Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Bojíte se aut a vlaků?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Pepax 25.8.2021 13:18Technice rozuměli i v minulém století, když rozpoutali 2 světové války. Pro Evropu by bylo nejlepší kdyby se Německo nacházelo na jiném kontinentu. |
J. Sedlář 25.8.2021 14:39Jsou výborní v technice.... jak eliminovat lidi, n45r4t půl změkoule, n45r4t si do bot. Počítat neumí, zatím se vždy přepočítali. |
V. Petr 25.8.2021 14:51V politice to platilo v prvé půli 20 století vždycky! |
R. Langer 25.8.2021 15:19Dneska jim tam tu techniku dělají ČEŠI! |
M. Malovec 25.8.2021 10:53Troufnete si, máte-li pud sebezáchovy, postavit auto do vlastní garáže u vlastního domu. Jak dlouho bude trvat než se značka zákazu vjezdu objeví u vrat podzemních garáží velkých paneláků vedle značky zákazu LPG? |
J. David 25.8.2021 12:36Asi brzy, to není jenom zákaz LPG, ale i CNG, ale myslím, že i vodíkových článků. A nyní LiOn akumulátory, hoří s pěknou teplotou, takový malý Černobyl, hasiči to noří do kádí na tři dny, aby to uhasili. Bude s tím "Grean deal" ještě veselo, taková Tesla (automobilová hnida) za 44 000,- USD v USA (v EU tak o 60% dražší - clo, přirážky na dopravu a DPH), no nekupte to. |
J. David 25.8.2021 12:37Tesla 3 |
P. Nešvara 25.8.2021 10:39K elektromobilitě nutí Evropany vysocí firemní manažeři a Evropští úředníci. Z jejich hlediska je to pochopitelné. Jim vůbec nezáleží na tom, kolik stojí automobily, kolik palivo a provozní náklady. Oni budou mít vždy služební vůz s řidičem a náklady bude platit někdo jiný - daňový poplatník nebo klient. To, co těmto lidem ovšem vadí je, že na ojeté auto se spalovacím motorem má kdejaký níže postavený a relativně chudý člověk či rodina a to vyvolává dopravní zácpy, ve kterých trčí i oni se svými limuzínami. Takže tlak na zvýšení daní z paliv a prodražení aut elektromobilitou je z jejich pohledu logický. Vyženou z ulic měst a dálnic plebs a jim se najednou bude jezdit krásně a parkovat budou moci kdekoli. |
O. Karen 25.8.2021 10:59To je skutečný cíl elektromobility. |
O. Karen 25.8.2021 11:04A ve městech už ani nechtějí čekat a plebejským autům vjezd rovnou zakazují. |
M. Salaquarda 25.8.2021 10:26Kdyby byl zavádění elektromobility ponechán volný průběh, bez dotací a politického nátlaku, velmi rychle by to samo vyhnilo. Asi málokomu dochází, že elektřina pro automobily se musí vyrábět navíc. Převážně ve stejných elektrárnách, proti kterým se tak fanaticky brojí. |
L. Harvánek 25.8.2021 11:13A také když uváznu někde v koloně, nemusím z nejrůznějších důvodů k nabíječce dojet. |
J. David 25.8.2021 12:21Nu, jako "simly cleaver" (nebo jak se označuje "návdavek"), mimo deštníku, škrabky na led, budete v elektroautu dovybaven ebonitovou tyčí, liščím ohonem a leydenskou flaškou. Uváznete-li v koloně, třeba i za mrazu, třením ebonitové tyče liščím ohonem ze zahřejete (netřeba topením vytloukat LiOn ve stavu "power low"), a náboj z ebonitové tyče jímat do flašky (kondenzátoru). A pak konektorem na flašce si opakovaně dobíjet akuLiOn "elektroengemétu". Druhou variantou je si vozit elekrtocentrálu s kabely, a kanystr neekologického paliva (benzín) v kufru, pro případ tohoto nemilého scénáře, kdy jste v zácpě na D1 kdesi mrzl mezi hvozdy na Vysočině, nemaje el-šťávu přibližovadla s RZ začínající písmeny EL. |
