29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Zebra 29.2.2008 9:47

Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

No, o spor Audi s Toyotou jistě nejde, jde o to, že mi Brezina, Tomáš a vy tvrdíte, že hybridní auta jsou větší fuj než Audi ale nejste schopni říct o kolik. Nejste schopni, protože to neumíte změřit ani nikde najít. A toho nejste schopni, protože to změřit nejde.

Něco, co Brezina vynechal: „Professor John Pickett, chair of the recent study on biofuels commissioned by the Royal Society, said that although biofuels may play an important role in cutting greenhouse gases from transport, it is important to remember that one biofuel is not the same as another. "The greenhouse gas savings that a biofuel can provide are dependent on how crops are grown and converted and how the fuel is used," Professor Pickett said. "Given that biofuels are already entering global markets, it will be vital to apply carbon certification and sustainability criteria to the assessment of biofuels to promote those that are good for people and the environment. This must happen at an international level so that we do not just transfer any potentially negative effects of these fuels from one place to another."

Česky asi tolik: Existuje studie, která negativní bilanci ekopaliv prokazuje v případech, kdy je kvůli jejich produkci je použita „volná krajina“, nejilustrativněji deštný prales, který se vypálí či vykácí, srovná, zorá, pohnojí, popesticiduje, oseje, sklidí, úroda odveze stovky kiláků, vylisuje či co, vyprodukovaný olej či ester se odveze další tisíce kiláků, smíchá, biopalivo se rozveze další desítky a stovky kiláků do čerpaček a pak teprve spálí.

No a co když se zelená hmota zaseje na ladem ležících jezeďáckých lánech a k lisu, míchárně a čerpačkám je to co by kamenem dohodil ? Furt ta samá bilance ?

Jirka Fleischhans 29.2.2008 10:48

Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

Pokud si někdo pruhovaný myslí, že stačí řepku vylisovat a produkt přimíchat do nafty či benzinu, tak bych mu doporučoval, ať to zkusí. Ona ta marxistická prověrka praxí měla něco do sebe.

Zebra 29.2.2008 11:08

Re: Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

Nevím, co si myslí pruhovaní, já pod pojem „smíchá v míchárně“ zahrnuji asi toto:  http://envi.upce.cz/pisprace/prezencni/2e_10_001.doc . Stěžujte si u psiska, že se sem takovýhle popisy nevejdou celý najednou – tedy pokud vám chybí, což se z vašeho příspěvku zdá.

Frank Wood 29.2.2008 11:41

Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

Tak ještě jednou (boj s jistou lidskou vlastností se nesmí vzdát): Nejde mi o spor hybrid versus nehybrid, ať si hybrid jezdí na no chce. Jde o biopaliva, jejichž energetická bilance je přinejmenším sporná, velmi pravděpodobně záporná, navíc s negativními dopady na životní prostředí. Umíte anglicky, tak si to přečtěte: http://www.news.cornell.edu/stories/July05/ethanol.toocostly.ssl.html

Samozřejmě věřím, že biopaliva vypěstovaná na ekologických farmách s biopohonem (lidé nebo zvířata táhnoucí pluh a trakaře či vozíky produktů) mohou v ideálních pomínkách úspěšně bojovat proti změnám klimatu, ale je dobré si tuto recepturu nejdřív osobně vyzkoušet  ...

Ale 29.2.2008 12:36

Re: Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

Otázkou je, zda potřebné množství tažných zvířat pro uživení lidstva biozemědělstvím našich pradědečků a množství zemědělců potřebných k obsluze těchto zvířat a strojů, jimž zvířecí síla stačí k pohonu, nevyprodukuje více skleníkových plynů (předním i zadním koncem) než proklínaný traktor

Zebra 29.2.2008 13:24

Re: Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

No, vidíte, že ani já to nevzdávám. Lehkou mimoběžnost naší diskuse vidím v tom, že já komentuju Brezinovu výzvu, aby Bursík platil za skleníkové plyny vyprodukované navíc oproti Klausovo audině a tvrzení opírá o nevyčíslenou produkci těchto plynů Bursíkem již odloženou oktávkou na řepku (a klidně jako důkaz přihodí článek o negativní uhlíkové bilanci kukuřice, sóji, palmového oleje či třtiny vypěstované na vyklučených deštných pralesech). Vy, zdá se, bráníte Brezinu a dokládáte to odkazem na 3 roky starou studii o negativní energetické bilanci výroby biopaliv v USA. Mému laickému oku se zdá, že USA není Podřipsko, řepka není kukurúza ani třtina, energie není uhlík, oktávka není Lexus, atd.

jj 29.2.2008 9:56

Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

Mám 2 otázky:

1) Můžete jednoduše formulovat jakou fixní ideu máte na mysli? To, že valnou část Bursíkových (a potažmo zelených) aktivit považuje Brezina za výžirkovství, na které nakonec doplácí celá společnost, za fixní ideu nepokládám.

