24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

GLOSA: Bojíte se aut a vlaků?

Elektroauta, toť další strašák dnešní doby. Samozřejmě, víc než o technologie jde o direktivní (někdo by řekl svazácký) způsob jejich zavádění. Jisté však je, že chcete-li vůči elektroautům vyvolat obavy, je to snadné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pepax 25.8.2021 13:18

Technice rozuměli i v minulém století, když rozpoutali 2 světové války. Pro Evropu by bylo nejlepší kdyby se Německo nacházelo na jiném kontinentu.

J. Sedlář 25.8.2021 14:39

Jsou výborní v technice.... jak eliminovat lidi, n45r4t půl změkoule, n45r4t si do bot. Počítat neumí, zatím se vždy přepočítali.

V. Petr 25.8.2021 14:51

V politice to platilo v prvé půli 20 století vždycky!

R. Langer 25.8.2021 15:19

Dneska jim tam tu techniku dělají ČEŠI! ;-)

M. Malovec 25.8.2021 10:53

Troufnete si, máte-li pud sebezáchovy, postavit auto do vlastní garáže u vlastního domu. Jak dlouho bude trvat než se značka zákazu vjezdu objeví u vrat podzemních garáží velkých paneláků vedle značky zákazu LPG?

J. David 25.8.2021 12:36

Asi brzy, to není jenom zákaz LPG, ale i CNG, ale myslím, že i vodíkových článků. A nyní LiOn akumulátory, hoří s pěknou teplotou, takový malý Černobyl, hasiči to noří do kádí na tři dny, aby to uhasili. Bude s tím "Grean deal" ještě veselo, taková Tesla (automobilová hnida) za 44 000,- USD v USA (v EU tak o 60% dražší - clo, přirážky na dopravu a DPH), no nekupte to.

J. David 25.8.2021 12:37

Tesla 3

P. Nešvara 25.8.2021 10:39

K elektromobilitě nutí Evropany vysocí firemní manažeři a Evropští úředníci. Z jejich hlediska je to pochopitelné. Jim vůbec nezáleží na tom, kolik stojí automobily, kolik palivo a provozní náklady. Oni budou mít vždy služební vůz s řidičem a náklady bude platit někdo jiný - daňový poplatník nebo klient. To, co těmto lidem ovšem vadí je, že na ojeté auto se spalovacím motorem má kdejaký níže postavený a relativně chudý člověk či rodina a to vyvolává dopravní zácpy, ve kterých trčí i oni se svými limuzínami. Takže tlak na zvýšení daní z paliv a prodražení aut elektromobilitou je z jejich pohledu logický. Vyženou z ulic měst a dálnic plebs a jim se najednou bude jezdit krásně a parkovat budou moci kdekoli.

O. Karen 25.8.2021 10:59

To je skutečný cíl elektromobility.

O. Karen 25.8.2021 11:04

A ve městech už ani nechtějí čekat a plebejským autům vjezd rovnou zakazují.

M. Salaquarda 25.8.2021 10:26

Kdyby byl zavádění elektromobility ponechán volný průběh, bez dotací a politického nátlaku, velmi rychle by to samo vyhnilo.

Asi málokomu dochází, že elektřina pro automobily se musí vyrábět navíc. Převážně ve stejných elektrárnách, proti kterým se tak fanaticky brojí.

L. Harvánek 25.8.2021 11:13

A také když uváznu někde v koloně, nemusím z nejrůznějších důvodů k nabíječce dojet.

J. David 25.8.2021 12:21

Nu, jako "simly cleaver" (nebo jak se označuje "návdavek"), mimo deštníku, škrabky na led, budete v elektroautu dovybaven ebonitovou tyčí, liščím ohonem a leydenskou flaškou. Uváznete-li v koloně, třeba i za mrazu, třením ebonitové tyče liščím ohonem ze zahřejete (netřeba topením vytloukat LiOn ve stavu "power low"), a náboj z ebonitové tyče jímat do flašky (kondenzátoru). A pak konektorem na flašce si opakovaně dobíjet akuLiOn "elektroengemétu". Druhou variantou je si vozit elekrtocentrálu s kabely, a kanystr neekologického paliva (benzín) v kufru, pro případ tohoto nemilého scénáře, kdy jste v zácpě na D1 kdesi mrzl mezi hvozdy na Vysočině, nemaje el-šťávu přibližovadla s RZ začínající písmeny EL.

