15.6.2024 | Svátek má Vít


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Neotesánek 27.1.2009 12:32

Současná příčina našeho stavu je nekompetentnost občanů.

Dlouhodobě volit lidi, kteří nejsou schopni vyjít s nemalými prostředky ve státním rozpočtu, je znakem duševní nedostatečnosti dospělé populace, nejen v Českých zemích.

Socialismus nefunguje a to ať už v podobě ČSSD, ODS či kohokoli jiného v EU.

Neotesánek 27.1.2009 12:28

Neuvěřitelně ubohý a veskrze nepravdivý článek

Například v souvislosti s Dekreten Kutnohorským nám autor nějak zatajil, že jakýsi Ruprecht Falcký přímo i nepřímo vyhrožoval německým činovníkům a studentům na universitě, budou-li podporovat Václava IV., takže jeho reakce byla vcelku pochopitelná. Jinými slovy německojazyční obyvatelé Českého království byli problematičtí už od raného středověku.

ja 27.1.2009 13:23

Vždyť říkáte totéž co autor

Prostě dekret kutnohorský je potřeba vidět skrze tehdejší aktuální boj Václava IV. Hledat souvislosti s českým jazykem je naivita romantismu 19. století.

Neotesánek 27.1.2009 13:44

Naivní je myslet si, že to s národním cítěním nijak nesouviselo

Němci přerůstali Čechům přes hlavu a byli pátou kolonou Říše od počátku české státnosti. Na universitní půdě se tento spor vyhrotil a máme tedy jasný důkaz, že soužití Čechů a Němců bylo odpočátku problematické.

brána 27.1.2009 14:05

Re: Naivní je myslet si, že to s národním cítěním nijak nesouviselo

Tím jste ale nedoložil historickou neproblematčnost české vzdělanosti.

Neotesánek 27.1.2009 14:22

Vzdělanost je problematická všude ve světě.

Univerzity celého světa produkují vzdělané pitomce, takže není důvod si myslet, že to v ČR je jinak než kdekoli ve světě. Teprve až praxe ukazuje, kdo je použitelný. Převážně jsou to ti lidé, co nabité "vědomosti" z velké části neberou moc vážně a dokáží se adaptovat v reálném prostředí. Pochopitelně to platí především v netechnických oborech.

Rudolph 27.1.2009 14:41

Re: Vzdělanost je problematická všude ve světě.

No, pane, já myslím, že jste nám to všem těmi svými nabitými zkušenostmi ukázal :-D Celkem ilustrativní, myslím, že není co dodat.

Neotesánek 27.1.2009 15:18

Jenže tito lidé se skutečně vědomostmi nabíjí, oni je nenabývají.

Těsně po každé zkoušce je tyto poznatky opustí. V každém případě jste jedním ze zoufalců ukájejících se nabiflovanými pravidly.

Rudolph 27.1.2009 15:22

Re: Jenže tito lidé se skutečně vědomostmi nabíjí, oni je nenabývají.

;-D

Jura Jurax 27.1.2009 23:14

Re: Vzdělanost je problematická všude ve světě.

Univerzity celého světa produkují vzdělané pitomce, takže není důvod si myslet, že to v ČR je jinak než kdekoli ve světě.

No, když si tady čtu Vaše názory ... jakouže univerzitu jste absolvoval? Kdežel jste to nabil takových vědomostí?

Malý Aston 27.1.2009 11:31

Zásadně nesouhlasím!

Ještě v roce 1952 byla naše životní úroveň stejná jako v Rakousku.Pak to celé posrali komouši a jejich plánovité hospodářství a jejich socialismus s krvavou i lidskou tváří.Tahat sem dávnou minulost je hovadina a zbytečně komplikované zdůvodňování proč jsme pořád v perdeli.Tam kde jsme jsme mohli být v roce 1948 kdy všechno a všem ukradli komouši a zbylo jen to heslo k přežití,kdo neokrádá stát okrádá svou rodinu.Je zajímavé že toto heslo se stalo programem zase pro socany a komouše.:-D

brána 27.1.2009 14:07

Re: Zásadně nesouhlasím! - zásadně souhlasím

a odmítám jak tahání minulosti tak budoucnosti sem.

portwyn 27.1.2009 17:13

Při vší úctě

bych doplnil "...a pro některé echtpravičáky". Nemyslím Vás osobně, pochopitelně.

