19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

FEJETON: Pontiac

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
nup 4.5.2009 8:25

Hmm, hmm

rybízový juice, daddy co to je, takové až zu moc hmm, hmm

R 4.5.2009 8:24

Bohužel zvučná jména s bohatou historií neznamenají záruku přežití.

 Konkurenční boj je neúprosný, malí,obratní, co spotřebují málo, ale hodně práce odvedou porazí mastodonty. Včera nebo předevčírem proběhl našimi medii článek, rozhovor redaktora v jakési detroitské hospodě s třemi zaměstnanci tuším GM, ale to je jedno. Dlouholetými zaměstnanci, kteří se ve fabrice vypracovali, mají příslušně vysoký plat a kteří očekávali, že to ve fabrice doklepou do důchodu a potom ještě z té práce budou mít dostatečný důchod. To je nyní pryč. Byla tam i jejich fotka. Všichni tři neskutečně tlustí, uprostřed byl černoch pomalu širší než delší. Nebyla zmínka o tom, že by to byli nějací kancelářníci, kteří by mohli celou směnu odsedět v kanceláři, asi skutečně manuálně pracovali. Jak ale, při své tloušťce, mohli dokázat pracovat ve fabrice a mít při tom ještě nějakou rozumnou produktivitu , aby se fabrice vůbec vyplatili, je pro mě záhada.  U nás by, minimálně ten nejtlustší uprostřed,  byli při první příležitosti propuštěni a nahrazeni někým s poloviční hmotností a (nejspíš) dvakrát větší produktivitou práce. A už nikdy by žádnou práci nejspíš nedostali, pokud by pořádně nezhubli, prostě by nikdo neuvěřil, že při své tloušťce by takový člověk dokázal odvést nějaké rozumné množství práce.

Když si vzpomenu, třeba na vietnamce, co za socíku dělali ve fabrikách, konkrétně v té tatrovce montovali náklaďáky,  tak jestli v azijských automobilkách postavených v USA pracují jejich zaměstnanci podobně, a navíc ještě za menší plat, tak je úplně jasné, že americkým mastodontům nepomůže nic a většina americkým automobilek půjde v krátké době do historie.

M. Zima 4.5.2009 7:56

Pane Neumann, proč

kritisujete service Fiata, když je úpadek tohoto sektoru všeobecný a specielně Amis jsou schopni předvést situace vhodné pro filmové zpracování? (Na výměnu cívky u Chevyvanu potřebovali celý den a to jsem měl kliku, protože parťák tam čekal na vodní pumpu už dva dny). Jelikož Tatra nebyl právě formát mého mládí, pojí se mé vzpomínky spíš s Aero Minor. Kdyby Češi zústali věrni této klase, mohli by dnes Asiatům konkurovat, s tou Tatrou nikoli. 

R 4.5.2009 7:56

Re: výdaje na dělníka a hodinu

Dneska už je to historie, je to nějak více než půl roku, automobilky ještě za Bushe  připravovaly reorganizaci a racionalizaci  vlastními silami, to znamená z peněz svých akcionářů, nechtěli, aby jim do toho kafrala americká vláda. Podmínkou bylo, aby platy  zaměstnanců klesly na úroveň platů konkurence - zaměstnanců azijských automobilek  v továrnách postavených v USA, tedy přímé konkurence tradičních amerických automobilek. Dohodu tehdy zničily odbory, všechno ostatní už podle zpráv bylo dogodnuto.

V 4.5.2009 7:06

Re: Taky jsem nechal Tatru 52

ta vymena autorovy tatry za letenku do Ameriky bylo teda terno pro toho nemce, mel to auto za hubicku.

dneu 4.5.2009 7:00

Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo...

H3 má s Hummerem společné jen jméno a hranatě vypadající karoserii, Zbytek je Chevy Tahoe

dr Turnowski 4.5.2009 6:51

Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo...

