4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 15.8.2007 12:42

Re: Ještě jednou autorovi

Zdravím rozumného diskutéra!

Je to síla, diskutovat s teoretiky dobra a jediné zelné pravdy. Za našeho mládí by byli jistě funkcionáři ČSM.

honzak 15.8.2007 12:37

Re: nejdříve si lidé musí uvědomit, že vozit kolo na střeše auta vypadá fakt trapně

zase zelené vykřiky teoretikovy! Kolo z půjčovny se hodí na tak na projetí trasy Zadní Třebaň - Srbsko a zpět. Jinak musíš mít SVOJI  velikost a MUSÍŠ si opravit řízení, brzdy a řazení. Půjčil jsem si kolo v Trondheimu a za půl hodiny už bylo pojízdné. Lanko od zadní brdy jsem věnoval grátis, Norsko miluju.

Kolo na střeše je blbost, veze-li jeden člověk jedno kolo. Vezou -li 4 lidi 4 kola, tak nemají zbytí. Kolo za 25 litrů je dneska horní konec střední třídy, takže kde je problém? Sra*ku za 6 litrů z hypersuper si koupí jenom trotl. Je to těžké a nespolehlivé.

Závěrečná otázka - kolik ročně najedeš? Já tak 8 - 11 tisíc podle počasí. Na kolech (mám 3).

Johny 15.8.2007 12:36

Naivní brekot na nesprávném hrobě

Autor brečí na nesprávném hrobě a bohužel takové tyto nezodpovědné brekoty neschopných idealistů snažících se zamezit ostatním v tom, na co on se nikdy nezmůže mají v důsledku vliv jestě horší. Např. nový stavební zákon právě pod rádobyhezkou myšlenkou ochrany přírody v podstatě kompletně zastavil možnost malovýstavby - tzn. v situaci, kdy si vy nebo vaše rodina chce na svém pozemku postavit třeba domek. V podstatě jediná možnost výstavby je dnes už jen na pozemku určeném územním plánem - samotný malý stavebník nemá už v podstatě žádnou možnost jakkoliv vymoci stavbu na svém pozemku, byť je to třeba pozemek na stavbu malého RD mnohem příhodnější a šetrnější k přirodě než stavba nového Lidlu či satelitního městečka - musí počkat, jestli mu někdy za tři až pět let někdo pozemek do ÚP dá a nemá vůbec žádnou možnost toto ovlivnit. Územní plány schvalují zastupitelé toho kterého města a je naprosto jasné, že přednost před malými stavebníky a běžnými občany budou mít právě investoři Lidlů, Tesců či nahňácaných satelitů s pozemky 200m či přímo vybotenovaných paneláků - ti tožiž mají dostatek financí na uplacení příslušných orgánů obcí. Takže malým lidem či jednotlivcům je díky těmto lidem kompletně zamezena možnost výstavby a vše je nastaveno ve prospěch velkoinvestorů satelitních městeček a velkofabrik či betonových skladů. Velkoinvestor má nejen finance na zaplacení ÚP ale většinou si platí i nějaké to ekologické sdružení, které mu čistí cestu. Výsledek zamezení možnosti výstavby inviduálním stavebníkům tedy vůbec není omezení výstavby ale jen finanční prospěch investorů a velkopodnikatelů - ti si totiž nyní prosadí výstavbu stejně. Velkoinvestor se navíc bude snažit vymáčknout ze investice maximum, dají se tedy očekávat již jen nahňácané satelitní městečka s max. rozlohou pozemků do 300m s unifikovanou architekturou podnikatelského baroka .

qwert 15.8.2007 12:22

Re: Re: Re: Soudruhu utopický socialisto

"...Díky tomu lze tyto staré továrny snáze likvidovat..." - to snad nemyslíte vážně. Resp. doufám, že nemluvíte o bourání těch nádherných secesních továrních budov a nechcete nám tvrdit, že nevhledná krychle 30 km od centra města někde v poli je důstojnějším místem pro firmu, než citlivě, ruku v ruce s památkáři, rekonstrouvaná budova staré fabriky.

qwert 15.8.2007 12:16

nejdříve si lidé musí uvědomit, že vozit kolo na střeše auta vypadá fakt trapně

Tady přeci nejde o sport, ale o demostranici sociálního statusu, postavení. Tak přemýšlím, že bych jim to natřel a začal na střeše vozu namísto bicyklu třeba nějakou crossovou mašinu ;-P. Sice znám země, kde je v každém zapadákově půjčovna kol a mopedů, ale móda je móda a racionalite jde stranou. A ten kšeft. Každý si musí koupit kolo nejmíň za 25 tisíc a ještě střešní nosič, aby byl IN!!

