17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

GLOSA: Můžete ztlumit ten kravál, pane vrchní?

Možná znáte tu situaci z kavárny či jiné provozovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 13.2.2019 10:58

Re: Moderní putyky.

Mně by se tam taky nelíbilo. Odejít je naprosto adekvátní chování, průser by byl, kecat do toho těm, kterým to vyhovuje.

R. Langer 13.2.2019 11:34

Re: Moderní putyky.

Ano, s tím naprosto souhlasím. Je dobré si uvědomit, že jsem tam prostě HOSTEM.

J. Ptáček 13.2.2019 13:55

Re: Moderní putyky.

Bylo to v české hospodě, u nás na Moravě je to némlich to stejné. Ale proč jmenovat jinak pěknou dědinu a kazit jí pověst. Třeba je to, kromě kostela, jediné co jakž takž funguje. Co s tím obyčejní občané, ale i zastupitelé, nadělají. Možná "na hřadle" seděli jen náhodně projíždějící řidiči. Co já vím. Díky za reakci.

R. Langer 13.2.2019 16:34

Re: Moderní putyky.

No, obyčejní občané dělají podle mě to, že tam sedí, čučí na telenovelu a ani nedutají. Odpovídá to chování 70 % národa, nevím tedy, proč všichni v hospodách očekáváte spolek přátel vážné hudby či intelektuální debaty o principech fungování jsoucna. Kromě toho jsou tam ty debaty pro normální život často mnohem přínosnější, než výše uvedené. Také se tam dozvíte, proč lidi vlastně volili Zemana a Babiše, pokud tedy budete ochotni alespoň chvilku naslouchat. Jak je vidět, tak by to mnohým "intelektuálům" prospělo jako praseti drbání, když to dodnes svými geniálními mozky nepochopili a pořád se tomu hrozně diví. ;-)

V. Dosoudil 13.2.2019 8:52

Někdy je výběr omezený

ale zásadním kritériem, zda v restauraci zůstanu anebo zařadím zpátečku je právě úroveň randálu z reprobeden. Ať si vyřvávají v prázdném lokále pro sebe. Žánr je naprosto převažující, kolovrátky odrhovaček ve smyslu obalů na reklamy. To, čemu se jinak logicky vyhýbám. Je neštěstím, že to většina provozovatelů stále nechce pochopit. A srovnávám se zahraničím, kde si něco podobného téměř nikdo nedovolí. U nás se stalo veřejné vyřvávání národní posedlostí.

M. Mikulec 13.2.2019 10:25

Re: Někdy je výběr omezený

A nejhorší jsou normalizační hity. Dnes, když je bohate z čeho vybírat.

I. Štípek 13.2.2019 11:51

Re: Někdy je výběr omezený

Europe, Roxette, tři hity od Queen pořád dokola - Radiožurnál. Už ho ani neotvírám.

M. Malovec 13.2.2019 8:47

A to nestačí

jinde ještě rachotí automat na zmrzlinu a nevaří turka. Takovou provozovnu opouštím. Doporučuji všem.

R. Langer 13.2.2019 8:48

Re: A to nestačí

Myslíte cukrárnu? ;-)

M. Malovec 13.2.2019 9:10

Re: A to nestačí

Taky.

Š. Hašek 13.2.2019 8:24

No,

asi by stačilo rádio neinstalovat. Do hospody se snad nechodí kvůli tomu. Odpadly by potom mnohé problémy.

Osobně - mě, krom jídelního lístku, "začíná zajímat i reproduktor", nerad totiž něco překřičuji.

R. Langer 13.2.2019 8:47

Re: No,

Ano, znám i takový podnik. Ale asi by se vám to tam stejně nelíbilo, chodí tam totiž neustále hrát nějací muzikanti. A že to tam občas žije, překřičet 20 lidí, to je jiná, než nějaké hloupé rádio. ;-)

P. Dvořák 13.2.2019 9:28

A zase, plác 5/9.

Nebyla náhodou v článku řeč o jiných podnicích, než které jsou přímo vyhlášené živou hudbou? Nebo kde se schází trampové, cimbálová kapela případně Česká filharmonie?

Článek, pokud jsem četl dobře, byla o placení poplatků a potažmo o zvukovém smogu z reproduktorů. Ne o živé hudbě, kam jste si to překlopýtal.

R. Langer 13.2.2019 9:33

Re: A zase, plác 5/9.

