8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

GLOSA: Dopravák ve vatě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Karel 10.4.2007 10:56

Re: Re: Souhlasím,ale?

Co s tím mají voliči společného? Nebo Vy byste mi poradil něco do příštích voleb, co by situaci změnilo?

Karel 10.4.2007 10:54

Re: a kolik by měl brát

Chtěl jste říct, že kdo nebere 4 miliony ročně, je neschopné pako?;-D

gerontusinza 10.4.2007 10:53

No.... Re: Bohužel máte tady pravdu

jen když tomu věříte. Ještě jsem nepochopil pitomce, kteří to čemu já říkám zbídačování chudáků vydávají za reformu ekonomiky. Není nad víru, co trumbelíne:-/;-(;-O(Y)!

Karel 10.4.2007 10:52

Re: Re: Re: Re: Re: jediní,

Existence MHD není snad ani tak politické rozhodnutí, jako dopravní. Ti paďouři, kteří si vozí kufřík v autě, můžou být rádi, že se najde pořád dost nadšenců, kteří jsou ochotni jet namačkáni v MHD. Kdyby jich nebylo, byla by na silnicích věčná zácpa.

Poloprázdnou MHD myslíte asi takovou, kde už je jedno sedadlo volné, že?

gerontusinza 10.4.2007 10:50

Nebo naopak ví o čem mluví a to propaguje.Re: Re: trochu divny zaver, ne?

Neznám soukromou firmu která by dlouhodobě pracovala bez zisku. Proč by to sakra dělala?  jen pro vysoké platy menežmentu? Jak úsměvné. pokud tímto menežmentem nejsou právě  vlastníci firmy a kterým zároveň nejde o rozvoj této firmy. Vše na přechodnou dobu (třeba jen od voleb do voleb).

gerontusinza 10.4.2007 10:44

Netvrdím to, naopakRe: Re: Příhodnější by bylo

Dovedu si naopak představit dotovanou veřejnoprávní firmu založenou správním celkem s důslednou kontrolou správní radou. Soukromá firma pracuje tak, aby sama co nejvíce vydělala (i na úkor smluvního partnera). A to sakra vím o čem mluvím!

franta 10.4.2007 10:43

Schopné lidi je třeba zaplatit

Je schopný ředitel, jehož firma je vysoce ztrátová ? Vzpomínám si, že když byla americká GM ve vysoké ztrátě, byl jmenován ředitelem firmy člověk (jméno si nepamatuji, ta skleroza), který souhlasil se  symbolickým platem 1 $ ročně a podílem na zisku (u ztrátové firmy !!!). Nakonec si přišel na pěkné peníze. Takovému to jistě nikdo nezávidí. Tak už víte milý "k" kolik by měl plzeňský ředitel ? Tak si představuji pohled správného kapitalisty.      

franta 10.4.2007 10:36

Re: Re: Souhlasím,ale?

A té druhé polovině zase reformy, že ?

Kubeš 10.4.2007 10:26

Re: Souhlasím,ale?

Kritika je to oprávněná ale kdo to změní? Polovině voličů stačí naslibovat třeba pastelkovné nebo jiné vymoženosti, pak je zastrašit (dříve imperialisty, nyní kapitalisty) a bahno zůstane dál.

No... 10.4.2007 10:26

Bohužel máte tady pravdu

Jak ale jinak chcete mít alespoň pidireformu, když ČSSD vše sabotuje bez ohledu na hrozící krach ekonomiky, jen když může škodit  trojkoalici, trojkoalice je slepená jen díky pudu sebezáchovy před katastrofou po dalších letech možného "hospodaření" znovu nastoupivších paroubkovitých. To se těžko prosazuje sebemenší krůček, každý se jistí rádoby populistickou ochranou svých potencionálních voličů příštích a důsledkem je nedůsledná reforma. A zákonitý útěk voličů, kteří chtěli opravdu reformu k tomu, kdo alespoň slíbí ....což Paroubek umí. Že už se nic z toho plnit nebude, to tak důležité není a pro nemyslící voliče je to pohodlnější, byť v konečném důsledku sebevražedné a hodně se podobající euthanásii zvolením svého kata... ano, mírně přeháním, ale jen mírně ! :-/:-(

Malý Aston 10.4.2007 9:29

Souhlasím,ale?

To že stát a státní úředníci jsou nejhorší hospodáři víme a celé období vlády komančů to potvrzuje.Nepomůže žádná reforma pokud budeme platit hordy úředníků,kteří nic nemají jen to jejich razítko. Odebr úředníkovi razítko a je po korupci.Jenže úředníků je pořád více a více.Začíná to v Bruselu.Nevím kolik z celkového počtu 20 000 úředníků má razítko a kolik jich jen nosí papíry.Pokračuje to na našich ministerstvech,Krajských a Okresních úřadech a končí na detašovaných pracovištích v každé vesničce střediskové.Pěkně to doplňují státní vědecké ústavy pro všechno a pro nic.Tento systém je systém levicový,napřed občane nasyp své prachy do pokladny a my rozhodneme co a za kolik ti dáme zpět.Proti tomu stojí politika pravice,nechej si občane všechny prachy,které svou prací vyděláš a sám rozhodni co si zaplatíš,kolik si dložíš na horší časy.Zatím vládne v celé Evropě levice a proto je systém nefunkční.I ty zcela zbytečně postavené paláce Krajských úřadů prosadila ČSSD.Kolik miliard to stálo a stojí každý den?Potřebuje někdo tyto úředníky?

sigenius 10.4.2007 9:21

Re: Příhodnější by bylo

MHD a dotace, to patří k sobě. Soukromá firma s dotacemi. To je ten nejspolehlivější model, hm.

sigenius 10.4.2007 9:19

Re: trochu divny zaver, ne?

