19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

GLOSA: Dopravák ve vatě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
sigenius 10.4.2007 9:21

Re: Příhodnější by bylo

MHD a dotace, to patří k sobě. Soukromá firma s dotacemi. To je ten nejspolehlivější model, hm.

gerontusinza 10.4.2007 10:44

Netvrdím to, naopakRe: Re: Příhodnější by bylo

Dovedu si naopak představit dotovanou veřejnoprávní firmu založenou správním celkem s důslednou kontrolou správní radou. Soukromá firma pracuje tak, aby sama co nejvíce vydělala (i na úkor smluvního partnera). A to sakra vím o čem mluvím!

jozka 10.4.2007 8:11

trochu divny zaver, ne?

Diky platu reditele utocit na reformu (at je jakakoliv).

Chyba je jinde ne? Stat a obce nemaji vlastnit zadne firmy, na vse maji davat zakazky. Opet se jen potrvzuje, ze stat (ci obec) je spatny vlastnik a spravce. Jen jsem zvedavy, kolik let jeste bude muset uteci os Sametove revoluce, nez to vsem obcanum dojde...

sigenius 10.4.2007 9:19

Re: trochu divny zaver, ne?

Mají dávat zakázky. Zdá se že věříš v nestranná výběrová řízení.:-)

gerontusinza 10.4.2007 10:50

Nebo naopak ví o čem mluví a to propaguje.Re: Re: trochu divny zaver, ne?

Neznám soukromou firmu která by dlouhodobě pracovala bez zisku. Proč by to sakra dělala?  jen pro vysoké platy menežmentu? Jak úsměvné. pokud tímto menežmentem nejsou právě  vlastníci firmy a kterým zároveň nejde o rozvoj této firmy. Vše na přechodnou dobu (třeba jen od voleb do voleb).

Vlastimil 10.4.2007 7:47

Podivný propletenec

Ředitel dopravního podniku města Plzně Michal Kraus působil předtím (ještě za Soudka) v plzeňské Škodovce. Bývalý primátor Plzně Prosek (dnes poslanec poslanecké sněmovny) odešel zas z radnice na funkci personálního ředitele do plzeňské Škodovky. Je to opravdu podivný propletenec a nechce se mi věřit tomu, že současný plzeňský primátor není informován o platu ředitele plzeňského dopravního podniku. Jisté je jen to, že lidé i peníze se zde nějak podivně přelévají. 

k 10.4.2007 7:42

a kolik by měl brát

to tam skutečně má sedět pako, který to bude ochotné dělatza pár šupů ?? schopné lidi je třeba zaplatit a poznám ka o "nadstandardních platech" soukromých společností je stupidní - jsou to standardní platy ředitelů.

Vlastimil 10.4.2007 8:01

Re: a kolik by měl brát

Nezávidím vysoké platy ředitelům, pokud jejich firma prosperuje. Brát ale vysoký plat, přivést firmu zu grunt a odejít se zlatým padákem, to bych dovedl taky. Bohužel, těch "schopných lidí, které je třeba zaplatit" a výsledkem jejichž práce je jen šnůra zkrachovalých firem, máme v Česku nějak příliš mnoho. 

Rudla 10.4.2007 8:05

Re: a kolik by měl brát

kolik bere dispečer,který to většinou vše řídí?

franta 10.4.2007 10:43

Schopné lidi je třeba zaplatit

Je schopný ředitel, jehož firma je vysoce ztrátová ? Vzpomínám si, že když byla americká GM ve vysoké ztrátě, byl jmenován ředitelem firmy člověk (jméno si nepamatuji, ta skleroza), který souhlasil se  symbolickým platem 1 $ ročně a podílem na zisku (u ztrátové firmy !!!). Nakonec si přišel na pěkné peníze. Takovému to jistě nikdo nezávidí. Tak už víte milý "k" kolik by měl plzeňský ředitel ? Tak si představuji pohled správného kapitalisty.      

gerontusinza 10.4.2007 11:02

Bingo, Re: Schopné lidi je třeba zaplatit

Bingo,....    A o tom to právě je, Jenže co chcete  v zemi, kde mají tzv. menežerské školy pro tzv. menežery bez ohledu na směr managerování. To je skutečně raritka vytvářet klan všeho schopných neschopných lidí k řízení čehokoli. Řízení je umění  skutečně jen tehdy, je-li jako nadstavba na dallší (nejlépe předchozí zkušenosti). Jinak tady v této zemi vidím že místní "kapitalisté" (troškaři) jedou přesně podle marxismu. Hrabat za jakoukoli cenu pokud to jenom  jde (tedy aspoň ňák) a po nás potopa. Hezký den.

buš 10.4.2007 11:14

Re: Bingo, Re: Schopné lidi je třeba zaplatit

taky si to většina pamatuje z VUMLu... tam je učili, jaké jsou kapitalisti svině, oni to jen předvádějí bez fantazie v praxi...

