29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ludva 19.12.2008 12:51

Re: Obstálo by to u soudu ?

Dobře, já jsem ovšem schválně napsal - u našeho soudu  - Vaše připomínka jistě bude platit v Německu a podobných zemích.

Ladislav N 19.12.2008 12:50

Re: Ludva IP: 89.185.250.xxx

Ale právě pro takový případ je vhodné používat pojem "hrubé zanedbání", která jste zase o kus výš odsoudil (čímž si protiřečíte). ;-)

Mimochodem - u svátečního řidiče je nejspíš "hrubým zanedbáním" už skutečnost, že vůbec vyjíždí s autem z garáže, protože ztratil návyky udržované každodenní účastí v silničním provozu a může být zanedbáním banalit nebezpečný ostatním řidičům. ;-P

Pojem "bourají pořád" je nesmyslný, pokud počet nehod nevztáhnete k počtu najetých kilometrů. Tedy pokud nemáte údaj "počet zaviněných nehod na ujetých 100 000 km".

Ladislav N 19.12.2008 12:42

Re: Obstálo by to u soudu ?

Hrubé zanedbání je např. (v daných souvislostech) jízda v zimě na letních gumách v podmínkách, kdy  řidič s letními gumami nebyl schopen ovládat rychlost a směr jízdy vozidla a způsobil či přispěl tak ke vzniku dopravní nehody.

Soud a soudce je od toho, aby v případě sporu posoudil, zda v dané situaci skutečně došlo k hrubému zanedbání, nebo ne. Těžko lze označit hrubým zanedbáním jízdu v zimě za suchého a slunečného počasí s teplotami nad bodem mrazi s letními pneu. Ve sněhu či náledí nepochybně ano.

To jenom socialisté potřebují na každou blbost definovatelnou s pomocí selského rozumu zákon, v němž stejně nelze vyjmenovat všechny možné situace, které teoreticky mohou nastat.

DN 19.12.2008 12:35

Re: rozdíl

Hádejte, jaký je správný název pro člověka, který píše takové koniny jako Vy? Slovo Fachidiot (Marx: idiotisme du métier) označuje člověka, který vnímá všechny problémy z perspektivy své úzké specializace.

Ludva 19.12.2008 12:34

Re: Máte pravdu

Vycházíte z mylného předpokladu, že nehody způsobují pneumatiky. Bohužel tomu tak není. Jsou řidiči, kteří nikdy nebourali v zimě na letních pneu a naopak ti, kteří mají nejlepší vybavení a bourají pořád. Nevím proč by měli mít zimní gumy sváteční řidiči, kteří jezdí jen na nákupy a ve špatném počasí prostě nevyjedou.

honzak 19.12.2008 12:33

Re: Možná že všechna ta nařízení

BOHA JEHO!!!! "50 mil. tun " - to jako kde???

Ludva 19.12.2008 12:31

Obstálo by to u soudu ?

Hrubé zanedbání je tak obecná formulace, že u našeho soudu by to nemohlo obstát. Pokud není v pojistné smlouvě výslovně uvedeno, že se neplní v případě nepoužití zimních pneu v té a té době, tak je to irelevantní.

honzak 19.12.2008 12:21

Re: rozdíl

Ono to se soudruhy z NDR i NSR je tak, že pojedou na zimních 1 den před koncem úřední zimy, i když bude + 20. Pravda, správný název pro ně je fachidiot.

jan 19.12.2008 12:21

Re: výborné

ruku na srdce - kolik lidí na letňácích vyjede jen za dobrého počasí a přizpůsobí tomu i svou rychlost -řadový občan má peníze na ledacos od alkoholu po dovolenou koneckonců i na smaotné auto -  zas taková pálka to není - myslím že riziko nehody je tak veliké, že se investice se vyplatí - pokud by příkaz povinných gum zabrání některým chudším v zimě jezdit lituji ale ty životy za to stojí

