16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

FEJETON: Pontiac

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ruda Norník 4.5.2009 16:30

Re: Hnidopišský detail

Jo kdyby melpořádnej Sonet Duo s magickym okem, neměli byste se o co hádat.  A Technics tam má napsáno peak level.

krmič 4.5.2009 16:30

Re: Hnidopišský detail

Ano, honzaku, když je takový indikátor jako samostatný přístroj, tak samozřejmě ta úroveň (a někdy výjimečně i impedance) je definována. Ale tohle je spotřební elektronika a měří se jenom NĚCO uvnitř.

Marat 4.5.2009 16:22

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

To by šlo. Budete se divit, ale Americká města jsou jako v ČR parky. Tolik stromu a zelěn je v málokterých parcích v ČR, tak jako je u nás v každé ulici. Města, to nejsou jen centra měst s úřady, ale také obytné části. Kormě těch čtvrtí, kde bydlí ti nikoliv běloši.

Marat 4.5.2009 16:18

Re: Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky

Nevím zda je to pojistka. Už jednou mě to nešlo, ale po chvýlý si to dalo říci. Jde mě jen jednou okno na má straně. Kromě toho měl jsem najetou jen jednu mílí, když jsem zjistil, že jsem někdy někde ztratil jeden bakelitový kus na karoserií. Jel jsem do servisu, kde jsem auto koupil v domění, že mám na nové auto garanci. Mýlíl jsem se. Garance se vztahují jen na díly a aparáty které zaručeně vydrží těch pět roku bez opravy. Ač bylo jasně vidět, že jsem nikde nenarazil, ten díl jsem musel zaplatit. Prostě zásadně nechodím a nebudu chodit do servisu prodejny, ve ketré, jsem to auto koupil.

krmič 4.5.2009 16:18

Re: Hnidopišský detail

Ano, Revox A77 měl na indikátorech napsáno VU. U Revoxu B77 už vypadaly opravdu jako Vu-metry (větší).  Ale rozsah vlastního přístroje vám může být jako uživateli putna, zase to měří jenom napětí někde uvnitř, žádnou normalizovanou hodnotu. Kdybyste tam zamontoval nějaký jiný měřák (což je ovšem prakticky skoro vyloučeno), tak byste si nastavil trimrem požadovanou výchylku.

Rad 4.5.2009 16:09

Pontiac

byl jedním z hlavních fórů ve slavnostech sněženek. dnes to už málokdo pochopí, jaká byla za komunistů bída.

krmič 4.5.2009 16:02

Re: Hnidopišský detail

Nemůžete mu říkat voltmetr, protože jako BFU nevíte, kolik těch voltů tam někde uvnitř je. V tom je ten vtip! Vy snad víte, kolik voltů měří ten indikátor v magnetofonu Sony TC377, když ukazuje řekněme do půli stupnice? Nevíte.

krmič 4.5.2009 15:56

Re: Hnidopišský detail

Stupnice určuje, co se měří a tedy jak máme přístroji říkat! Uvnitř je to samozřejmě systém s otočnou cívkou (Deprézský), jehož konstrukční charakteristikou je proudová citlivost - kolik mikroampérů na plnou výchylku.  Přístroje ve spotřební elektronice nejsou k ničemu vztaženy, měří zpravidla napětí (ano, to je pravda) v nějakém bodě vnitřního zapojení, o impedanci ani ránu. U tohoto magnetofonu není stupnice logaritmická (stejně jako u "genuine" VU-metru není).  Ano, je rozdělena na  dílky po decibelech, ale dB tam, pokud se pamatuji, není napsáno. A když už hnidopich, tak důkladně: slovo decibelmetr žádná jazyková norma nezná, ačkoliv by to bylo logické. Když, tak měřič úrovně.

BORG 4.5.2009 15:40

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

Kterého člověka? Vás?

J.G. Pašek 4.5.2009 15:36

Vono si USA poradí bez českých rad a mudrování . . . .

!!

REX 4.5.2009 15:31

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

Program, který by měl  krajinu uvést opět do stavu který popisuji, pro Vás směšného, byl schválen touto vládou a jmenuje se "program pro obnovu krajiny. Otázka je co z toho bude.

REX 4.5.2009 15:18

Re: Hnidopišský detail

Mám kdesi na půdě kotoučák Revox  A77 a ten měl VU metr s rozsahem 50 nebo 500 uA. Už nevím přesně.

Mart 4.5.2009 15:07

Re: Hnidopišský detail

To, že to měří odvozenou jednotku ještě neznamená, že to není voltmetr. Pokud voltmetrem budete měřit třeba přes potenciometr a plovák hladinu, můžete tomu přístroji se stupnicí v cm říkat hladinometr. To ale nic nezmění na tom, že to primárně měří volty nebo ampéry a je to tedy voltmetr nebo ampérmetr.

i.h. 4.5.2009 15:02

Vy jste znicil nejakou krajinu ?

