18.6.2024 | Svátek má Milan


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AAA 10.8.2006 9:27

Re: Re: Re: Poslanci, vezměte rozum do hrsti ...

Od toho uz mame policii aby pripadne "vysvetlila" (bodiky a penizky) ze dve piva uz OK NEJSOU. Kdyz umi dneska velmi dobre vysvetlovat ze ani jedno maly ok neni, nevidim v tom problem. Vy ano?

Karl von Bahnhof 10.8.2006 9:20

Re: Budeme mít světové prvenství i v jiném ohledu

Pan z ČESMADu nemá pravdu - v zákoně viz (§ 87) a není odlišeno, zda se jedná o občana ČR nebo ne - z toho vyplývá, že tuto povinnost by měli splňovat všichni. Otázkou zůstává, jak se projeví v praci její kontrolování a vynucování (správně by měla Policie kontrolovat zahraniční řidiče již při vstupu na území a pokud tuto podmínku nesplňují, vracet je a udělit pokutu + 7 bodů).

František Dobrota 10.8.2006 9:20

Body

S autorem článku celkem souhlas. Jen za beznehodový průběh např. jednoho roku bych body odečíl a ne přičítal jak navrhuje autor.

jirka.s 10.8.2006 9:18

Re: Re: Re: Plně souhlasím s autorem!

R^R^R^ Přesně tak. Každé štěně musíte plácnout přes zadek okamžitě, když udělá loužičku. Jinak to už nemá výchovný význam.

PP 10.8.2006 9:11

Bodový systém není špatný nápad...

...ale jeho "česká varianta" je zhovadilost.

Podle mne by měl zákon stanovit jasná a pochopitelná pravidla, plus tresty za jejich porušení úměrné (možným) následkům. Například za "nula až čtyři" body by měly být takové přestupky, které evidentně nikoho neohrožují (nesprávné parkování, mírné překročení rychlosti) či administrativní přestupky, pak takové, které "by mohly" být nebezpečné a poslední třetinu bych vyhradil pro tak vážné věci jako je opilost za volantem (né "půl piva před půl dnem"), nebezpečné předjíždění a podobně; ještě by sem měly patřit přestupky, které k té nehodě přispěly.

Ale půl roku stop za projetí parkovacího místa pro invalidy, desetitisícové pokuty za pád s kola, trestné body za fyziologické množství alkoholu v krvi (i když jse NIC nepili) - to je nesmysl, se kterým by se mělo skoncovat dřív, než se řidiči rozhodnou nerespektovat nic.

el dark 10.8.2006 9:06

bez hlídek je zákon zbytečný

Všechny tyhle diskuze o tom jestli je zákon špatný či ne jsou opravdu předčasné. Nejlepší varianta je vyhodnotit ho po 6 či 12 měsících. Ovšem pokud nebude v ulicích více hlídek, tak jakýkoliv zákon pozbývá smyslu. Tento zákon je v platnosti 1 měsíc a ti řidiči, kvůli jejichž prasárnám byl stvořen se již otrkali. Není den, abych neviděl nějaký hovado jet ve dne 100 ve městě, předjízdět přes plnou čáru auta jedoucí 50 atd...a to nemluvím o tom, že už jsem musel uskakovat před rychle jedoucím autem na přehledném úseku, jehož řidiče evidentně nezajímalo, že je tam nějaký přechod pro chodce.

Charlie 10.8.2006 9:00

Co mi tam chybí

dodržování bezpečného odstupu. (poloviční tacho). 

To mě nejvíc sere, když předjíždím 150-kou řadu kamionů, přisviští blb, přilepí se 2 metry za kufr a bliká a troubí. To pak pohladím brzdy, jen natolik aby se rozsvítila brzdová světla, uberu plyn, nechám kolonu kamionů předjet a zařadím se za ně. Trvá to nějakou tu chvíli a zmrd šílí.

Lada 10.8.2006 8:56

Cekam,

kdy se zacnou vybirat pokuty 20000 Kc od deti, ktere spadnou v parku z kolobezky.  

