16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

FEJETON: Šestero reklam

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
lububo 13.3.2009 21:03

fejeton

Jak bude reagovat reklama na  slovo Boží? Tato "neffovina" naprosto nemá chybu !

LiD 12.3.2009 18:50

Takuž se pane Neffe konečně podle vlastního článku zařiďte

a vypráskejte z Neviditelného psa tu ohavnou pohyblivou reklamu, která mi ničí oči, ačkoliv ji zásadně neotvírám. Má zásadovost je vyvolána právě tou vlezlou odporností.

Ale tohle jsem Vám už jednou psal.

Kdy se dočkám?

libor.david@email.cz

PP2 12.3.2009 19:22

Re: Takuž se pane Neffe konečně podle vlastního článku zařiďte

 R^R^R^

Vlček 14.3.2009 22:41

Re: Takuž se pane Neffe konečně podle vlastního článku zařiďte

Nevím, na kterém gmailu má pan Neff účet, ale zkusil jsem totéž a žádné reklamy mi nepřišly. A k těm pohyblivým reklamám - používám Mozillu a do ní lze přidat strojky, které reklamu odfiltrují (vč. kontextové, např. Adblock) a jiné, které zabrání spouštění flashových hejblátek (Flashblick). Vyzkoušejte.

františek 12.3.2009 16:32

Někdo naletí

Snažím se nakupovat věci, na které neexistuje reklama, abych tu stupiditu neplatil. Většina z nás ale věří reklamě i novinářům.

hogar 12.3.2009 23:50

Re: Někdo naletí

Já to mám snad ještě dál. Věci, na které je reklama se mi znechutí. Kdysi jsem objevil jednu značku jogurtu, která mi zachutnala, ale jak na ni začala být reklama (a to nemám TV, jen jsem to párkrát viděl při návštěvách) typu: trala la la, la la la la (takové ty dementní ženské kdákací zpěvy), tak už je nemůžu ... Ještě že není reklama na chleba a slivovici.

Vera 12.3.2009 13:15

ucel reklamy

Miloslav Holub pred dlouhymi casy navrhl, ze skutecny ucinek reklamy neni nas presvedcit, abychom si koupili predmet A, ale abychom se ujistili, ze predmety typu A nutne potrebujeme. Hamburger z McDonald, Wendy's, Burger King, vse na jedno kopyto. Ale hamburger denne zcela nezbytny.

Presvedcit nas, ze computer je nutny k zivotu, i kdyz tatinek se bez nej obesel, jiste neni spatne, ale vymyslete si, kolik veci si vsichni kupujeme, bez kterych se nasi predci stastne obesli. "Pumprlik, kterej kejchne, kdyz se zmackne. Co ti lidi nepotrebuji ke stesti."

Tisifoné 12.3.2009 15:59

Re: ucel reklamy

Existuje docela dobrá cesta k nápravě věcí a poměrů kolem reklam všeho druhu. Ve školní přípravě dětí - řekněme od třetí třídy základní školy - naučit  se správně chápat sdělování informací od medií, včetně reklam. Podniky a instituce budou zajisté vehementně protestovat, když učitel(ka) bude brát příklady ze života (medií) a vysvětlovat, že mediím málokdy jde o pravdu, spíše o zisk (vlastní). Obrana proti těmto protestům je jednoduchá: uzákonit nezávislost školního vyučování nebo využít už stávajících zákonů o nezávislosti škol.

Vera 12.3.2009 17:43

Re: ucel reklamy

Vychova deti by snad pomohla. Kdyz jsem byla poprve vystavena reklame v US cca 1969, , premyslela jsem, jsem-li vic imunni coby dospely clovek nez deti zvykle na reklamu od malicka. Myslim, ze ano , ale mnozi Cesi zasazeni rovnez az v dospelem veku, se mnou zrejme nesouhlasi. (viz vyse).

hafusak2 12.3.2009 12:46

Co je štěstí?

Štěstí v této době je umění včas se zastavit a položit si otázku: A potřebuju tu hovadinu vůbec na něco? Svým způsobem jsem proto šťastný člověk, protože po ničem nijak zvlášť netoužím, u sezóních věcí si představím, jak o ně po zbytek roku zakopávám a protože jsem měl jednu známou, která byla vděčným objektem nejrůznějších nákupních akcí a reklamních akcí, viděl jsem jak finančně dopadla. Ne, ne , ne. Reklama nás v podstatě nutí utrácet peníze které nemáme, za hovadiny, které nepotřebujeme /přitom za bukem číhá nabídka na nebankovní  supervýhodnou půjčku, která mne definitivně dorazí/. Smutné je, že reklamy jsou tištěny na papíře (?), který ani hořet moc nechce. Co se však týče novin, ty internet nikdy není schopen vytlačit - představa, že sedím v kadibudce, na kolenou laptop a nikde ani kousek novin? Brrrrrrr!!!!!!

billis 12.3.2009 13:10

Re: Co je štěstí?

