5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

GLOSA: Jak dlouho žít je etické?

Pozor, prezentuji zde sice extrémní názor, ale nejde o humor: Život po 75 letech prý nestojí za to žít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 3.1.2020 20:58

Vůbec neříkám, že je to můj názor. Jen se dá předpokládat, že se na to tak budou dívat (nebo už se dívají) ředitelé našeho světa. A mladší lidé, kteří si vůbec nepřipouštějí, že i oni budou jednou staří (a "nepotřební"), tomu budou tleskat.

I. Patta 3.1.2020 22:48

Pokuste se zamyslet nad následující otázkou: Kdo způsobuje nízkou porodnost, ti co nejen pracovali ale také vychovali alespoň dvě děti, nebo ti co ušetřili na výchově dítěte 1,6 - 2,6 milionu korun a svůj starobní důchod požadují vyplácet z odvodů sociálního pojištění cizích dětí, protože jejich odvody sociálního pojištění byly již utraceny na důchody jejich rodičů?

L. Novák 4.1.2020 12:58

Zlodějský stát vysokým zdaněním občanů.

P. Lenc 3.1.2020 11:35

Toto je jedno ze semínek názoru některých mladých, že staří by měli co nejdřív zemřít.Nakonec, už jsme tady měli tuto teorii prakticky uplatněnou a předvedl nám ji soudruh Hitler.Holt příklady táhnou...;-€

V. Petr 3.1.2020 12:55

Muslimové by rádi Hitlerův Holocaust dokončili. Toto kritizovat je v současné EU už skoro fuj...

V. Petr 3.1.2020 10:41

Je zajímavé, že autor o tomto nesmyslu informoval. Mnohem "etičtější" mě ovšem připadá názor soudruha Adolfa Hitlera, že je nerozumné investovat do lidí, kteří NIKDY nebyli lidské společnosti prospěšní a dokonce jí pouze škodí. "Logickým" závěrem pak bylo poslat všelijaké nepřizpůsobivé do plynu...

J. Ptáček 3.1.2020 10:31

Nad limitem 75 let žiji už skoro čtyři roky. Mám dobře fungující firmu, daně platím. Suicide ani euthanasia mě nelákají. Musím tedy doufat, že mě ze světa sprovodí "včely milující řepku, motýle nebo jakýkoli výrok páně Ovčáčka". Na Miloše není v poslední době spolehnutí, ani do Moskvy se mu nechce.

Z. Ukolébavka 3.1.2020 7:47

To o těch lécích a papeži je samozřejmě kravina.

M. Pivoda 3.1.2020 14:10

Ano, ve Wikipedii lze nalézt informaci, že papež Jan Pavel I se mohl stát obětí spiknutí, kvůli radikálním reformám, které v církvi v tédobě začal prosazovat.

Jenže já si pamatuji verzi, kterou v té době veřejnosti sdělila rozhlasová stanice Svobodná Evropa. Tzn., že papež Jan Pavel I přestal brát léky poté, když nahlédl do velkých problémů svého pontifikátu - a nechal tak svůj budoucé osud jen v rukou Božích.

Takže si vyberte, prosím.

