27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vlad 27.1.2009 15:24

Jen nám to dejte sežrat.

Jesenia popravili Němci, takže je to česká vina. A Mistři Prahu pomlouvali - ti, kteří přestali být považováni za něco víc, než domácí, takže za to taky mohou Češi. Univerzitu zavřeli sice Němci (jazykem, jinak Habsburkové by byli původem Švýcaři, že :-), ale mohou za to Češi. 

Vyvinutí Evropané tu pouze šířili kulturu - Germáni (němečtí účastníci křížových výprav uspořádali v Praze pogrom, aby Čechy  naučili technice), Švédové, Francouzi, sběř z celé Evropy v křižáckých tažrních   Zaostávání za komoušů je jasné, to si Češi zavinili v Mnichově a v Jaltě. Za zaostávání za protektorátu taky mohou Češi.

Nejspíš prvotní příčinou kulturního zaostávání Čechů je to, že se z nich nestali Němci, něco jako Prusové. 8-o

Rudolph 27.1.2009 15:22

Re: Jenže tito lidé se skutečně vědomostmi nabíjí, oni je nenabývají.

;-D

Neotesánek 27.1.2009 15:18

Jenže tito lidé se skutečně vědomostmi nabíjí, oni je nenabývají.

Těsně po každé zkoušce je tyto poznatky opustí. V každém případě jste jedním ze zoufalců ukájejících se nabiflovanými pravidly.

Apea 27.1.2009 14:59

Re: Tak takhle nám pane Hvížďalo

omluva - "kdybyste", fuj.

Apea 27.1.2009 14:58

Re: Tak takhle nám pane Hvížďalo

To je v pořádku, evropští intelektuálové to brblání u piva, případně jiného národního moku potřebují. Kdyby jste škrtl z německé, polské či francouzské produkce odsuzování zvyku mrmlat u národního nápoje a potažmo rozhořčení příslušného intelektuála nad zaostalostí vlastního obecného lidu, ubylo by tak deset procent příslušné národní kultury, u nás tak padesát procent, ale většinou je ten nářek zábavnější a méně nabubřelý než u p. Hvížďaly.

Rudolph 27.1.2009 14:41

Re: Vzdělanost je problematická všude ve světě.

No, pane, já myslím, že jste nám to všem těmi svými nabitými zkušenostmi ukázal :-D Celkem ilustrativní, myslím, že není co dodat.

kurbet 27.1.2009 14:40

Re: pane Hvížďalo

Zemane,Zemane to slabé nepochází od p.Hvížďaly, nýbrž z nás.Čím dřív si to uvědomíme,tím líp pro nás.

Neotesánek 27.1.2009 14:22

Vzdělanost je problematická všude ve světě.

Univerzity celého světa produkují vzdělané pitomce, takže není důvod si myslet, že to v ČR je jinak než kdekoli ve světě. Teprve až praxe ukazuje, kdo je použitelný. Převážně jsou to ti lidé, co nabité "vědomosti" z velké části neberou moc vážně a dokáží se adaptovat v reálném prostředí. Pochopitelně to platí především v netechnických oborech.

Tx 27.1.2009 14:14

Re: To je složitý...

Pamětníku, maj recht, a když si čtu složení léků, většinou netuším co to vůbec je. Jsou to takové ty lidové či alchymistické názvy...jako Clobetasoli propionas... (co je, proboha, clobetasol??) A taky holt už nemáme valence, leč oxidační čísla (přesto, že kyslík je oxYgen, máme oxIdy - už ne kysličníky) atd., v angličtině sice poznáte, že tento kysličník má vyšší mocenství než onen, ale JAKÝ, to už ne... Zlatej Votoček! Zdravím!

brána 27.1.2009 14:07

Re: Zásadně nesouhlasím! - zásadně souhlasím

a odmítám jak tahání minulosti tak budoucnosti sem.

brána 27.1.2009 14:05

Re: Naivní je myslet si, že to s národním cítěním nijak nesouviselo

Tím jste ale nedoložil historickou neproblematčnost české vzdělanosti.

brána 27.1.2009 14:02

Tak takhle nám pane Hvížďalo

to naše sebevědomí nepozvednete. Nabízíte doklad a vysvětlení, proč zrovna my, tísíciletí nevzdělanci, nemůžeme přestat mrmlat u piva a být rovnoceni evropanům.

