6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Kazatelský komentariát

V českých mediích vypukla kazatelská vášeň, většina komentátorů propadá moralistickému běsnění a kritizuje populistickou vládu za odmítání uprchlických kvót, za nedostatek solidarity s Unií, za šíření xenofobie a pocitu ohrožení, za českou přízemnost, za nepochopení dnešního globálního světa a pozitivního přínosu migrantů a bezmála i za utrpení nešťastníků v blátě a zimě před slovinským plotem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 29.10.2015 17:58

Tak ještě "líp"...

Úúúúžasné !

I. Mertl 29.10.2015 17:15

Re: ?

Trochu se divím, že vzdělaný člověk vůbec může něco podobného napsat na papír/obrazovku v jakž takž střízlivém stavu a nestydět se přitom. Snad někde v hospodě po konzumaci dvouset gramů čistého alkoholu na hlavu. Vy byste ve společnosti, která se řídí Vámi navrženými pravidly, chtěl žít, pane Flomere, paní Kanioková?

I. Mertl 29.10.2015 17:08

Re: ?

Nezdá se Vám, že takové cynické pojetí pragmatismu jako účelového chování zcela neguje nejen křesťanskou morálku, ale jakoukoli morálku vůbec? Je to návod k chování zločineckého gangu. A s popsaným pojetím pravdy má vždy pravdu ten silnější. Fuj! Je-li toto filosofie pro Stranu svobodných občanů, pak díky bohu za ta 2-3%, co dosahuje.

P. Vaňura 29.10.2015 17:08

Re: Slovenský spisovatel Gustáv Murín -

Tak mohou zaplatit nějakého diktátora v Africe a on je vezme...

R. Tesařík 29.10.2015 16:13

Re: Slovenský spisovatel Gustáv Murín -

Oni je nemohou vracet zpět, protože nemají doklady a jejich země jim odmítají vydat náhradní..

V. Podracký 29.10.2015 16:02

Autor to říká naprosto přesně

není co dodat.

J. Kanioková 29.10.2015 15:58

Pane Flomere a Rybáku - moc, moc souzním..

J. Kanioková 29.10.2015 15:54

Slovenský spisovatel Gustáv Murín -

Merkelová sice tvrdí, že bude uprchlíky vracet vojenskými letadly, ale to je skutečně naivní plán. Jak je do těch letadel dostane a kam je poveze? A co udělá, když se začnou bránit i tak, jak jeden Etiopan, který před vrácením do země usmrtil cizí ženu s dítětem jako pomstu. Co se stane, když se uprchlíci, což jsou zejména mladí muži, začnou seskupovat do zločineckých band? V tu chvíli pomůže jen stanné právo, ale kdo se na něj odhodlá? Myslím, že paní Merkelová už rozlila tolik mléka, že řešení jsou už jen zlá a horší.

J. Kanioková 29.10.2015 14:33

1***

J. Pražák 29.10.2015 14:27

Re: Řešení je prosté

Azylový zákon by se snad v Německu dal změnit. těch 143 € kapesného k bydlení, jídlu a zdravotnictví zdarma mají ze zákona. To je lákadlo, takže přicházejí už z Afghanistánu i ze střední třídy. Přechod na naturální dávky je prý drahý, takže se zamyslí až budou mít o pár milionů imigrantů navíc.

J. Kanioková 29.10.2015 14:27

Pragmatismus je socialismem ???

V. Vaclavik 29.10.2015 14:22

Re: To neni idealismus

Take muj nazor, celkem casto tu pro nej argumentuji. Jsem rad, ze s nim nejsem sam.

J. Kanioková 29.10.2015 14:19

Řešení je prosté

ANO, změna je potřebná, vzhledem k nynější zkušenosti, u dvou záležitostí - Azylový zákon a Ženevská konvence. Jenže.. k tomu by musela být vůle, což pochybuju..

Z. Lapil 29.10.2015 14:12

Re: to má být ten Tomského pragmatismus?

