30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Tahle země je naše

Když prezident Zeman vyrukoval s tezí „Tahle země je naše“, v jistých kruzích to schytal. Za to, že použil přivlastňovací „naše“, zatímco tahle země má být všech. Ale měl to schytat spíše za to, že ono „naše“ nedefinoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 7.10.2018 18:56

Re: Den nemecke jednoty

.. takhle vy myslíte? No potěštěkoště. Za sebe vás můžu ubezpečit, že takového navrátilce bych sám za sebe s naprostým klidem poslal do věčných lovišť a s úsměvem bral doživotí..

Z. Lapil 7.10.2018 15:33

Re: Němec je němec

Technická: ne němec, ale Němec, ne německo, ale Německo.

Podstatná: bohužel nejste jediný, kdo zaměňuje národnost a občanství. Turek může být občanem stejně tak tureckým jako českým, německým nebo pro mě za mě Filipínským, ale Turkem být nepřestane. Možná se k jiné národnosti přihlásí jeho děti.

Moc se mi líbí, co jsem se teď dočetl: Žid je Židem tehdy, pokud se Židem být cítí a zároveň je za Žida považován.

(Vím, že píšete o černoších, ale černoch není národnost a já se do toho nechci zamotat příliš.)

J. Jurax 7.10.2018 11:45

"světoznámý bohmista označil Karla Čapka za podřadný zvratek českého nacionalismu. Ten bohemista výborně ZNÁ naší kulturu, ale k našemu etniku zjevně nepatří"

Inu, dotyčný bohemista je možná nabit vědomostmi, ale českou kulturu NEZNÁ.

J. Jurax 7.10.2018 11:37

V Německu ... německý základní zákon je jistě nadřazen unijní legislativě, protože bez Německa si v bruseli ani neubzdí.

J. Jurax 7.10.2018 11:31

To Zima není Čech, nýbrž hrdý Germán kálící po starogermánském, ne tak starém vzoru do cizího.

J. Jurax 7.10.2018 11:28

Akorát že ta dřívější svatá trojice byla fousatá a z třetiny plešatá. Jiného rozdílu se těžko dopátrat.

J. Jurax 7.10.2018 11:25

Vy to arciť česky nevidíte, Vy jste echtgermán. Vy to vidíte pouze blbě.

J. Jurax 7.10.2018 11:22

No jo, tahle země je v EU. Takže naše už moc není, je gubernie brusele.

V. Klepetko 7.10.2018 11:01

Re: Vlastnit či užívat

Pane Zimo, v podobných diskusích většinou probíhá dialog "nacionalisty" s "vlastencem".

S trochou humorné nadsázky bych Vás ale spíše označil za "vlastizrádce":-))))))

Právní diskontinuita je jakobínský nesmysl, který by zpochybnil legitimitu naší státnosti jako takové: i za bolševika dlouho přežíval rakouský občanský zákoník v některých svých důležitých pasažích, a ty dnes vyhaslé dekrety presidenta republiky stály za převzetí do právního řádu za každého režimu!

Prohranou bitvu bez cizí intervence zpětně nevybojute, a vy to dobře víte, tak se snažíte o zahlušení našeho právního státu evropským dubiskem :-))))))))))

V. Klepetko 7.10.2018 10:44

Re: Vlastnit či užívat

Sorry, nějak se to rozdvojilo:-)))))

V. Klepetko 7.10.2018 10:37

Re: Vlastnit či užívat

Děkuji za zasvěcený komentář a přeji hezkou neděli!

Ano, Dánsko a Irsko mají velmi dobře ošetřeny pojistky proti plynulé a na drobné dílčí kroky rozdrobené ztrátě suverenity. V Irsku je primární evropské právo jako celek součástí Ústavy a Ústava se bez referenda změnit nedá. A v tom Dánsku se bez obligatorního referenda nesmí předat na úroveň EU žádná nová pravomoc. Ani španělské řešení není špatné: 10% poslanců libovolné komory parlamentu si může vynutit referendum, pokud nesouhlasí se schválenou ústavní změnou.

Když jsem psal o našem Ústavním právu jako efektivní brzdě proti expanzi primárního evropského práva, měl jsem na mysli tři situace: 1.Schválíme si v ČR nějaký nový ústavní dodatek a ten si budeme silou ÚS bránit i proti primárnímu právu. 2.Vznikne nějaký nesamozřejmý interpretační spor, nebo 3.Bude se posuzovat ústavnost předání do Bruselu nějaké nové pravomoci.

