7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

ESEJ: Proč nesouhlasím s Tomášem Halíkem ve věci islámu

Tomáš Halík vydal před měsícem článek s názvem Evropa vs. islám. Maříme historickou šanci. Vyjádřil v něm především obavy z toho, že paušální odsuzováním islámu vhání muslimy do náruče radikálů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kvapil 30.6.2020 1:12

Pokud má autor článku Adam Votruba v polemice s Tomášem Halíkem pravdu, pak napsal článek zbytečně, jelikož muslima nezajímá ani jeho, ani Halíkův názor. Autor také nabádá - neustupovat islámu ani o píď. To se lehko napíše, ale jak by to mělo v praxi vypadat? Pokud je takzvaný appeasement špatný, pak neustupovat ani o píď znamená vyhnat direktivně či přímo násilím všechny muslimy z Evropy a v podstatě s nimi vést stálou válku. A jsou lidé v Evropě na něco takového připraveni? Je na něco takového připraven autor článku? Jestli jsem mu dobře rozuměl, tak je přesvědčen, že s muslimy to po dobrém nejde.

V. Pavelka 26.6.2020 19:32

Dnešní Liberálové jsou jen destruktivní blbci!EU

V. Pavelka 26.6.2020 19:21

Halík a jemu podobní Křestané, poklekáním před muslimy předvádí svou závist, že Islám je dominantní a otvírají mu dveře ve snaze že by se mohli dosáhnout podobné křestanské tvrdosti ,pod muslimskou dominancí .Pacifismus liberálních idiotů táhne Evropu do kytek a absolutní podřízenosti ;-O[>-]EU!Rv!!

J. Krásenský 25.6.2020 23:25

Neskutečná pitomost, co jste napsal. V tom případě první dvě století bylo křesťanství potlačované, křesťané mučeni, zabíjeni, jak se to srovná s prvními dvěma stoletími islámu, kdy muslimové vraždili, znásilňovali, kradli, zotročovali, zabírali země, pálili města, dobyli severní afriku a pyrenejský poloostrov?

P. Hofman 25.6.2020 18:20

Nedočetl jsem. Je to blábol.

F. Houžňák 25.6.2020 10:40

forward ...

J. Vintr 24.6.2020 23:07

Mohameda velmi podrobně a zasvěceně probírá kniha Účtování s Mohamedem od Egypťana Hameda Abdel Samada, který je synem imáma a v dětství se učil Korán zpaměti.

Š. Hašek 24.6.2020 19:45

Přesně.

Š. Hašek 24.6.2020 19:45

Přesně.

Š. Hašek 24.6.2020 19:44

Nikoliv. Popis situace.

Dnešní liberál je neukotvenec. A ještě se tím chlubí. Jmenovaní Daladier a Chamberlain byli neukotvenci.

J. Ptáček 24.6.2020 16:22

Možné zdroje názorů na islám pana profesora Halíka:

1. F. Voltaire- Korán učí strachu, nenávisti a pohrdání druhými. Vražda je v něm legitimní prostředek. Znesvěcuje ženy, rozděluje lidi do tříd a žádá krev a ještě více krve.

2. W. Churchill-Člověk nakažený islámem je nebezpečnější, než pes nakažený vzteklinou.

3. Ajatolláh Chomejní-Všichni kdo studují džihád pochopí, proč chce islám dobýt svět. Ti kdo o islámu nic nevědí, předstírají, že islám radí proti válce. Jsou hloupí.

P. Zinga 24.6.2020 15:45

A ještě jedna otázka: Z čeho lze usuzovat, že Halík je liberál?

J. Zaorálek 24.6.2020 15:41

Souhlasím. Turecko jsem projel 2x od západu na východ a změna atmosféry je tam jasně patrná, islamizace bohužel vítězí.

P. Brich 24.6.2020 15:33

R^

P. Zinga 24.6.2020 15:32

"Z čeho Tomáš Halík čerpá toto přesvědčení? " On má nějaké? Vlastní? Pochybuji...

B. Rudolf 24.6.2020 15:31

Dobrý den,

přesně tak. Měl jsem na mysli některé komentáře.

