví capoeirou...

L. Křivan 19.8.2013 10:06

Re: Box a karate

se hodí při přepadávání gadžů.

J. Klement 19.8.2013 10:13

Re: Box a karate

Určitě by se to mohlo hodit na obranu proti rasistickým násilníkům.

Z. Sohorova 19.8.2013 10:26

Re: Box a karate

Myslel jste  cikani sportuji aby prepadeneho mohli dostat na kolena a rychle utict ze ano?

L. Křivan 19.8.2013 10:56

Re: proti rasistickým násilníkům

To myslíte ty, kteří mají motto:  "Okrást cikána je hřích, okrást gádže je hrdinství" ?

J. Kanioková 19.8.2013 5:04

Z internetu -

Jitka Čermáková, pedagožka 45 let - Po rozhovoru s žákem 7. třídy tzv. "zvláštní školy"(Romem) o jeho představách o budoucnu, jsem ztratila poslední naději, že ta práce není marná... "Po základce nic dělat nebudu."

Proč?

U nás chlapi nedělají, tata by mě zabil. Však můžu být na pracáku a v důchodě, ne?" A tatínek nepracuje? "Ne, je v invalidní důchodě. Je mu 35, bolí ho záda." To je jen podstatný úsek "diskuze", kdy jsem to pedagogicky nezvládla a ukázala chlapci svoji půl roku starou jizvu po operaci páteře, a řekla, že jsem epileptik a mám vysoký tlak a je mi 45 let, pracuji od 18 let, a během té doby jsem ještě vystudovala peďák a psychologii, abych mohla dělat to, co mě baví. Už mě to ale nebaví. Denodenní; hádky s romskými rodiči, proč by měli posílat děti do školy s výmluvou, že oni taky neumějí číst a psát a jsou "v poho". Z našich daní.... A to je jen zlomek problémů, které s našimi diskriminovanými spoluobčany stále ve škole řešíme.

Tam tkví základní problém, kterak se vykašlat na povinná politickokorektní "lidská práva" a debilní předpisy a tvrdě postihovat (ubírat na financích¨) neochotu a neschopnost cikánských rodičů jednat ve prospěch vzdělanosti jejich dětí. Jinudy cesta nevede. Protože jsem poznala velké množství solidních cikánů, dokonce pracovitých a bez trestné činnosti, jenže v předchozím režimu. Kdy bylo zaměstnaneckých míst pro tak bídně kvalifikovanou skupinu docela dost. V současné době nemají šanci, i kdyby stokrát dělat chtěli - což nepíšu pro jejich obhajobu, jen jako realitu.

Je to docela obrovský problém, který zatím jen doutná, ale jednou to bouchne. Naše populace rodí čím dál míň, jejich entita je při chuti pořád. Tedy spíš při finanční chuti. Nezaměstnanost všude roste, sociální fondy nestačí a bude hůř. "Krásná" budoucnost pro naše potomky - v EU se jedná o povinném "sdílení zátěže" - čili povinném přídělu imigrantů a plus tento náš vlastní probém... A plus zadlužená  a  nekonkurenceschopná  Evropa..

P. Vass 19.8.2013 9:13

Re: Z internetu -

Domnívám se, že se v jedné věci mýlíte. Ona by pro ně i práce byla. Na stavbách jako "helfry" je možné vidět převážně Ukrajince, Rumuny, Moldavce a menšinově i jiné národnosti z chudších zemí. Naši méně kvalifikovaní spolupobčané, lhostejno jaké barvy pleti si lehce vypočítají, že těch pár korun rozdílu, které by jim oproti dávkám vyneslo celodenní plahočení na stavbě, se prostě nevyplatí. Problém tedy podle mě není v nedostatku nekvalifikované práce, ale v příliš štědrém sociálním systému. Jistě, bez práce se může ocitnout na nějaký čas každý, ale pokud někdo práci nesežene 20 let, krize - nekrize, konjuktura - nekonjuktura, tak to podle mě svědčí spíše o tom, že se mu dělat nechce. Samozřejmě nelze nikoho nutit pracovat, ale proč nás stát nutí tyto lidi živit?