F. Brnušák 25.8.2021 13:41

Ta predstava je komicka, zlast kdyz vezmeme v uvahu ze ta mobilni centrala dokaze nakrmit tak maximalne to topeni. O tom ze by 3kW spalovak dokazal pohnout 1.7t autem je smesna.

P. Brich 25.8.2021 13:53

Nehledě na kamiony, které si na zvláštní přívěsu budou vozit baterie.;-€EU;-O

J. David 25.8.2021 14:48

Komické to je, ale při elektromobilitě co nám bude zbývat? V koloně na D1, uzavřené na Vysočině v koloně ve fujavici. Nepohne (tedy elektrocentrála tak o 3kVA) elektromobilem, ale bude dobíjet "zelený akumulátor" pár hodin, dle toho, jak si zkřehlé pazoury budete topením ohřívat. Nu a, elektromobilita kamionů bude také komická. Kocourkov EU hadr.

L. Harvánek 25.8.2021 19:47

Návod, co v tom případě podniknout je přehledný, atručný a srozumitelní. Veliké díky za něj a opravím své přiority: místo elektroauta si zakoupím koloběžku, pro jistotu ale ne elektrickou, ake obyčejnou. Když opráším své zkušenosti z dávno uplynulého mládí, budu mít naprosto spolehlivý dopravní prostředek.

I. Schlägel 25.8.2021 10:03

Kolik fotovoltaických panelů je potřeba k nabytí jednoho elektroauta, pane autore?

L. Písařík 25.8.2021 11:13

Nabytí jednoho auta. To záleží na ceně, za kterou lze prodat jeden fotovoltaický panel. Ale pokud se jedná o nabití, je to záležitost velmi ošemetná a nehledě na to, že taková auta obvykle ve dne jezdí a nabíjejí se v noci.8-o

I. Schlägel 25.8.2021 11:32

No a kolik jich je potřeba na to nabití?:-)

R. Langer 25.8.2021 12:43

Kuevsky hodně. ;-)

O. Kaucký 25.8.2021 13:01

S rostoucím mrazem klesá kapacita baterie, takže největší nepřítel EU je vlastně mráz. Tak proč sakra, bojujeme proti oteplování.

F. Brnušák 25.8.2021 13:43

Ono i teplo jim nedela dobre.

M. Sedláček 25.8.2021 13:43

Největším nepřítelem EU jsou její vlastní občané. To pak dává smysl.

J. David 25.8.2021 12:52

Pokud nemáte ve sklepě el. úložiště tak dimenzované (tak za 3/4 "melounu"), kdy slunko svítí, musíte užít dobrodinní externího zdroje ze sítě. Kolik panelů na střeše je potřeba, nelze stanovit přesně, záleží na vstupu a čerpání přemístění elektrického náboje "někam jinam".

R. Langer 25.8.2021 17:10

To není o střeše... ;-D

Spíš o velkých širých rodných lánech. ;-)

J. David 25.8.2021 12:58

Nabytí elektroauta a nabití jeho akumulátorů je krapánek jazykově i naturálně krapánek rozdíl, jak jazykový, tak i finanční. Omluva, že jsem šťoura.

I. Schlägel 25.8.2021 14:49

V pohodě.;-D

Z. Lapil 25.8.2021 13:01

Ve dne nebo v noci? Vlastně tak i tak stačí jeden, ale uznávám, že si moc nezajezdíte.

Vážně: v letní poledne je sluneční příkon nějaký 1kW/m2. Řekněme, že 1 panel má asi 1m2 a jeho celoroční výkon je asi 10% neboli 0,1kW. Ze tří panelů tak za průměrnou roční hodinu vysosáte 1kWh. K nabití auta potřebujete několik desítek kWh, chcete-li ho nabít za hodinu, vyhjde to na několik třicítek panelů. V létě v poledne podstatně méně, ale během silvestrovského večera se moc nechytáte.

Moje oblíbená poznámka několik dní: až se budou FV panely vyrábět pouze ze sluneční energie, uznám, že je o čem se bavit.

F. Brnušák 25.8.2021 13:54

Je to 100w/1m2. Kdyby to byla 1kW tak by solary davali dokonce i smysl