18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pamětník I. 4.10.2007 11:52

Re: pamětník

Musím podpořit sounickovce. Justi byli tvrdší něž Sklepáci, ale měkčí než Jan Burian a o podpoře bolševika nelze u nich mluvit.

Apea 4.10.2007 11:49

Re: Re: Proc Justa povazuju za normalizacniho publicistu?

To je rozdíl mezi pamětníkem a člověkem, který určitá slova používá jen jako nálepky a klacek, aniž by věděl, co znamenají.

Normalizační publicisté byly bezskrupulózní část populace, která zakládala svojí karieru na tom, že se perem prostituovala pro potřeby tehdejší věrchušky - nikoliv tedy každý, kdo publikoval v období normalizace.

Ale každý, kdo publikoval, hrál s tehdejším režimem určitou hru - Škvorecký a Dorůžka museli odvyprávět jazz jako třídně sice neuvědomělý, ale účinný výraz vzdoru vykořisťovaných černochů, Havlíčka borovského by sotva bylo možné vydávat, kdyby autoři předmluv k jeho básním jaksi nezapomněli na jeho názory na Rus a potřebu jednotného státního náboženství  - přesto to nebyli normalizátoři.

Psí vrah Čumil 4.10.2007 11:36

Re: Proc Justa povazuju za normalizacniho publicistu?

No, to jste to ještě vylepšil, pane soudce...;-D Nenapadlo vás, že to byla cena za návrat Burianova humoru veřejnosti?  A aby bylo jasno, Burianova protektorátní role nebyla úplně nevinná a čistá - ne snad v oboru toho Bati, ale účinkování ve skeči Hvězdy nad Baltimorem v protektoráním rozhlase se Mistr nedovedl vyhnout - a zbytek vaší argumentace je pouhým pokračováním kádrových předsudků, které jste vyjádřil v textu - či snad komika Burianova nebyla a není "živou, stále inspirující součástí divadla" JAKÉKOLI PŘÍTOMNOSTI?  A vidíte: i za normalizace pokračovaly snahy tuhle elementární pravdu popřít.  

Zůstáváte příliš u jevových stránek věci a uniká vám jejich smysl.

Historik 4.10.2007 11:28

S tím splavněním máte pravdu ale pokud vím, povodeň v 60 letech

na Žitném ostrově nenastala proto, že by se Dunaj přelil přes hráze, ale proto, že hráze na písčitém podkladě byly k ničemu, protože voda je prostě podtekla. Tomu Gabčíkovo zabrání.

Samozřejmně, případné povodni na řece Váh vodní stavby na Dunaji nezabrání.

 

Historik 4.10.2007 11:20

Jenom bych připomenul, že Gabčíkovo je OZE, takže asi také

existují hodné a zlé OZE. Ty hodné se vyznačují tím, že dodávají elektřinu několikrát dráže, než ty zlé.

Ivan Brezina 4.10.2007 11:20

Proc Justa povazuju za normalizacniho publicistu?

Nekteri ctenari mi vycitaji, ze publikovani za normalizace jeste automaticky neznamena, ze clovek muze byt oznacen za normalizacniho publicistu. Naprosto s nimi souhlasim. Za "normalizacniho publicistu" povazuju az cloveka, ktery svym psanim pred rokem 1989 aktivne podporoval rezim, velebil, legitimizoval... Proste vyjadroval nazor, ze za komunistu je vsechno jak ma byt a ze vsichzni nadsene budujeme rozkvetnou zahradu socialismu. Coz je presne Justuv pripad. Vyvozuju to z jeho doprovodného textu k desce Humor Vlasty Buriana (1983), ve kterém doslova uvedl, že si v Burianově luxusní vile podávali dveře i "nejpochybnější doboví prominenti s ne právě pokrokovou vizitkou (Baťa a jiní)", nebo, že linie Burianovy komiky je "živou, stále inspirující součástí divadla naší socialistické přítomnosti' ".

Z citatu je zrejme, ze dnesni komunistobijec a uhlavni pronasledovatel "bolseviku" povazoval "socialistickou pritomnost" za svou vlastni, zatimco predstavitele prvorepublikoveho podnikatelskeho ducha Batu posilal na smetiste dejin.

Pokud tedy Just neni krystalickym prikladem normalizacniho publicisty a prevlekace kabatu, kdo jiny by jim mel byt?

oakman 4.10.2007 11:17

Brezino, co Vavroušek, ten jim to podepsal, protože se bál být důvodem pro rozpad federace

To je kámoš? Ten to odsouhlasil z také "velmi ekologicky odborných důvodů"??

oakman 4.10.2007 11:14

Ta z padesátých by se opakovala - ten kanál jen urychlí odtok, zádržnou kapacitu nemá

takže až bude porádně pršet na Slovensku, tak je to stejně na nic. Váhu, Hronu to nepomůže.

Pozorováním chronických pytlů na Blavském nábřeží, kdykoliv se vyleje Dunaj, mne přivádí k podezření, že ani zde to nijak moc nepomohlo.

Ono důvodem stavby bylo sice odhražení záplav na Dunaji od Žitného ostrova, ale hlavně celoroční splavnění komárenského prahu na Dunaji.