PetrM 27.1.2009 11:31

no

Pojednani to je dobre, do znacne miry pravdive, ale ten zaver je naprosta pitomost. Nepovedeny osli mustek :-/

MF 27.1.2009 11:27

Je to trochu zjednodušené

ale v podstatě je to tak. Jenomže to se u nás ve školách neučilo a neučí. Proto se s tím leckdo těžko smiřuje.

taky imunolog 27.1.2009 11:20

To zase bude

nenávistných keců!

Jan 27.1.2009 11:06

No, pane Hvížďalo,

jako absolvent oné podezřelé University se živíte víc než dobře. Jenomže sr.t do vlastního hnízda...?

Bokonon 27.1.2009 11:02

Hvížďalovo MY

když hvížďala píše MY, koho tím myslí?

Neotesánek 27.1.2009 15:28

Nějaká intelektuální jelita připravená hlásat kdejakou pitomost.

Apea 27.1.2009 10:48

Začít s doháněním

Začít s doháněním by mohl pan Hvížďala u sebe. Ty velkorysé konstrukce dějin mu budiž odpuštěny, ale měl by si zvyknout, že že Ferdinandova universita byla u nás. V Praze a pražská. JIstě, jazyka německého, ale to tehdy téměř polovina pražského kulturního života.

Tino 27.1.2009 10:30

Nejlepší na tej Únii...

... je to, že má srdce se zemědělci. Von takový zemědělec by v Česku nevěděl ani co pěstovat, pokud by mu to z Brusele nenadiktovali. Třeba by pokračoval dál v pěstování cukrovky a cukrovarníci by vařili ten svůj cukr českej. A nemocných cukrovkou by přibývalo a ten cukr z dovozu by k nám nedošel, protože co by tu hledal. Nebo vinař by nasázel révy co to dá a pak by se divil, když by zbohatnul na svém kvalitnějším víně než je to italské co cpou do krabic pro čechy. A bohatý vinař je sám sobě nebezpečný, protože pak zparchantí a cpe víno do krabic. I ta dobytčata by se tradičně v Česku chovala pro mlíko a maso a byl by přebytek, který by museli zemědělci prodávat namísto užívání si. A zemědělec si musí užívat volna přece a ne aby pořád dřel na poli.

Takže dobytek, cukrovka, vinná réva a můžeme přidat ještě typicky české brambory, z kterých se přinejhorším dá dělat líh když pomrznou a z lihu český rum(pardon Tuzemák!). To vše nám v Česku škodilo a tak Únie nám to zregulovala po socialisticku, tedy centrálním dirigismem.

No kdo by mohl mít námitek proti EU?!

Kolombo 27.1.2009 11:17

Re: Nejlepší na tej Únii...

Tak koukám, Tino, že to co líčíte jsme tu už měli. Nikdo k nám nevozil italské krabicové víno a moravští vinaři sice byli, ale žádní bohatci. Počty krav ani vepřů našim zemědělcům nikdo z brusele nediktoval, a maso jste sehnal jen před státem uznanými svátky, pokud jste si tedy pašíka nekrmil sám. Řepa se jednotila v jednom kuse, ale před sez=onou zavařování nebyl. i dnes vidí mnozí jako lék na "krizi" , aby Češi kupovali hlavně české zboží. Proč ne, určitě by to zafumgovalo v případě, že tentýž nápad nebudou mít i občané ostatních zemí, do nichž vyvážíme cca 80% naší výroby. Zřejmě ideální bude, pokud budu na své chalupě na Vysočině soběstačný a nebudu od nikoho kupovat nic. Vypěstuju si jabka, rybíz, brambory, pár slepic a králíků a zbytek světa mi může políbit (Y). a mám po krizi, Stačí vydržet s nářadím po dědovi.

Tino 27.1.2009 11:39

Re: Nejlepší na tej Únii...