Ben Fato 10.8.2006 8:52

Přirozené právo

Zákon o provozu na pozemních komunikacích patří nebo snad spíše by měl patřit do oblasti tzv. přirozeného práva. Zákon by v zásadě měl jen formalizovat ta pravidla, která si vytváří život sám. Typicky např. změna povinnosti dávat znamení o změně směru jízdy na kruhovém objezdu. Tady a v dalších případech novela zákona skutečně výše uvedené pravidlo sleduje. Jenže socialističtí státní úředníci, kteří mají potřebu neustále dokazovat svou potřebnost, zákon v podstatě zneužili ke kreativnímu vytváření "nepřirozeného prostředí" a zákonodárci jejich dílo ještě vyšperkovali. 

PP 10.8.2006 8:22

Re: Budeme mít světové prvenství i v jiném ohledu

Žel, klasika. I v jiných oborech jsou někdy přísná kritéria, ovšem platítí pouze pro české občany a v České republice...

PP 10.8.2006 8:19

Re: Re: Re: Poslanci, vezměte rozum do hrsti ...

Obávám se, že je zde zaměněna příčina za následek: malá úcta k zákonům je tu proto, že jsou tak nesmyslné, že je ani nelze dodržovat (což ce neblaze odráží v tom, že se nedodržují ani ty, které smysl mají). Jak řečeno v Těžké Barboře: "U nás se nic nesmí, u nás máme pořádek!"

Nulová tolerance k alkoholu je nesmysl zejména v případě, že "nějaký aktivní jedinec" se rozhodne ji kontrolovat a po zjištění, že "pár desetinek promile" má i mimino dosud krmené pouze mlékem své abstinentní maminky, během několika "kontrolních dní" sesbírá všechny řidičáky v republice. (A že v Česku to k tomuto stavu nemá daleko: "zákon je absurdní, ale zákon je zákon".)

Brock 10.8.2006 7:44

Re: Re: Plně souhlasím s autorem!

Ten nápad vůbec není špatný - viděl jsem sám osobně, že policista na křižovatce nechal školáka, který šel na červenou, přejít 5× tam a zpět - pochopitelně na zelenou. Bylo to ovšem "za totáče", dneska jednak na križovatce policistu neuvidíte, a pak - dnes by to nějaký ochránce lidských práv nazval šikanováním...

honzak 10.8.2006 7:37

Re: Re: Plně souhlasím s autorem!

něco podobného jsem navrhoval už v diskusi o připravovaném zákoně - odebrat klíčky a doklady od vozidla a vozidlo nechat odtáhnout. Tam si ho "rychlonožka" za peníze vyzvedne. Pouze on-line trest má skutečný účinek (nejlepší by bylo pár po tlamě, ale to by narazilo na obhájce lidských práv).

Aleskr 10.8.2006 7:31

Re: Re: Poslanci, vezměte rozum do hrsti ...

Naprosto souhlasim, v cechach je mala ucta k zakonum a je to naprosto evidentni pri dodrzovani silnicnich pravidel. Pokud byu se zrusila nulova tolerance k alkoholu, pak by spousta lidi na to hresili, jedno pivo se muze tak dve musej byt OK taky. Jeste jednu poznamku na okraj. Ziju v Australii a kdyz tu byli kamaradi a ptali se me jak je to s uplacenim dopravnich policistu tak jsem jim neumel odpovedet. Nikdy me to nenapadlo a nikdy jsem o tom neslysel. Je tu taktez 12 trestnych bodu a v NSW behem dlouhych vikendu zdvojnasobuji prisnost..Tz ze za nepripoutani ve vozidle jsou dva body za osobu v aute, tak o dlouhem vikendu jsou to 4 body za osobu. Kazdy takovy cas je v televizi spousta informacnich sotu aby byli ridici na to pripraveni a opatrni.

Aleš 10.8.2006 7:18

Re: Poslanci, vezměte rozum do hrsti ...

ten rozum ukazovali včera v televizi. Zvýšit rychlost v noci!!!   Zvýšit rychlost na dálnicích na 160 km/h. apod.

