29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

GLOSA: Proti všem

Pravděpodobně to nebude „proti všem“, možná proti většině a nakonec společnost dospěje ke zralé úvaze a rozhodnutí, že i proti menšině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. David 8.8.2017 12:18

Až vás paní Urbanová dají vaše dětičky zeutanázovat,

třeba získáte na věc jiný názor!

Nebude-li na to pro vás už pozdě!

R. Langer 8.8.2017 13:15

Re: Až vás paní Urbanová dají vaše dětičky zeutanázovat,

Podle toho, co píšete, se na to zřejmě chystají ty vaše... :-P

M. Hoblík 8.8.2017 10:15

Navíc, když zlegalizujeme eutanazii,

nebudeme muset sbírat víčka od plastových lahví a snížíme náklady na léčení neléčitelných pacientů. Tak myslela jste to tak, paní Urbanová?

V. Student 8.8.2017 9:56

Co to pořád melete o bolestech?

Žádné nejsou třeba, moderní léky si poradí s každou bolestí. Jenže jsou trochu drahé, pravda?

P. Švejnoch 8.8.2017 10:16

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Mám dojem, že začínáte reagovat poněkud iracionálně. Od tvrzení "utrpení je procesem zrání pro život věčný", přes tvrzení "dnes nikdo nemusí mít bolesti, protože farmaka vše řeší" až k připuštění faktu, že tato, dle Vás všemocná, léčiva nemusí být pro každého dostupná.

Situace je ovšem taková, že Vy se snažíte svůj pohled na svět vnutit i všem ostatním - a když si s Vámi někteří dovolí nesouhlasit, Vaše reakce se stávají poněkud hysterickými.

V. Student 8.8.2017 10:35

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Tak ještě jednou, budu psát pomaleji a vy zkuste pomaleji číst; argument nesnesitelné fyzické bolesti jako odůvodnění pro eutanazii je vzhledem k úrovni dnešních farmak lživé. Stručněji: nikdo nemusí snášet tak trýznivou fyzickou bolest, že by raději volil smrt.

Proces zrání z pohledu víry nekončí na vrcholu fyzických a psychických sil, ale probíhá celý život. Příklad: Nietzsche se klaněl svému Nadčlověku a pohrdal slabšími. Ovšem do té doby, než skončil na vozíku se zastřeným rozumem. Z pohledu paní Urbanové konec. Z pohledu "víry" příležitost - při slabých záblescích zdravého rozumu - uvědomit si význam pomoci. To je to zrání, a ne sado potěšení z utrpení, člověče.

A každý, kdo přispívá do NP, předkládá svůj pohled, své vidění světa, ostatním. Váš objev, že "kdyby si každý hleděl svého, bylo by na světě lépe", nechápu nejen já, ale myslím že nikdo z těch, kteří sem přispívají, čímž si de facto "nehledí svého". Co je vlastně hledět si svého? Tohle téma nemá být moje?

P. Boublíková 8.8.2017 10:44

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Zkuste si přečíst tohle http://zdravi.euro.cz/clanek/sestra/paliativni-pece-a-lecba-prulomove-bolesti-467104

Vidíte vše hodně optimisticky.

A nakonec, po všem tom pinožení s paliativní léčbou a bolestech na lůžku, nečeká nic jiného než smrt.

Mně to teda, vzhledem k tomu, že už mám v životě splněno, nedává vůbec smysl.

V. Student 8.8.2017 10:49

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Díky za upřímné slovo. Smysl vám to dávat ani nemůže, žádný v tom není. Tedy pro ty, kdo věří, že svět a život se stvořil sám od sebe. Prostě jen tak, beze smyslu.

R. Langer 8.8.2017 13:17

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Vážně? A jaký je tedy ten smysl života, vesmíru a vůbec, můžete nás neznalé stvořené sami od sebe nějak fundovaně poučit?

P. Boublíková 8.8.2017 15:40

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Bůh se si vyrobil hračku, aby se nenudil. Pravda,občas se mu to trochu vymkne, anebo je hodně zlomyslný ;^)

V. Student 8.8.2017 17:00

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Tohohle smajlíka neznám, ten je i s nosem. Hezkej!

Když se rozhodnete postavit velký dům a poskytnete ho svým dětema jejich partnerům a tedy i jejich dětem - prostě jen tak, protože je krásný a chcete jim udělat radost - tak vám taky dříve či později někdo z nich vpálí (naštěstí ne každý), že jste to udělala proto, abyste s nimi mohla manipulovat. A rozbila se voda, a vyplavilo to jeden byt, a kdybyste to udělala pořádně a nešidila stavbu, tak se to nestalo. A támhleta si zlomila nohu, tak blbý schody se jen tak nevidí. Nebo jste je takové snad udělala dokonce schválně...!

Vy byste je ale za to všechno měla stejně ráda. I kdyby někteří z nich znepříjemňovali život těm ve vedlejším bytě, aby je vyštípali a měli ten svůj byt větší. A sváděli to na vás. Bůh si nevyrobil hračku, protože se nudil, paní Boublíková :-) já umím smajlíka jen obyčejného...