Chris Kelvin 15.8.2007 12:07

Re: Re: Re: Re: Re: Soudruhu utopický socialisto

Jmenoval jsem typické, nikoli extrémní případy v dané lokalitě.....

ZW 15.8.2007 12:05

Re: Vodní skůtry

Kolik jste viděl například na Slapech remorkérů? Jaký přínos má provoz vodních skútrů pro naši ekonomiku? Vozí snad nějaké zboží nebo lidi do práce? Kvůli zábavě jednoho člověka stovky dalších trpí hlukem a ztíženou možností koupání. Kvůli hluku na březích přestávají hnízdit vodní ptáci, výfukové plyny a maziva znečišťují vodu.

Pomocí stejných argumentů byste mohl také dovolit volné řádění terénních aut či motocyklů v lese (vždyť tam občas stejně projede traktor lesáků, ne?).

Finrod Felagund 15.8.2007 12:03

Re: Re: Re: Re: Soudruhu utopický socialisto

No dobře, jmenujete mi extrémní případy, kdy někdo postaví industriální zónu načerno - ale taková věc je trestný čin a podle toho by ji měly posuzovat orgány činné v trestním řízení. Já ale nemluvím jen o TPCA, ale i o Foxconnu v Pardubicích, Siemensu v Trutnově, Karsitu v Jaroměři, i tom nešťastném Phillipsu v Hranicích, který ač nepotřebný, je čistý.

ZW 15.8.2007 11:48

Re: Re: Soudruhu utopický socialisto

Výstavba průmyslových zón je "ekologická"? To myslíte vážně? Místo rekonstrukce stávajícího provozu se zabere obrovský kus přírody (neboť i louka, pole nebo remízek jsou součástí přírody, produkují kyslík, vážou vodu a stabilizují místní klima), vystaví se "moderní" haly a starý areál se změní na nějaké opravdu potřebné "business centrum". A tím, že přeneseme výrobu daleko od dosavadních provozů vyvoláme potřebu stavby nových komunikací, protože do nové průmyslové zóny se už zaměstnanci nedopraví pěšky či MHD, ale musí tam jet autem.

Domníváte-li se, že "ekologie" se týká jen toho, co "smrdí", víte velmi málo. Až zas jednou budete zažívat nějaké středoasijské extrémy počasí nebo až vám řeka po dešti zaplaví dům, zkuste si vzpomenout i na tu "ekologickou" průmyslovou zónu za městem, kde až dosud byly jen nějaké - podle vás - neužitečné louky, mokřady či zbytečné roští.

Jakub 15.8.2007 11:40

Re: Re: Zmena klimatu

reagujete na příspěvek člověka který se tu začal vydávat za jiného diskutujícího, zřejmě s pocitem své nesmírné vtipnosti...

TF 15.8.2007 11:37

Re: Re: Ať melouni ukážou, jak sami žijí podle toho, co plácají

Nabízí se pár otázek - jak by surovec přišel k chatě na Slapech a k bytu v centru velkoměsta, od jehož hluku si potřebuje odpočinout? Nesmrdí Vám to nějak komunismem? Pokud jsem informován, tak pozemky se na Slapech přidělovaly a už si můžete doplnit nomenklaturu.

Chris Kelvin 15.8.2007 11:35

Re: Re: Re: Soudruhu utopický socialisto

Zkuste si Vy, Finrode Felagunde, udělat výlet do nově vybudovaných průmyslových zón např. v Havrani (dodneška mj. nemá legální stavební povolení) nebo do Krupky u Teplic. TPCA není ten správný příklad, byla to stavba ostře sledovaná. Realita je poněkud jiná, než píšete....

Nedávno jsem byl v lese v blízkosti Jevan. Podél potoka se tam proháněly dvě terénní čtyřkolky a několik motorek. Už tímto směrem na výlet určitě nepůjdu.

ZW 15.8.2007 11:30

Re: Re: Rakovina české krajiny

Podívejte se do oblasti Kunratic, Vestce, Jesenice... A vůbec nezáleží na tom, jestli ty domky nazýváme "šmoulí" nebo ne. Prostě kus pole nebo ladem ležící louky byl definitivně zabrán stavbou a příjezdovou komunikací.

Zatímco uvnitř vesnic chátrají tisíce domů, stavíme na zelené louce, protože rekonstrukce staršího opbjektu je podle našich předpisů náročnější než nová stavba.