J. Herink 24.6.2020 15:30

O toleranci pana Halíka a jemu podobných (bohužel mu věří plno mladých vysokoškoláků): znázorňovat Ježíše, jak znásilňuje muslimku je přípustné, je to umělecké ztvárnění. Dotyční přitom vůbec neberou v potaz, že Ježíš - na rozdíl od Mohameda - nikdy nikoho neznásilnil a navíc ta muslimka je pitomost na kvadrát. Muslimové se objevili až za 600 let. Na druhé straně označit Mohameda za prznitele nezletilých a vraha je projev rasismu a xenofobie (i když je to pravda).

J. Zaorálek 24.6.2020 15:27

Máte pravdu, mělo by se překládat spíše "nezavraždíš". Zabití napr. ve válce je něco jiného.

J. Zaorálek 24.6.2020 15:20

Vynikající článek, autorovi díky. Jsem rád, že také srovnal příklady zakladatelů obou učení, na což jsem již upozorňoval. Je to celkem jednoduché. Pro muslima je nejvyšším vzorem Mohamed, pro křesťana Ježíš. Bohužel ne každý křesťan se podle toho chová (samozřejmě vzor je v tomto smyslu nedostižný) a naštěstí ne každý muslim se podle toho chová (vzor ovšem dostižitelný je).

J. Zaorálek 24.6.2020 15:14

Autor v článku argumentuje věcně, logicky a přesně rozebírá omyly Tomáše Halíka. Nevšiml jsem si žádného osobního útoku na něj. Asi máte na mysli některé komentáře v diskusi?

B. Rudolf 24.6.2020 13:41

Dobrý den,

nevím, jestli jsem vás správně pochopil, ale já jsem svůj názor na pana Halíka nezměnil. Jeho výrok o Charlie Hebdo považuji za nešťastný, ale to mi nebrání v tom si ho vážit.

Pokud jde o Muslimské imigranty, nemyslím si, že bychom je tahali do Evropy. Problém je v rozporu mezi tím, že lidem, kteří jsou v ohrožení života, je potřeba přiměřeně pomoci, a mezi riziky, které nám to může přinést.

Vzhledem k rizikům si myslím, že to EU vzala za špatný konec. Reakce EU na imigraci byla chaotická, ideologicky podbarvená a naivní. A navíc se několikrát projevil (pokud vím) tlak na novináře a policisty, aby zamlčovali některé skutečnosti spojené s touto imigrací. Možná to v některých případech nebyl tlak, ale autocenzura.

Ale, pokud jde o základní rozhodnutí, zda pomoci nebo nepomoci, pořád si myslím, že pomoci bylo správné.

V. Pravda 24.6.2020 13:36

V tom případě je na středním východě slušnej kotel

V. Pravda 24.6.2020 13:34

Halík je tajný muslim

R. Tichý 24.6.2020 13:34

2020-650=1370. Tam zrovna jsou a vsechno je ceka. Bohuzel to neni za pouští.

P. Staronový 24.6.2020 13:27

Zajímavá teorie, taková alternativní.

V. Chrastina 24.6.2020 13:15

Je to prosté, totiž islám není ve skutečnosti náboženství, je to vražedná ideologie. Je to tak, jako kdyby se nacismus nebo komunismus prohlásil za náboženství a arogantně využíval k ochraně svého jednání výhod, které v demokratické společnosti požívá ze zákona jakékoliv náboženství. Takže, pokud vražedné ideologie jako nacismus a komunismus jsou v naší legislativě právem postaveny mimo zákon, pak by logicky islám jako vražedná ideologie měl být postaven mimo zákon!!

P. Moravčík 24.6.2020 13:11

Vďaka za link.

L. Kubeš 24.6.2020 13:11

R^R^R^

R. Langer 24.6.2020 13:06

Á, tak všechno špatně, to není ono, ale něco úplně jiného, i když jsem to také už četl...

V. Církva 24.6.2020 13:05

Tak ano, na člověka evropsky svobodomyslného, uznávajícího pluralitu názorů a diskusi působí už životopis pana Mohameda hodně podivně. Jako mít několik manželek pod rouškou, to ani Křesťan ani Budhista, kteří mluví o půstu a sexuálním ovládání nechápe. No a pro křesťana je prorok válečník nepochopitelný.

Bohužel Korán skutečně píše o vojenských zásazích Mohameda. To Křesťan prostě nemůže tolerovat.