Novinama ? Ale no fuj !

hafusak2 12.3.2009 13:27

Re: Co je štěstí?

Takže radějí tím laptopem?

Iva 12.3.2009 16:15

Re: Co je štěstí?

Ty nehořlavé papíry je dobré projet skartovačkou,pak hoří slušně:-)

těchňik 12.3.2009 23:58

Re: Co je štěstí?

Ale vytlačí. Tutově! Se klidně vsadím. Zůstane pár společenských týdeníků a šmytec. Kdysi měli mobily jen ti nejmovitější, a málokdo byl ochoten věřit názoru, že „za pár let budeš ’cvrlikat’ taky, tak nehaň". No a je to už nějakou dobu tady - mobil mají dnes předškolní děcka i kdejaký bezdomovec.

Tino 12.3.2009 11:43

"Klička" žije v minulosti

Všeobecně je známý fakt jedné z příčin světové krize a to je odchod kapitálu do Asijských destinací. S kapitálem pochopitelně i kapitalista kráčí, páč by jinak zkrachoval v bezkonkurenční láci práce. Takže dnes většina světových kapitálových gigantů svou produkci zajišťuje levnou pracovní silou v Číně, Indii, Indonésii. Dvě a půl miliardy lidí je obrovská pracovní síla. Nezaměstnaní Asie nemají jakékoliv sociální zajištění a berou jakoukoliv práci za jakékoliv peníze. A kvalifikace? Jen Indie dnes ročně vychrlí přes sedmdesát tisíc vysokoškolsky vzdělaných, kteří jsou ochotni pracovat i za plat uklízečky v Německu! Kterýkoliv nezaměstnaný touží stát se apoň sezonním zaměstnancem. Sezonní zaměstnanec vezme jakékoliv podmínky, jen aby se stal stálým zaměstnancem. Stálý zaměstnanec i na vlastní náklady bere jakékoliv zvýšení kvalifikace. V Indii se celé rody skládají na finanční zajištění studia svých mladých, aby aspoň jakási naděje byla o zajištění budoucnosti.

Světové firmy nejprve nechávaly vyrábět drobné komponenty svého zboží v Asii a dovážely je na Západ, kde se kompletovaly. Později i kompletaci výrobků z úsporných důvodů začaly dělat v Asii. Na Západě zůstával vývoj a řízení firem. TO UŽ NEPLATÍ! Vše od vývoje výrobku až po zkompletování a stejně i tak vedení firem se odstěhovalo do Asie! A která firma tak ještě neučinila, určitě na tom pracuje, protože jinak neobstojí na světovém trhu co do ziskovosti.

Na Západ tak přichází až finální výrobek, který si my tady kupujeme co nejlevněji můžeme. Drahé značkové výrobky se staly neziskové a tedy skončily co do původnosti výroby na Západě!! A kvalita? Ta velmi rychle stoupla přímoúměrně s nárůstem hospodářského růstu v Asii, nebo nepřímoúměrně s úbytkem poptávky po pracovní síle na Západě. Západ každou koupí Asijského výrobku dává práci Ásii a ničí sociální jistoty Západu.

JE TO MINULOST "Kličko"! Kvalitní skutečně Západní zboží aby pohledal s lucernou za jasného dne!

těchňik 13.3.2009 0:00

Re: "Klička" žije v minulosti

Je to tak, a to bude konec Evropské civilizace, a nejen její. Ale komu to vykládat, že.

Klička 12.3.2009 10:21

"Reklama"

Vážený, pláčete na nesprávném hrobě.Mnoho lidí dnes nadává na reklamu, ať již v novinách, rozhlase či v televizi. Nutno dodat, že reklama v novinách vadí asi nejméně. Můžete ji nečíst. Horší je to u televize, kde neslyšet a nevidět je podstatně horší. Můžete na ni pouze nereagovat. A jsme u jádra věci. Naprostá většina lidí je hloupých (lépe řečeno líných přemýšlet). Já osobně reaguji na reklamu jinak. Nebráním se jí a někdy ji dokonce sleduji. Pozor! Ne však proto, abych věděl co kupovat (to je podstata reklamy), ale zcela naopak. Reklamu sleduji proto, abych věděl, co si kupovat nemám. Zkuste si dát práci a vysledovat, co je na reklamách nabízeno. V naprosté většině se jedná o zboží, které by soudný člověk nikdy nekoupil. Jedná se o zboží made in China, made in PRC (což je mimochodem totéž)  a jakékoliv zboží, kde nikdy není uvedeno, kdo jej vyrobil ale pouze dovozce. Není totiž důležité, kdo zboží dovezl, ale kdo jej vyrobil. Tam, kde není výrobce uváděn se opět jedná vždy o zboží asijské provenience, tedy lidově řečeno šmejd. Opakuji, pouze nemyslící jedinci reklamě podléhají, bohužel je jich většina a na tom je celý "reklamní průmysl" postaven. Chce to málo. Nebýt líný myslet a celá, tolik odsuzovaná reklama se sama smrskne na přijatelnou mez, kdy bude pouze informovat o novinkách (ovšem kvalitního zboží) a ne podprahově vnucovat lidem nekvalitní a nebezpečné šmejdy. Všechno je v nás, lidech.

