6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Skandální chování ČT

Česká televize si objednala u společnosti STEM/MARK průzkum veřejného mínění ohledně názoru, zda český politik Vít Bárta je či není vinen uplácením svých partajních kolegů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Procházka 12.3.2012 18:20

Průzkumy

Pane Adler,nechápu o čem hovoříte,kterákoli organizace u nás,která si požádala o průzkum veřejného mínění,vždy mylně informovala o výsledcích,každá se chovala naprosto stejně,jako ČT,nikdo nikdy nevybočil z řady.Tyto průzkumy dělali a dělají podle své potřeby pro ohlupování veřejnosti,všichni dělají z lidí jen blbce a vy se najednou nad tím pozastavujete.Spousta hlupáků tomu věří a  jsou opravdu hloupí a nevědomí,bohužel.

K. Pavlas 12.3.2012 18:04

Vy opravdu věříte

pane Adler, že česká televize, takto ČT, je českou televizí?

J. Šejnoha 12.3.2012 17:27

naštěstí tomu málokdo uvěří

Já myslím, že v Čechách každý věří jen takovému průzkumu, který si sám objednal.

A to se netýká jenom veřejného mínění ale například i vlivu antropogenního CO2 na globální klima.

Ale  vážně.  Od  ČT je to  hnus !

Příští výzkum by mohl vygenerovat  například výši trestu: "80%  resondentů  je přesvědčeno, že  nepodmíněný trest pro Báru by neměl být nižší než  6 let + propadnutí veškerého majetku"

J. Veselý 12.3.2012 16:30

HM

Myslíte že kdyby se nerozdávaly podivné peněžní částky a ti lidé by se chovali mravně že by měla ČT možnost dělat nějaké podivné průzkumy? Kde vše vzniklo? Kde je ten první kamínek? Je to podivná obskurní firma, která špehuje, odposlouchává a má spousty záhadně nabytých peněz které rozdává v rozporu se zákonem. Kde si jeden kolega nahrává běžná jednání s ostatními kolegy a to se děje navzájem. Už tohle svědčí o tom že taková firma do právního státu nepatří a kdyby nebylo tohle, nemá ČT co zkoumat.

V. Kobetič 12.3.2012 14:53

Pane Adlere

děkuji za skvělý článek.

Zbytnělou ČT je vhodné průběžně na její  (časté) přešlapy upozorňovat. Protože jsem optimista  doufám, že s novým vedením se situace postupně změní k lepšímu. 

K. Luboš 12.3.2012 13:34

A proč ne?

Přesně jsem nepochopil, proč by si ČT nemohla objednat výzkum veřejného mínění. A pokud jeden diskutující míní, že ČT otáčí doleva, tak ho mohu ubezpečit, že celá společnost otáčí doleva.

R. Langer 12.3.2012 12:58

Hmmm.

Česká televize rozhodně nepřispěla vývoji České republiky v právní stát.

Kdyby se to dalo říct alespoň o těch soudech... :-(

J. Kanioková 12.3.2012 12:27

Naprostý souhlas s autorem...

Věřila jsem, že po odchodu předchozího ředitele ČT se to změní k lepšímu... marně, naopak se zdá, že je to ještě horší ! A z tisku jsou nejhorší Lidovky..

J. Kadeřábek 12.3.2012 13:06

Re: Naprostý souhlas s autorem...

S ostudnou úlohou ČT souhlas. Ve věci periodik platí koho chleba jíš... Takže občas se dočtu věci v iDnes, Aktuálně, Ihned a pochopitelně Lidovkách, kde se mě otvírá kudla v kapse. Naposledy to byl článek o uctění mrtvých jaderné katastrofy nikoliv v Hirošimě, ale Fukušimě. To, že tam nikdo na ozáření nezemřel autor cudně nezmiňuje. Prostě fotovoltaicko-řepková loby má neskutečnou sílu.

J. Kanioková 12.3.2012 14:42

Já nevěřím, že je to až tak vlastnictvím,

víc tam vidím roli těch, kteří se tam po převratu dostali do rozhodujících funkcí a to je P&L. Kvalitní objektivní novináři mizí takže faktických chyb je hafo. Ovšem víc mi vadí stranění určitým trendům či lidem.

J. Šimek 12.3.2012 11:06

Pokud má autor pocit, že soudce rozhoduje podle průzkumu veřejného mínění,

tak to stačilo napsat ve dvou větách a ne okolo toho vytvářet nějakou mlhu.