Obávám se, že to je krásný příklad non-pragmatismu. Vždyť my (my = uvažující, jak se k uprchlíkům postavit) se neshodneme na něčem tak objektivním, jako jsou čísla. Jasně, že je na hranicích zmatek, ale když se čísla pohybují od 200 000 (počet lidí rozdělovaných kvótami) do 1 500 000 jen za letošek (teď v článku), to není důsledek zmatku, to je chaos čili nevěstinec neboli bordel. To se pak těžko hledá společně přijatelné řešení.

J. Novotny 29.10.2015 13:56

Ano, problém není s uprchlíky,

ale s jejich počtem. A to teď zažíváme jenom malý závan toho, co bude.

J. Kanioková 29.10.2015 13:45

Skvěle napsáno :)

J. Pražák 29.10.2015 13:31

Praktická zkušenost:

Sedí v Americe v jedné putyce Američan a Němec. Američan se ptá Němce: „Co to tam v té Evropě máte za problém. Prý se vám tam valí hordy lidí z Afriky?“

Němec na to: „No, Evropa to trochu podcenila a teď máme problém.“

V tu chvíli vstane vedle od stolu opilý Indián a praví: „My jsme to před lety také trochu podcenili...“

J. Pražák 29.10.2015 13:28

Řešení je prosté

Imigranti budou přicházet do té doby, dokud se budou mít v Německu lépe než doma. Pokud doma vydělají pár € denně a v Německu dostanou zdarma byt, stravu, lékařkou péči a 5€ denně bez práce, tak budou přicházet pořád. Dokud nezmění azylový zákon, tak ploty nepomohou.

B. Rybák 29.10.2015 13:11

Re: Realita je mnohem horší pane Tomský

Souhlasím s Vámi!

Řeči o humanitě (která tolik chyběla při řešení euro-krize jihu eurozóny) a napravování minulých politických zločinů (na nichž my nemáme žádný podíl) jsou jenom součástí vymývání mozků, které má odvrátit pozornost od skutečných cílů, kterým je integrace neo-socialistické EU kolem jejího převážně německého "jádra".

Německo se proto nezbytně potřebuje v očích "světa" oddělit od své nacistické minulosti, pro odvrácení následků svého vymírání si zajistit příjem kvalitních imigrantů a přinutit ostatní státy EU k přijetí v Německu nepotřebných (jím vrácených) imigrantů, což vzhledem k oprávněnému nesouhlasu států bývalé RVHP jim poskytuje precedentní záminku k dalšímu prolomení jejich suverenity!

PS. To, že v očekávání, že Turecko bude chtít řešit tento Německem vyvolaný problém mu kromě finančních úplatků nabídla nerealizovatelnou možnost přijetí do EU o ní vypovídá dostatečně!

J. Sova 29.10.2015 12:58

Re: Je zajímavé, že ve svém osobním životě

Ježíš říká: Mt 10,34 "Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč."

O pár kapitol dále:

Mt 26,52 Ježíš mu řekl: „Vrať svůj meč na jeho místo; všichni, kdo se chápou meče, mečem zajdou."

R. Langer 29.10.2015 12:45

Re: Kruciální otázkou je, kdo v Německu pozvedne

Vám to moc nezapaluje, že?

R. Langer 29.10.2015 12:42

Re: Je zajímavé, že ve svém osobním životě

V levé ruce SA vz. 58, v pravé meč. Bible netřeba. Tu si nechte na svoje soukromé dýchánky.

R. Langer 29.10.2015 12:39

Re: To neni idealismus

Ta kultura vznikla tehdy, když se světská moc od křesťanství utrhla, ne že z něho vznikla! :-P

B. Rybák 29.10.2015 12:25

Re: Je zajímavé, že ve svém osobním životě

Pod "rudou knutou" bychom byli, protože bychom byli součástí východního Německa a mizeli bychom přinejmenším stejně rychle jako Lužičtí Srbové, takže opravdu nevím, v čem bychom na tom byli lépe, když bychom brzo nebyli!