Tomáš 12.3.2009 10:28

Re: "Reklama"

Nikdo není k reklamě imunní. Nekupovat zboží z reklamy je sice dobrá myšlenka, ale někdy to prostě nejde (v některých odvětvích inzerují všichni výrobci/prodejci - napadají mě pivovary nebo mobilní operátoři).

Klička 12.3.2009 11:10

Re: "Reklama"

Nikdo? Mluvte laskavě za sebe. Již můj dědeček říkal "všechno jde, když se chce". A to měl velikou pravdu.

těchňik 13.3.2009 0:04

Re: "Reklama"

Zhruba 15 % lidí je "nesugestibilních", tudíž i reklamě odolných. Obvykle jsou to i chytřejší a kreativnější osobnosti s vlastním názorem. Zbytek je manipulovatelná masa. Výsledek voleb to jen potvrzuje.

Předseda 12.3.2009 10:52

Re: "Reklama"

"jedná vždy o zboží asijské provenience, tedy lidově řečeno šmejd" - tak s tím bych byl opatrný. Vemte klávesnici na které píšete a otočte jí. Na devadesát procent zjistíte, že byly vyrobena v PRC, stejně jako celý Váš počítač.

Klička 12.3.2009 11:08

Re: "Reklama"

Můj computer, ani klávesnice nenesou logo made in PRC, ani made in China. Na to můžete vzít jed. Takovýmto výrobkům se vyhýbám jako čert kříži, pokud to ovšem jde. Pokud to z časových důvodů momentálně nejde, snažím se takový výrobek v co nejkratší době nahradit jiným, kvalitním. Nejsem totiž tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat podobné zboží.

RomanL 12.3.2009 13:12

Re: "Reklama"

No prozraďte nám prosím jméno toho zázraku, já jsem takový počítač neviděl nejméně 5 let... ;-D

I-Worm 12.3.2009 14:33

Re: "Reklama"

fakt je, že dřív ty počítače trochu dýl vydržely... Možná, že na tom má svůj podíl i to, že ještě nepocházely z Číny.

Předseda 12.3.2009 14:21

Re: "Reklama"

Čím to je, že Vám to nevěřím... ;-)

Pája 45 12.3.2009 10:53

Re: Klička

Jak je vidět, nemáte asi číňánky rád, "kličko" a navíc mám pocit, že koukáte asi na jiné kanály, protože jsem si nevšiml, že by v televizi frčela reklama na čínské zboží. Pokud ovšem Čína již nekoupila Japonské, Korejské a evropské automobilky atp.

Klička 12.3.2009 11:03

Re: Klička

Podívejte se někdy na "teleshopping". Tam je nabízeno výhradně čínské zboží. To zjistíte, pokud si dáte práci a původ tohoto zboží vysledujete. Upozorňuji ale, že to není jednoduché.

JaS 12.3.2009 13:04

Re: "Reklama"

Souhlasím s vámi. Reklama by měla sloužit k tomu, aby lidi viděli, co si koupit nemají. Doufám, že je vlezlá reklama k tomu časem dovede. Pak by mohla přestat fungovat a vyplácet se. Problém ovšem je v tom, že většina lidí je opravdu blbých. Jestli je něco vyrobeno v Číně, mi až zas tolik nevadí, protože to je dneska skoro všechno, jde mi jenom o to, jestli je to kvalitní. Postavení Číny nemůže být trvalé - na jedné straně se takto naučí dělat všechno na světě, ale není přece možné, aby to bylo trvale vyráběno v tak krutých podmínkách skutečného vykořisťování (v komunistickém režimu!) - aby si to lidi nechali líbit. Reklama není nabídka, reklama není informace o výrobku. Reklama je jednoznačně pouhá manipulace s lidskou blbostí = reklama je svinstvo. Až se lidi dostanou do úzkých, tak si, doufám, začnou uvědomovat, že život v pohodlné blbosti vede ke katastrofě a degeneraci. To není dobá perspektiva.

Wotan 12.3.2009 9:40

zlato

 Dobrá zpráva pro naše občany-- utíkejte do Komerční banky-- prodávají tam zlaté cihly;-D

těchňik 13.3.2009 0:09

Re: zlato

Tak to se bude hodit. Chystám se stavět přístřešek, takže místo do stavebnin hup do KB. ;-P