A já jsem pochopil, že je to o hluku, který se někomu nelíbí. Co totiž někdo považuje za smog může být pro jiného rajská hudba. A o tom to je. Pokud se mi to nelíbí, tak tam prostě NELEZU!

Š. Hašek 13.2.2019 11:50

Re: A zase, plác 5/9.

Pane Langere,

pochopil jste mě úplně špatně.

Vyhledávám hospůdky s živou hudbou! Trampskou, lidovou, ........ . Harmonika. S živou konverzací. Myslel jsem reproduktor, kde se hraje to, co si mohu pustit a vypnout doma. V hodpodě mi to nevypnou. Zkráceno.

Aby bylo jasno - hospodu dělá majitel!! Snad jsem si ale mohl povzdechnout.

R. Langer 13.2.2019 17:11

Re: A zase, plác 5/9.

Ale já mluvím o tom samém! Prostě si najdete podnik, který vám vyhovuje. A já jsem si jistý, že jiné podniky zase vyhovují někomu jinému. Kdyby totiž ne, asi by dnes moc dlouho nevydržely. Já s vámi naprosto souhlasím. Ale prostě není možné vlézt někde do hospody a vymrčovat si tam na co máte zrovna náladu, jak si tady každý představuje, protože zrovna on má patent na svou představu kulturního prostředí. Nemá.

Š. Hašek 13.2.2019 17:35

Re: A zase, plác 5/9.

Ale jo. Písemná diskuse jest jaksi někdy na houno.

Oceňme tedy, že si naši předkové vyměňovali pouze písemné zprávy. Někdy i jen jeden dopis za rok.

R. Langer 13.2.2019 18:12

Re: A zase, plác 5/9.

Souhlasím. Jsem si ovšem téměř naprosto jistý, že úroveň té konverzace tehdy měla zcela jinou úroveň než dnes. ;-)

P. Hlosta 13.2.2019 8:21

Jasně! Ticho! A obrazy taky sundat!

Osobně bych radši, aby byla v kavárnách, hostincích a podobných zařízeních, jen živá hudba. Takový klavír... to je na umělci, aby vložil do toho vše, co v něm vězí. Ovšem otázka je, co by musel hrát, aby nemusel platit autorské. Tedy by to byla spíše vlastní tvorba. Nějaký potulný šumař s houslemi, nebo garmoškou, by se nechytal, protože lze autorsky zpoplatnit kdeco. Řešením by byl jazz. Ten je plný improvizace. V lidovkách myslím je to o hubu, protože nárokovat si autorství může kdekdo.

Takže radši mrtvé ticho, povinný šepot a jen cinkot skla a porcelánu, příborů v talířích. Držet pak děcka, aby náhodou nezanotovaly nějaký hit. Též bych doporučil autorským svazům překontrolovat nejrůznější reprodukce v pohostinství. V tom je ještě pole neorané a mohlo by to cosi taky hodit.

;-)

M. Mikulec 13.2.2019 10:27

Re: Jasně! Ticho! A obrazy taky sundat!

To by vám cenu kafe pěkne zvedlo, mít živou hudbu.

P. Harabaska 13.2.2019 13:20

Re: Jasně! Ticho! A obrazy taky sundat!

Jenže OSA vybírá peníze i ze školních besídek, kde děti zpívají lidové písničky. Všem těm nenažraným jandům bych nakopal do řitě. Ale už mu taky rychle přibývají roky, ač si barví vlasy, a prachy si s sebou na cestu nevezme.

R. Langer 13.2.2019 17:15

Re: Jasně! Ticho! A obrazy taky sundat!

Bohužel, štafetu přeberou mladší, a ti se taky nezakecaj... :-(

Ale ještě není tak zle, aby se v hospodě nedalo hrát. ;-)

Z. Lapil 13.2.2019 18:03

Re: Jasně! Ticho! A obrazy taky sundat!

Není to nějaký nesmysl? Autorské poplatky jsou jen za díla provozovaná nejvýš 70. let po smrti autora, což lidové písně rozhodně nejsou.

Pro představu: tohle*/ v kostele (kolik míst? Tři stovky?) přišlo na 1500,- Kč. S nepatrnou nejistotou, jestli jsem včera dobře poslouchal.

Zkuste si to opravdu pustit - není to dlouhé a poslouchá se to vysloveně dobře.

*/ https://www.youtube.com/watch?v=X5_LSBuPwXs

J. Macků 13.2.2019 7:59

Platit se má za všechno, nebo ne?.