TBB - falešný mormonský kněz 15.8.2007 11:22

Ještě jednou autorovi

V Holandsku je cyklista král  - a vrah  v autě je v případě nehody, kterou způsobil, souzen jako zvlášťe zavrženíhodný kriminálník. Podobná legislativa existuje snad i v Německu – ale nejsem si jist. Niméně tyto země chrání své občany již po desetiletí (aspoň pokud já ve svém dědkovském věku pamatuju) proti opancéřovaným hlupákům v autech. A taky jim budují ty cyklostezky, protože oni platí daně stejně, jako každý na 4 kolech.

 

My s těmi cyklostezkami začínáme teď a máme dle mých vlastních zkušeností možná 40 let zpoždění. Ale díky za to. BTW – už jste někdy seděl na kole? V Přerově by to podél Bečvy docela šlo, tam cyklostezku ani nepotřebujete, ale zkuste si to na Šumavě nebo v Beskydech. Já to ještě stále zvládnu, ale Vás bych chtěl v mém věku vidět, zelený mladíku. Přál bych Vám vyběhnout si s kolem „červenou“ směrem na Ostaš. Žádná cyklistická stezka tam nevede a není nutná. Ale v řadě jiných míst se hodí, přinášejí přínosy regionům, atd. Ale to Vám vše dojde, až trochu dospějete a něco našlapete pěšky i na kole.

 

Z Vašeho textu mám spíše pocit, že jste ten mladý, nadějný a celkem k ničemu.

TBB - falešný mormonský kněz 15.8.2007 11:20

Autorovi-pokračování

kteří spolehlivě zlikvidují kleč na lyžích a totéž na kolech.

 

Ale zbytek jsou slušní lidé, platící daně a nevidí důvod, proč by měli jezdit smradlavými auty v nevonných ulicích  (normou EU 4 mě neohromíte). A proč by z těch daní měli platit silnice, dálnice a kdeco, co v zásadě nepotřebují, protože jezdí na kole nebo chodí pěšky. Honzák v komentářích to napsal moc hezky. Já mám na kole odježděno několik desítek tisíc kilometrů různě po světě. Kromě toho, že jsem se jako každý při těch cestách ekologicky vyměšoval, asi jsem žádné další škody nezpůsobil. Leč za svůj život jsem zažil spoustu tupých hlupců v autech, jimiž demonstrovali svoji jistou fyzickou nedisponibilitu, nebo v posledních dobách na silných motocyklech, kde si mladí nadějní řeší totéž, jenže méně opancéřovaní – tudíž jich řada nepřežije. Párkrát jsem měl namále – například na mostech nebo na přechodech pro chodce, kde jsem kolo vedl –viz dále.

 

Cyklistické stezky nejsou úlitba bohatým hlupákům, je to bezpečná cesta pro ty, kteří nehodlají narušovat dopravní předpisy a nehodlají zahynout pod koly nevšímavých řidičů. Vaše argumentace, že cyklista nemá co dělat na přechodu, vyžaduje hospitalizaci na psychiatrii.

Finrod Felagund 15.8.2007 11:17

Re: Zmena klimatu

Zkusme přijít na to, jak postavíme hráze, které zabrání stoupnutí moře o jakékoliv výši, dáme do toho zlomek prostředků než do idiotských oteplovačských opatření. A to ani nemluvím o tom, že nebetyčně přeháníte a jste jen další prorok globální apokalypsy, jací se objevují snad co lidstvo existuje, protože někteří lidé se přeci potřebují bát "konce světa", bez toho by asi  nemohli žít.

pan Havran 15.8.2007 11:17

Re: Re: Co slovo, to perla. Co perla, to sviním.

Nejspíš máte pravdu, honzaku, ovšem zjevně se vyjadřujete k něčemu, o čem jsem nehovořil ani já, ani autor článku.

TBB - falešný mormonský kněz 15.8.2007 11:16

Autorovi

Zatímco se nedá nic vyčítat střední části Vašeho článku (devastující zbohatlíci, kteří si mohou vše uplatit) tak hluboce nesouhlasím s poznámkami o cyklistech. Jistě existuje několik set nebo dokonce tisíc milovníků adrenalinových sportů, kteří spolehlivě

