4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
matra 7.10.2007 0:17

nějak mi to nejde

Nějak pana Brezinu nemusím. Před pár lety jsem ho zažila osobně, zcela civilně a od té doby mám i z jeho článků husí kůži.

Pavel Šimek 6.10.2007 0:54

Přispívám si sám sobě,

Že VD Gabčíkovo byla prestižní režimní stavba, vyplývá i z výroku ing. Lokvence, ať již byl švagrem či zetěm dr. Husáka, na besedě v Bratislavě. Tam na námitku, že VD Gabčíkovo je stavěno v tektonicky nestabilní zóně odpověděl, citace přibližná: "Keď bude trasť, Bratislava lahne popolom, Komárno lahne popolom, len to naše vodné dielo zostane stať na večnů pamiatku našim potomkom. Je také důležité připomnenout, že již tehdy se objevily návrhy na alternativní řešení, kterým současnost dala za pravdu v rámci t.zv. revitalizačních programů vodních toků dokonce financovaných ze státního rozpočtu. To tehdejší vše válcující režim ani nenapadlo. Snad není ani třeba vzpomínat průplavu Dunaj -  Odra -Labe, abychom viděli podobné neštěstí. Ahoj PŠ

Pavel Šimek 5.10.2007 22:22

Ach jo,

VD Gabčíkovo je přece strašná stavba mající i své politické pozadí, které jen stručně uvedu. Na východním Slovensku byla Zemplínská Šírava, na středním Liptovská Mara a tak pro západ bylo zvoleno Gabčíkovo, vládním zmocněncem pro stavbu se stal švagr Gustáva Husáka ing. Lokvenc, a tak se dlouho po smrti J.V.Stalina začalo naplňovat "poručíme větru, dešti" ve formě zničíme jednu z posledních zaplavovaných niv velké řeky v Evropě. Evropský přírodní unikát. Nastalo kácení vzácných lužních lesů, budování hrází a ostatních technických zařízení, hlavně však převedení většiny vody Dunaje do kanálu a zničení organického celku záplavové nivy s řekou a jejími rameny. Tím byl zničen i systém ramen a ostatních vodních ploch soustavně nebo periodicky protékaných nebo vodou naplňovaných. Toto všechno mělo a nadále má drastický vliv na tamní ekosystémy, ostatně Slovenská akademie věd se dílem zabývala. Chápu, že někomu se kanál líbí, ale v civilizované zemi je třeba dávat pozor, aby všechno nebylo zcivilizováno, aby i náš pramen života - příroda byla zachována. Jak kdysi napsal geniální spisovatel L. Vaculík, nelze všechnu přírodu přeměnit na golfová hřiště. Chápu, že tato diskuze je masakrování jedněch druhými, proto jsem se rozmýšlel přispět, ale má profesní povinnost mi velí ano. Také není pravda, že ekologické iniciativy či jednotlivci se nevyjadřovali před pádem komunismu, i když to bylo podstatně obtížnější než dnes. Ale slovník byl tehdy podstatně slušnější, než vidím na této diskusi. Měli by se někteří stydět, pokud toho jsou schopni. A specíálně panu Březinovi, co mu tak na panu Justovi vadí? O Šumavu se zajímal ne proto, že tam má chalupu, ale že viděl co se děje na Šumavě na druhé straně hranice, a tam chalupu nemá. Chce snad pan Březina říct, že kdo si neumí vyrobit brýle, tak se nemůže brýlemi dívat? Ostatně i přírodovědná veřejnost byla rozdělená, a dopadlo to jak dopadlo. Jak? Já jsem z oboru a dávám panu Justovi za pravdu. Názory jsou různé, je třeba se poslouchat.

Novák 5.10.2007 10:17

Re: Re: Justova proměna

Ale ne !!!! Ze strany pana Dr. Justa nyní nejde o buřičství, ale o demagogii př prosazování vlastního názoru a - přinejmenším - o znevažování jiného názoru. Viděl jste někdy tv. pořad Katovna ?? Tam se choval jako skutečný kat jiných názorů. Podobně postupuje - jako ostatně všichni ekologisté ( nezaměňovat s ekology) v jimi zcestně chápané "ochraně přírody".

Ale jako "bratr Just" byl bezvadnej.

baltahsar 5.10.2007 1:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je rozdíl mezi pamětníkem a člověkem, který určitá slova používá jen jako nálepky a klacek, aniž by věděl, co znamenají

Si běžte vyčistit sako sám -- ale jinak souhlasim, napsal to tak pěkně, úderně, "po našem", že -- pozdravujte v Pragovce.

baltahsar 5.10.2007 0:58

Re: Justova proměna

Ale kdeže, dyť vy ste naopak frustrovanej z toho, že je furt stejnej buřič.

baltahsar 5.10.2007 0:56

Re: Re: Re: Děkuji za symfonii faktů!