P. Švejnoch 8.8.2017 11:12

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Četl jsem pomaleji, ale že bych našel nějaké další argumenty na obhajobu Vašeho názoru či naopak na popření názorů mých (včetně toho, že Vaše reakce jsou poněkud excitované), ten dojem tedy nemám.

Argument nesnesitelné bolesti jako důvodu pro euthanasii platí. K téměř všem léčivům (a u léků tlumících bolest to platí stoprocentně) si organismus po čase vybuduje toleranci. Takže dávky se musí zvyšovat - a protože určitou hranici už nelze překročit, protože by byla fatální, pacient trpí bolestmi.

O "sado potěšení" jsem já nepsal nic - je tedy zbytečné se mnou v tomto polemizovat. Dále - neznám nijak detailně Nietzscheho životopis, takže opravdu nevím, zda si "při slabých záblescích zdravého rozumu uvědomil význam (cizí) pomoci" a odvrhl svůj koncept Nadčlověka. Nejsem o tom přesvědčen, ale i kdyby to tak bylo, není to žádný argument pro Vaše tvrzení, že všichni lidé musí projít takovýmto Vaším "dozráním".

Tezi, že každý, kdo cokoli kdekoli (tedy i na NP) publikuje, si "nehledí svého", považuji za zcela prostý smyslu. Ad absurdum dotaženo - tím, že okolí oznámím, že 2 + 2 = 4, si nehledím svého? Zaštiťovat se tím, že "nikdo z těch, co sem přispívají, nechápe" považuji za dětinské a směšné.

Já Vám Vaše názory na to, že z pohledu života věčného je úplně nejvíc nejlepší umřít v ponížení a bolestech, neberu. A neberu Vám ani možnost si Vaše umírání z tohoto pohledu co nejvíc užít. Buďte tedy tak hodný, a neupírejte tuto možnost v opačném gardu ani mně.

P. Boublíková 8.8.2017 10:32

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Jaké moderní léky máte na mysli?

Standardně se podává morfium (to není drahé - leda na černém trhu), ale při dlouhodobém používání přestává působit jako analgetikum. Takže musíte mít štěstí, aby nevyléčitelná nemoc postupovala hodně rychle.

V. Student 8.8.2017 10:42

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Nejsilnější léky proti bolesti jsou opioidní analgetika:

›silné – morfin, fentanyl, oxykodon, penthidin, buprenorfin,

›slabé – kodein, dihydrokodein, tramadol

atd. Lékaři vám v případě zájmu vyjmenují mnoho dalších. Znám případ ženy (85 let) která byla s rakovinou žaludku na morfinu dva roky a zabíral jí pořád.

P. Boublíková 8.8.2017 10:48

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Slabé rovnou pusťte z hlavy, kodein se dává děckám na kašel :-)

Co se týče silných, o morfinu jsem psala, ostatní mohou být účinnější, ale zazraky taky nečekejte. Viz statistika z článku výše, nikoliv "znám jednu paní".

V. Student 8.8.2017 10:52

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Paní Boublíková, já vím, že argument bolesti je pro zastánce euthanasie stěžejní, tak za něj bojují přímo zuřivě, i když vědí, že je nesmyslný. Vy jste také zastánce? Pokud ano, chápu. Jinak moc ne.

P. Boublíková 8.8.2017 11:28

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Samozřejmě jsem zastánce euthanasie výhradně na žádost pacienta, případně na žádost rodičů malého dítěte.

Život totiž má mít nějakou kvalitu, hranici mezi kvalitním nekvalitním životem (tím myslím kvalitu z hlediska zdraví, nikoliv třeba ekonomiky) bych opět nechala na konkrétním dospělém člověku nebo na rodičích (i dosud nenarozeného dítěte).

Pokud má pro vás osobně význam a tudíž i kvalitu život, který je převážně jen bolest a není reálná šance na zlepšení - nic proti tomu, je to váš život a nikdo vám ho nesmí brát. Ale nenuťte svůj postoj ostatním.

Jak jsem psala níže, jako dvojnásobná rodička jsem si svoje užila, i když jen pár hodin, netoužím vůbec si to zopakovat s tím, že něco podobného mohlo trvat týdny, nakonec bych akorát v bolestech umřela a přijde mi dost srandovní, když mi něco o bolesti píše chlap, který patrně nikdy nerodil :-)

V. Student 8.8.2017 11:41

Re: Co to pořád melete o bolestech?

On i chlap může zažít bolest, kterou ženská ne, a není co závidět. Stačí pár vteřin :-)

Furt o té bolesti? No tak dobře. Beru to tak, že po euthanasii voláte proto, že nevěříte tomu, že je možné bolest odstranit.

A že se svým postojem přispívám do NP, nenutím ho a priori ostatním. Je to můj názor. Vy máte zase svůj. Znamená to, že ho nutíte ostatním? A paní Urbanová svůj názor ostatním nenutí?

P. Švejnoch 8.8.2017 11:49

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Jenže obsahem výhrady paní Boublíkové (a mojí) není to, že svůj názor publikujete. Ta výhrada směřuje k obsahu Vašeho názoru.