J. Sinnreich 29.10.2015 12:18

Nazyvejme veci pravymi jmeny

Je nutne konecne rici, ze zodpovdnost za chaos a smrt bezencu ma primo Angela Merkel, Claude Juncker, Frederica Mogherini a dalsi zcela neschopni politici z EU. Turecko viza do Schengenu dostane a rovnez bude do EU prijato. Malickost jako pravo veta v dnesni naprosto bezpravni situaci nebude nikdo z vedeni EU respektovat.

F. Vokurka 29.10.2015 12:06

Re: to má být ten Tomského pragmatismus?

od zacatku roku do zari se jen v nemecku registrovalo 577 tisic uprchliku, v zari pak dalsich 43 tisic. pocet neregistrovanych neni znam. a to mluvime jen o nemecku a jeho oficialnich statistikach.

ted si do toho zapocitejte ty co jsou rozleli po evrope (francie, uk, svedsko, holandsko ...) a vyjde vam, ze frontex lze jako kdyz tiskne. ne ze je tech 630 o polovinu prestrelene, ale ve skutecno je spise polovicni nez skutecny stav.

K. Janyška 29.10.2015 11:53

Re: Kruciální otázkou je, kdo v Německu pozvedne

Každý kdo má přehled se mnou souhlasí... Dzp.

L. Florner 29.10.2015 11:51

Re: ?

Ano, pravda je to trochu krkolomná čeština. Vláda hranic se těžko představuje. Nicméně, po jisté modifikaci, to smysl tak jako tak dává.

Organizace a organismus mají ale mnoho společného, paní Netzer. Oboje lze popisovat rozborem jednotlivých částí a jejich interakcí a úloh, oboje se skládá z menších dílků, oboje má nějaký smysl, dokonce lze oboje modelovat a předvídat (ano) chování. Organizmus je organizace menších členů a částí do funkčního celku, který se navenek vyznačuje určitou interakcí s okolím. Čím se tedy liší od organizace? Jedno tvoří buňky, druhé lidi. Od jisté úrovně abstrakce ten rozdíl už nepoznáte. Díky tomu máme vědy jako je sociologie a ekonomie (i když jsou jistě lidé, kteří něco takového za vědu považovat odmítají).

L. Florner 29.10.2015 11:39

Re: ?

To máte jistě pravdu, vždy záleží na úhlu pohledu, kontextu, časovém odstupu...veskrze by se dalo říct, že v lidském společenství nic objektivního neexistuje, protože vždycky je něco, co se v daném momentu "hodí do krámu".  Výhodou pragmatismu je že se nezaměřuje na nějaké objektivní skutečnosti, jejichž existence je zatížená prokletím Schrödingerem týrané kočičky. Pragmatismus naopak vychází z toho, co mi (mému civilizačnímu okruhu, zemi, klanu, rodině...) fungovalo, co se vyplatilo, co lze "pragmaticky" modifikovat a co jsme povýšili na pravdu (což nutně nemusí znamenat, že to taky pravda je, ale to je vcelku jedno, protože pravda je v sociálních interakcích vždycky relativním pojmem). Pragmatismus umožňuje dané sociální skupině přežít nebo prosperovat. A to se hodí každé skupině i jednotlivci v jakémkoliv sociálním, dějinném, místním či zvykovém kontextu. Skupina, která na pragmatismus zapomene a snaží se chovat jinak, nepragmaticky, má buď obrovskou kliku, značně výhodnou počáteční pozici (a později obrovskou kliku nebo záblesk rozumu), nebo končí v propadlišti dějin a na lopatkách archeologů.

J. Sova 29.10.2015 11:25

Re: Tomsky nutí k zamyšlení, ale schůdné řešení nenabízí

Četl jsem článek o komunitě Amish, který byl značně skeptický. Za dvě další generace ještě budou existovat?

Citace z článku:

"Budoucnost AMISH je nejistá. Píše se mi to těžce, ale přes veškeré obdivu a respektu hodné zásady náboženského života AMISH dovedlo křesťanství ve vyhraněné formě svoje ortodoxní vyznavače na práh demence a jediné, co by je mohlo zachránit, je vzdání se tradic, na kterých jejich vlastní víra vyrostla."