29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza42 19.12.2008 10:58

Re: zimní-letní

Nikoliv, protože sadu nikdy nedojedete do konce. Na jaře zjistíte, že na dva měsíce přezouvat na dojetí staré gumy se nevyplatí, tak to shodíte dřív..... A s těma 4 mm to vymňoukli úplně. Holt když se schvaloval zákon, tak si gumaři připlatili.

Honza z podhůří 19.12.2008 10:57

Re: Možná že všechna ta nařízení

ano, nařízení přibývá takovou rychlostí, že jsem si naprosto jist, že např. právě teď jich i nevědomky porušuji hned několik

libero 19.12.2008 10:56

Re: Ano pane o tom to je.......

Hlavně ovšem ať dává pozor na srážku s gerontosaurem. Nic nechápe, o to víc všem nadává.

Honza42 19.12.2008 10:55

Re: Likvidace ojetiny 1.

"ekologická daň" za "neplnění emisí" je bohapustá lež. Automobil byl vyroben a schválen do provozu na dobu své životnosti. Přírodě je lhostejno, zda vůz odjezdil životnost za 4 roky a nebo 20 let. Množství škodlivin je stejné. Takto jsou trestáni ti (ekologičtí škůdci) co jezdí málo a jedno auto jim stačí na celý život. A ti co za stejnou dobu odjezdí 20 (stále nových) aut jsou potom "ekologicky uvědomělí".

Rozumné je nedělat nic. Stará auta mizí sama od sebe a hlavně MÁLO JEZDÍ. Neznám nikoho, kdo by odjezdil starou Š120 40.000km ročně!!!

Honza z podhůří 19.12.2008 10:55

Re: zimní-letní

poněkud nerozumím - pokud najedu na zimních dejme tomu 30 tis. Kč a na letních taky, tak jsem spotřeboval stejné množství pneumatik, protože mít jen letní, musel bych je za tu dobu taky jednou vyměnit. No, možná na začátku musím koupit dvě sady, ale jde jen o "časový posun"

libero 19.12.2008 10:55

Možná že všechna ta nařízení

jsou rozumná, ale jako obvykle jen někdy a někde. Takže já používám zimní pneumatiky i bez nařízení, ale mám jisté výhrady k hovadnostem typu povinně odkdy dokdy, svítím při snížené viditelnosti, ale mám jisté výhrady k svícení za letního jasného dne (mimochodem, od zavedení té voloviny nehod přibylo) a vůbec si myslím,  že nařízení je nějak moc a nepružných. Víc v tom není. Zas jeden "chytrej" emigrant.

gerontusinza 19.12.2008 10:54

Ano pane o tom to je.......

kecy ministerských úředníků a politiků nemají smysl..... U nás je ovšem jistý druh omezení.....  při srážce s nekompetentním blbcem (bez řidičáku, bez pojištění za provoz, apod.) nedostane nic ani poškozená strana pokud sama není pojištěna havarijně a soudy v ĆR? inu dlouho zde nepobýváte co......? Tak si představte že od 1. ledna když se při havárii aktéři nedohodnou bude rozhodovat soud a pojišťovna do té doby plnit nemusí pokud nechce...... inu nádherné, přijeďte do ČR rádi vás tady uvidíme ať si ty naše/vaše pitomce, které jste pomáhali zvolit, taky vychutnáte...;-D 

Honza z podhůří 19.12.2008 10:52

Re: Likvidace ojetiny 1.

a co takhle stejně jako u jiného spotřebního zboží (elektronika) zatížit prodej nového automobilu recyklačním poplatkem - jenže to by se ta protěžovaná montovna drahých šuntů zvaná "Škodovka" po*rala, co?

Jirka 19.12.2008 10:51

Re: Likvidace ojetiny 1.

Při nákupu elektroniky platíme ekologickou likvidaci. Zaplatme při nákupu auta stovku a máme vystaráno. Tento doklad by byl součástí dokladů k autu. Nezáleželo by na majitelovi.

Princ Jasoň 19.12.2008 10:48

Re: Tak si to přiznejme.jsme geniální v přemýšlení jak to odrbat!

Nemyslím, že mají pravdu. POkud někdo někoho zabije, proto, že byl idiot a myslel si, že to zvládne, je to pozůstalým prd platný, že bude něco platit.

w 19.12.2008 10:47

zimní-letní

ve svém zajímavém článku, v němž píšete skoro o všem, co se týká zimích ...jste se zapomněl zmínit o lobingu a o tom, že v optimálním případě (všichni oblékli zimní) se musí vyrobit dvakrát tolik pneu. Je to ten samý případ jako ten, v němž se musíme koukat na "hnusný" trenýrky sportovců po- nebo v horším případš pod kolena, je na ně prostě potřebí dva- i vícekrát více materiálů. Co s tím? Nic, nemáme šanci, kšeft vítězí, podrbání nepomůže.