Když je žádá, nebude je přece poskytovat ;-)

baltahsar 5.10.2007 0:48

Re: Re: Re: Re: Dunaj teče do kopce !!!

Aha, takže vzdutím trvalým zabrání vzdutí nahodilému, neboť to bude rovněž trvalé .. to je dobrý :o)

kopec 4.10.2007 23:55

Re: S tím normalizátorem

myslim ze se vsichni mylite ve vykladu slova normalizator. Pan Just asi nebyl normalizatorem pred rokem 1989, ale je normalizatorem dnesnim, porevulcnim, coz vyjde nastejno, take se to stejne honoruje.

Kvetla 4.10.2007 23:54

Zanechte prosím ideologie a vraťte se k faktům...

Jestli kecal za bolševika a myslel to tak či onak,ať si každý srovná se svým svědomím.Výkvěty národa jsou obvykle dodatečně vytvářenou iluzí,aby se zamaskovalo,že za Hitlera tento výkvět v Národním divadle sborově hajloval,za bolševika tamtéž ,jen v mladším obsazení,odsuzoval Horákovou a podepisoval Antichartu.

Podstatné totiž je,že v době,kdy už nemusel nikdo kecat,kecal pan J.,jak zde zdůvodňováno ,nesmysly a zneužíval tak svého postavení novináře(či rádobynovináře?).Postavení psavce,kterého rádi tiskli,či museli rádi tisknout  ,protože se to šéfredaktorům,redakčím radám ,majitelům aj.prostě hodilo,nebo muselo hodit do krámu.On tomuhle svinstvu byl ochoten své jméno,jistěže nevědomky, propůjčit, aniž by si byl vědom toho,že byl vlastně  někým manipulován a zneužit.Věřme,že v dobré víře,neboť víra uzdravuje i mysl....a blahoslavení chudíduchem.....:-/

Kubeš 4.10.2007 23:10

Autorovi

děkuji za článek, kterým mě potěšil. O Justovi už dávno si myslím něco podobného, nejmírněji řečeno je to chudáček.

Jiny Jindra 4.10.2007 23:08

Pane Brezina,

bohuzel nevim, nakolik horoval pan Just pro komunisticky rezim ale na desce Ohlasy malych scen, ci jak se to presne jmenovalo je zaznam vystoupeni obou bratri Justu a tam tedy rozhodne jako normalizatori nevystupuji. Spis jsem se divil, ze to komancove nechali vylisovat a prodavat.

jepice 4.10.2007 23:03

Re: ***

Máte pravdu až na to, že Just žádné podobné úlitby nedělal.

To neznamená, že ho beru i s kůrovcem. Ale označovat ho za normalizačního publicistu je demagogie, hraničící s dost ubohým sprosťáctvím.

jepice 4.10.2007 22:57

Re: Re: Argumentujte věcně ne osobně

Může mít normalizátor zásluhy o české divadlo? Třeba jo, ale to není Justův případ. Nebyl normalizátor.

Standa 4.10.2007 22:49

Sladká

voda se pomalu, ale jistě stane strategickou surovinou a možná bude třeba mnoha megalomanských staveb, aby život mohl přežít. Bez vody vydržíte cca 1týden. Mudrlanti!

BORG 4.10.2007 22:38

Re: Re: Re: Dunaj teče do kopce !!!

Tím, že zajistí hladký průchod povodňové vlny a zabrání tak případnému vzdutí.

franta 4.10.2007 22:07

Re: Jojo,

R^

Intelektuál je vzdělanec, který je hrdý na svou nevzdělanost v matematice, přírodních vědách a technických disciplinách. Právě od toho odvozuje své právo žvanit do všeho

vládík 4.10.2007 20:54

Ty brďo

Tak oni protestovali, až když se to mohlo.  Vy jste byl asi příliš mladý. Ale protestovali např. vaši rodiče, když se "to nemohlo".   Můžete mít názory jaké chcete. Ale toto je podpásovka. On totiž Brontosaurus (například; nikoliv dítě chtěné) protestoval. I když "v mezích zákona".  Jak si dovolujete lidi, kteří vyuřili toho, zač jsme zvonili takto denunciovat. Lidi, kteří konečně využili toho, co vy zde užíváte plnými doušky.  Ubožáku.

pan Havran 4.10.2007 20:35

Re: Re: Děkuji za symfonii faktů!