Náš názor říká, že každý člověk by měl mít možnost rozhodnout o konci svých dní svobodně.

Váš názor říká, že člověk takovou možnost mít nemá.

Chápete ten rozdíl (a tím obsah naší výhrady)?

V. Student 8.8.2017 12:35

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Ne. Nechápu proč zveřejňování mého názoru je jeho vnucováním, jak jste oba psali, zatímco zveřejňování toho vašeho vnucováním není.

A co svět světem stál, existovali lidé, kteří o konci svých dní rozhodovali svobodně, to není věc názoru.

Pane Švejnochu, jestli jste si z mých příspěvků odnesl názor, že dle mého "je úplně nejvíc nejlepší umřít v ponížení a bolestech", pak mi nezbývá než konstatovat, že naše debata neměla smysl. Hezký den.

P. Švejnoch 8.8.2017 13:14

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Jistě mi to nebudete věřit, ale přesně tyto tři diskuzní "kličky" jsem očekával (ač jsem netušil, že je dokážete koncentrovat do jednoho příspěvku):

1) "Rozdíl mezi výhradou proti zveřejnění názoru a výhradou k samotnému názoru nechápu." Obávám se, že jednodušeji než v mém předchozím příspěvku to už vysvětlit nešlo. Pokud přesto nechápete, chyba možná bude na Vašem přijímači... :-)

2) Ano, čekal jsem i argument, že "takoví vždy existovali". Nicméně někteří z nich se dostanou do stádia, kdy se sice dokáží svobodně rozhodnout, ale nejsou již fyzicky schopni své rozhodnutí realizovat - a o těch se tu bavíme především. A takoví, podle Vašeho ctěného názoru, už "nemají nárok".

3) A ano, čekal jsem, kterou větu z mých příspěvků vytrhnete, abyste mohl s ostentativním despektem dát najevo auditoriu, že se mnou tedy je diskuze úúúúúúplnou ztrátou času. :-)

Já ale nepotřebuji být tak neobyčejně sofistikovaný jako Vy, milý pane Studente, protože myslím-li si o někom, že je hlupák neschopný racionální argumentace, ev. neschopný toho, aby připustil, že jeho názor nemusí být pro ostatní závazný, necítím žádnou potřebu nějak to halit a balit. Ano, drahý pane Študente, domnívám se, že jste v tomto tématu předvedl jako hlupák - s oběma výše uvedenými (+ některými dalšími) nectnostmi... :-)

V. Student 8.8.2017 14:30

Re: Co to pořád melete o bolestech?

No, tomu říkám brilantní závěrečná řeč právníka! Jenže veřejnost v soudní síni nemá možnost vzít předchozí texty a porovnat je, takže by vám mohla dát po takové řeči i za pravdu. Nezapomínáte ale náhodou na to, že naše příspěvky jsou ostatními snadno dohledatelné? :-))

P. Boublíková 8.8.2017 15:44

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Je to pane Studente jednoduché: pokud by byla euthanasie povolena, pro vás se vůbec nic nemění, vůbec se vás to netýká. Pro někoho jineho se naopak naskýtá možnost výběru.

Proč chcete ostatním zakazovat něco, co by šlo úplně mimo vás, nechápu.

P. Boublíková 8.8.2017 15:46

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Je tojednoduché: pokud by byla euthanasie povolena, pro vás se vůbec nic nemění, vůbec se vás to netýká. Pro někoho jineho se naopak naskýtá možnost výběru.

Proč chcete ostatním zakazovat něco, co by šlo úplně mimo vás, nechápu.

V. Student 8.8.2017 17:15

Re: Co to pořád melete o bolestech?

No fajn. Takže až padne rozhodnutí instalovat sebevražedné boxy v ulicích, něco jako veřejné záchody, tak budou všichni zticha s odkazem na to, že jich se to netýká, že jim to nikdo nevnucuje a mají svobodnou vůli se nezabít?

P. Švejnoch 8.8.2017 18:16

Re: Co to pořád melete o bolestech?

... a dál?

Někdo Vás snad bude nutit těchto "veřejných záchodků" použít???

P. Švejnoch 8.8.2017 18:13

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Ale já vůbec nezapomínám, že naše příspěvky jsou veřejně přístupné... Vy ano?

A nebo jinak - máte nějakou konkrétní výhradu k tomu, co jsem napsal, nebo se omezíte na floskuli "brilantní závěrečná řeč právníka" s přesvědčením, že nálepka "právník" bude , milý pane Študente, dostatečně dehonestující?

V. Student 8.8.2017 20:43

Re: Co to pořád melete o bolestech?

Znám mnohem více dehonestující nálepky. A vše konkrétní jsem řekl. Hledejte a naleznete.

R. Langer 8.8.2017 13:15

Re: Co to pořád melete o bolestech?

No, to fakt není pravda.

A. Alda 8.8.2017 9:50

Tfuj!

Zákon o euthanasii dávno máme. Je to § 140 až 144 trestního zákona

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-40#cast2-hlava1-dil1