2) Kolik CO2 produkuje ekoautomobil M. Bursíka?

Zebra 29.2.2008 10:11

Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

1. Zhruba tuto. Jen slova "valnou část" nahraďte slovem "všechny" a doplňte "a proto je třeba zelené vyžírky neustále odhalovat a ničit za každou cenu".

2. Pokud ještě jezdí s tou Oktávkou na řepku tak nevím, pokud už s tím Lexusem GS 450h tak viz odpověď tomášovi.

Frank Wood 29.2.2008 12:30

Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

1. Skutečných ochránců životního prostředí člověka je nutno si vážit. Někteří mohou být i ve straně Zelených, nemusí to být nutně disjunktní množiny. Bursíka & spol. ale mezi ochránce životního prostředí člověka nemožno považovat.

2. S Oktávkou na řepku absolvoval volební kampaň a všude se tím chlubil. Teď už asi raději jezdí Lexusem, symbolem nové zelené skromnosti.

gerontusinza 29.2.2008 8:22

Pane březina, vás to překvapuje......?

Mě pan Bursík a jemu přiléhající madam nepřekvapuje..... je to strašně jak jsou  neinformovaní lidé silně ovlivnitelní..... Inu mluví to jasně o světovém školství včetně středních škol.... Vysokoškoláci (pokud jimi ovšem nejsou novináři) jsou většinou lepšího rozhledu.....;-D

Otakar 29.2.2008 7:49

Omyl, Bursík nemlčí.

V tomto týdnu nám vzkázal z MŽP, že je jaro a už žádné kácení a řezání stromečků, takže asi převezme i dozor nad kalendářem a vždy se na MŽP (nebo u Havlů ?) otevře okno a Bursík spolu s Kačenou budou jako kukačky volat : je jaro, jaro, ....

Pavel 29.2.2008 8:00

Re: Omyl, Bursík nemlčí.

Hynku, Martine, Kaťuško. Normálně se libá pod kvetoucí jabloní na Prvního máje. Nová, "zelená" tradice - e-mailem "Kaťušku" na Vítězný" únor.;-D;-D;-D

Pavel 29.2.2008 8:02

Re: Omyl, Bursík nemlčí.

Hynku, Martine, Kaťuško ....    Normálně se milenci líbají na Prvního máje pod kvetoucí jabloní. Nově - dle "zelených" - e-mailem "Kaťušku" na Vítězný únor. ;-D;-D;-D

Vlastimil 29.2.2008 7:44

Jen jeden malý nesouhlas s autorem

nemyslím si, že Bursík je nejzelenější z českých zelených. Považuji jej spíše za politického konjunkturalistu, který vycítil, že přes zelené by se mohl prosadit v politice. Ti opravdoví "zelení" byli spíše jeho předchůdci Patočka, Beránek a další. Ti byli ovšem až příliš dogmatičtí a nedokázali širší veřejnost oslovit. Bursík je proti nim mnohem obratnější politický rutinér a dokázal k sobě stáhnout i řadu příznivců bývalých stran jako US-DEU či ODA. Proto si myslím, že Bursík není opravdový "zelený" stejně tak, jako nebyl Miloš Zeman opravdový sociální demokrat. Oba dva jen vycítili příležitost. Těžko, teď ale můžete od Bursíka čekat, ža řekne "promiňte, mýlil jsem se, celý program strany zelených je postaven na chybných axiomech". 

Tokamak 29.2.2008 8:03

Re: Jen jeden malý nesouhlas s autorem

Co znamená vlastně pojem "zelený"? Pokud bych to měl vyjádřit podle Patočky či Beránka, tak je to salonní komunista, který zjistil, že jeho názory jsou dobře přijímány jistou skupinou salonních ekologů, navíc mu umožňují hezky si kapitalisticky namastit kapsy.

Já naopak za "zelené" považuji lidi, kteří pomáhají obojživelníkům, vysazují lesy, uklízí v přírodě odpady ..... Ale nikoho takového jsem si ve SZ zatím nevšiml :-/

Pavel 29.2.2008 8:11

Re: Re: Jen jeden malý nesouhlas s autorem

Rozlišoval bych "zelené" - to je politika - něco jako prodejná dáme na E 55. Ti co přírodě pomáhají, většinou bych zařadil mezi "ochránce přírody", ti jsou mi sympatičtí a navíc mohou být zelení, oranžoví, modří, rudí ... Činy - to je bez politiky, životní přístup bez salonních keců.