F. Michek 12.3.2012 11:02

Je to tak,

zpravodajství ČT (nejvíce) i ostatních TV se nemilosrdně posunuje stále více vlevo, u ČT se to myslím zhoršilo po nástupu pana Dvořáka, což mě překvapilo.

J. Schwarz 12.3.2012 10:57

Česká televize

horší der Stürmera. Poprávu označil Miloš Zeman zdejší žurnalisty za hnůj, jsou jím a také nejspíš i zůstanou. K naší škodě.

J. Kanioková 12.3.2012 14:43

Ano, ten Zemanův výrok si připomínám prakticky denně..

M. Kosejk 12.3.2012 10:47

to se děje pořád

Ale něco takového se děje pořád. A nejen u ČT.  A například tak média vytváří dnešní pocit totálního znechucení z politiky. Nějaké médium si vymyslí, že si zaplatí průzkum veřejného mínění, nejlépe s otázkou: "Jste spokojeni se stavem politiky?"  A jak by na tuhle otázku někdo mohl odpovědět - ano? Nikdo nikdy není spokojen s tím, co má. Takže příslušné médium může zveřejnit článek na téma, že prý 75% lidí je nespokojeno s politikou. Následně se toho chopí komentátoři - a příslušně ten průzkum okometují - a na jejich komentáře se nabalí další novinářské komentáře.  A nikoho potom už nezajímá, že celá ta věc vznikla v médiích, byla probrána v médiích a byla odsouzena v médiích. Média jsou u nás policajtem, soudcem i katem. Přičemž důkazy si média vytváří sama.

M. Kosejk 12.3.2012 10:53

p.s.

A navíc na otázku: "Jste spokojeni se stavem politiky?", vám cca 50% lidí odpoví, že NE, už jen z toho důvodu, že nevládne jejich strana.

J. Kanioková 12.3.2012 14:47

Jo, všechny ty ankety nejsou skutečně vyvážené..

Většinou nikdy tam nenajdu možnost odpovědi, jakou bych volila alespoň většinově..

A vaše hledisko je zcela pravdivé..

P. Čech 12.3.2012 9:54

Vážený pane Adlere,

máte naprostou pravdu, ale je zde vidět, že nežijete v České Kocourkovské republice, která si navenek i v ústavě drze říká demokratickou. Česká televize si podle našich politických stran a politiků může dělat co chce, má přece absolutní svobodu slova.To, že onu svobodu slova zneužívá v neprospěch státu a jeho občanů, přece není vůbec důležité. Důležitá je ona svoboda. Kdybyste zde chvíli žil, velice rychle byste poznal, že v ČR není žádná demokracie a to proto, že systém postrádá základní a zásadní demokratické principy. Systém, který je zde zaveden a ústavou uzákoněn je směsí socialismu a anarchie. Jako každý umělý systém však má v sobě zabudovány prvky samodestrukce. Je jen otázkou času, kdy se tyto aktivují.

P. Lenc 12.3.2012 10:03

Re: Vážený pane Adlere,

Pane Čechu,co váš zabudovaný systém sebedestrukce?Není to již na odpal?Vždyť žít v tak nedemokratické zemi jako je ČR a k tomu takřka celá Evropa,to by měl člověk tak "demokratický"jako vy řešit opravdu radikálně.

P. Čech 12.3.2012 10:19

Re: Vážený pane Adlere,

Argumenty, vážený pane lenci, argumenty, nikoliv impertinence, jsou solí diskuse.

P. Lenc 12.3.2012 10:54

Re: Vážený pane Adlere,

Pane Ćechu,několik argumentů jsem vám již poskytl,ten poslední,jestli se nemýlím byl minulý týden.Po vaší odpovědi jsem usoudil že diskuze s vámi je zbytečná.Ale abych nebyl vámi obviněn,že nemám argumenty,znovu zopakuji co jsem odpovídal a zároveň se vás tázal na vaše neustálé tvrzení,že u nás ale i ve většině Evropy není demokracie.Zeptal jsem se vás,když po regulerních volbách,kdy zvítězí nějaká strana,se komunistům podaří sliby o snesení modrého z nebe vyvolat vámi neustále vyzdvihovéné referendum a 51%občanů v tomto referendu si bude přát vládu komunistů.Nikde není psáno,kolik lidí k takovému referendu přijde,ovšem vy jste odepsal,že to je demokratické a komunisté mají vládnout místo ve volbách zvolené reprezentaci.Takže strana,která by již nikdy a nemusí to být zrovna komunistická ale třeba náckové nebo islamisté,nepřipustila nějaké svobodné volby,natožpak nějaké referendum,tak to je podle vás demokracie.Opravdu potřebujete sůl,ale domnívám se,že ne do diskuse.

