16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kotec 29.2.2008 10:32

Re: pane Kotec, proc lzete tak blbe?

Tak si to přečtěte celé, začíná to omezením spotřeby benzínu a nafty v motorech a také si přečtěte kapitolu 2.5. Ono 25 % z mnohem nižšího základu může být totéž, co 10% ze současného základu. Je jasné, že 25% ze současného základu není možné (bez využití nějakých brazilských pěstitelů, což nikdo nechce). To prostě nejde.

Saša 29.2.2008 10:31

Bursík se nechová jako chlap, protože nejspíš není chlap.

Vzhledem k jeho věku a bohatství je podivné, že dosud nemá žádné děti ani manželku.

Frank Wood 29.2.2008 10:28

Re: dotaz

Kdyby se při výrobě nafty/benzínu spotřebovalo více energie, než se získá (což je případ biopaliv), tak by se to prostě nedělalo, resp. by tato paliva byla neúnosně drahá. Nejvěrnějším odrazem energetické náročnosti je cena. Biopaliva se musejí dotovat (nebo nařídit povinný odběr) právě z toho důvodu, zatímco standardní paliva jsou zatížena až velkou spotřební daní. U ropy je energetická náročnost kolem 17%, u biopaliv se více energie spotřebuje než získá.

křovas 29.2.2008 10:28

Re: Jednostrunnost

ono bít zelené je stejně záslužné, jako bít komunisty, protože je to podobná pakáž. Otázkou je, zda to soudruhy spíš neutvrzuje ve víře.

jasan 29.2.2008 10:27

pane Kotec, proc lzete tak blbe?

Zelení

nabízejí alternativy k benzínu a naftě / biopaliva. Naším cílem je do roku 2020 nahradit minimálně

25 % benzínu a nafty

alternativními palivy.Odstraníme legislativní bariéry pro využívání čistých

stoprocentních biopaliv.

Pavel 29.2.2008 10:26

Re: Re: někteří jsou asi hluší

Ano, a proto, aby ta krátká doba bylo co nejdelší, se s podporou SZ vyhazují peníze na dotace biopaliv první generace, místo aby šly do výzkumu biopaliv generace druhé.

Kotec 29.2.2008 10:26

Re: Bursik je obyceny karierista

Postoj Bursíka k Petrovi Šlégrovi mne také mrzí. Celý problém spočívá v tom, že Bursík se nedokázal přenést přes to, že Petr Šlégr si vyjednal své náměstkovské místo na MD na základě vlastních kontaktů a nebyl tedy na místo postaven Bursíkem až v rámci koaličních vyjednávání. Nedokázal ho pak efektivně podporovat, a to i když Petr Šlégr udělal na MD hodně dobré a užitečné práce (mj. doporučuji srovnat s Jiřím Hodačem, jednatelem firmy Marius Pedersen přímo v nejdůležitější pozici na MD a zřejmě poslušným agentem stavebních firem).

Kotec 29.2.2008 10:22

Re: někteří jsou asi hluší

Viz poslední odstavec z tiskové zprávy na stránkách SZ:

V krátké době by měla být ve stále větší míře k dispozici na trhu biopaliva II. generace. Ta se budou vyrábět z "nepotravinářské" lignocelulosové biomasy (dřevo, těžební zbytky, seno, sláma, rostlinné odpady, rychle rostoucí dřeviny...). Právě s jejich pomocí bude možné dosáhnout podílu 10 % biopaliv na palivovém mixu české dopravy (jak navrhuje Evropská komise v energeticko-klimatické balíčku z 23.1.2008) a přitom se vyhnout dovozu surovin pro výrobu biopaliv ze zámoří. Takový dovoz by totiž svými negativními dopady na životní prostředí

mohl fakticky rušit pozitivní efekt biopaliv.