Ještě jednou, dobrou nedělní pohodu!

V. Klepetko 7.10.2018 10:36

Re: Vlastnit či užívat

Děkuji za zasvěcený komentář a přeji hezkou neděli!

Ano, Dánsko a Irsko mají velmi dobře ošetřeny pojistky proti plynulé a na drobné dílčí kroky rozdrobené ztrátě suverenity. V Irsku je primární evropské právo jako celek součástí Ústavy a Ústava se bez referenda změnit nedá. A v tom Dánsku se bez obligatorního referenda nesmí předat na úroveň EU žádná nová pravomoc. Ani španělské řešení není špatné: 10% poslanců libovolné komory parlamentu si může vynutit referendum, pokud nesouhlasí se schválenou ústavní změnou.

Když jsem psal o našem Ústavním právu jako efektivní brzdě proti expanzi primárního evropského práva, měl jsem na mysli tři situace: 1.Schválíme si v ČR nějaký nový ústavní dodatek a ten si budeme silou ÚS bránit i proti primárnímu právu. 2.Vznikne nějaký nesamozřejmý interpretační spor, nebo 3.Bude se posuzovat ústavnost předání do Bruselu nějaké nové pravomoci.

Ještě jednou, hezkou neděli!

P. Han 7.10.2018 10:23

Re: Den nemecke jednoty

Jakeš už je tu zpátky. Dokonce trojjediný. Merkel, Juncker, Schultz.

P. Han 7.10.2018 10:21

Re: Vlastnit či užívat

Prd a vořech. Parkanová ve své tehdejší funkci neměla jak legislativu vytvářet. Klause zajímala transformace ekonomiky a dodnes mu někteří vyčítají, že se do toho pustil bez patřičné legislativy. Polistopadový právní řád včetně oné kontinuity vytvářel Rychetský a Jičínský.

P. Han 7.10.2018 9:57

Re: Den nemecke jednoty

Babiš dodělal to, co slavná EU začala. A máslo si běžte koupit. Půlka je ho z Německa. Jestli ho pasážují přes Rusko, netuším, na to jste expert vy.

M. Zima 7.10.2018 9:52

Re: Den nemecke jednoty

O tom zničeném zemědělství si musíte popovídat s Babišem.

S tím máslem je to taky jinak. Tu "strategickou horu" odbourali přes SSSR a ti to prošoupli z velké části zpět do EU.

M. Zima 7.10.2018 9:47

Re: Vlastnit či užívat

Tak rád bych Vám dal za pravdu, ale nejde to, viděl a slyšel jsem ty tři jmenované diletanty, jak v TV hrdě vyzdvihovali vlastní podíl na polistopadovém právním řádu a jak Rychetský chválil jeho kontinuitu

M. Zima 7.10.2018 9:05

Re: Vlastnit či užívat

Vaše sny hodnotu Vašeho příspěvku nezachránily. Přiznávám, že nevím, co s tím chaosem začít.

M. Zima 7.10.2018 8:59

Re: Vlastnit či užívat

Vy jste dokázal oponovat i inteligentně, co se stalo, že píšete takové hovadiny ?

M. Zima 7.10.2018 8:56

Re: Den nemecke jednoty

Popletl ? Kdo ? Co ? To, co říkáte jsem přeci taky myslel . Zopakuji : Východní myšlení (Ossis, Češi, ..) lze vyjádřit dvěma větami :

Mám barevnou televizi, západní auto, dokončuji barák no a potom se může Jakeš (Honecker, ...) vrátit. Už jsem se na kapitalisty nadřel dost. ----- To je ta východní vyčůranost ve zkratce, pánové.

M. Zima 7.10.2018 8:47

Re: Vaše přiznání bylo tak před 5 až 6 lety

Pane Nový, dobře, že už sám couváte, ale přesto principielně: dělat poradce je něco jiného, nežli nabídnout pomoc. Tu "pomoc" jsem "nabízel" tím, že jsem včas upozorňoval na vyložené blbosti kLausovských expertů. Ostatně, kdyby si bývali nechali Češi poradit, tak nemuseli dnes být i přes EU dotace stále ještě na EU ocase a utěšovat se komunistickými báchorkami o dohnání a předehnání.