J. Krásenský 3.1.2020 5:01

Jde o Overtonovo okno. U nás, a například i v Británii a v USA několik let žehrají pokrokové mediálně známé elity, že staří jsou hloupí, nevzdělaní, neorientují se a hlavně špatně volí. V německu zpívala děvčátka ve veřejnoprávní televizi, že "babička je ekologická sv.ně, jezdí na mopedu a kupuje si maso ve slevě!". Nebude dlouho trvat, až starým spočtou uhlíkovou stopu. EU se kasá, že je bude lídrem v záchraně planety. No technologicky to nebude, na to už EU nemá (Pamatujete na "lisabonskou strategii" jak dohnat a předehnat USA? Je to už dvě desítky let..., hlavně neztratit stopu.) Čím dál otevřeněji se hovoří o potřebě "redukovat" populaci na udržitelný stav, aby planetě neškodila. Jak "zredukovat" neupřesňuje nikdo. Kde se redukovat bude, je naopak zřejmé - v EU. Při té "nejhumánnější redukci" vypadne jedna, dvě generace - vždyť dítě znamená uhlíkovou stopu - a pro staré a nemocné nebude dostatek ošetřujícího personálu. Tak nějak "demokratickou cestou" se společnost rozhodně, že pro záchranu planety je třeba zredukovat přestárlé (75 let je až moc) a možná i dlouhodobě nemocné, vždyť pokrok si to žádá a planeta potřebuje. Přestanou léčit a poskytnou euthanasii. Nějak těch sto milionů vyvolených dosáhnout musejí. Marxizmus likvidoval nepřátelské třídy, nacizmus podřadné rasy, liberální demokraté pokračují v jejich stopě, v uhlíkové stopě, a kdo překročí stanovenou mez, bude euthanisován jako oběť pro naši milovanou Planetu (ještěže tu máme oficiální mluvčí planety Země). Poslední dávka a dost. :-/ Kdo se dobrovolně hlásí? To "humánnější" možnost. Méně humánní varianty přenechávám vaší představivosti. Jen se nezdráhejte a domyslete nápady našich "ochránců".

P. Rada 3.1.2020 7:57

Napsal jste toho dost a zejména dost nevraživého vůči EU - na druhou stranu jste ledacos podstatné opoměl a o alternativách k EU pomlčel. Zejména to od koho očekáváte ochranu či s kým a jak by jste rád kooperoval.

Okomentuji zejména uhlíkoou stopou. Ta má své okamžité vyjádření a pak to podstatnější které spočívá v kumulativních imisích na jednotlivce. Až kumulativní imise ale rozhodují o dopadech a o ty jde. Právě v tomto ohledu má ale Evropa smutný primát a Česko je mezi největšími s uhlíovou stopou na jednotlivce svými porchovým doly které rabovali životní prostředí už od války a pokračují dodnes.

https://ourworldindata.org/grapher/cumulative-co2-emissions-region

Těch kteří se "dobrovolně hlásí" ke kratšímu či nepodnému životu je ale dost a žel už i mezi nejmladší generací. Vyprávějí o tom statistiky drogově závislých atd.

Výsledkem všeho už dnes je praktická populační stagnace ve všech vyspělích zemích ale při proměně věkového složení. Moje zkušenost je přitom navíc ta, že mnozí nejstarší patří stále ještě k nejšetrněji hospodařícím lidem s hlediska uhlíkové stopy.

L. Novák 3.1.2020 8:39

Jo. A proto zasí*ají Internet hloupými bláboly jako "Rada" nebo agent UI StB Pivoda. Rv

J. Heincl 3.1.2020 8:59

Občas si přečtu páně Radův příspěvek, abych se pobavil. Dnes se to opravdu povedlo a navíc je pro čtenáře evidentní přímá úměra mezi hloubkou autorových myšlenek a použitou gramatikou.

P. Rada 3.1.2020 9:31

Pokud Vás uspokojuje nacházet gramatiké chybky tak pro Vás při své dislexii která mě trápí od dětství do důchodovosti... budu ještě nějaký čas "zábavný".

Při "hloubce" Vašeho přístupu Vám takto ale otázka ke které jsem se vyjadřoval - uhlíková stopa - zřejmě zcela unikla.

V přímé ústní diskusi by jste k tomuto tématu a argumentu v odkazu který jsem věcně uvedl výhrady neměl?

V. Petr 3.1.2020 11:00

"Uhlíková stopa" je nesmysl, mimochodem, Číňan má již dnes větší "uhlíkovou stopu," než průměrný obyvatel EU.

A nejednodušší cestou, jak emise CO2 snížit je PŘECHOD NA ATOM! Pokud to EU nechce, jsou jakékoliv diskuze o "globálním oteplování" naprosto bezpředmětné!

Jinak

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_capita

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions

Z tabulek je zřejmé, že i když EU úplně zničí svou ekonomiku, světové emise CO2 téměř neovlivní a navíc, už dávno nemá peníze, k uplacení jiných zemí, aby její příklad následovaly. Nanejvýš může nacpat další miliardy africkým diktátorům bez jakéhokoliv efektu...