Tak ji koukejte uvest do stavu pred tim, nez jste ji znicil. Ja jsem zadnou krajinu neznicil.

honzak 4.5.2009 15:00

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

meloun je nejslušnější slovo pro takového jako jsi ty! "rozdělená remízky a lesíky  na menší pole, louky a sady " A vůkol rudý vřes, že? Taky chybí křišťálové studánky, kam ptáci a laně chdí pít (srnci asi suší hubu, nebo pijou z louže).

souidruh volí bursíka, neníliž pravda?

REX 4.5.2009 14:58

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

Ne. Myslím tu krajinu kterou jsme zničili.

i.h. 4.5.2009 14:58

A obnova do jakeho stavu,

do stavu z 2000, 1980, 1950, pred druhou valkou, pred prvni valkou, za Ferdinanda, za Napoleona, za Husa, za Karla IV, za svateho Vaclava ? Do ktereho z techto stavu, proc zrovna do nej a proc ne do tech ostatnich ?

honzak 4.5.2009 14:57

Re: Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky

opravdu? Chtěl bych mít láhev Cabernet sauvignon od spřáteleného moravského vinaře za každé mnou opravené auto.  Jednu bych vám poslal.

honzak 4.5.2009 14:52

Re: Hnidopišský detail

mezi námi, spíš to budou voltmetry (vysoký vstupní odpor) než ampermetry (malý vstupní odpor), abych byl ještě větší hnidopich. Ony jsou to decibelmetry (logaritmický průběh stupnice), vztažené (patrně) k 1 mW na 600 Ohm. A důležité je to červené pole, kdy už systém zkresluje více,  než je v kraji zdrávo.

RM 4.5.2009 14:52

Re: Kupoval jsem loni nové auto!

japonskej shit.....

krmič 4.5.2009 14:46

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

"A pochopitelně obnova již zničené krajiny"

Myslíte třeba tu, kterou zničil Jakub Krčín z Jelčan barbarským budováním rybníků? ;-D

krmič 4.5.2009 14:42

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

Tím chcete naznačit, že pan Neumann by se měl na stará kolena věnovat fyzicky náročnému zahradničení v ekologické komuně vedené prof. Kellerem (nebo jak se ten obdivovatel Pol Pota jmenuje)?

krmič 4.5.2009 14:33

Hnidopišský detail

Pane Neumanne, ty ručkové měřáky na Vašem magnetofonu nejsou voltmetry, to by musely mít stupnici ve voltech a bylo by tam napsáno V. (Kolik voltů vám ukazují? 125 V?) Je tam napsáno nic-a-všeříkající LEVEL a stupnice je poměrná, v decibelech, ale bez označení jednotek.

(Kdyby tam bylo napsáno VU, ale to Sony u tohoto typu neudělal, aspoň myslím, že na Vašem přístroji to není, tak to by znamenalo Volume Unit. Nahoře by byla stupnice jako v decibelech a ještě dolní v procentech, ale nemělo by se tomu říkat decibely, ale dílky VU. Tedy kdyby to byl opravdu VU-metr, odpovídající normě, která je tak podrobná, že předepisuje i barvu stupnice. I když mnozí výrobci podřadné spotřební elektroniky psali VU bez skrupulí na kdejaký měřák.)

Ruda Norník 4.5.2009 14:31

Re: Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky

Vám bych nedoporučoval ani tu haubnu otevřír. Mohlo by vám shořet celé auto.

honzak 4.5.2009 14:19

Re: Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky

Auto "v elektrice" nemám, ale občas do nějakého při opravách nahlédnu. Je mi divné, že by na 1 pojistku šla 3 okna. Většinou to bývá dělené pravá - levá strana.

Zlaté auto, které dělalo to, co jsem chtěl já a kde jsem si mohl prakticky všechno opravit! Ne že bych neuměl vyměnit flash paměť v řídící jednotce, ale to oblejzání s osciloskopem a notebookem se mi na stará kolena příčí.

Alois Podhajsky 4.5.2009 14:17

Re: Píšete silně výběrově.

TO: čertík. Pokud vím, tak šlo primárně o konstrukční chyby, alespoˇn dle Naderova Report. Takže největší díl zodpovědnosti asi nesli tehdy právě manažeři. Btw. vygooglete si jak byl zachráněn FIAT. Zajímavý moment bylo i to, že dělníci propouštěni nebyli, zato velká část managerů ano.

REX 4.5.2009 14:16

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

Podle schématu ne ale podle obsahu je to asi reakce na můj příspěvěk. Moje představa: Čistá města s parky, venkovská kulturní krajina rozdělená remízky a lesíky  na menší pole, louky a sady , hospodářské lesy a pak chráněné oblasti bez zásahu člověka. Přísná pravidla pro zábor další krajiny pro lidská obydlí a průmysl a dopravu. A pochopitelně obnova již zničené krajiny.

REX 4.5.2009 14:07

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

V každém případě je hezké, že si uvědomujete, že z přírody zbyla díky nešetrnému a krátkozrakému chování člověka poze " hromádka kostí".

certik 4.5.2009 13:50

Re: Píšete silně výběrově.

Ja myslim že tomu rozumíte úplně blbě.

Jurajda 4.5.2009 13:36

Kupoval jsem loni nové auto!

Testoval jsem chevrolet,piksla,škatule šunka!Tak jsem koupil suzuki jimny!Spokojenost!