Je to chlapské auto....tedy až na H3...ta se prostě nepovedla.

honzak 4.5.2009 6:38

Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo...

v sobotu mě předjela prodloužená verze "hamru". Čuměl jsem jako puk, bylo to asi 3x delší!

dr Turnowski 4.5.2009 6:18

ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo...

nejen pontiac, firebird v modrém je ve stodole...ale i hamr, Vím, že to není zrovna historicky legendární...ale pro mne trochu ano. Od dob Terminátora je to "moje" značka;-(

dneu 4.5.2009 3:55

Re: hezke,

máte pravdu, uteklo mi to při editaci, když jsem článek krátil a do jedné věty spatlal fuzi Studebaker - Packard a Chrysler - Dodge - Plymouth akvizici AMC. Omlouvám se.

dneu 4.5.2009 3:28

Re: výdaje na dělníka a hodinu

UAW organizovaní zaměstnanci GM představují hodinový výdaj 76 USD, zatímco dělníci v v US Toyotě 47 USD. (údaje se dnes mohou lišit o několik dollarů

pedro 4.5.2009 3:15

Taky jsem nechal Tatru 52

 v Rakousku na podzim 1968. Stalo by to $ 300 nechat ji prevezt do Kanady. Kde bych je tenkrat vzal a mel jsem jine starosti. Byla jako nova a taky se mi po ni styska. Pracoval jsem ve GM 26 let, z toho deset ve slevarne, nebyla to lehka prace. Za tu dobu pamatuji 7 smrtelnych pracovnich urazu v mem blizkem okoli. Ted jen doufam, ze mi z te penze neco zustane.

Honza 4.5.2009 3:03

Re: Záchrana Chryslera

Pontiac Torrent a Chevrolet Equinox maji motory vyrobene v Cine.  Manzelka ma Equinox a jezdi dobre.

exulant 4.5.2009 3:02

hezke,

az na to, ze Plymouth ani Studebaker nemely nic spolecneho s AMC. Studebaker dodychal v Kanade na ubyte a Plymouth patril a patri Chryslerum.

Borek@exil 4.5.2009 2:28

Re: Oprava: Pojištění přidává něco kolem $1,řéé = $1,500

Borek@exil 4.5.2009 2:27

Re: Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky?

V Americe je zravotní pojištění v hlavní míře poskytováno zaměstnavatelem (bez ohledu na obor). Pojištění přidává něco kolem $1,řéé k nákladům na výrobu jednoho auta. Odbory vyhnaly platy dělníků v automobilovém průmyslu do nesmyslné výše. Hodinový náklad na jednoho dělníka ve výši $56 je prostě neudržitelný. Dělník na montážní lince prostě nemůže vydělávat víc než odborník s diplomem, který si pak to auto kvůli ceně ani nemůže koupit a dá přednost stejně dobrému japonskému. 

jezevec 4.5.2009 1:58

takové bez fantazie

to bych snad radši corvetu

Paul Sulc 4.5.2009 1:20

Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky?

ASi proto, ze nemaji vyderacske odbory, silne preplacene delniky a  nenazrane sefy, kteri berou desetimilionove ''odmeny''. A maji dobre sluzby. Americka nenazranost je asi nekvetsi problem, vyderacske odbory polozily nejednu firmu, pred par lety slavnou nozirskou firmu Cammilus ve state NY. Za druhe valky zdaleka nejvetsi vyrobce nozu a bayonetu pro US ozbrojene slozky, vsechny.

mol 4.5.2009 0:49

No, vkus je individuální

mě se zrovna Solstice moc nelíbí

mamina 4.5.2009 0:39

Tak to je absolutně ono!

Od knihovny na důchod až po starej dobrej pontiac! R^

sergeant 4.5.2009 0:36

A....

...dobre udelate, pane Neumanne:-)

qwerty 4.5.2009 0:26

Hezke cteni

ale smutne.  Americka auta uz nejsou to co byla a asi uz tezko budou.

Mam zrovna venku za barakem  rozebranej CJ7 z roku 86 - vymena ramu a tub po bouracce a stim spojena frame up restaurace - a doufam, ze bude jezdit dalsich 23 let bez vetsich prestaveb.

Kanuk 4.5.2009 0:25

Záchrana Chryslera

Před lety, když Chrysler byl nahnutej, přišel p. Iacoca a zachránil situaci tím, že začal montovat japonské motory Mitsubishi. Mohlo by se stát, že přijde p. Iacoca č. 2 a začne montovat motory čínské.