21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

GLOSA: Brutální nesmysl

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 24.1.2008 9:33

Re: Re: pro upřesnění

jen drobné upřesnění - ta první brzda je "elektrodynamická" a brzdí účinkem vířivých proudů. Proto funguje při vyšších rychlostech / otáčkách.

Jinak 110% souhlas!

tomáš 24.1.2008 9:15

Re: Re: pro upřesnění

ještě drobnost - plně nacvaknutá tramvajová souprava - tedy dva spojené vozy - váží asi 60tun. Kdo má alespoň základní fyzikální gramotnost, dokáže (nebo spíš nedokáže) si představit, jak takové monstrum zastaví před přechodem, na který, vědom si své absolutní přednosti, vstoupí chodec, jak je v Praze (a nejen tam) dobrým zvykem, tedy zhruba 3 metry před jedoucím vozidlem.

Jura Jurax 24.1.2008 9:12

Re: Re: rovnost

Hm ... přednost tramvají je podle mne v pořádku, ale co autobus nebo trolejbus?  Ten zastavit musí ... a tu jednu velkou hromadu masných produktů jsem už zažil v autobusu i trolejbusu, byť tehdy ještě přednost chodců neplatila ... ?

tomáš 24.1.2008 9:07

Re: pro upřesnění

pro vysvětlení - tramvaj (klasická T3 - s tou jsem před 25 lety jezdil, ty nové už neznám, ale předpokládám, že princip je stejný) má tři typy brzd - 1.motorovou - tedy brzdí elektromotory, na každé dvounápravě jeden, 2. čelisťovou - na každé nápravě dvě a 3. kolejovou - na každé dvounápravě dvě. Při běžném provozním brždění je použita pouze brzda motorová, při poklesu rychlosti pod 5km/h se aktivuje brzda čelisťová, která je činná po dobu, kdy tramvaj stojí na místě a uvolní se až při sešlápnutí "plynového" pedálu. Brzda kolejová je nouzová a její účinek je znatelný až při poklesu rychlosti tramvaje pod cca 10 - 15 km/h - pak skutečně tramvaj zastaví doslova na fleku, ale nepřejte si vidět, co to udělá s cestujícími. Abych to shrnul, pokud někdo skutečně navrhnul přednost chodců před tramvajemi (podle příspěvků níže asi ne a je to jen fáma) je to dement a doporučoval bych mu, aby si tu přednost vyzkoušel. Garantuji mu, že ho tramvaj rozmázne jako malinu.

Jura Jurax 24.1.2008 9:03

Re: Re: Re: Když už se blbne,

No, buď jste též vychován komunisty, nebo jste dosud záviděníhodně mládý a úměrně tomu i dosud hloupý. Nebo jste emigrant vzoru brouk Pytlík. Rv

Jura Jurax 24.1.2008 9:00

Re: Re: Re: Tak ještě jednou tady - je to typická fáma:

No tak asi ministrovi neřekli, že jde o blbost i podle slavné komis, a on sám na to samozřejmě nepřišel :-D

Jura Jurax 24.1.2008 8:53

No jo,

abych parafrázoval klasika - dej blbci (zákonodárnou) moc a vymyslí zákon. Ale blbý.

Ostap Bender 24.1.2008 8:49

Re: Re: rovnost

Praktická zkušenost: kamarád si takhle zlomil dvě žebra. Stál na zadní plošině, procedilo ho to mezi tyčí a dveřmi a zastavil se o opěradlo sedačky.

vajan 24.1.2008 8:40

Geniální.

Jako zástupný problém (my totiž nemáme jinde už co řešit) je to geniálně vymyšleno.

ladik53 24.1.2008 8:08

pro upřesnění

Šalina dokáže zastavit na metru díky kolejovým brzdám(elektromagnety mezi kolama v délce cca 1m, které se zmagnetují na kolejnice), ale ty řidič  použije jenom v případě nejvyšší nouze, protože lidi v šalině to umlátí.

Petr Kohout 24.1.2008 7:41

ten druhý "nepřednostní" druh přechodů již existuje.