Historik 4.10.2007 11:12

Re: Re: Re: V. Justa si nepamatuju ale anti gabncikovskou hytserii ano

Just se velice angažoval v protigabčíkovské histerii, dokonce bych řekl, že z Čechů úplně nejvíce (alespoň v médiích tomu tak bylo).

Historik 4.10.2007 11:06

No Oakmane, mluvil jsem s jedním Slovákem někdy kolem roku 1991,

ten tenkrát říkal "pršet letos o týden déle, byla by opět povodeň na Žitném ostově, já jsem likvidoval jednu takovou když jsem byl na vojně, to byl průšvih, pokud by to lidé opět zažili, pak by nebylo co řešit."

Historik 4.10.2007 11:00

Je to jinak, Nagymaros se stal zástupným problémem, na kterém se

profilovali odpůrci maďarského komunistického režimu, neb kritizova "megalomanský" Nagymaros bylo mnohem snažší, než napadat vedoucí úlohu Maďarské strany práce, v čele se soudruhem Kadárem.

A po roce 1989 nemohli hned tak říci, ono jsme to mysleli jinak. Kupodivu správně to vyhodnotil tehdejší slovenský premiér Mečiar.

cca 4.10.2007 10:49

ještě

že toho Justa autor má bez něho by byl ještě vetší nula než je

TBB - falešný mormonský kněz 4.10.2007 10:47

Re: Re: No jó! Just!

Jano, přečetla jste si ty Justovy bláboly, uvedené v odkazech článku? Já ano a je to dokonalý šrot. Nějak mi připomíná Klause, taky všemu rozumí. Kdysi jsem si koupil za komusnězmu nějaké spisky, které sepsal, jelikož jsem chtěl být poučen a moc to nestálo.

Justovy pindy o Werichovi a divadle ABC dokázal trumfnout už jen jiný zoufalec a slibuji, že se vypravím do garáže, kde Justovy skvosty spolu s dílkem toho mamlase ukrývám. Původně jsem se k nim už nikdy nemínil vrátit, ale člověk si má připomínat to horší.

Na druhé straně napsal skvělou knihu o Werichovi "nomenklaturní" novinář Jiří Janoušek. Tuším se jmenuje velmi prostě "Rozhovory s Janem Werichem" a ani první, ani druhé vydání nebylo možné sehnat bez známostí, jak už to v létech 80. tých chodilo. Kniha možná vyšla jen proto, že Janoušek byl Štrougalův zeť (tuším). Nicméně by byla velká škoda, kdyby nevyšla, zatímco o paskvilech p. Justa se to nedá říct, navzdory tomu, jakou udává šíři pramenů a vysvětlivky by dle komentáře Wericha k vydání Švejka v létech 50. tých byly delší, než samotná kniha.

Nejsem fanda pana Breziny, ale souhlasím s tím, co napsal. Jenom zapomněl použít jedno, co si pamatuje každý z kauzy Gabčíkovo - jméno jsem zapomněl (nebyl to Augustín Marián Húska?), byl to jeden ze šéfů projektu Gabčíkovo a vždy v televizi hulákal jako protržený "Vy nieste vodohospodár, čo vy o tom viete?" No a to na p. Justa platí dokonale.

Mard 4.10.2007 10:47

Re: Jak Gabčíkovo zachránilo Bratislavu?

Při troše dobré vůle by se také dalo říct že Gabčíkovo zachránilo před povodní i Vídeň, případně po přimhouření jednoho oka též Prahu :-)

Zkrátka věřte odborníkům, kteří tvrdí že Orlík zachraňuje před povodní Český Krumlov :-) :-D

gerontusinza 4.10.2007 10:43

Proč sakra musím souhlasit?

Jak se zdá  ti komouši taky občas mysleli, na rozdíl od dnešních vládních karikatur. Všechno přece zařídí trh, je zbytečné myslet a vědomosti, no ty jsou na škodu (viz nové školní karikaturní osnovy). A to prosím jsem komunista asi jako Marie Terezie.....

geo 4.10.2007 10:33

Re: Jojo,

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

Jura Jurax 4.10.2007 10:28

Re: Re: no kurňa, teda

... a mamina Kuchtová osobně pod Tebou podpálí hranici ...

Psí vrah Čumil 4.10.2007 10:28

No, autore, překvapuje mne, že se své kádrové posudky o "normalizačním publicistovi V.Justovi "

neostýcháte publikovat v periodiku patřícímu normalizačnímu žurnalistovi, kdež hojně publikuje i skutečný normalizátor časopisu Melodie. Ve skutečnosti ne každý, kdo za normalizace publikoval, byl normalizačním publicistou; stejně jako ne každý, kdo vydal v tom chmurném čase knihu, byl normalizačním spisovatelem. To je z vaší strany velice ošklivá demagogie, z niž například plyne, že ruče zařadíte mezi normalizační spisovatele třeba Jana Skácela, Bohumila Hrabala, Jiřího Šotolu, atd., mezi normalizační filmové režiséry pány Kachyňu, Menzela či Věru Chytilovou, v divadelní sféře pak všechny, kdo v té době provozovali divadlo, včetně Suchého Semaforu či Divadla Járy Cimrmana. Dle stejné logiky budete vy sám nejspíše normalizačním pionýrem a zajisté neméně normalizačním svazákem. Zdá se, pane Březino, že si osvojujete bulvární argumentaci ve starém dobrém stalinském stylu. Je vám to zapotřebí?

