14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Vyžeňte auta, žádají obyvatelé měst

Kdykoli během pracovního dne na náměstí I. P. Pavlova v Praze, na Kolišti v Brně, na Dlouhé louce v Českých Budějovicích i na jiných křižovatkách velkých měst musí mít běžný občan podivný pocit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 4.6.2021 11:21

Efektivní eliminace je v přírodním prostředí o vytěsnování až odsranování - nikoliv o hromadění - toho co je v komplexu přírodních hodnot neekonomické a tedy neživotaschopné.

V lidské společnosti ale už neplatí směna za neoblomné kilogramy a jouly - ale za umělé peníze kryté jen vírou v budoucí důvěru. Podle toho taky dopadají některé lidské aktivity.

V dnešní době života na dluhy nejrůznějších typů a v situaci na jedné straně nadbytků a zároven nebývalých nestabilit proto stále více lidí sní o výhodách starověku (dovolená na chalupě...) kdy už jen hustota osídlení byla několikařádově nižší o stresu nemluvě

L. Novák 4.6.2021 11:21

Jakou ty neseš odpovědnost za pořád dokola vylepované bláboly?

L. Novák 4.6.2021 11:17

Tak zaprvé - V Brně na Kolišti žádný smrad z aut není a nepamatuji, že by byl někdy v posledních 10 letech, co naftové motory čoudí jen zlomek toho, co kdysi. Možná při nějakých výjimečných atmosférických podmínkách. Navíc je to otevřený prostor s dostatečnou výměnou vzduchu, žádná úzká ulice uzavřená vysokými domy.

Podzemní tramvaj vyžaduje obrovské investice, na které nejsou peníze, a mimo střed města je upřednostňována od ostatní dopravy oddělená povrchová tramvajová dráha s kvalitním kolejovým tělesem umožňujícím vysokou rychlost. Tunely se vyplatí budovat pro města s řádově 1 a více milionem obyvatel.

Zásadním problémem pak je praktická nemožnost propojení hlavního silničního tahu na Svitavy, který přivádí do města zbytečně mnoho aut, trasou mimo město.

Ale povinná "elektromobilizace" určitě problém vyřeší, protože výrazně ubyde počet automobilů na silnicích a nebudou peníze na jejich stavbu, modernizaci a údržbu. :-P

P. Rada 4.6.2021 11:09

Svoboda bez odpovědnosti = SVÉVOLE.

J. Anděl 4.6.2021 11:06

Skoro celý život bydlím někde poblíž, ale v novější době, kterou si ještě dobře pamatuji, tam jezdím až po postavení Blanky. Tak se mi těžko srovnává s dobou předtím (to jsem tam jezdil někdy před pětadvaceti lety).

Směrem nahoru při výjezdu z Blanky jsou tam v odpolední až podvečerní špičce docela zácpy. Myslím, že právě proto, že se v tom směru schází výjezd z Blanky a výjezd z Argentinské, kam jede velká část aut z magistrály.

Ale neumím posoudit, jak se to změnilo místním obyvatelům, kteří mohou porovnávat s provozem pod okny před dvaceti či kolika lety.

Čtu si teď k tomu nějaký článek od automatu (odkaz níže). Zaujala mě tam myšlenka, že pokud se tam postaví tunel, bude moci dokonce v ulici jezdit tramvaj.

To má být jako plus pro místní? Celý život bydlím nad tramvajemi. Zvyknout se na to dá, ale ticho to není. A když v noci brousí koleje.... Ale to je jen taková drobnůstka k pobavení. Článek je z roku 2016, co je novějšího k věci, nevím.

https://auto-mat.cz/20756/co-s-ulici-v-holesovickach

Z. Lapil 4.6.2021 11:04

Tam je naopak korupce spojena s politikou.

(Ale neptejte se mě, co tím myslím :-)).

Z. Lapil 4.6.2021 11:02

Odjezd z Prahy dobrý, ale na příjezdu do Prahy stejně skončíte "na prvním semaforu" a je asi jedno, jestli popojíždí dva pruhy z Kralup nebo šest pruhů ze Zdib. A kdo jede okolo, ten jede oko už teď. Příklad už starší: udělal "se" okruh Velvar, a ze dne na den se silnice tuším č. 16 zaplnila kamióny, kterým ten okruh otevřel cestu mezi D6 u Kladna, D7 u Slaného a D8 v Nové Vsi (řekněme u Mělníka). Fakt tam jede jeden za druhým, severní obchvat Prahy "jak vyšitej". A ano - dostat se do Slaného od Mělníka je při odpolední špičce klidně na půl hodiny popojíždění (už jsem tam dlouho nejel, vlastně od té doby, co funguje Blanka), protože je tam kruháč a tam se potkává tenhle dav s davem od D7 od Prahy.

Mmch - moje zkušenost zní, že řidiči jaksi kolektivně trasu optimalizují. První den uzavírky bývá katastrofální, ale za pár dní kdo jen může, jede jinudy, ne-li rovnou vlakem. Čímž nechci říct, že výsledkem je vždycky plynulý průjezd.