Pešek 19.12.2008 10:46

Re: Zimni pneumatika je do zimy a ty u nas nejsou

Jj, to nejpodstatnější je opravdu ve hlavě řidiče, zimáky jsou vylepšení do určitého procenta. Mám je rád. Od doby, kdy jsem je měl jenom na předku i s řetězama a z kopečka po rozjezdu na cca 10km/h potom stojíc na brzdě, jel jsem jak na saních až do kufru dobráka, který stál dole uprotřed silnice a nasazoval řetězy.  ;-)

honzak 19.12.2008 10:42

Re: Likvidace ojetiny 1.

Likvidace autovraku by měla být spoplatněna manipulačním poplatkem v řádu stokorun. A ne dřít majitele kvůli nablblým melounistům.

Těch ukradených škodovek budou desítky tisíc. Sám dvěma přispěji.

R. 19.12.2008 10:38

Re: Zimni pneumatika je do zimy a ty u nas nejsou

Delsi brzdnou drahu a horsi prilnavost maji mimo jine tyv. eko-pneumatiky snizujici spotrebu. Doufam, ze je nepouzivate.

apagenius 19.12.2008 10:36

Bože, to jsme tak blbí?

Autor má stoprocentní pravdu, blbové mají povoleno pochybovat, leč: v noci ze včerejška na dnešek jsem jel z K.Varů do Ostravy, přes Brno - pozorovat ty, co to v pohodě zvládali na letních gumách bylo o prokousnutí rtů! Už nebudu polemisovat, kdo zpochybní zimní obutí, je dement!

Sýček 19.12.2008 10:33

Hlídání pojišťovnou? Ano a sem s tím.

Víte co by se ušetřilo, kdyby nahradili i technické prohlídky.

Princ Jasoň 19.12.2008 10:33

Re: Ona tetka už nějaký pátek jezdí a má bohaté zkušenosti

Ten článek je přímo o vás, gratuluji.

Princ Jasoň 19.12.2008 10:30

Re: rozdíl

POkud pokládáte používání zimních pneumatik v zimě za idiotství, měl byste se nad sebou zamyslet. Spíš ale požádat někoho za vás aby se nad vámi zamyslel, to by bylo možná více efektivní.

Pešek 19.12.2008 10:30

Re: Ona tetka už nějaký pátek jezdí a má bohaté zkušenosti

Správně nahustím a na zimní se můžu dvakrát za sebou?  ;-)

jfk 19.12.2008 10:28

Likvidace ojetiny 2.

Do svého druhého "auta" šáde 125 jsem na jaře vrazil cca 8 tis. Kč, nechal si nákladně opravit brzdy, utěsnit motor a seřídit, poopravit kastli a nakonec ještě profouknuté těsnění pod hlavou. Na podzim jsem pořídil ještě sadu zimních pneu. To vše proto, aby se s ní dalo ještě přijatelně a relativně bezpečně a ekologicky jezdit po nejbližším okolí a manželka do práce. Jí to vyjde levněji a pohodlněji, než používat MHD. Abych nebyl úplně (opět) za vola, rozhodl jsem se už ani korunu do šáde nevrazit a v klidu dojezdit do konce platnosti STK. Nebo si ji nechat na jare 2010 "ukrást". Termín smutečního rozloučení - květen 2010. Zn.: Chovám se ekologicky a částečně ekonomicky.

jfk 19.12.2008 10:28

Likvidace ojetiny 1.