Poznáte ho podle sníženého obrubníku, často i přisvětlení vlastního přechodu bílým světlem, ale nejsou vyznačeny "přechodové" bílé pruhy a chybí "přechodové" značení pro nevidomé. Říká se mu "místo pro přecházení chodců".

honzak 24.1.2008 7:37

Re: rovnost

protože platí fyzika, mudrci!  Vygůgluj si něco o ADHEZI a porovnej tuto v podání KOVOVÉ KOLO x KOVOVÁ KOLEJNICE  s provedením GUMOVÉ KOLO x ASFALT. Také si prostuduj heslo SMYK. Pak ti to bude jasné.

ucitelas 24.1.2008 7:35

A co

chcete od komise, kde sedí co by expeti i mluvčí některých ministrstev, 30 lidí se nikdy na ničem nedohodne.Níže někdo psal o souběžném zastavování před přechodem jako by to byla novinka, ale to platí jž nejméně 15 let. 

Pavel 24.1.2008 7:23

K té závěrečné poznámce

Přesně tak jsem to viděl udělané v Anglii a je to skvělé. Tam by člověk přechody se zebrou spočítal na prstech jedné ruky, ale jsou umístěné přesně tam, kde jsou zapotřebí. Například jsou jen vyjímečně na křižovatkách, spíš uprostřed bloku, aby se provoz nezdržoval několika zebrami těsně za sebou. Tam, kde jsou u nás zebry, mají místa pro přechod označená jenom puntíky, kde ale neplatí absolutní přednost (a většinou jsou tam semafory). A přecházet mimo zebry nebo puntíky se nesmí. Funguje to skvěle - člověk může bezpečně přejít a přitom se zbytečně nezdržuje provoz.

Pavel 24.1.2008 7:17

Re: rovnost

Protože v tom TIRáku nestojí lidi. Už jste někdy byl v tramvaji, když řidič pořádně dupnul na brzdu? V tom okamžiku je ze stojících cestujících jen jedna velká hromada masných produktů poskládaná za řidičovou kabinou.

MiK 24.1.2008 7:07

rovnost

Přednost tramvají na přechodu je nesystémová a nebezpečná, s brzdnou dráhou jde o demagogii. Souběžně jedoucí stejně hmotný tirák musí dle zákona zastavit, tramvaj ne. Proč ty rozdíly?

Petr 24.1.2008 7:04

Re: Re: Tak ještě jednou tady - je to typická fáma:

Nevím, co řekl ministr dopravy, ale na vlastní uši jsem slyšel člena zmiňované komise Humla, který přísahal, že se předností chodců před tramvají komise vůbec nezabývala. Sám to označil za blbost.

JJ 24.1.2008 7:03

To by me zajimalo, jak to resi

v Norsku, Finsku, Svedsku ci Nizozemi.

Pokud tramvaj nemuze nekde ubrzdit, maji se tam dat na prechod svetla. Pokud jde o prechod za zastavkou ci za krizovatkou, tak tam by meli byt chodci chraneni.

Lagron 24.1.2008 6:49

Re: Re: Když už se blbne,

Co byste chtěl od lidí, vychovaných komunisty!(Y);-€:-D

Emil Kopčil 24.1.2008 6:31

Když zákon

tak co nejkomplikovanější. Že někoho něco přejede ?  Advokát si namastí kapsu!!

taz 24.1.2008 6:27

Re: Tak ještě jednou tady - je to typická fáma:

Milý kocoure, nemáš tak docela pravdu, neboť tuto fámu vyslovil i ministr dopravy v pořadu Otázky Vácklava Moravce na ČT 1. Řekl mj., že expertní komise dospěla k názoru, že by bylo nejlepší zavést absolutní přednost chodců na přechodech(tudíž i před tramvajemi).

kocour 24.1.2008 1:48

Tak ještě jednou tady - je to typická fáma:

Žádná komise žádnou přednost chodců před tramvajemi nenanrhuje a nenavrhovala.Ta

fáma vznikla tak, že jeden člen komise chtěl do zákona výslovně uvést,

že dává-li vozidlo na přechodu přednost chodci, musí zastavit i

souběžně jedoucí vozidlo. Na to jiný člen navrhl doplnit, že tato povinnost neplatí pro řidiče tramvaje. A to je vše. Více na stránkách D-Fense.

JW 24.1.2008 1:14

Re: Když už se blbne,

Když důsledně, tak důsledně! Víte, kolik lidí přejel vlak jen za loňský rok? Proto je třeba dát přednost chodcům i před vlakem! Pendolino nevyjímaje.

Toho blbce, který přišel s tím nápadem na přednost tramvají, by měli vycpat a postavit do muzea.  To se to vymýšlí na ministerstvech hovadiny za plat z našich daní!  

Jirka 24.1.2008 1:06

Když už se blbne,

je třeba blbnout důsledně.