Neotesánek 27.1.2009 13:52

Většina lidí kdekoli na světě dobře nezvládá ani ten jeden rodný jazyk.

To není předsudek "střední Evropy", to je realita. Stačí si projít internetové diskuze či si jen tak po Evropě pokecat.

Neotesánek 27.1.2009 13:44

Naivní je myslet si, že to s národním cítěním nijak nesouviselo

Němci přerůstali Čechům přes hlavu a byli pátou kolonou Říše od počátku české státnosti. Na universitní půdě se tento spor vyhrotil a máme tedy jasný důkaz, že soužití Čechů a Němců bylo odpočátku problematické.

Marat 27.1.2009 13:42

Cenzore

Tak cenzore,jen opakují výraz předešlého čtenáře. Nehledě na to že pan Neff v tomto čísle dvakráte zmiňuje "prdel" ! Jak je možné,že jednou je výraz normání a po druhé nepřijatelný? Mám dojem pane cenzpore,že jste vydařený všivák. Nepsal jsem přece že si někdo sere do vlastního hnizda,ale přesně jak předešlí čtenář jsem jedno písmenko vypustil. U toho čtenáře je to přijatelníé a chválihodné,neboť odsuzuje p. Hvížďalu z "vlasteneckých" pozic, Nepřijatelné je,že já zesměšňují toho čtenáře.

ja 27.1.2009 13:23

Vždyť říkáte totéž co autor

Prostě dekret kutnohorský je potřeba vidět skrze tehdejší aktuální boj Václava IV. Hledat souvislosti s českým jazykem je naivita romantismu 19. století.

Zeman 27.1.2009 13:14

pane Hvížďalo

Je to bída, něco tak slabého bychod Vás nečekal.

Jenda 27.1.2009 12:34

Re: Nejlepší na tej Únii...

Prave proto, ze uz jsme to tu meli, bysme meli byt velice opatrni abysme si to nenechali zavest znovu. Tentokrat nikoli pro Moskvu a prilehle gubernie, ale pro brusel a prilehle regiony.

Raul 27.1.2009 12:33

Re: Ale o tom EU právě je.

Nebo si snad myslíte, že se pan Topolánek, paní Merkelová nebo pan Sarkozy nechají omezovat pány Špidlou a Barosem ?

Neotesánek 27.1.2009 12:32

Současná příčina našeho stavu je nekompetentnost občanů.

Dlouhodobě volit lidi, kteří nejsou schopni vyjít s nemalými prostředky ve státním rozpočtu, je znakem duševní nedostatečnosti dospělé populace, nejen v Českých zemích.

Socialismus nefunguje a to ať už v podobě ČSSD, ODS či kohokoli jiného v EU.

Neotesánek 27.1.2009 12:28

Neuvěřitelně ubohý a veskrze nepravdivý článek

Například v souvislosti s Dekreten Kutnohorským nám autor nějak zatajil, že jakýsi Ruprecht Falcký přímo i nepřímo vyhrožoval německým činovníkům a studentům na universitě, budou-li podporovat Václava IV., takže jeho reakce byla vcelku pochopitelná. Jinými slovy německojazyční obyvatelé Českého království byli problematičtí už od raného středověku.

Jenda 27.1.2009 12:25

Re: nakonec za všechno může kníže Boleslav.

Myslim, ze to obyvatelstvo by se spis jenom naucilo nemecky. Lidi malo, prostoru dost, proc si mlatit plebs.

Tino 27.1.2009 12:01

Re: Dovolte ještě poznámku.

No právě o tu ekonomiku jde především. Rozhodně nepřipustit, aby nám(státu) bylo přikazováno co smíme a co ne. Stačí nám na to stát, kde ještě je občan schopen ovlivnit svůj obecný zájem.

EU by měla sloužit a ne panovat. Protože kdo bude označován za panovníka v EU? Nebo nebude ani vidět, čiže bude nepostižitelný občanem?

Rozhodně je lépe, aby státy spolupracovaly a ne aby se vzdávaly svého práva - a v čí prospěch?

Tino 27.1.2009 11:39

Re: Nejlepší na tej Únii...

Snažíte se to otočit a dost šikovně. Jenže zásadní nedostatek máte v tom, že označujete dřívější socialismus za dnešní výchozí stav.