Parlament schválil zákony, které by měly m.j. omezit výskyt starých ojetin, snižujících bezpečnost na našich silnicích. Byl to tentýž parlament (stát), který před časem umožnil opět nákup a dovoz  přestárlých šuntů zejm. ze západní Evropy. Prostě jsme stali vrakovištěm Evropy. Greenhorni prosadili ekologické daně pro auta nesplňující emisní limity a předpisy. Potud souhlasím, je nezbytné, aby ty vraky zmizely ze silnic a parkovišť. Jenže těmi opatřeními zadělali na další problémy, např. na to, že majitelé, pokud se jim ještě nepodařilo takovou starou šáde (dosud ještě bez ekolog. poplatku) prodat, prostě dojezdí vrak až do konce platné STK. Že již je a dále bude czela neprodejná ojetina, je v pořádku. Pak jen zaplatí za likvidaci vraku ve sběrných surovostech, kde ji "ekologicky" zlikvidují, nemalou částku, hovoří se o několika tisících Kč. Dostanou glejt, který jim umožní auto odhlásit z registru. Jestliže stát má skutečný zájem v této věci něco rozumného udělat, ptám se : Proč stát nepodpoří eliminaci nejstarších ojetin např. tím, že výkupnám vraků zaplatí za ekologickou likvidaci ze státního rozpočtu, např. z fondu životního prostředí a pod.? Je jistě jednodušší, přenést břemeno plateb za likvidaci ojetiny na majitele, nakonec je to jeho povinnost, ale bylo by to nejen dobré a vstřícné gesto, nýbrž i podpora zamýšleného efektu - zvýšení bezpečnosti na silnicích a ekologie obecně. Finanční prostředky uvolnit např. z porcovaného medvěda, Prahy olympijské nebo i z evropských fondů (pokud by to šlo), prostě odkudkoliv. Pak bych uvěril tomu, že tento stát má skutečný zájem s problémem něco udělat a ne jen přihrávat nejrůznějším lobbyskupinám (nejdříve dovozcům ojetin, servisům, stanicím STK, následně domácím automobilkám, pak výrobcům pneumatik a dalším). 

Ignác 19.12.2008 10:24

Re: roky pneu měním

Ten rozdíl ale může být i pár modřin u připoutané osoby nebo smrt (třeba jen vlivem iniciace airbagu) u nepřipoutané a pak už je to o tom, jestli půjdete sedět jako viník nehody, nebo to pro vás skončí pokutou a vyšším  povinným ručením. A žádný znalec nikdy na 100% neurčí, jaké by byly následky, kdyby byl dotyčný připoutaný. A i u toho nehradit zranění způsobená vlastní blbostí - kolik procent ceny léčení by měl zaplatit zraněný, který nebyl připoután, ale nehodu nezavinil, a kolik procent viník, který nemůže za to, že druhý účastník nebyl připoután a následky nehody jsou větší.

novaz 19.12.2008 10:20

český bordel

Nejtragičtější u nás bylo jak se tloukly na stromy značky, kde zimní být musí. Pak se zase sundávaly a že prý se vyhlásí raději celý úsek, pak se zase značky objevily. Řebíček ve snaze přihrát ještě své firmě Viamont co nejvíce a co nejlukrativnějších státních zakázek, než skončí, snad o těchto mizerných a vpodstatě žalovatelných praktikách ministerských úředníků snad ani neví.

Honza42 19.12.2008 10:17

Re: Zimní obouvárny

K tomu ovšem ještě potřebujete značku "zákaz jízdy na zimních pneumatikách". Vhodným prostřídáním značek byste si jistě zajistil dostatečně hustou síť svých provozoven. Když nabídnete podíl ve své firmě pár lidem na MD, jistě značka bude brzy na světě.

Prateta z Dolní Lhoty 19.12.2008 10:14

A Vy to zkuste s pásy a pak se podělte o poznatky :-)

Honza42 19.12.2008 10:14

Re: rozdíl

No taky by se dalo podle některých mých zkušeností říci, že němec se chová jako idiot, I když ho k tomu nikdo nenutí. Ale to je jistě případ od případu.

Jirka 19.12.2008 10:11

Zimní obouvárny

Osvítil mě Duch Svatý - zřídím před každou značkou "Zimní obouvárnu". Byla by tam parta v boxu, kam by najelo auto a během 10 vteřin by bylo přezuté. Tak jak na F1. Při projetí úsekem pak vklouzne do "Zimní vyzouvárny", kde by se situace opakovala v obráceném gardu.  Případně dotankujeme, očistíme skla a usmějeme se a popřejeme šťastnou cestu.Poplatek by byl 50% pokuty.

Prateta z Dolní Lhoty 19.12.2008 10:10

Znám Němců poměrně hodně a takové tvrzení bych si určitě netroufla vyřknout :-)

Budgie 19.12.2008 10:09

Re: roky pneu měním

S názorem na celodenní svícením si dovolím nesouhlasit. Ještě na jaře letošního roku nebylo na Slovensku povinné a polovina tamních řidičů "šetřilů" nesvítila. Ten rozdíl byl markantní. Konkrétně v odhadu rychlosi, vzdálenosti atp.

JoJo 19.12.2008 10:02

Re: rozdíl

Nikoliv. Rozdíl je v tom, že se němec nechová jako id.iot bez ohledu zda ho k tomu někdo nutí či nikoliv.