Kotec 29.2.2008 10:17

někteří jsou asi hluší

ale pro ty, kteří ještě alespoň něco slyší:

A) SZ nepropaguje biopaliva. Program SZ v dopravě nepočítá s žádnými masivními nahrazování ropných produktů biopalivy, jelikož to NEJDE. Řešením je odklon dopravy z kamionů a individuálního automobilismu k nákladům na železnici a veřejné dopravě. Řešením je zvýšení ceny dopravy (např. v první fázi vybíráním ekvivalentních poplatků za použití dopravní cesty) tak, aby se neuskutečňovala  "zbytečná" doprava (tj. taková, která by si na sebe po započtení externalit nevydělala - podle mého názoru je to skutečně velký díl nákladní dopravy).

B) Bursíkův automobil nejezdí na žádné produkty, které je nutno získávat kácením pralesů. Řepkový olej se na místě bývalých pralesů neprodukuje. Osobně považuji produkci biopaliv v Brazílii apod. za nesenou asi stejnými lobby (z hlediska poškozování ŽP) jako lobby stavitelů předražených dálnic, která je odpovědná za současnou podobu Harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury.

C) Co je ekonomické, to je ekologické - to má snad být vtip? Podle toho je totiž nejekonomičtější spalovat to nejpodřadnější hnědé uhlí pokud možno bez nákladných odsiřovacích zařízení (nebo je snad jejich výstavba ekonomická). Tahle premisa bude platit až po započtení externalit.

Zebra 29.2.2008 10:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

No sláva, konečně číslo ! Tak ještě link na zdroj a klopím uší a zalézám pod vodu.

clay 29.2.2008 10:12

Re: Jednostrunnost

Přečetl jsem čtyři řádky z Vašeho poselství národu a pochopil jsem, že jste hráč na strunný nástroj s jednou strunou.

Vy už nic jiného, než nekonkrétně bít do Breziny neumíte,.

Kromě toho, že je to blbé, je to i nudné.

Jako Vy.

Zebra 29.2.2008 10:11

Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

1. Zhruba tuto. Jen slova "valnou část" nahraďte slovem "všechny" a doplňte "a proto je třeba zelené vyžírky neustále odhalovat a ničit za každou cenu".

2. Pokud ještě jezdí s tou Oktávkou na řepku tak nevím, pokud už s tím Lexusem GS 450h tak viz odpověď tomášovi.

jkotek 29.2.2008 10:10

Re: Re: Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

Blbec Bursik jezdici v Lexusu GS pohanenem bionaftou produkuje emise 552 g/km . Protoze emise z pripravy jednoho litru bionafty jsou dvojnasobek emisi ze spaleni tohoto litru bionafty.

jk-jiny 29.2.2008 10:10

Bursik je obyceny karierista

ktery umi hrat hodneho. Ve skutecnosti (viz jeho mail) se stava pomalu ve strane diktatorem. O stranicky program mu nejde, kdyz nejaky namestek dela politiku podle vladniho prohlaseni, chce se ho Bursik zbavit. On chce totiz prospech pro sebe, at jde priroda klidne do kytek. Koneckoncu, u Lidovcu se toho naucil dost...

Pavel Pekárek 29.2.2008 10:08

Jednostrunnost

Přečetl jsem tři řádky z Vašeho poselství národu a pochopil jsem, že jste hráč na strunný nástroj s jednou strunou.

Vy už nic jiného, než bít do zelených neumíte,.

Kromě toho, že je to blbé, je to i nudné.

Jako Vy.