Dnes bohudík socialismus pod vedením Komunistické Strany Československa s příkaznictvím z Moskvy už nemáme. A to poměrně dlouho. Takže výdobytky kapitalismu můžeme úspěšně považovat za své výdobytky. Pokud mám peníze, pak mi nic nechybí.

Aby to mohlo pokračovat úspěšně dál, pak k tomu potřebujem svobodu a to v každém ohledu. Z EU se stává postupně socialistický sektor se vším všudy. Korunu tomu má nasadit potvrzení Lisabonskou Smlouvou a direktivy Z Brusele budou mít svou příkaznickou váhu.

Musíme si vybrat. Buď budeme poslušní vykonávatelé vůle odjinud, anebo se vzepřeme nátlaku. Já jsem už takový, že nátlak nerad. Ikdyby byl myšlen u mně upřímně a křišťálově čistě, stejně se vzpírám. A zatím mi to vždy prospělo. Za komunistů jsem se neušpinil prasárnama a později jsem se uživil normální dřinou. A mám vše co ke spokojenému životu potřebuji(zdraví snad vydrží).

Co nepotřebuji, je SOCIALISTICKÁ EU!  Z EU nelze vystoupit, protože je to jediná možná alternativa pro Evropu. V EU ale lze mít zachovány demokratické principy a nemusíme slyšet na opět proklamovanou "částečně omezenou suverenitu"! TU JSEM SI UŽ UŽIL DOST!!

Malý Aston 27.1.2009 11:31

Zásadně nesouhlasím!

Ještě v roce 1952 byla naše životní úroveň stejná jako v Rakousku.Pak to celé posrali komouši a jejich plánovité hospodářství a jejich socialismus s krvavou i lidskou tváří.Tahat sem dávnou minulost je hovadina a zbytečně komplikované zdůvodňování proč jsme pořád v perdeli.Tam kde jsme jsme mohli být v roce 1948 kdy všechno a všem ukradli komouši a zbylo jen to heslo k přežití,kdo neokrádá stát okrádá svou rodinu.Je zajímavé že toto heslo se stalo programem zase pro socany a komouše.:-D

PetrM 27.1.2009 11:31

no

Pojednani to je dobre, do znacne miry pravdive, ale ten zaver je naprosta pitomost. Nepovedeny osli mustek :-/

ranbow 27.1.2009 11:30

Re: nakonec za všechno může kníže Boleslav.

To je otázka názoru  -  po 14 letech obranných bojů uzavírá Boleslav  dohodu s císařem císař Otou I., formálně přijímá lenní závislost Českého knížectví - nicméně, Čechy zůstávají samostatné a svobodné. Právě naopak, český stát v té době expanduje, připojuje Moravu a Slezsko,

 Což už se nedá říci o tehdejších slovanských kmenech, žijících na území Německa - polabští Slované , Glomači, Obodriti, polabští Srbové, Veletové, Suslové - kdepak skončili?

MF 27.1.2009 11:27

Je to trochu zjednodušené

ale v podstatě je to tak. Jenomže to se u nás ve školách neučilo a neučí. Proto se s tím leckdo těžko smiřuje.

taky imunolog 27.1.2009 11:20

To zase bude

nenávistných keců!

Kolombo 27.1.2009 11:17

Re: Nejlepší na tej Únii...

Tak koukám, Tino, že to co líčíte jsme tu už měli. Nikdo k nám nevozil italské krabicové víno a moravští vinaři sice byli, ale žádní bohatci. Počty krav ani vepřů našim zemědělcům nikdo z brusele nediktoval, a maso jste sehnal jen před státem uznanými svátky, pokud jste si tedy pašíka nekrmil sám. Řepa se jednotila v jednom kuse, ale před sez=onou zavařování nebyl. i dnes vidí mnozí jako lék na "krizi" , aby Češi kupovali hlavně české zboží. Proč ne, určitě by to zafumgovalo v případě, že tentýž nápad nebudou mít i občané ostatních zemí, do nichž vyvážíme cca 80% naší výroby. Zřejmě ideální bude, pokud budu na své chalupě na Vysočině soběstačný a nebudu od nikoho kupovat nic. Vypěstuju si jabka, rybíz, brambory, pár slepic a králíků a zbytek světa mi může políbit (Y). a mám po krizi, Stačí vydržet s nářadím po dědovi.