21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

GLOSA: Tahle země je naše

Když prezident Zeman vyrukoval s tezí „Tahle země je naše“, v jistých kruzích to schytal. Za to, že použil přivlastňovací „naše“, zatímco tahle země má být všech. Ale měl to schytat spíše za to, že ono „naše“ nedefinoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 6.10.2018 19:05

Re: Za výraz identita

Myslím, že málokoho pálí, že vy nevíte, kdo nebo co jste.

P. Han 6.10.2018 19:02

Re: Vlastnit či užívat

Vždyť píše, že vás nelituje. Litovat každého vola, že je volem, to by vážně jednoho unavilo.

D. Stirský 6.10.2018 19:01

Za výraz identita

by se měla dávat pokuta. Jednou se z té ajdentýty všichni po...

P. Han 6.10.2018 19:00

Re: Den nemecke jednoty

Aha, jo, proto nám zničili zemědělství a cukrovarnictví, aby nám mohli poslat máslo ze svých mobilizačních zásob.

P. Han 6.10.2018 18:57

Re: Vlastnit či užívat

Prapředek jakéhosi evropského sdružení tu mohl být už za Jiřího z Poděbrad, jenže to by se ty germánské kmeny nesměly honit navzájem. A těch EU-chyb je daleko víc, než že platí a toleruje. Mimochodem, nám zas tak moc neplatí a když už, tak převážně na 3,14-čoviny, na které si musíme připlatit a které zas tak moc nepotřebujeme. To se musíte podívat jinam.

Jo, a kdo to jsou "Tomis", rádoby weltmane? Nezdá se mi, že byste byl způsobYlý cokoliv hodnotit.

M. Zima 6.10.2018 18:53

Re: Vlastnit či užívat

Těch "uznanejch" je Česko plné, já jsem raději neuznanej.

BTW : Proč pořád musíte někoho litovat? Stojí o to vůbec někdo?

M. Zima 6.10.2018 18:47

Re: Den nemecke jednoty

Vidíte to příliš česky a neškodilo by trochu logiky. (Docházíte k nesmyslům)

Zatím Němci ani tolik nezachraňují, ale dali Čechům máslo na chleba. (Před pomoci EU, tedy Německa, měli Češi tak nejvýše máslo na hlavě.)

Jedním ze skutečných problémů Německa je "Východní myšlení" a nekritické rozšíření EU.

M. Zima 6.10.2018 18:39

Re: Vlastnit či užívat

Mě nic, podle toho, jak pořád ječíte a cítíte se ukřivděni teče přeci do bot Vám.

M. Zima 6.10.2018 18:32

Re: Vlastnit či užívat

Ano, český právní řád, zásluhou Rychetského, kLause, Parkanové, ... napojený kontinuitou na bolševický právní paskvil, to je něco, na co mohou být Češi skutečně hrdi. Ovšem s odstupem nejlepší je, když je za český právní diletantismus dělána zodpovědná EU.

M. Zima 6.10.2018 18:24

Re: Vlastnit či užívat

Poradce sice ne, to kecáte, ale že tu privatisaci zmršíte, to jsem viděl dávno před Vámi.

J. Kombercová 6.10.2018 18:16

Re: Vlastnit či užívat

Ano, tenhleten pán je hodně zneuznalej. Ale líto mi ho není.

V. Klepetko 6.10.2018 18:12

Re: Vlastnit či užívat

S tou podřízeností naší Ústavy primárnímu právu EU to zatím není tak horké. V některých zemích EU ústavní soudy automaticky uznávají nadřazenost Evropského soudního dvoru. Ale třeba v Německu je to jinak - existuje judikát Ústavního soudu v Karlsruhe podle kterého je německý základní zákon nadřazen jakékoliv unijní legislativě.

Oficiální stanovisko našeho českého Ústavního soudu je zatím takové, že v případě rozporu evropské legislativy s českou Ústavou by nás soud nejdříve vznesl k ESD tzv. "předběžný dotaz" a po obdržení odpovědi by rozhodnul samostatně na základě české Ústavy.

Tak či onak, rozhodnutí českého Ústavního soudu je nyní závazné na území ČR pro každého. B

J. Sinnreich 6.10.2018 17:28

Den nemecke jednoty

Nejvetsi geopolitickou chybou 20.stoleti nebyl rozpad Sovetskeho Svazu, jak tvrdi Vladimir Putin. Bylo to sjednoceni Nemecka. Zase, jako v nedavne minulosti, "zachranuji" Evropu. Drive to byla myslenka ciste rasy a "Lebensraum", dnes experiment s "Energiewende"a "Rassenmischung ". Doplati na to jako obvykle vsichni.