J. Vintr 3.1.2020 11:52

Tu naprostou blbost, že oxid uhličitý něčemu škodí, se úspěšně podařilo implantovat do hlav i jinak rozumně uvažujících lidí. Další úspěch metody Overtonových oken. I tato diskuze je toho důkazem

P. Rada 3.1.2020 12:23

"Naprostá blbost" se projevuje spíše tak, že v období informatiky a možnosti ověřovat fyzikální poznatky o spektrálních vlastnostech plynů už století známé, na kterých obecně stojí technologičnosti dneška včetně této diskuse, pan Vintr VĚŘÍ že jde o implantát.

V. Petr 3.1.2020 13:00

Pane Rada, právě spektra CO2 ukazují, že potenciál způsobovat skleníkový efekt je v případě CO2 už při současné koncentraci téměř vyčerpán.

J. Heincl 3.1.2020 13:29

Jak už tady mnozí napsali, je uhlíková stopa nesmysl. Já bych ještě dodal, že je to pseudovědecký, šarlatánský výraz sloužící k vyvolání uhlíkové viny u řadových občanů a zároveň sloužící k obohacování zelených a dotačních "podnikatelů". Každému alespoň průměrně vzdělanému a trochu logicky uvažujícímu člověku by mělo být jasné, že uhlík a kysličník neboli oxid uhličitý jsou látky pro život na Zemi zcela nezbytné. Prvek uhlík je základním kamenem života a bez CO2 by neexistovala fotosyntéza, tedy ani život. Z tohoto pohledu je proto vyhlašování uhlíkové neutrality a manipulace lidmi pomocí uhlíkových stop normální lumpárna. Jak už to bývá, byla původně dobrá myšlenka, v tomto případě omezit znečišťování životního prostředí, zneužita a místo toho, aby lidem pomáhala, jim škodí.

P. Staronový 3.1.2020 10:06

Kombinace Pivoda/Rada je vskutku smrtící! :-P

L. Novák 3.1.2020 20:38

Ti dva jsou schopni zaplácat celého Psa. Viditelně! ;-D

J. Kovaříček 3.1.2020 3:45

Tak tento onkolog Emanuel je rovněž představitelem medicínské etiky. Z jeho řečí bych usuzoval, že on měl zemřít už dřív než se narodil. Znám lidi, kterým je přes 80, jsou fyzicky fit a myslí jim to. Tak o čem tento trouba mluví?

S. Prosek 3.1.2020 1:03

Jde me na 80, ziju v horach Arizony, nestezuju si. Ziju tak, abych neprekazel, nevyhledavam sousedy, ale ctu si NP nekde na parezu v pralesech. Svet me muze ...... jo a slejzem dolu k volbam a volim Trumpa! Spokojenej duchodce preje peknej 2020! !!.....

I. Polák 3.1.2020 4:46

R^ Hory závidím. Já na ně musím jenom jezdit na "dovolenou". V létě i v zimě, v zimě, v zimě raději. 73, průměrný lyžař se 66 lety praxe. Největší problém je jak se dostat dolu z černé sjezdovky bez použití té životunebezpečné modré - ti mladí blbci do mě už dvakrát vrazili.

M. Krátký 3.1.2020 6:53

jsem 77 podprůměrný lyžař a každý rok jezdím do Bulharska www.banskoski.com lyžovat - po 75 už jen permice za 13,-kč/den - vřele doporučuji - jezdíme autem z Prahy do Banska je to skoro furt po dálnici 1350 km - všechnonejlepší v novém roce 2020 R^R^R^

P. Flener 3.1.2020 12:10

Já žiji osamoceně v pohoří Ťan-Šan poblíž čínských hranic a ani nevím, do jaké země patřím, jen jsem zaslechnul, že do CCCP už ne.

R. Langer 3.1.2020 0:22

O čem že je zase ten blábol, ty naše malá hloupoučká UI? O kravinách, o kterých nikdo nikdy neslyšel? Nebo ses tam našla? :-P

L. Novák 3.1.2020 7:57

Asi přišel jeho čas... ? ;-)