Finrod Felagund 15.8.2007 11:15

Re: Re: Soudruhu utopický socialisto

Dále: ty mimořádně movité osoby jste si mohl odpustit. Závidíte jim snad? Zkuste se živit prací, zkuste mít nápad, zkuste se pustit do podnikání, pro svou firmu dýchejte 16 hodin denně. Budete také bohatý a také si budete chtít postavit sídlo abyste si po tom všem mohl odpočinout. Nelíbí-li se Vám, že je někde golfové hřiště, najděte si nové místo. Majitel pozemku má stejné právo svůj pozemek zvelebit v cokoliv stejně jako máte toto právo Vy na tom Vašem, máte-li nějaký. Aspoň poznáte nové přírodní krásy. Co se týče těch cyklistických stezek, mohu Vás ubezpečit, že největším agresorem nejsou motorkáři, na které ukazujete evidentně prstem, ale chodci, kteří na cyklostezkách nemají co dělat a díky nimž se z cyklostezek stává místo tak nebezpečné pro jízdu na kole, že je lepší jezdit po silnici (ověřeno). Na silnici totiž platí aspoň nějaká pravidla, zatímco na cyklostezce nemáte právo si prosadit průjezd kolem lidí se psy a dětmi (čímž nic nenaznačuji, psy mám, děti plánuji v době brzké a nemám nic proti ani jednim ani druhým). Další otázka jsou peníze. V České republice nejsou finance ani na to, aby se dalo kultivovaně jezdit po silnicích a aby se spravil jejich povrch, který je často dost otřesný, ne to na stavění chodníčků okolo. Kromě toho chodím do přírody hodně často a žádný divoce jedoucí offroad, čtyřkolku či jakékoliv SUV jsem tam dosud neviděl. Motorkáře tam potkám párkrát do roka. Sněžný skútr jsem viděl doposud ve volné přírodě jen ten, co upravuje běžkařské stopy, ostatní na místech, kde jsou sněhem zapadlé silnice nebo sjezdovky. Není to zdaleka tak černé, jak říkáte. Jděte se ven projít, je tam opravdu krásně. A další "revoluční pořádky" prosím nechte jen ve své hlavě - o žádné nestojím.

S přáním pěkného dne Finrod Felagund

Finrod Felagund 15.8.2007 11:15

Re: Soudruhu utopický socialisto

Začněme aspektem ekologickým: taková průmyslová zóna na kraji města může zaměstnávat lidi, kteří přišli o práci v zastaralých (a silně neekologických) provozech pohříchu v centru města. Díky tomu lze tyto staré továrny snáze likvidovat a centra měst se tak opět mohou stávat více místem pro slušné žití, než místem, kde člověk může přijít tak akorát k rakovině. Nutno mít na paměti, že nové "podivné industriální zóny" podléhají velmi přísným bezpečnostním a enviromentálním kritériím, tudíž jsou k přírodě šetrné. Radím Vám: zkuste si udělat výlet (klidně vlakem, chcete-li), do pardubické čtvrti Semtín a pak ke Kolínu na nový provoz TPCA. Synthesia Semtín poškozuje okolní životní prostředí ve srovnání s TPCA poměrně zásadně, a to ani není závodem na zpracování uhlí či železa (viz Tušimice, Třinec), které je k poškozování životního prostředí náchylnější tak nějak už ze své podstaty. Co je lepší? Mít Paramo nebo Synthesii kousek od centra (Paramo takřka v centru Pardubic) se vším smradem z dob předekologických (přesněji řečeno: komunistických), nebo "podivnou industriální zónu" za městem, která je úplně nová a zaměstnává tak lidi ekologicky? To ani nemluvím o ekonomickém hledisku, kdy tu Vaši "ornou půdu" nikdo orat nechce, protože se to jednoduše nevyplatí. Přemění-li se taková parcela na stavební, dokáže to, co je na ní umístěno bez negativního vlivu na okolí vyprodukovat mnohem více, než kdyby tam rostla pšenice.