H. Rybnická 4.6.2021 10:46

Pane autore brněnské Koliště znám, ona ostatní místa ne. Pokaždé, když tam stojím ve frontě ( v taxíku na nádraží) si kladu otázku, co dělá město aby zharmonizovalo a zrychlilo průjezd nebo dokonce ob-jezd těch aut? Nebo sem tam nějaký nad- nebo podchod pro chodce ? A "zelenou vlnu" pro ta projíždějící auta? Nemá město nějaké nějaké odborníky na plánování smysluplných dopravních řešení? Ostatně stejně jako před nádražím. V německém městě do kterého jsem se před více než půl stoletím přistěhovala, to vypadalo před nádražím obdobně. Nesčíslně tramvají, nechráněné přechody pro stovky chodců, i starých, mámách s dětmí, mezitím auta která nemohou vyhnout, protože jedou někam kam se jinak než přes nádraží nedostanou..... Jako ještě dnes v Brně.

V onom německém městě v mezidobí byla vypracována koncepce tramvají pod zemí, tím i přechodů pro chodce, samozřejmě s eskalátory moderních a plynulých průjezdů nahoře pro auta a parkovišt pod tím všem nebo v přímé blízkosti kde se dostanete podzemní chodbou hned na nástupiště. Koncepce je samozřejmě již po desetiletí realizována. Proč to nejde v Brně místo toho neustálého křiku po eliminování všeho, co jen automobil připomíná ? Věříte že si někdy připadám jako přenesena do starověku?

Z. Lapil 4.6.2021 10:38

Konkrétně v Holešovičkách směr Blanka se občas ocitnu. Troufnu si tvrdit, že Blanka tamějšímu provozu naopak pomohla. Možná tam jezdí o něco víc aut, ale i v podvečer víceméně plynule jedou (směrem dolů), protože se dokážou vyhnout úzkému místu na Vltavské a vlastně přes celý vršek Václaváku až právě k I.P. Pavlova.

Nahoru jezdím dost večer, k tomu nemám co říct.

P. Janoušek 4.6.2021 10:34

To je blábol. Tak například na I. P. Pavlova v Praze by stačilo mít obchvat mimo město a ne ve městě hlavní průtah. No jo, ale jak by soudruzi přistavovali tanky proti lidem v případě demonstrací, že. A stejná hrůza se chystá na východě Prahy kde obchvat opět pofrčí městem místo za městem. Sedí na magistrátu stejná chátra jako za bolševníka velkolepého. Jen v jiných partajích.

V. Mokrý 4.6.2021 10:27

Ono stačí se podívat do Německa.

P. Podhrázský 4.6.2021 10:26

Auto = svoboda

P. Podhrázský 4.6.2021 10:23

A kdo do Prahy nejvíce jezdí? Mimopražští... Ne všichni můřou svoje auto nechat na okraji. Někteří však můžou. Ale tyhle kecy typu, že obyvatelé měst žádají vyhnat auta? Kdo? Já o nikom ve svém okolí nevím. Chtějí to pouze ekorudo piráti a podobná sebranka.

P. Rada 4.6.2021 10:23

Jistotou je s mého pohledu to, že svět ztratil svou dřívější stabilitu. Právě na přebujelé osobní automobilové dopravě to lze výmluvně presentovat.

P. Rada 4.6.2021 10:20

Jsou zřejmě i lidé, kterým je divné, že jiní uvažují jinak.

Ted si představte, že si takto různí sednou za volanty a páky mnohatunových monster a začnou si takto posíleni jiný náhled vysvětlovat.

Mohli bychom se snad shodnout, že to by byl začátek ZMRTVĚNÍ.

L. Severa 4.6.2021 10:20

Mýtné ještě pamatuji. Platilo se u vjezdu do města, na místě kterému se říkalo potravní čára, protože kromě mýtného se zde platilo clo za dovážené potraviny. Tehdy to bylo bez problémů, protože provoz byl minimální. Dnes by asi musel příjezd auta zaznamenáván elektronicky.

Z. Lapil 4.6.2021 10:17

Pan Rada se vám pokouší sdělit, že vaši předkové už se autem najezdili dost, teď máte vy chodit pěšky a jízdu autem přenechat těm, kteří na auto dosud nemají.

Takhle stručně to zní jako ironie, ale podle jeho příspěvků jsem si dost jistý, že to myslí vážně.

P. Rada 4.6.2021 10:11

Na praxi vyhánění "kromě našich" už něco reálného dlouho je.

Příkladem mohou být modré pruhy kolem městských ulic centra Prahy které jsou rozrůstající se realitou.

Na druhou stranu jsou v česku už i vesnice (poblíž turisticky zajímavých míst) kde je v celé obci zaveden zákaz stání na silnici.