gerontusinza 10.4.2007 12:44

K tomu nepotřebovali ani VUML, na to stačila pavěda zapsaná na středních školáchRe: Re: Bingo, Re: Schopné lidi je třeba zaplatit

a nadávalo se jí soudobé dějiny. Jistě také znáte, jste-li kolem 40 let. Pokud nikoli, tak víte p r d a jen papouškujete. Jinak oni jsou, proto také lidi zaměstnávají. Protože jim jde o výdělek a zisk. Mimochodem, to je zcela normální jev, jen jaksi musí pracovat nezávislý regulátor, jinak se to vymkne z rukou a dojde k pasece, kdy někteří chtějí střílet z Aurory.  Ten nezávislý regulátor je v EU právě stát a ten musí být garantem, že nezvítězí moc peněz (a ta je sakra velká),  ale bude platit právo státu relativně pro všechny. Pokud toto právo stát nezaručí, inu pak máme vlastní loďstvo viz \Vzpora na parníku Primátor Ditrich... a uvidíme co to udělá....;-)

Papouch 10.4.2007 11:17

Re: Schopné lidi je třeba zaplatit

Lee Iacocca, pri ozivovani Chrysleru

Karel 10.4.2007 10:54

Re: a kolik by měl brát

Chtěl jste říct, že kdo nebere 4 miliony ročně, je neschopné pako?;-D

bruner 10.4.2007 0:31

jediní,

kteří brojili proti tomu, aby se doprava v Plzni orgasnizovala přes akciovku byli komunisté a hned jim bylo vysvětleno, že soukromá společnost, a tou dopravní podniky jsou, se lépe postará. O co je nyní vidět.

68 10.4.2007 3:06

Re: jediní,

Jistě. Soukromé společnosti, podniky, jsou naprosto nevýnosné. S těmi to nedotáhneme nikam. Je třeba vrátit se k osvědčenému systému podniků státních, národních. (NP) Pak, co si národ vyrobí, uvaří, to si také sní. Tak ,jak to říkají komunisté v Plzni. A jinde.

bruner 10.4.2007 5:53

Re: Re: jediní,

ne.Oni říkali, že pokud akciovka, tak jen za své, což u MHD není možné. Aspoň se to dosud nikomu nepodařilo. A ukazuje se, že si pár chytrolínů, momentálně v modrém hávu, udělalo z města dojnou krávu. Na tom, aby pasažér za lístek platil 12 Kč a ještě 14 Kč dostával od města není nic soukromého. Nebo vám se to líbí?

Jan Hájek 10.4.2007 6:56

Re: Re: Re: jediní,

No co co co, když lidé začnou šetřit s vodou, elektřinou a dalšími komoditami, tak se tyto zdraží, neboť výrobce přece musí dosahovat stejný zisk, jako při větší spotřebě. Jeho provozní náklady i při nulové produkci nejsou nenulové a nebude přece na šetřílkovství spotřebitelů doplácet, zvlášť když má (alespoň lokální) monopol.

František 10.4.2007 8:54

Re: Re: Re: Re: jediní,

Ekonomika dopravy větších měst je neřešitelný problém. Město roste a linky se prodlužují. Na periférii roste docházková vzdálenost a občané raději jezdí auty ( proč jít 15 minut pěšky na MHD a potom se svézt 10 minut, když to celé zvládnu autem za 15 minut ). MHD jezdí mimo špičky víc než poloprázdná a i ve špičkách je využitá převážně jen v centrální části města. Kdyby MHD jezdila za nákladovou cenu jízdného, byla by jen o kousek levnější než taxi. Vozidla MHD jsou drahá, energeticky náročná a způsob provozu rovněž. To je neodstranitelná vlastnost MHD. Bez masivní dotace z městských rozpočtů by MHD zanikla, což nelze připustit z politických důvodů. Šéfovat takovému podniku není záviděníhodné a je obtížné sehnat sebevraha, který do toho chomoutu strčí hlavu. Dopravní podnik by podle zákona měl velmi často ( cca 1×ročně ) vyhlásit konkurz, neboť dotace přichází se zpožděním. Ředitel, který hospodaří s tak vysokým schodkem je jednou nohou v base ( podle informací z ročenky vybere na jízdném cca 100 mil a dotace je 600 mil.)

Karel 10.4.2007 10:52

Re: Re: Re: Re: Re: jediní,

Existence MHD není snad ani tak politické rozhodnutí, jako dopravní. Ti paďouři, kteří si vozí kufřík v autě, můžou být rádi, že se najde pořád dost nadšenců, kteří jsou ochotni jet namačkáni v MHD. Kdyby jich nebylo, byla by na silnicích věčná zácpa.

Poloprázdnou MHD myslíte asi takovou, kde už je jedno sedadlo volné, že?

Jouda ze Lhoty 10.4.2007 13:23

Re: Re: Re: jediní,

Akciovka ze 100% vlastněná městem - tak to asi někdo na plzeňském magistrátu dostal něco do kapsy.... Ale to není o straně, ale lidech...

68 10.4.2007 17:19

Re: Re: Re: jediní,

No, líbivé to není, je to paleta. Zvlášt když městský úřad by tu MHD provozoval daleko pod 26 Kč. Takhle rozhazovat.

68 10.4.2007 17:22

Re: Re: Re: Re: jediní,

Kdo tady řídí ty "nitě"? Nějaký soukromník? Tohle patřilo až nahoru pod Brunera.