Doufám, že se při takové logice přihlásí brzy autoři technických zařízení a budou se dožadovat autorských poplatků, ze používání těchto technických děl. Nebude stačit si zařízení koupit, ale za každé použití třeba mixeru, bicyklu, vysavače nebo automobilu budou budou požadovat poplatek za užití díla.

J. Pokoutný 13.2.2019 8:32

Re: Platit se má za všechno, nebo ne?.

Ale vždyť u softwaru to už tady máme, tak proč nepokračovat, když se to osvědčilo, ne? A začít bychom mohli u datových nosičů - každé použití HD, flashky...

R. Langer 13.2.2019 8:59

Re: Platit se má za všechno, nebo ne?.

Ono se platí za všechno, ale opakovaně za stejnou věc jenom tam, kde si to mafie prosadily. Jako je výpalné, autorské a patentové poplatky a tak podobně. ;-)

R. Langer 13.2.2019 6:17

Jsem rád,

že to jenom doporučujete. Někomu jinému by se mohlo zdát vhodné to rovnou zakázat. Vždyť proč chodit tam, kde mi to vyhovuje, když to zakážeme všude, tak se nám kultura stolování národa zase pozvedne. A nakonec bych tam zakázal prodávat i ten hnusný odporný alkohol, tu zkázonosnou drogu, tu metla lidstva! A pak by tady teprve zavládl mír, pořádek a klid na práci, věřte tomu,soudruzi!

P. Dvořák 13.2.2019 6:59

Jsem rád.

U vás je tomu zřejmě jinak, ale nevím o nikom z hostů, kterým by vadilo, když si u vedlejšího stolu dá někdo pivo nebo ferneta. Ale vím o spoustě hostů, kterým by vadilo, kdyby si někdo u vedlejšího stolu zapálil cigaretu nebo když v restauraci je na plné pecky puštěné rádio. Notabene stanice, kterou by si doma nikdy nepustili.

No zkuste jim na zkoušku pustit třeba Šavlový tanec nebo árii vodníka z Rusalky. Nebo si myslíte, že to doma nikdo neposlouchá, případně šli (nebo by naopak nešli) kvůli tomu do konkrétní restaurace?

Tím nijak nezmenšuji právo majitele restaurace si rozhodnout, jestli bude nekuřácká (což dnes, bohužel, zákon vyřešil zákazem) nebo hostům pustit dle vlastního uvážení hudební vložku. A rozhodnout o hlasitosti i o žánru.

Ovšem tak jako kdysi byly restaurace označeny kuřácká-nekuřácká, měl by i dnes host před vstupem vědět, zda tam řve muzika a jestli je to např. country, rock nebo vážná hudba.

Zdá se vám to moc absurdní? Já už se v dnešní době pomalu přestávám ztrácet v rozlišování, co je absurdní a co se stává normou.

R. Langer 13.2.2019 7:05

Re: Jsem rád.

Vážně? Vy nevíte o nikom, komu vadí, že lidi chlastají? Proč jenom u sousedního stolu, to je přece globální problém, vy nevidíte ty souvislosti, uvědomte si to! A jinak ano, umím si velmi dobře představit, že do hospody, kde mě sere, co poslouchají ostatní, chodit nebudu. A vůbec mi to absurdní nepřipadá.

P. Dvořák 13.2.2019 7:46

Re: Jsem rád.

Překrucujete podle svého. Já jsem napsal: "... ale nevím o nikom z hostů, kterým by vadilo, když si u vedlejšího stolu dá někdo pivo nebo ferneta..." Což vůbec není totéž, jako když vy napíšete (vč. jakýchsi souvislostí) cosi o tom, že "lidi chlastají". Také někteří šukají s kdekým a jiní kradou.

Podle stejného schématu jste překroutil "... hospody, kde mě sere, co poslouchají ostatní, chodit nebudu ...". Následuje moje otázka: Hospody, kde vás sere, co poslouchají ostatní, budete zjišťovat empiricky? Protože já to teoreticky řeším ve svém čtvrtém odstavci.

Proč tam pouští zrovna hudbu? Co takhle pouštět třeba zprávy, komentáře nebo zvukový záznam z jednání parlamentu? Myslíte, že to nikoho, kdo chodí do hospody, nezajímá? Představte si, že půl hodiny poběží nějaký komentář (záznam z parlamentu) a potom bude hodina bez reprodukce. Umíte si představit tu následnou diskusi? Myslíte, že by do takové hospody nikdo nechodil?

:-)) :-))