Snažíte se to otočit a dost šikovně. Jenže zásadní nedostatek máte v tom, že označujete dřívější socialismus za dnešní výchozí stav.

Dnes bohudík socialismus pod vedením Komunistické Strany Československa s příkaznictvím z Moskvy už nemáme. A to poměrně dlouho. Takže výdobytky kapitalismu můžeme úspěšně považovat za své výdobytky. Pokud mám peníze, pak mi nic nechybí.

Aby to mohlo pokračovat úspěšně dál, pak k tomu potřebujem svobodu a to v každém ohledu. Z EU se stává postupně socialistický sektor se vším všudy. Korunu tomu má nasadit potvrzení Lisabonskou Smlouvou a direktivy Z Brusele budou mít svou příkaznickou váhu.

Musíme si vybrat. Buď budeme poslušní vykonávatelé vůle odjinud, anebo se vzepřeme nátlaku. Já jsem už takový, že nátlak nerad. Ikdyby byl myšlen u mně upřímně a křišťálově čistě, stejně se vzpírám. A zatím mi to vždy prospělo. Za komunistů jsem se neušpinil prasárnama a později jsem se uživil normální dřinou. A mám vše co ke spokojenému životu potřebuji(zdraví snad vydrží).

Co nepotřebuji, je SOCIALISTICKÁ EU!  Z EU nelze vystoupit, protože je to jediná možná alternativa pro Evropu. V EU ale lze mít zachovány demokratické principy a nemusíme slyšet na opět proklamovanou "částečně omezenou suverenitu"! TU JSEM SI UŽ UŽIL DOST!!

Jenda 27.1.2009 12:34

Re: Nejlepší na tej Únii...

Prave proto, ze uz jsme to tu meli, bysme meli byt velice opatrni abysme si to nenechali zavest znovu. Tentokrat nikoli pro Moskvu a prilehle gubernie, ale pro brusel a prilehle regiony.

huhu 27.1.2009 9:52

opsal od Ratha či přímo originál od nacionálních socialistů

pan Hvížďala se veze na vlně obdivu k nacionálně socialistickým pohledům na české reaity...Rv

Pete 27.1.2009 9:23

To je hezky zesumírováno, ale nemůže to pomoct.

Co s národem, kde nadpoloviční většina lidí volí Paroubkovo jednohlasné bratrstvo a Rathovo zdravotnictví? To je spíš na zavedení nevolnictví a ruský model, ne?

Vlad 27.1.2009 15:37

Re: To je hezky zesumírováno, ale nemůže to pomoct.

Kdypak "nadpoloviční" většina (většina je vždy nejméně nadpoloviční :-)) volila modré straky? Kdopak to souhlasně mručel, když přebíhali socani k úděsné straně? A kdopak to vřeštěl, když tomu bylo naopak? A kdopak to volil Julínkovo zdravotnictví (převod na sektor produkující dividendy a rozprivatizaci nemocnic)?

To spíš: co s národem, který dosud nevzal vidle na Povondru a Mirečka a bratrstvo a čtyřiceti loupežníků?

petr 27.1.2009 9:17

pošlete to každé tupé hlavě

Vážený pane Hvížďalo, už dlouho jsem nečetl něco tak dobrého, pravdivého a pro všechny pozitivního. Protože je to opravdu šance pro nás se zakotvit v civilizované Evropě, která se vyskytuje v naší historii ...skoro vůbec ne. Ještě bych dodal, že k této šanci patří i krize, kterými si západní Evropa v minulosti prošla a nyní i to je šance pro nás, šlapat spolu s ní v nynější krizi a překonat ji. Vaší analýzu bych rozeslal všem lidem do schránky!

Tino 27.1.2009 10:16

Re: pošlete to každé tupé hlavě

Středoevropský banky mají potíže s kurzovních ztrát. Tak co by si třeba od nás vzaly, třeba z České Spořitelny která patří už rakušanům, nějaký ten balík na záchranu? Vždyť jsme na jedný lodi EU!

Bokonon 27.1.2009 11:04

Re: pošlete to každé tupé hlavě

:-D;-D;-P