Proč tedy Brezina ve svém článku žádá fakta, a dopouští se novinářských obratů (rozuměj manipulativní demagogie)?

pan Havran 4.10.2007 20:33

Re: Re: Dunaj teče do kopce !!!

Jak teda Gabčíkovo chrání tu Bratislavu?

ladislav 4.10.2007 18:22

Re: Dunaj teče do kopce !!!

Pán je zřejmě vodohospodář, že tomu tak rozumí.Prostě, blbče,když tomu nerozumíš,tak se někoho zeptej,než vypustíš to svý moudro. Protože Brezina říká čistou pravdu, ale protože to je technický (vodohospodářský) problém,tak třeba intelektuál vašeho typu tomu nemusí rozumět,to lze pochopit. Žádná s Justem a jinými odborníky avizovaných katastrof se nekonala a nekoná, proč myslíte,že melouni o Gabčíkovu zarytě mlčí ? Protože by museli přiznat jací jsou idioti a podvodníci.

honzak 4.10.2007 18:21

Re: Re: Opět pěkný článek, pane Brezino.

jdi dělat něco pořádného! A zítra k psychiatrovi, jsi evidentně šílený!

Eva D. 4.10.2007 17:20

Re: PROČ NE JUST DO GABŘÍKOVSKÉ BETONOVÉ LOBY, KDYŽ SE VÍ ŽE I JAKUB KRČÍN STAVĚL JIHOČESKÉ HRÁZE VE SMLOUVĚ S ĎÁBLEM

;-D

Marek Malina 4.10.2007 17:03

Re: Proc Justa povazuju za normalizacniho publicistu?

V tomto panu Justovi opravdu křivdíte. Nesledoval jsem vaše hádky o Šumavu, ale mám pocit že Vám od té doby leží pan Just v žaludku. Znáte a viděl jste nějaké divadlo bratrů Justů před listopadem 89? Já ano, vůbec to nevypadalo jako pochlebování režimu.

Kamil 4.10.2007 17:02

Re: Re: V. Justa si nepamatuju ale anti gabncikovskou hytserii ano

Paroubek by možná rád něco takového rozpoutal, ale realita je ( dle meho ), že  antiklausovska hysterie neni. Jednoduse proto, že neexistuje  masové ostouzeni Klause coby dabla ceske politiky.  Existuje neco jako protiklausovska kampan. Momentalne se tyka EU a oteplovani. K masove hysterii ma vsak hodne daleko.

ok 4.10.2007 16:49

Re: Opět pěkný článek, pane Brezino.

Myslíte poučení o Brezinově osobnosti? ;-D

Stredocech 4.10.2007 16:36

Re: Děkuji za symfonii faktů!

To je jen novinářský obrat, kterým má být řečeno že pan Just kůrovci nerozumí vůbec.

Že nerozumí jaderné energetice umím posoudit, u kůrovce to považuji za pravděpodobné.

studený čumák 4.10.2007 16:12

Re: Zloba,zloba,zloba

Pan Brezina psal kdysi zajímavé články do Reflexu, pak ale vyměnil reflexový kabát za luxusní kožich ČEZu a od té doby propaguje cokoliv, co by změnilo celou ČR na povrchový důl kombinovaný se smrčinovými plantážemi a betonovými věžemi. ČEZ chce víc vyrábět a víc ničit krajinu na našem území a víc vyvážet svou elektřinu do Německa, kde si životní prostředí hlídají přísnými zákony. No a betonová lobby chce taky dále hrabat. Pan B. píše jen to, co mu jeho zaměstnavatel poručí, tak ho neberte tak vážně.;-€

Saša 4.10.2007 16:11

Opět pěkný článek, pane Brezino.

Ukládám si ho k dalším Vašim článkům, v nichž jsem nalezl již mnohé poučení. Díky.

jm 4.10.2007 15:26

PROČ NE JUST DO GABŘÍKOVSKÉ BETONOVÉ LOBY, KDYŽ SE VÍ ŽE I JAKUB KRČÍN STAVĚL JIHOČESKÉ HRÁZE VE SMLOUVĚ S ĎÁBLEM

PROČ BY NE JUST DO GABŘÍKOVSKÉ BETONOVÉ LOBY, KDYŽ SE VÍ ŽE I JAKUB KRČÍN STAVĚL JIHOČESKÉ HRÁZE VE SMLOUVĚ S ĎÁBLEM. Proč ale ten pitomec Just do ochrany šumavského kůrovce, když i baba Hromnicová Pejzlarka věděla po sve negramotné prabábě, že s myšama ve špejchře se musí bojovat pastěma a jedem a ne tím že se sami sebevyhubí chráněným přemnožením......