L. Krajicek 19.8.2013 2:37

Oficiálního nepřizpůsobivého sportovce sice neznám,

ale viděl jste někdy takového minoritního adolescenta, ujíždět na právě ukradnutém kole, když mu za zády řve okradený dvanáctiletý majorita a ještě za ním utíká majoritní otec?

O. Kadlec 19.8.2013 0:36

Notorický všesportovec

žvaní. A hloupě žvaní. Tzv. nekompromisní řešení si lidé jako on sice žádají, ale jen pro cikány. Ti je totiž trápí jako otázka. Ale pro ně, pro slušné občany ne!! To by se totiž hned vyfaulovali. ... a pak že není rasista.

Rasistu dneska poznáte snadno: vyjmenuje vám všechny rasy, které snáší. Normálního člověka by to toitž nenapadlo, ale rasistu jo. A po tom seznamu položí stupidní otázku - třeba: znáte nějakého cikánského sportovce?

A nakonec vysloví obavy, aby někdo nějakého "za jeho peníze" nezačlenil. Propánakrále co je tohle za sportovce?!

J. Jurax 19.8.2013 1:26

Re: Notorický všesportovec

A znáte nějakého cikánského sportovce?

P. Pavlovský 19.8.2013 1:52

Re: Notorický všesportovec

Během své zápasnické kariéry jsem se setkal jenom s jediným (1973?), zápasil za Mladou Boleslav. Byl to nádherně rostlý "krafťák", ale moc toho neuměl.

Absence Cikánů mezi předními vědci, sportovci, až na výjimky i umělci atd. není dána jejich menším talentem. Chybí jim většinou jediné: trpělivost.

Když už podstoupí nějakou námahu, chtějí odměnu HNED. Ovšem soustavný tréning, cvičení, vzdělávání, to jsou dlouhodobé aktivity plné odříkání, úspěch přichází třeba až po letech a to pro Cikány není.

Někdy žasnu nad hudebními schopnostmi některých z nich. Musejí mít zřejmě fantastický talent, který jim přináší první úspěchy už po velice krátkodobém cvičení.

Cikáni opravdu nejsou hloupí, ale přesto je mezi nimi minimum vysokoškoláků. IMHO proto, že odměna za práci přichází až ta dlouho, zatímco oni uvažují ve velice krátkodobé perspektivě.

F. Navrátil 19.8.2013 15:37

Re: Romské problémy

samozřejmě nelze řešit násilím, ale i druhá varianta, pozitivní diskriminace nic nemůže vyřešit. Na začátku diskusních příspěvků jsou vyjmenovány vládní a příspěvkové organizace, které se společně spolupodílejí na řešení Romského problému. Bylo by zajímavé znát výši finanční podpory, která by tento problém měla řešit. Snad by neměl být problém v pravidelných časových intervalech vyhodnotit, která ta použitá opatření a která ze státních a nebo příspěvkových organizací Romské problémy skutečně řeší a není jen trafikou pro ty, kteří předstírají záslužnou práci, ale výsledky, jak všichni vidíme, jsou čím dál horší. S tvrdou a neúprosnou diskriminací je třeba okamžitě začít u všech těchto organizací. Jejich existence by měla být závislá na tom, zda Romský problém se daří zbrzdit, zastavit a v budoucnu snižovat. Zatím je tomu bohužel právě naopak a lze s jistotou očekávat, že dojde k expanzi a jako vždy a všude ve světě se ke slovu dostanou skuteční rasisté a můžeme očekávat další holokaust. Důsledek takovéhoto "řešení" by nebyl dobrý ani pro jednu stranu problému.

P. Machata 19.8.2013 1:56

Re: Notorický všesportovec

To jsou ale bláboly...

S rasami problém nemám, ale Cikáni jako celek mi vaděj, i když znám dva, co jsou slušní.

A za jeden z vrcholů svý výchovy považuju, když moje tehdy asi 12 letá dcera řekla, poprvé po shlédnutí filmu s Denzelem Washingtonem: "Ješiš, to je krásnej a sympatickej chlap!"

Ne "krásnej černoch", ale chlap.

Taky neznám žádnýho cikánskýho sportovce.

V. Vovák 19.8.2013 8:15

Re: Notorický všesportovec

blbý by bylo, kdyby to řekl váš patnáctiletý syn. :-)