Mají dávat zakázky. Zdá se že věříš v nestranná výběrová řízení.:-)

František 10.4.2007 8:54

Re: Re: Re: Re: jediní,

Ekonomika dopravy větších měst je neřešitelný problém. Město roste a linky se prodlužují. Na periférii roste docházková vzdálenost a občané raději jezdí auty ( proč jít 15 minut pěšky na MHD a potom se svézt 10 minut, když to celé zvládnu autem za 15 minut ). MHD jezdí mimo špičky víc než poloprázdná a i ve špičkách je využitá převážně jen v centrální části města. Kdyby MHD jezdila za nákladovou cenu jízdného, byla by jen o kousek levnější než taxi. Vozidla MHD jsou drahá, energeticky náročná a způsob provozu rovněž. To je neodstranitelná vlastnost MHD. Bez masivní dotace z městských rozpočtů by MHD zanikla, což nelze připustit z politických důvodů. Šéfovat takovému podniku není záviděníhodné a je obtížné sehnat sebevraha, který do toho chomoutu strčí hlavu. Dopravní podnik by podle zákona měl velmi často ( cca 1×ročně ) vyhlásit konkurz, neboť dotace přichází se zpožděním. Ředitel, který hospodaří s tak vysokým schodkem je jednou nohou v base ( podle informací z ročenky vybere na jízdném cca 100 mil a dotace je 600 mil.)

gerontusinza 10.4.2007 8:48

Příhodnější by bylo

Prase v žitě. Inu jak pracují celorepublikoví poslanci pracují i nižší složky. Já na bráchu.... Inu není nad to když mmenežment nemá prachy na provoz a sám si rozděluje systemem po nás potopa. Tohle by jaksi v soukromé firmě neprošlo, a to ani náhodou!

jozka 10.4.2007 8:11

trochu divny zaver, ne?

Diky platu reditele utocit na reformu (at je jakakoliv).

Chyba je jinde ne? Stat a obce nemaji vlastnit zadne firmy, na vse maji davat zakazky. Opet se jen potrvzuje, ze stat (ci obec) je spatny vlastnik a spravce. Jen jsem zvedavy, kolik let jeste bude muset uteci os Sametove revoluce, nez to vsem obcanum dojde...

Rudla 10.4.2007 8:05

Re: a kolik by měl brát

kolik bere dispečer,který to většinou vše řídí?

Vlastimil 10.4.2007 8:01

Re: a kolik by měl brát

Nezávidím vysoké platy ředitelům, pokud jejich firma prosperuje. Brát ale vysoký plat, přivést firmu zu grunt a odejít se zlatým padákem, to bych dovedl taky. Bohužel, těch "schopných lidí, které je třeba zaplatit" a výsledkem jejichž práce je jen šnůra zkrachovalých firem, máme v Česku nějak příliš mnoho. 

Vlastimil 10.4.2007 7:47

Podivný propletenec

Ředitel dopravního podniku města Plzně Michal Kraus působil předtím (ještě za Soudka) v plzeňské Škodovce. Bývalý primátor Plzně Prosek (dnes poslanec poslanecké sněmovny) odešel zas z radnice na funkci personálního ředitele do plzeňské Škodovky. Je to opravdu podivný propletenec a nechce se mi věřit tomu, že současný plzeňský primátor není informován o platu ředitele plzeňského dopravního podniku. Jisté je jen to, že lidé i peníze se zde nějak podivně přelévají. 

k 10.4.2007 7:42

a kolik by měl brát

to tam skutečně má sedět pako, který to bude ochotné dělatza pár šupů ?? schopné lidi je třeba zaplatit a poznám ka o "nadstandardních platech" soukromých společností je stupidní - jsou to standardní platy ředitelů.

Jan Hájek 10.4.2007 6:56

Re: Re: Re: jediní,

No co co co, když lidé začnou šetřit s vodou, elektřinou a dalšími komoditami, tak se tyto zdraží, neboť výrobce přece musí dosahovat stejný zisk, jako při větší spotřebě. Jeho provozní náklady i při nulové produkci nejsou nenulové a nebude přece na šetřílkovství spotřebitelů doplácet, zvlášť když má (alespoň lokální) monopol.

bruner 10.4.2007 5:53

Re: Re: jediní,

ne.Oni říkali, že pokud akciovka, tak jen za své, což u MHD není možné. Aspoň se to dosud nikomu nepodařilo. A ukazuje se, že si pár chytrolínů, momentálně v modrém hávu, udělalo z města dojnou krávu. Na tom, aby pasažér za lístek platil 12 Kč a ještě 14 Kč dostával od města není nic soukromého. Nebo vám se to líbí?

68 10.4.2007 3:06

Re: jediní,

Jistě. Soukromé společnosti, podniky, jsou naprosto nevýnosné. S těmi to nedotáhneme nikam. Je třeba vrátit se k osvědčenému systému podniků státních, národních. (NP) Pak, co si národ vyrobí, uvaří, to si také sní. Tak ,jak to říkají komunisté v Plzni. A jinde.

bruner 10.4.2007 0:31

jediní,

kteří brojili proti tomu, aby se doprava v Plzni orgasnizovala přes akciovku byli komunisté a hned jim bylo vysvětleno, že soukromá společnost, a tou dopravní podniky jsou, se lépe postará. O co je nyní vidět.