Proboha trochu trpělivosti, počkejme 6 měsíců, udělejme seriozní analýzu a to odborníky a pusťme se do toho. Je tu jeden problém, náš řidič není řidič v Němec¨ku, Rakousku, kde najezdí mnohem více kilometrů, má vyšší ohleduplnost, nic si nepotřebuje dokazovat a jeho zájmem je bezpečně , bez nehod a pokut se dostat kam má. Proto si myslím, že bohužel, postih alespoň nyní /vzhledem k tomu jak se prasácky u nás jezdilo/ musí být vyšší než v normálním světě, aby se řidiči umravnili.

perleťovec 10.8.2006 7:15

Re: Plně souhlasím s autorem!

souhlas s autorem i Ladislavem ... ten nápad s odebrání ŘP na nějakou omezenou dobu se mi jeví velice dobrý až skoro výtečný R^ - dokonce "výchovnější" než jakkoliv vysoká pokuta ... já mám ještě podobný nápad (i když uznávám, že ne tak dobrý jako Ladislavův) - při odchycení překročené rychlosti nechat řidiče stát v místě odchycení třeba na dobu jedné hodiny ;-) ... aby si to řidič opravdu "užil" ...

vlada 10.8.2006 6:57

Re: Budeme mít světové prvenství i v jiném ohledu

...Nebo od soudců, kteří rozhodují  o životech lidí? a nebo, a to zejména od pitomých poslanců, kteří tyto amatérské zákony vyplodili

MIlas 10.8.2006 6:06

Re: Poslanci, vezměte rozum do hrsti ...

Co mají vzít do hrsti? Kde nic není ani smrt nebere.......

takyposlanec 10.8.2006 5:01

Poslanci, vezměte rozum do hrsti ...

a tím rozumem myslíte jako co? Kde to prodávají? Pošlu tam bráchu (mého odborného poradce).

Ladislav N. 10.8.2006 3:11

Plně souhlasím s autorem!

Zákon snad sestavila (kromě rozumných změn) banda pitomců v čele se Šimonovským a těmi, co zákon v parlamentu schválili... Množství chyb a nesmyslů už bylo souhrnně popsáno a publikováno a je příliš velké na to, aby zákon zůstal bez úprav nejméně jeden rok či by dokonce měl být "ještě přísnější" (Šimonovský)...

Marně se rozhlížím po policii, která nebude buzerovat zbytečným zastavováním řidiče a kontrolovat expirační dobu obvazů a doklady (za poslední 2 roky jsem byl kontrolován snad 20x), ale která dokáže odchytit řidiče, co místo 50 ve městě jezdí stovkou, zejména pak motorkáře. Na silnicích by se jezdilo bezpečněji, kdyby relativně malý počet řidičů byl "přichycen při činu" a zbaven (na čas či natrvalo) možnosti řídit motorové vozidlo. Policie však tyto nebezpečné jednotlivce "chytí" až tehdy, způsobí-li vážnou dopravní nehodu. A to už je pozdě.

Jarda C. 10.8.2006 1:10

Budeme mít světové prvenství i v jiném ohledu

Podle nového silničního zákona bude každý řidič nákladního vozu povinnen podstoupit (a samozřejmě si zaplatit) neurologické vyšetření na EEG + psychologické vyšetření. Bez příslušných potvrzení nikdo nesmí sednout za volant.

Někdo se minulý týden v online besedě na iDnes zeptal předsedy ČESMAD, jestli se tato povinnost týká i zahraničních řidičů kamionů, jezdících přes naše území. Odpověděl, že nikoli, jen českých!!!! K čemu to tedy je? Vždyť je to prachsprostá šikana jedné profesní skupiny, nevídaná nikde na světě.  Nebo snad jde o poslanci KSČSSD odsouhlasený trik p. Ratha, jak vytahat lidem z kapes dalších pár desítek miliónů? Vždyť těch nákladních aut jsou statisíce a každé z nich musí někdo řídit!!!!

BTW je snad takové vyšetření striktně vyžadováno třeba od zaměstnanců Městské  policie, kterým je svěřena zbraň? Nebo od řidičů tramvají? Od lékařů, kteří mají odpovědnost za zdraví pacientů? Nebo od soudců, kteří rozhodují  o životech lidí?