Jura Jurax 4.10.2007 10:27

Re: Re: No jó! Just!

Bylo by škoda té huby - on Rejžek patří spíš jaksi někam úplně jinam ... :-D

Jura Jurax 4.10.2007 10:23

Jojo,

výraz intelektuál - zejména ve spojení humanitní intelektuál - už dlouho chápu jako pejorativní označení hlupce, úporně kecajícího nejlépe ve jménu nějaké svaté ušlechtilosti do věcí, jimž naprosto nerozumí, a páchajícího tak škody, jež není schopen pochopit a za které samozřejmě neplatí.

Nepříjemné je, že takoví bývají mluvně obratní a vybavení natolik bohorovnou blbostí, že své kydy jsou schopni přesvědčivě prezentovat, aniž by je hanba fackovala. Bohužel bývají taky zaštítění akademickými tituly, jimž prostý lid, v němž dosud nevymizela dříve vštěpovaná úcta ke vzdělání, slepě důvěřuje - třeba profesor (ovšem komparativní estetiky nebo sociální environmentalistiky) nezřídka na na provinční americké univerzitě s úrovní lepšího gymnázia u nás, nebo doktor (ovšem honoris causa za přínos k teorii uměleckého ztvárnění prostoru na jevišti středně malého divadla) a tak podobně. A protože redaktoři v médiích jsou často ze stejného těsta, dostávají tito nebezpeční hlupci hodně prostoru v médiích, čímž nebezpečně oblbují prostý lid, který pak volí ...

Poklop 4.10.2007 10:14

Re: Re: V. Justa si nepamatuju ale anti gabncikovskou hytserii ano

Co to má společného s Justem?

Zdeněk 4.10.2007 10:10

Z pohledu Nagymaros

je to vysledek vic, nez prijatelny. Splavnost Dunaje se proti proudu neprodlouzila - ksefty madarske pristavy neztratili. 

Poklop 4.10.2007 10:06

Re: Kluci s pravdou ven

Milý pane,nejste náhodou příbuzný člověka,který v roce 1977 u nás vedl školení CO a stále nás přesvědčoval,že chartiste a CIA chtějí vyhodit do povětří vltavskou kaskádu a zatopit Prahu a tím pádem UV KSČ  a utopit soudruha Husáka?

tatina 4.10.2007 10:03

Re: V. Justa si nepamatuju ale anti gabncikovskou hytserii ano

nějak jste ale zapomněl na antiklausovskou hysterii,kterou vede s.Paroubek.

Kylchap 4.10.2007 9:49

Tak snad poprvé

s panem autorem souhlasím. A pokud se týká JE tak zřejmě také.

MLOK 4.10.2007 9:48

Kluci s pravdou ven

Jedním z nepublikovaných účelů onoho komplexního díla bylo zaplavení podunajské nižiny v připadě války a neúspěchu bratrských vojsk Varšavské smlouvy a postupu NATO do východní Evropy, který si v 80. letech začali jaksi připouštět  i komunističtí generálové. Pro roce 1989 se potom situace odvíjela velice logicky - Slováci neměli nic proti případné hrozbě zaplavení Maďarska, Maďaři rychle pochopili nebezpečí - a tak to dopadlo. Že si z toho posléze udělali korýtko nějací zelení trpaslíci a pár hloupých novinářů ...

 

Pišta 4.10.2007 9:43

Pan Brezina

Nepsal pan Brezina před plyšákem do Dikobrazu? To zařazení drvoštěpů a šmelinářů ze dřevem mezi "lesovědce" mě dojalo až k slzám.

vita 4.10.2007 9:37

Re: Re: Přeci jen

Že by v tom strašném normalizačním pekle mohly vycházet knížky i někomu nekádrovému? I vy podemílači obecné Zjevené Pravdy o Normalizačním Bezčasí!

BTW - dobrý knížky. Kde se Just necpe do něčeho čemu nerozumí a věnuje se víc teatrologii než tyjátru, je použitelný.

Martin 4.10.2007 9:19

Re: No jó! Just!

Faulknere, ty ubohá nulo, neber si Rejžka vůbec do huby!

oakman 4.10.2007 9:16

Jinak zbytný obsah je důkazem.

Kdyby chtěl Brezina něco na Gabčíkovu pochválit, tak může jen jedno - zatím to nespadlo,  ani se nic neprotrhlo. Bez Nagymarosz je to cfelé stejně na dě věci, protože splavnost to neřeší, koupat se v tom nedá - není kde.

Jediným "plusem" Gabčíkova je to, že tiše stojí a zjevně nepůsobí ty problémy, kterých se stromolezi báli - spodní vody není méně než jinde a lužní lesy dle foto z Google také zatím stojí.

Jinak je to bez Nagymarosz jen přehlídka utopených peněz.