P. Čech 12.3.2012 12:30

Re: Vážený pane Adlere,

Ptáte se správně a já se pokusím odpovědět. Zdá se, že nejste schopen uvažovat v intencích většinového, přímého volebního systému, který je používán v některých státech. V systému, kde nejsou voleny politické strany, ale jednotliví zástupci občanů přímo. V systému, ve kterém nejsou zvoleny ODS či ČSSD a jejich nohsledi (ovčané) ale Jan Novák či František Vopička, zástupci občanů. Tito jsou zvoleni vždy většinou voličů, tedy jejich nadpolovičním počtem.Pravděpodobnost, že nastane Vámi popisovaná situace sice existuje, je však natolik mizivá, že i pravděpodobnost násilného převzetí moci je větší.V žádném případě však nemám obavy, že by v referendu většina občanů vyjádřila podporu komunistům. Takováto pravděpodobnost je totiž téměř nulová.Osobně preferuji švýcarský systém,  který není, jak se někteří domnívají, přímou demokracií. Je demokracií zastupitelskou, kde si ovšem občané ponechali možnost rozhodovat v závažných případech (ne vždy) sami a přímo. Co je to závažný případ rozhodují opět sami občané. Existují v zákonech vyjmenované věci, ke kterým se referendum nevypisuje.Omlouvám se, ale na to, abych Vám odpověděl vyčerpávajícím způsobem je zde málo místa.

V. Novák 12.3.2012 14:31

Jmenujte některou z takových zemí.

A pokud možno uveďte, jak je to tam se zastoupením straníků a "zástupců občanů" v parlamentech...

J. Kanioková 12.3.2012 14:50

Vy tady vidíte švýcarskou občanskou společnost?

Ouvej, ta tu nebude ještě několik generací.. Lidi, kteří jsou ochotni pro svou zodpovědnost udělat víc než nadávat v hospodě či na netu...

Švýcarsku závidím jeho občany, ale to je výsledek evoluce, ne revoluce..

P. Čech 12.3.2012 15:58

Re: Vy tady vidíte švýcarskou občanskou společnost?

Paní Kanioková, není to výsledek žádné evoluce či revoluce je to výsledek systému, který občané během času vytvořili a neustále vylepšují. Systému, který vychovává a tvoří občany. Švýcaři tento systém vytvořili a my ostatní zjišťujeme, že je funkční a občany podporovaný. Na rozdíl od systému našeho či jiných. Švýcarsku nemusíte závidět jeho občany, ale jeho systém. Možná byste se divila, kdyby naši lidé mohli žít ve švýcarském systému, jak rychle by se mu dokázali přizpůsobit a jak rychle by se stali skutečnými občany. Zároveň by velmi rychle ubylo ovčanů, poněvadž by tito zjistili, že býti občanem se může vyplatit všem.

P. Schuh 12.3.2012 10:35

Re: Vážený pane Adlere,

Přesně tak. Ale jak tu demokracii tady zavést ?

P. Čech 12.3.2012 12:32

Re: Vážený pane Adlere,

Bohužel, jak se to zatím jeví, existuje způsob pouze jediný, nesametový.

M. Kosejk 12.3.2012 11:01

Re: Vážený pane Adlere,

Systém je v pořádku, ale s lidmi je problém. Pokud občané nemají právní povědomí a morální zásady, tak politika bude pouze odrazem společnosti. A tak tomu je.

J. Kanioková 12.3.2012 12:23

Ano, máte pravdu... 40 let totáče zákonitě zcela zničil v lidech povědomí o objektivitě..

i o vlastní zodpovědnosti.. Stále je slyšet - ONI, mělo BY SE...

P. Čech 12.3.2012 16:04

Re: Ano, máte pravdu... 40 let totáče zákonitě zcela zničil v lidech povědomí o objektivitě..

Už jste se někdy zamyslela nad skutečností, proč je zde stále slyšet to  O N I  ? Je to jednoduché. Protože ty  O N Y  , zvláště ty "ONY tam nahoře" tvoří systém, který znemožňuje občanům přímo volit své zastupitele. Občané musí volit politické strany a to ještě nikoliv své zastupitele napříč politickým spektrem a tak logicky zastupitele za "své" nepovažují. Oni to také nejsou zastupitelé občanů, ale zastupitelé politických stran. Tedy "Ti či oni tam nahoře". A o tom to je.