M. Zima 7.10.2018 8:33

Re: Vlastnit či užívat

Zamyslete se přeci na tím jejím příspěvkem a dojde Vám snad, že já jsem ta vyjímka, kterou ona nelituje. To implikuje, že jinak lituje kde koho. A já o její litování opravdu nestojím.

P. Dvořák 7.10.2018 3:24

Re: Den nemecke jednoty

Sjednocené Německo je od r. 1871 pro evropskou civilizaci takovým přínosem, jako pro africko-arabskou islám. Posledních cca třicet let a zejména poslední tři roky však vidíme, že ani sjednocené Německo už v Evropě prostě na islám nemá.

Dokud někde zbude ještě aspoň kousek civilizace, islám bude sjednocovat a sjednocovat. Až do úrovně společenské a technické vyspělosti na úrovni useknuté ruky, přikládají na oheň kousky velbloudího trusu.

A. Nový 7.10.2018 1:34

Re: Vlastnit či užívat

Pozor, pan Zima je "ruduvěrný Něměc" :-)) Něco jako vědma Netzer.

A. Nový 7.10.2018 1:28

Vaše přiznání bylo tak před 5 až 6 lety

Pane Zimo, vypověděla paměť? Vy jste ve slabé chvilce na dotaz ohledně toho, proč se pořád serete do privatizace i když víte o ní celkem hovno, že jste nabízel svou pomoc. Lze dohledat na NP-diskuze.

P. Han 6.10.2018 22:33

Re: Vlastnit či užívat

Rychetského tam prosadil Havel, Klaus a Parkanová právní řád netvořili. EU je odpovědná za acquis communautaire, které musíme závazně přejímat. Pokud nechcete být za blba, tak si o tom něco přečtěte.

Z. Koutecký 6.10.2018 21:48

Re: Vlastnit či užívat

Vážený pane Klepetko, prosím povšimněte si, že ve svém příspěvku píši o ovlivnění naší Ústavy v případě "přijetí dokumentu primárního práva EU". Přijetí, či lépe řečeno ratitifikace takového dokumentu,v sobě již, podle čl. 87 odst. 2 české Ústavy, zahrnuje předchozí rozhodnutí ÚS o souladu tohoto dokumentu s ústavním pořádkem ČR.Jinak by nemohla být ratifikace provedena. Dobře, že jste připomněl v této souvislosti Evropský soudní dvůr. Jak rozhoduje náš ÚS je jiná kapitola, neboť, jak se říká "sejdou-li se dva právníci, vzniknou tři právní názory". Jen bych nakonec uvedl jeden půvabný citát z rozhodnutí našeho ÚS ve věci "cukerných kvót", vztahující se k ESD: "Přitom obecné principy komunitárního práva vyjádřené v dosavadní judikatuře ESD Ústavní soud nechává prozařovat do výkladu ústavního práva."

Máte pravdu, že kritéria pro přejímání primárního práva EU jsou v různých členských zemích různá. Třeba v Irsku je nutný dodatek ústavy schválený jak Parlamentem, tak referendem, rovněž v Dánsku i jinde je referendum obvyklé, což je trnem v oku EK. My jsme však v Česku a naši zástupci schválí prakticky všechno, co přichází z EU. Pokud se někdo "zašprajcuje" jako třeba Klaus u Lisabonské smlouvy,což je v podstatě upravená smlouva o Evropské ústavě, tak ho označíme za vlastizrádce a hrozíme mu žalobou.

P. Zinga 6.10.2018 21:19

Re: Vlastnit či užívat

Zima, jste normální?Anebo pouze blbé?

P. Zinga 6.10.2018 21:17

Re: Den nemecke jednoty

To jste to popletl: Osis- myšlení nehoruje pro EU.

P. Zinga 6.10.2018 21:16

Menšiny ohrožují identitu.

„Eine intolerante Minderheit kann die Demokratie unter ihre Kontrolle bringen und zerstören. Und faktisch wird sie irgendwann unsere ganze Welt zerstören. Wir müssen also mit gewissen intoleranten Minderheiten mehr als intolerant sein. (...) Im Moment ist der Westen dabei, Selbstmord zu begehen.

"Intolerantní menšina mů§že dostat demokracii pod svou kontrolu a zničit ji. A prakticky zničí někdy náš svět. My tedy musíme být k určitým menšinám víc než intolerantní.... V současnosti je Západ u tohho, spáchat sebevraždu"-libanonský křesťan, vědec Taleb.