Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ten druhý "nepřednostní" druh přechodů již existuje.
Poznáte ho podle sníženého obrubníku, často i přisvětlení vlastního přechodu bílým světlem, ale nejsou vyznačeny "přechodové" bílé pruhy a chybí "přechodové" značení pro nevidomé. Říká se mu "místo pro přecházení chodců".
Re: ten druhý "nepřednostní" druh přechodů již existuje.
jenže naše právní předpisy ho neznají......
Re: Re: ten druhý "nepřednostní" druh přechodů již existuje.
neznalost neomlouva ani pravni predpisy
Re: Re: Re: ten druhý "nepřednostní" druh přechodů již existuje.
§54 odst. 1 zákona 361/2000 Sb. v platném znění
A co
chcete od komise, kde sedí co by expeti i mluvčí některých ministrstev, 30 lidí se nikdy na ničem nedohodne.Níže někdo psal o souběžném zastavování před přechodem jako by to byla novinka, ale to platí jž nejméně 15 let.
K té závěrečné poznámce
Přesně tak jsem to viděl udělané v Anglii a je to skvělé. Tam by člověk přechody se zebrou spočítal na prstech jedné ruky, ale jsou umístěné přesně tam, kde jsou zapotřebí. Například jsou jen vyjímečně na křižovatkách, spíš uprostřed bloku, aby se provoz nezdržoval několika zebrami těsně za sebou. Tam, kde jsou u nás zebry, mají místa pro přechod označená jenom puntíky, kde ale neplatí absolutní přednost (a většinou jsou tam semafory). A přecházet mimo zebry nebo puntíky se nesmí. Funguje to skvěle - člověk může bezpečně přejít a přitom se zbytečně nezdržuje provoz.
rovnost
Přednost tramvají na přechodu je nesystémová a nebezpečná, s brzdnou dráhou jde o demagogii. Souběžně jedoucí stejně hmotný tirák musí dle zákona zastavit, tramvaj ne. Proč ty rozdíly?
Re: rovnost
Protože v tom TIRáku nestojí lidi. Už jste někdy byl v tramvaji, když řidič pořádně dupnul na brzdu? V tom okamžiku je ze stojících cestujících jen jedna velká hromada masných produktů poskládaná za řidičovou kabinou.
Re: Re: rovnost
Praktická zkušenost: kamarád si takhle zlomil dvě žebra. Stál na zadní plošině, procedilo ho to mezi tyčí a dveřmi a zastavil se o opěradlo sedačky.
Re: Re: rovnost
Hm ... přednost tramvají je podle mne v pořádku, ale co autobus nebo trolejbus? Ten zastavit musí ... a tu jednu velkou hromadu masných produktů jsem už zažil v autobusu i trolejbusu, byť tehdy ještě přednost chodců neplatila ...
Re: rovnost
protože platí fyzika, mudrci! Vygůgluj si něco o ADHEZI a porovnej tuto v podání KOVOVÉ KOLO x KOVOVÁ KOLEJNICE s provedením GUMOVÉ KOLO x ASFALT. Také si prostuduj heslo SMYK. Pak ti to bude jasné.
To by me zajimalo, jak to resi
v Norsku, Finsku, Svedsku ci Nizozemi.
Pokud tramvaj nemuze nekde ubrzdit, maji se tam dat na prechod svetla. Pokud jde o prechod za zastavkou ci za krizovatkou, tak tam by meli byt chodci chraneni.
Re: To by me zajimalo, jak to resi
Však taky třeba na trase Braník-Palackýho jsou zebry bez světel dokonce dvě, jedna hned u tunelu pod Vyšehradem, kde se jezdí patnáct, a druhá na nábřeží, kde je to mezi dvouma zastávkama asi 300m, čili neni důvod to tam rozjíždět. Prostě závažnej problém
Když zákon
tak co nejkomplikovanější. Že někoho něco přejede ? Advokát si namastí kapsu
Tak ještě jednou tady - je to typická fáma:
Žádná komise žádnou přednost chodců před tramvajemi nenanrhuje a nenavrhovala.Ta
fáma vznikla tak, že jeden člen komise chtěl do zákona výslovně uvést,
že dává-li vozidlo na přechodu přednost chodci, musí zastavit i
souběžně jedoucí vozidlo. Na to jiný člen navrhl doplnit, že tato povinnost neplatí pro řidiče tramvaje. A to je vše. Více na stránkách D-Fense.
Re: Tak ještě jednou tady - je to typická fáma:
Milý kocoure, nemáš tak docela pravdu, neboť tuto fámu vyslovil i ministr dopravy v pořadu Otázky Vácklava Moravce na ČT 1. Řekl mj., že expertní komise dospěla k názoru, že by bylo nejlepší zavést absolutní přednost chodců na přechodech(tudíž i před tramvajemi).
Re: Re: Tak ještě jednou tady - je to typická fáma:
Nevím, co řekl ministr dopravy, ale na vlastní uši jsem slyšel člena zmiňované komise Humla, který přísahal, že se předností chodců před tramvají komise vůbec nezabývala. Sám to označil za blbost.
Re: Re: Re: Tak ještě jednou tady - je to typická fáma:
No tak asi ministrovi neřekli, že jde o blbost i podle slavné komis, a on sám na to samozřejmě nepřišel
Re: Re: Re: Re: Tak ještě jednou tady - je to typická fáma:
A vám zas neřekli, že už tu nemáme komunismus s ÚV na nábřeží, kdy to, co řekl ministr bylo svatý a nediskutovalo se
Re: Když už se blbne,
Když důsledně, tak důsledně! Víte, kolik lidí přejel vlak jen za loňský rok? Proto je třeba dát přednost chodcům i před vlakem! Pendolino nevyjímaje.
Toho blbce, který přišel s tím nápadem na přednost tramvají, by měli vycpat a postavit do muzea. To se to vymýšlí na ministerstvech hovadiny za plat z našich daní!
Re: Re: Když už se blbne,
Co byste chtěl od lidí, vychovaných komunisty!
Re: Re: Re: Když už se blbne,
No, buď jste též vychován komunisty, nebo jste dosud záviděníhodně mládý a úměrně tomu i dosud hloupý. Nebo jste emigrant vzoru brouk Pytlík.
Re: Re: Re: Když už se blbne, - skromný mločí dotaz
Poslyšte Lagrone! V mém růžovoučkém řidičském průkazu (vydán někdy v 60tých letech) byl podepsán také jakýsi pan Lagron. Nemáte s ním něco společného?
Re: Re: Re: Re: Když už se blbne, - skromný mločí dotaz
AAAANNNOOOO!!!
Kdyz vsechno ostani selze, tak prijde osobni utok ...
Jak se tady dela blijici smajlik?