Tokamak 29.2.2008 10:08

Re: Re: dotaz

PS: jen nevím, jestli se to při současných cenách řepky ještě vůbec vyplatí :((

Tokamak 29.2.2008 10:06

Re: dotaz

Myslím, že ano, bohužel jsem se nesetkal s výsledky tohoto pokusu na moderním dieselu, ale údajně je čistý řepkový olej k motorům mnohem šetrnější než MĚŘO. Na druhou stranu mi příjde logičtější, aby zemědělci využili olej pro vlastní spotřebu a zbytky jako krmivo, zhruba to bude odpovídat možnostem našeho zemědělství, alespoň podle mého hrubého odhadu :)

Vlastimil 29.2.2008 10:06

Re: dotaz

Vy si sna myslíte, že řepka je zadarmo? Abyste získali řepkový olej, musíte pole zorat, pohnojit, osít, postříkat nějakými pesticidy nebo herbicidy, sklidit úrodu kombajnem, odvézt sklizeň do továrny a tam z ní vyrobit řepkový olej. To všechno spotřebuje nějakou energii, převážně naftu. Když si pak spočítáte všechny energetické náklady, zjistíte, že levnější je použí běžnou naftu z ropy. 

křovas 29.2.2008 10:03

Re: dotaz

pro základní představu doporučuju se podívat do novin anebo na tabuli u nejbližší benzinky. Pro hlubší rozbor doporučuju knihu V Cílka a M Kašíka Nejistý Plamen

grr 29.2.2008 10:01

biobyznys biomafiánů

Mocná sójová lobby se delší dobu pokouší převést slabší povahy od konzumace masa a mlíka na hnusné produkty ze sóji. Mnozí zblblí biožravci z toho maj plynatost (což se kupodivu neodebírá v jejich domácnostech na další zpracování, hanba!). Pak se ukázalo, že lidi těch biosajrajtů nesnědí nikdy tolik, kolik jsou schopni projezdit v bioautech a začala propaganda jiného typu, už ne "zachraň svoje  zdraví, ale zachraň svoji planetu". Zní to hezky. Na to naskočí každý blb a Bursa s Kaťušema na tom při bifteku ještě udělají kariéru. A to je celý, biopřátelé, a vylezte z tý vany s vlnobitím na jadernej pohon ČEZ......

clay 29.2.2008 9:58

Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

tedy tupost podepřená patřičným sebevědomím....to druhé vám opravdu nechybí;-D

jj 29.2.2008 9:56

Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

Mám 2 otázky:

1) Můžete jednoduše formulovat jakou fixní ideu máte na mysli? To, že valnou část Bursíkových (a potažmo zelených) aktivit považuje Brezina za výžirkovství, na které nakonec doplácí celá společnost, za fixní ideu nepokládám.

2) Kolik CO2 produkuje ekoautomobil M. Bursíka?

Zebra 29.2.2008 9:55

Re: Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

1. Ano, viz odpověď tomášovi.

2. Alergiky lituju, ovšem - kolik řepky se pěstovalo a pěstuje pro potravináře a kolik pro zelené vyžírky ? Kolik g CO2/km přidává "CELKOVÁ zátěž" ? Čísla o emisích CO2 vám nejsou argumentem ? Zebra bez pruhů neexistuje !

3. Tohle se mi nevešlo pod Wooda:  " Professor Stephen Polasky of the University of Minnesota, an author of one of the studies published in Science, said that the incentives currently employed to encourage farmers to grow crops for biofuels do not take into account the carbon budget of the crop. "We don't have the proper incentives in place because landowners are rewarded for producing palm oil and other products but not rewarded for carbon management. This creates incentives for excessive land clearing and can result in large increases in carbon emissions," Professor Polasky said."

Petr Kiebel 29.2.2008 9:53

dotaz

Ale Bursík používá řepkový olej,což není klasické biopalivo,ne?Asi se kvůli němu nekácí pralesy,ne? A spočítal někdo jak je energeticky náročná úprava ropy (doprava,rektifikace a pod)?

Zebra 29.2.2008 9:47

Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

No, o spor Audi s Toyotou jistě nejde, jde o to, že mi Brezina, Tomáš a vy tvrdíte, že hybridní auta jsou větší fuj než Audi ale nejste schopni říct o kolik. Nejste schopni, protože to neumíte změřit ani nikde najít. A toho nejste schopni, protože to změřit nejde.