K. Janyška 6.10.2018 16:53

Re: Kosmos nebo Kompost - obojí pro Kočku.

Máte pravdu v tom, že vědecká, a přísně vědecká, kompozitivní teorie přináší důkazy o tom, že si lidé myslí něco jiného, než by si měli myslet. Lidský svět je spontánním řádem, ne organizací... Dzp.

M. Mikulec 6.10.2018 15:34

To je zajímavý,

že se dnes progresivistům musí vysvětlovat, co znamená Naše. Když to nevědí, je to na pováženou: mělo by to být ukotveno v Ústavě. Naší. :-)

Š. Hašek 6.10.2018 13:48

Moje země je moje.

A mám dojem, že Saudové, sekači hlav tvrdí o své zemi totéž.

Jen nějaký Halík a Kalousek jsou pozadu.

Zkráceno, zjednodušeno. A Saudové nejsou vždycky můj vzor.

Š. Hašek 6.10.2018 13:28

Re:

Jen malá poznámka.

Myslel jste našeho okruhu - tedy od Londýna k Petrohradu. Od Vatikánu k pravoslaví???

Nebo štrasbrusel a všehodnoty nějakého Junckera a Halíka????

Je v tom docela rozdíl. Jinak souhlas. Jen pozor na terminologii, protože Západ je pro mě (politicky) bezobsažné/minulé slovo.

Zkráceno, zjednodušeno.

A. Nový 6.10.2018 12:11

Re: Vlastnit či užívat

M.Zima chtěl dělat poradce při privatizaci, jak napsal na jiném serveru, jenže byl poslán do řiti a od té doby si nevidí do klábosnice.

Z. Koutecký 6.10.2018 11:58

Re: Vlastnit či užívat

Vlastníkem je ten, kdo může o vlastněné věci v mezích zákonů plně rozhodovat. Podle naší Ústavy je to v případě ČR občan ČR. Při tom platí demokratická zásada, že se rozhoduje většinovým systémem.Etnický původ nemá v tomto směru žádný význam.V tomto smyslu je naše země, jako občanů,naše.Naše situace je ovšem komplikována tím, že naši občané jsou, podle Maastrichtské a Amsterodamské smlouvy současně i občany EU. Můžeme tedy spolurozhodovat o celé EU, ovšem demokraticky, tj. silou cca 2-3% hlasů.Na druhé straně je náš právní systém podřízen v převážné části právnímu systému EU, včetně naší Ústavy, v případech přijetí dokumentů primárního práva EU.Naše ekonomika je v rozhodujících odvětvích ovládána převážně zahraničními vlastníky a závislá z 84% na vývozu do zemí EU. ČNB je oficiálně nezávislá, ovšem fakticky se řídí postupy ECB.V politickém rozhodování jsme pod hrozbou sankcí tlačeni k dodržování "solidarity", tedy souhlasu se vším na čem se usnesou nejvlivnější země EU.Naše země už teda fakticky zdaleka není JEN naše.Pokud bude dosaženo konečného cíle EU, tj. "totální integrace" EU hospodářské, finanční a politické,nebude už mít pro naše potomky zřejmě žádný reálný smysl mluvit o Česku jako naší zemi.Leda ve vzpomínkách na "dobré tradice dávné státnosti zemí Koruny české,státnosti československé i české", řečeno slovy naší současné Ústavy.

J. Fridrich 6.10.2018 10:45

Nase - to znamena lidi z naseho Evropskeho, Zapadniho, krestanskeho civilizacniho okruhu... Tedy ne nyni barbarskeho, nepratelskeho islamskeho okruhu, ktery se k nam TLACI a chce nas rozvratit a opanovat.

P. Lenc 6.10.2018 10:35

Re: Vlastnit či užívat

Jo jeden by byl.Nebo spíše otázka.Co přetéká vám?

M. Zima 6.10.2018 10:20

Re: Vlastnit či užívat

Já myslím, že je ta Vaše reakce česky slabá. Hlavně proto, že to hnízdo už dávno přetéká.

BTW : Co takhle nějaký protiargumentek, nebyl by ?

M. Zima 6.10.2018 10:16

Kosmos nebo Kompost - obojí pro Kočku.

Nebyl jste Vy náhodou agresivním zastáncem oné kompostní teorie ? Nebo jste snad přeškolil na Havlův galaktický pohled na lidské dění ? Obojí mi připadá tak trochu "ne úplně z tohoto světa".

T. Hraj 6.10.2018 10:13

Re: Vlastnit či užívat

A nejhorší je na těch Češích to věčné a nekonečné kálení do vlastního hnízda, co myslíte?