Finrod Felagund 15.8.2007 11:15

Soudruhu utopický socialisto

Váš článek se mi opravdu nelíbí. Říkám Vám to přímo jako slušný člověk, s odůvodněním, že nevíte absolutně nic o jakékoliv reálné podstatě věci. Máte auto? Pokud ne, buď žijete ve velkém městě, nebo jste na podpoře a nemůžete si žádné koupit. Na vesnici se bez auta neobejdete. Na průměrnou českou vesnici (v jedné takové v kraji Královéhradeckém mám tu čest bydlet) o 300 obyvatelích jezdí autobus jen přes pracovní dny 4x denně. Líbí se Vám to? Pokud auto máte, tak jistě umíte šetřit životní prostředí asi tak, jako já svou platební kartu tím, že sledujete ukazatel spotřeby. Co myslíte, kdy mám menší spotřebu? Při 50/90, zrychlování a zpomalování kvůli všemu možnému (zatáčky, ostatní řidiči, obce, semafory, ....), nebo při 130 a zapnutým tempomatem na dálnici? Řeknu Vám to přesně. Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 81 kW, při rychlosti 130 km/h průměrná spotřeba 4,6 l/100 km. Musím-li jet v hustém provozu na silnici první třídy co má zatáčky, obce, etc., tak pokud nejsem na silnici sám a musím jet podle ostatních, mám spotřebu takřka vždy přes 5l/100 km. A to ani nemluvím o tom, že jedu-li po dálnici, zplodiny z mého vozu zůstanou na jednom konkrétním místě v mnohem menší míře, protože z něj rychleji odjedu. A teď si představte, že stejně to funguje i u kamionů, které mají spotřebu mnohem větší, a Vám jistě "smrdí". Kam je radši pošlete? Do obcí na okresky, nebo na dálnici, po které přejedou a nikomu a ničemu nevadí? Dokonce i zvěř může přes dálnice chodit, protože má své vlastní přechody (viz nový úsek dálnice D11). Proč tedy tak ekologicky smýšlející člověk jako Vy blokuje stavbu dálnic? Další Vaše filipika se týkala těch "podivných průmyslových zón". Jistě budete vzdělán kromě oboru ekologie i v oboru ekonomie, když se k tomu tak vyjadřujete, a tak mi budete umět říci, co se tam více vyplatí - pro člověka i přírodu.

LM 15.8.2007 11:14

Zmena klimatu

Co je trocha asfaltu proti nastavajici klimaticke zmene? Az roztaji ledovce a more stoupen o tricet metru, a teplota o 18 stupnu, tak se asfalt na cyklostezkach roztavi a misto bicyklu budeme v Cesku jezdit na vodnich slapacich kolech. Zachranme klima dokud je cas!

ok 15.8.2007 11:08

Re: Re: asfaltove cyklostezky

Jste chudák.

Ojebavac Marxe 15.8.2007 11:07

Re: Rakovina české krajiny

Blbost. Smouli domky byla zalezitost 90tych let,dnes uz se stavi trochu lip. Nevim  presne je hodnotne kus pole, ci travnata plocha.

ok 15.8.2007 11:05

Re: Krásná země, domov můj

jasně, s vodním skůtrem pod okny se dožijete 200 let.

Chris Kelvin 15.8.2007 11:04

Re: Re: Co slovo, to perla. Co perla, to sviním.

Myslím, že o větrných elektrárnách nebylo v článku ani slovo........ 8-o

ok 15.8.2007 11:04

Re: Ať melouni ukážou, jak sami žijí podle toho, co plácají

Surovče, přeju vám na vaší chatě na Slapech vodní skůtr 3x denně, mohl by u vaší chaty mít třeba otočku nebo slalomovou dráhu.

Víte, oni ti lidé jezdí na chaty za klidem a tichem třeba proto, že jejich byt je třeba v centru města s tramvají pod okny - to ale stejně nepochopíte. Rv

Chris Kelvin 15.8.2007 11:03

Průmyslové zóny na "zelené louce" jsou...

...bohužel současná realita. Pocházím z kraje, kde je spousta prázdných míst pro tyto zóny vhodných (jsou rekultivované a zbavené ekologických zátěží), nejsou v přímém sousedství občanské zástavby, existují k nim přístupové cesty, v budoucnu do nich stát stejně ještě vloží spoustu peněz. Přesto průmyslové zóny rostou na polích mezi domy, kde obtěžují obyvatele v sousedství, nadměrně zatěžují místní komunikace, degradují poslední zbytky krajiny. Dokonce dochází i k takovým případům, kdy je soukromé pole vyvlastněno v zájmu soukromého investora, to vše v těsné blízkosti jiných vhodných rekultivovaných ploch (např. hliníkárna Nemak v Havrani u Mostu).

Jura Jurax 15.8.2007 11:02

Re: Re: Co slovo, to perla. Co perla, to sviním.

Souhlas R^R^R^

Jura Jurax 15.8.2007 11:01

Krásná země, domov můj

má být podle autora skanzen povýtce středověký, kdy panenská příroda nebyla przněna silnicemi ani průmyslovými zónami, po bahnitých stezkách se ploužily vozy tažené volím spřežením a lid vůbec žil v souladu s přírodou - v zemnicích, oraje zemi zaostřeným klackem, s obzorem omezeným rodnou pasekou ... a dožíval s v průměru 35 let.