Něco, co Brezina vynechal: „Professor John Pickett, chair of the recent study on biofuels commissioned by the Royal Society, said that although biofuels may play an important role in cutting greenhouse gases from transport, it is important to remember that one biofuel is not the same as another. "The greenhouse gas savings that a biofuel can provide are dependent on how crops are grown and converted and how the fuel is used," Professor Pickett said. "Given that biofuels are already entering global markets, it will be vital to apply carbon certification and sustainability criteria to the assessment of biofuels to promote those that are good for people and the environment. This must happen at an international level so that we do not just transfer any potentially negative effects of these fuels from one place to another."

Česky asi tolik: Existuje studie, která negativní bilanci ekopaliv prokazuje v případech, kdy je kvůli jejich produkci je použita „volná krajina“, nejilustrativněji deštný prales, který se vypálí či vykácí, srovná, zorá, pohnojí, popesticiduje, oseje, sklidí, úroda odveze stovky kiláků, vylisuje či co, vyprodukovaný olej či ester se odveze další tisíce kiláků, smíchá, biopalivo se rozveze další desítky a stovky kiláků do čerpaček a pak teprve spálí.

No a co když se zelená hmota zaseje na ladem ležících jezeďáckých lánech a k lisu, míchárně a čerpačkám je to co by kamenem dohodil ? Furt ta samá bilance ?

Lucka 29.2.2008 9:31

Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

Ježkovy voči, umíte , Zebro, číst? Tomáš mluví o celkové ekologické  zátěži a ne emisní  nějakého audi.CELKOVÉ zátěži na výrobu všech těch skvělých biopaliv. A jedna věc nebyla v článku zmíněna, ale v mém okolí ji sleduji - jedná se o zvyšování alergických reakcí, konkrétně na řepku, která nám barví každý rok krajinu do žluta na několik týdnů. Je to jeden z dalších postřehů, jeden z mnoha, které s sebou to "ekologické" hospodaření přinese, ještě toho vyleze na světlo určitě více.  To je další daň z ekologických paliv, a těžko vyčíslitelná. Pokud jste ještě neokusil, buďte jen rád. Jste možná zebra, ale bez pruhů.....jako ty vaše výčitky "modrým" ,bez argumentu :-/

Frank Wood 29.2.2008 9:24

Re: Re: Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

Zebro, ještě jednou (některým lidem s alternativním myšlením se něco musí vysvětlovat třeba 10x): V článku nejde o spor Audi vs Lexus/Prius, ale o problém, že biopaliva, prosazovaná Zelenými za naše peníze, způsobují větší emise CO2 a další problémy životnímu prostředí. Dodávám, že přispívají ke zvýšeným cenám potravin. Jinak děkuji za názornou demonstraci zeleného myšlení. Snad to lidem otevře oči.

honzak 29.2.2008 9:23

Re: Re: Re: jestli pak

správně! Je to bioplyn, vzniklý trávením "biopaliva". V dnešní technologicky vyspělé době je možné navíc takové bioplyny jímat a využívat je např. k pohonu absorpční ledničky v páně ministrově automobilu.

Lucka 29.2.2008 9:22

Re: Bursík přistižen .......

Velmi zajímavý postřeh ;-D

Frank Wood 29.2.2008 9:16

Re: Celkem se nedivím, že Bursík Brezinu vysklívá,

Jenže tady nejde o odborný problém klimatických změn. Pokud ale věříte na katastrofální dopad emisí CO2, pak biopaliva, prosazovaná Zelenými, tento problém jenom zhoršují, a to zbytečně a s dalšími náklady, které nedobrovolně platíme všichni. Viz odkaz: "Sami na biopaliva jezdíme volební kampaň, jak známo. Máme několik

upravených dieselových vozů Škoda Octavia, které jezdí na směs za

studena lisovaného řepkového oleje a živočišného tuku.  ... Zemní plyn má cca 70% emise oxidu

uhličitého ve srovnání s naftou. tady pak vedou biopaliva, které mají

nulové.