Je tedy vidět, že konfliktnost leckde přerůstá v neudržitelnost. Přesto se najdou lidé kteří problém limitů nějakéh růstu nechtějí vzít na vědomí - natož hledat a realizovat východiska.

M. Sedláček 4.6.2021 10:06

Jste nějakej divnej. Já nerozumět, co vy psala.

R. Langer 4.6.2021 10:01

Ano, jsem si poměrně jistý, že když nemáte auto, tak vás omezování jejich provozu nijak nevzrušuje. Kdo by to byl řekl? ;-D

P. Rada 4.6.2021 9:59

"Básníte" o tom, že auta a lidé rovni jsou. Proč vyhnat auta? Když už jaká? jednoznačnější by bylo vyhnat DLUHY!

Tedy zastavit růst státního dluhu (lidí navzájem...) - o obludnosti tohoto píše Štihlařová ve zvláštní článku výše.

S hlediska ekologie která popisuje vztahy organismů s prostředím pak zejména srovnat dluh vůči prostředí. Vše s cílem nastolit zas relativní rovnováhu.

Teprve pak mohou lidé trvale zůstat. Jinak opravdu hrozí "Zmrtvení".

J. Hajský 4.6.2021 9:44

Jsem bývalý Pražák, ale z Prahy jsem se odstěhoval už v roce 1970 jako čtyřiadvacetiletý. Tenkrát tolik aut v Praze nebylo. Jako kluci jsme hráli fotbálek mezi chodníky na ulici dlouhé asi 150 metrů a stálo tam u chodníku jedno auto a projelo jedno auto za 10 minut. Dnes v té ulici stojí z obou stran jedno auto vedle druhého čumákem k chodníku a zbylým prostorem projíždějí zoufalci čekající, až někdo odjede.

Bydlím teď v menším pohraničním městečku. V místě je poliklinika, pošta, Spořitelna a Komerčka, tři supermarkety, vše mám v docházkové vzdálenosti ze sídliště na okraji města nejvíc 10 - 15 minut. Před důchodem jsem měl do továrny asi 12 minut pěšky. Do okresního města jezdí vlak asi 35 minut a jezdí každou hodinu. A jako bonus 10 minut do lesa na houby.

Že nemám auto mě tedy vůbec nevzrušuje.

M. Sedláček 4.6.2021 9:34

CV profesionálního idiota.

M. Sedláček 4.6.2021 9:33

Vyhnat auta = Vyhnat lidi

Zklidnění = Zmrtvení

Než budete básnit, jak to mají v soudruzi v Rakousku a Německu, zjistěte si fakta. Nepomohlo to vůbec ničemu.

J. Anděl 4.6.2021 9:27

...skeptický k důvěře, že je radnice ochotná přijímat řešení...

J. Anděl 4.6.2021 9:27

Z mého pohledu je Blanka moc povedené a užitečné dílo.

K NIMBY - trochu chápu nespokojenost lidí v Holešovičkách, co se postarali o soudní zrušení kolaudace části Blanky. I pro ně existuje nějaké uspokojivé a již navržené řešení, které však město nerealizovalo. Možná i to, že ho nerealizovalo, dává smysl, možná na to jednoduše nejsou peníze, nevím.

Ale spolupráce radnice s hnutím Automat v Praze mě činí spíš skeptickým k ochotě přijímat řešení, která provoz usnadní - a tudíž nebudou tlačit lidi k rezignaci na záměr jezdit autem.

J. Lukavsky 4.6.2021 9:25

"s korupcí je spojena každá strana, to je podstata západní politiky" můžete mi objasnit s čím je spojena východní politika? Děkuji, J.L.

P. Milan 4.6.2021 9:11

Zbytečné je to, co vy nepoužíváte?

To ovšem neznamená, že to nepoužívá ( a tedy neplatí) někdo jiný.

Pokud nepoužívá, je to skutečně zbytečné a změní se to na něco jiného, co budou zákazníci ochotni platit. Pokud se do toho ovšem nenamíchá nějaká zbytečná neziskovka. :-P

P. Milan 4.6.2021 9:03

Ten "Slintáč" (I.P.Pavlova) je smutný následek dopravního roštového řešení, zvoleného v době vlády všemohoucí strany a nedostatku aut.

Bohužel, jediné zásadnější řešení dopravy v Praze po pádu té komunistické vlády je tunel Blanka proklínaného Pavla Béma a část dálničního okruhu na jihu Prahy. Vše ostatní jde "jak když sere a maluje", převážně pro hojně rozšířený syndrom NIMBY, složitou administrativu a taky korupci kolem zakázek.

P. Milan 4.6.2021 8:59

Velkoobchodní sklady existují, to jsou ty haly kolem silnic a dálnic, které zelenáče tak iritují.

Síť drobných prodejen nikdo nezrušil. Lidé sami začali preferovat velké a levnější super a hyper. Na dopravu nemá vliv, jestli uděláte za týden jeden velký nákup, nebo několik malých.