Mirek 29.2.2008 8:46

Re: Re: Re: Jen jeden malý nesouhlas s autorem

On ten Bursík některými svými nápady prospívá životnímu prostředí asi podobně jako kůrovec lesúm.Měl by raději vysvětlit některé okolnosti související s jeho podivnými restitucemi a dotacemi -viz otevřený dopis na internetu.

Lojza Kohos 29.2.2008 11:26

Zelení v životě a zelení v politice je rozdíl,

a to zcela zásadní. Zelení v politice usilují o moc, o možnost ovlivňovat veřejnou správu a veřejné rozpočty. V tom si nijak neliší od ostatních politických stran, včetně faktu, že volební program je vějička na voliče, kterou pragmaticky odkládají, když se v té veřejné správě a u penězovodů zabydlí. Zelení v životě se chovají ekologicky, nečekají za to žádný vděk a tím méně prebendy. Tu první sortu zpočátku volí z idealizmu, pak pochopí, že to byla iluze a jdou podle své letory a jiných slibů jiných stran jinam nebo přestanou k volbám chodit, protože si u nás zatím nevyberou. Tož tak, jak říkají Moraváci.

orim 29.2.2008 7:43

zelená totalita

Bursík = Gottwald, Strana Zelených = KSČ,

AndyO 29.2.2008 6:58

mně tedy připadají Bursík a Březina jako naprosto rovnocenní manipulátoři

a vybrat mezi nimi, kdo je větší pošuk je nadlidský úkol.

Zejména když začnou se svým: " vědci dokázali", tak už tuším čertovinu a šup- hned tu máme další daně.

dvd 29.2.2008 7:05

Dotaz

Jaké dane způsobene panem Březinou očekáváte? Račte uvést příklad.

JP 29.2.2008 6:53

Mail od Bursika

Von nas ten vul neumi ani oslovit. Libam Katusko

Samozrejme mate recht pane Brezino, ale ze je Bursik a jeho mileka pani Auau Žak-Pajerová  smejd prolhanej farizejskej je jasne od pocatku jeho pusobeni v politice..

Lagron 29.2.2008 6:35

Co by jeden

Brčál neudělal pro svoji popularitu:-D

honzak 29.2.2008 6:23

jestli pak

ten Lexus používá spojku typu SOUSEDÍK z motorového vozu SLOVENSKÁ STRELA z 30 tých let minulého století?

Je zajímavé, že velmi ekologicky se chovali římští císařové. Pro služební cesty po moři používali galéry poháněné lidskou silou. Memohli by nadšení melounisté vozit svého šéfa ve šlapacích autech? Třeba cesta k větrným elektrárnám na Mravenečníku by byla sqělou ukázkou loajality k šéfovi:-D

js 29.2.2008 8:16

Re: jestli pak

A vite, kolik ti veslari krmeni fazolema nebo turinem vyprodukovali bioplynu?

Tomas 29.2.2008 8:58

Re: Re: jestli pak

Tenhle bioplyn se do emisí skleníkových plynů nepočítá. Takže s tím není problém. (Příspěvek míním jako vtip. Nechce se mi dohledávat zdroje, ale myslím, že [bohužel] píšu pravdu.)

honzak 29.2.2008 9:23

Re: Re: Re: jestli pak

správně! Je to bioplyn, vzniklý trávením "biopaliva". V dnešní technologicky vyspělé době je možné navíc takové bioplyny jímat a využívat je např. k pohonu absorpční ledničky v páně ministrově automobilu.

chytrý horák 29.2.2008 4:11

no, je to jak jsem očekával

všichni ti zelení křiklouni, kteří se tady ještě nedávno tak rádi zviditelňovali, mlčí. Jako náhodou tu zrovna žádný není (a myslím, že nebude). Ono není ani tak důležité, že environmentalistická ideologie dostává ránu za ranou, bylo jen otázkou času, kdy zelená bublina splaskne. Tyhle populistické utopie jsou ale čas od času dobré k tomu, že ukáží, who is who. Je dobré si to pamatovat.

Frank Wood 29.2.2008 7:35

Re: no, je to jak jsem očekával

No, někteří zelení si tady možná ještě ještě plivnou a po vzoru Goebbelse zopakují, že Brezina je určitě placen ČEZem.

gill 29.2.2008 2:50

Brezinu nemusím, ale tentokrát má pravdu

- a hned dvakrát: pan Bursík je pěknej slizoun brčálovej, a biopaliva škodí. I když za nimi nestojí nej snaha redukovat skleníkové plyny,  kterých je  nadbytek, jako spíš snaha ušetřit ropu, které je nedostatek (na trhu prokazatelně, ve zdrojích velmi pravděpodobně)