M. Zima 6.10.2018 9:12

Vlastnit či užívat

Autor nepochopil rozdíl mezi vlastníkem a uživatelem.

Když sahá hluboko do historie, opomíjí, že v době, kdy se po Střední Evropě honily germánské kmeny, tak Češi vykukovali nesměle z křoví někde u Karagandy a přemýšleli, jak to do Evropy přeběhnout. Když se tam konečně dostali, byly s nimi, kvůli očividné, do dnes trvající nezpůsobylosti k evropskému životu, často problémy.

Potom, co čeští vůdci zmršili Československo důkladněji nežli nazis, hledají stále někde oporu. Jeden volá "Jen více Rusů a ne jenom do Varů", ten druhý volá po Číňanech. Tomis je nechtějí, v Commonwealthu mají chaotů dost, a do zkrachovalé EFTY se bojácní Češi ani neodváží. Hledají mezi svými. Zatím to vychází, EU platí a toleruje. To je ta EU-chyba.

V. Klepetko 6.10.2018 9:07

Re: Němec je němec

Můžete mít pravdu. Jenže zkoumání fenoménu etnicity je dnes potlačeno s ideologických důvodů. A kulturní antropologie je rozdrobená do různých celkem nekompatibilních škol.

Etnos se rodí, žije a umírá jako člověk. Myslím, že je to reálně existující a hierarchicky strukturovaná entita. Diskuse na téma jsou ale vždy kontaminovány současným politickým diskurzem. Takže vím, že má snaha je marná! :-)))

Zase no někdo natlačí do jednoduchého schématu úvah "nacionalisté versus vlastenci"... Hezký víkend! Příležitostně se podívám na ty Tochary, zní to zajímavě!

K. Janyška 6.10.2018 9:06

Neomarxismus všech možných podob nabývá na síle.

To je podstata tohoto bláznění. Lidé si myslí, při své hlouposti, že už jsou tak chytří, že mohou řídit lidský svět. Nemouhou však, on odjakživa řídí nás a bude to tak navždy. Vždyť lidské mysli jsou souborem pravidel chování vygenerovaných kulturní evolucí a spontánním řádem lidského světa... Dzp.

V. Klepetko 6.10.2018 8:55

Re: Tahle země je naše!

:-)

Slovanské superetnikum neexistuje, pokud kdy vůbec existovalo, tak již zaniklo, zbyly jen některé dříve sjednocující kulturní rudimenty: některé krásné, některé naopak. Superetnikum... Na této hierarchické úrovni dnes jsou, dle mého názoru, třeba Němci, Španělé a etnikum, kterému trochu nepřesně, ale tradičně říkáme "Češi" ...

M. Drašner 6.10.2018 8:49

Re: Němec je němec

S tím Čingischánem to může být i tak, že sdílel geny s tzv. Tochary, což byl snad keltský kmen (kmeny?). který se místo na západ vydal na východ a skončil v oblasti jezera Lob-nor (přirozené mumie Tocharů jsou dodnes nalézány). Tocharové posléze splynuli s turkomongolskými etniky. Ovšem aplikovat na dnešní dobu vnímání etnicity v 12.-13.stol. AD mám za velice pochybné.

V. Klepetko 6.10.2018 8:27

Re: Němec je němec

Kulturně asimilovaný černoch může být klidně Němcem i Čechem,

myslím. A to jak etnicky, tak politicky.

V Izraeli třeba platí - dle rozsudku nejvyšší soudní instance - že Židem je ten, kdo se cítí být Židem a koho SOUČASNĚ ostaní Židé uznávají za Žida. To není vtip, ale citace reálného soudního výroku! (etnicitu matky v tomto konkrétním případě nebylo možné určit) Takže bych nechal na Němcích, zda mezi sebe někoho s jinou barvou pleti etnicky zařadí. Je to jejich vlba, my si ponechejme tu naši! Myslím, že s příslušníky neindigenní a neautochtonní komunity, vzešlé z vůle novodobých ktrokářů-převaděčů během poslední migrační vlny budou mít v tomto směru obrovský problém - etnicky nedokázali asimilovat ani Turky, takže bude zázrak když se jim podaří uniknout občanské válce balkánského typu, vzešlé z etnických rozbrojů! Poučme se z jejich chyb!

O tom, že by někdo černý nebo žlutý mohl být součástí německého politického lidu, jak doufám, nejsou žádné pochyby.

Ještě k té etnicitě. Čingischán byl, jak známo, modrooký a zrzavý. I tak to byl ale Mongol! :-))))))))))