F. Brnušák 25.8.2021 13:41Ta predstava je komicka, zlast kdyz vezmeme v uvahu ze ta mobilni centrala dokaze nakrmit tak maximalne to topeni. O tom ze by 3kW spalovak dokazal pohnout 1.7t autem je smesna. |
P. Brich 25.8.2021 13:53Nehledě na kamiony, které si na zvláštní přívěsu budou vozit baterie. |
J. David 25.8.2021 14:48Komické to je, ale při elektromobilitě co nám bude zbývat? V koloně na D1, uzavřené na Vysočině v koloně ve fujavici. Nepohne (tedy elektrocentrála tak o 3kVA) elektromobilem, ale bude dobíjet "zelený akumulátor" pár hodin, dle toho, jak si zkřehlé pazoury budete topením ohřívat. Nu a, elektromobilita kamionů bude také komická. Kocourkov EU hadr. |
L. Harvánek 25.8.2021 19:47Návod, co v tom případě podniknout je přehledný, atručný a srozumitelní. Veliké díky za něj a opravím své přiority: místo elektroauta si zakoupím koloběžku, pro jistotu ale ne elektrickou, ake obyčejnou. Když opráším své zkušenosti z dávno uplynulého mládí, budu mít naprosto spolehlivý dopravní prostředek. |
I. Schlägel 25.8.2021 10:03Kolik fotovoltaických panelů je potřeba k nabytí jednoho elektroauta, pane autore? |
L. Písařík 25.8.2021 11:13Nabytí jednoho auta. To záleží na ceně, za kterou lze prodat jeden fotovoltaický panel. Ale pokud se jedná o nabití, je to záležitost velmi ošemetná a nehledě na to, že taková auta obvykle ve dne jezdí a nabíjejí se v noci. |
I. Schlägel 25.8.2021 11:32No a kolik jich je potřeba na to nabití? |
R. Langer 25.8.2021 12:43Kuevsky hodně. |
O. Kaucký 25.8.2021 13:01S rostoucím mrazem klesá kapacita baterie, takže největší nepřítel EU je vlastně mráz. Tak proč sakra, bojujeme proti oteplování. |
F. Brnušák 25.8.2021 13:43Ono i teplo jim nedela dobre. |
M. Sedláček 25.8.2021 13:43Největším nepřítelem EU jsou její vlastní občané. To pak dává smysl. |
J. David 25.8.2021 12:52Pokud nemáte ve sklepě el. úložiště tak dimenzované (tak za 3/4 "melounu"), kdy slunko svítí, musíte užít dobrodinní externího zdroje ze sítě. Kolik panelů na střeše je potřeba, nelze stanovit přesně, záleží na vstupu a čerpání přemístění elektrického náboje "někam jinam". |
R. Langer 25.8.2021 17:10To není o střeše... Spíš o velkých širých rodných lánech. |
J. David 25.8.2021 12:58Nabytí elektroauta a nabití jeho akumulátorů je krapánek jazykově i naturálně krapánek rozdíl, jak jazykový, tak i finanční. Omluva, že jsem šťoura. |
I. Schlägel 25.8.2021 14:49V pohodě. |
Z. Lapil 25.8.2021 13:01Ve dne nebo v noci? Vlastně tak i tak stačí jeden, ale uznávám, že si moc nezajezdíte. Vážně: v letní poledne je sluneční příkon nějaký 1kW/m2. Řekněme, že 1 panel má asi 1m2 a jeho celoroční výkon je asi 10% neboli 0,1kW. Ze tří panelů tak za průměrnou roční hodinu vysosáte 1kWh. K nabití auta potřebujete několik desítek kWh, chcete-li ho nabít za hodinu, vyhjde to na několik třicítek panelů. V létě v poledne podstatně méně, ale během silvestrovského večera se moc nechytáte. Moje oblíbená poznámka několik dní: až se budou FV panely vyrábět pouze ze sluneční energie, uznám, že je o čem se bavit. |
F. Brnušák 25.8.2021 13:54Je to 100w/1m2. Kdyby to byla 1kW tak by solary davali dokonce i smysl |