Vlado Z 19.12.2008 12:15

Máte pravdu

Zimní pneumatiky mají své opodstatnění i na suché silnici pokud teploty klesají po 8°C jak je obecně známo.  Takové podmínky zde  budou panovat i při současných teplých zimách ještě dlouho. Pokud by dotyční nepřezouvači ohrožovali jen sami sebe, je to jejich věc, ale protože ohrožují i ostatní, je potřeba je nějak regulovat. Nejjednodušší i když ne nejsprávnější způsob je datum, jiná možnost je přes pojišťovny -tím, že nepřezutý by musel pojišťovně zpětně refundovat náhradu vyplacenou druhé straně nehody. Další způsob by byli policejní kontroly na každém rohu-to mi ovšem nepřijde příliš sympatické, ani efektivní.

w 19.12.2008 12:15

Re: zimní-letní

problém vás všech je, že nevíte o čem mluvím 

jkotek 19.12.2008 12:14

Re: Jenže většina z těch, kteří jezdí na letních pneu i v zimě

"B" je spravne. Pojistovna v Cesku muze vymahat vyplacene plneni z povinneho mruceni (tj. cizi osobe) i v pripade zavineni nehody pod vlivem alkeholu. Nicmene cizi osoba dostane penize vzdy a ty jsou az nasledne vymahany na vinikovi. Obodbne to funguje i u viniku bez povinneho mruceni, tak to jde ale pres spolecnou kancelar pojistitelu a jeji fond.

m.l. 19.12.2008 12:02

Re: zimní-letní

Ale zimní gumy nejsou gumy do sněhu, zimní gumy mají hlavně dobrou přilnavost i při nízké teplotě.

V 19.12.2008 12:01

Re: výborné

"když přezuju mam dvoje pneumatiky co vydrží dvakrát déle"

jo, ale predtim musis dvakrat vyplajznout penize, ktere bys jinak vyplajznul az po par letech, kdy si za stejny pocet korun koupis lepsi pneu, ci stejny za min

proste ty zimni pneumatiky jsou pro zamoznejsi vrstvu lidi, nikoli pro radoveho obcana, az se trochu zvysi celkova zivotni uroven, budou i tito obcane zimni pneu pouzivat. Vsechno chce do casu a ne to lamat zakonem pres koleno. Je to cele o zodpovednosti, ja kdyz mam jen letni pneu, tak nekdy v zime vyjedu a jindy nikoliv, podle pocasi a kam bych chtel jet, a vezmu v potaz i moznou zmenu pocasi a drzim se spis zpatky v odhadu... Jinak to o ty pojistovaci klauzuli je dobre, akorat ze tady by to se to zvrhlo v magickou formulku pouzivanou temer vzdy, vzdy se neco najde kdyz se chce najit, tady totiz pojistovny jsou stejni darebaci jako ridici, konec koncu jsou to ti sami obcane co sedi za volantem, ci za prepazkou pojistovny.

m.l. 19.12.2008 12:00

Re: Hlídání pojišťovnou? Ano a sem s tím.

V USA to tak funguje a celkem dobře :-)

jan 19.12.2008 11:59

Re: Možná že všechna ta nařízení

a nevadí vám v podhůří lidi na letních gumách já z nich vždycky lezu po zdi

jan 19.12.2008 11:53

Re: Jo, jo u nich v Němcích...

jj hlavně že ušetřej 500 za výměnu pneumatik - v lepšim případě se jim nic nestane a jen vyplýtvají za 1000 kč benzín sobě i ostatním protože jedou jak s hnojem, v hotším už jsou to plechy za deítky tisíc - v tom se liší chytrý čech od hloupého němce

nene 19.12.2008 11:51

Naše pojišťovny nic takového nepotřebují.

Každá pojistná událost se snadno vyřídí formulkou "na váš případ se pojistka nevztahuje" - cynik dopní ještě "bohužel". A je to.

Veselý 19.12.2008 11:43

K zamyšlení

ani zimní pneumatiky nemusí být zimní http://novepneumatiky.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=8&Itemid=1

Harpyje 19.12.2008 11:35

Re: Jo, jo u nich v Němcích...

Stačí srovnat statistiky nehod v Německu a v Česku. Češi jsou velmi neukáznění řidiči.

Ludva 19.12.2008 11:35

Re: zimní-letní

Zimní gumy neexistovaly tak sto let a jezdilo se taky. Nechal bych to na řidičích. Nehody jsou způsobovány i na zimních pneumatikách. No a jestli je v současných "zimách" sníh tři dny v roce .....

Mard 19.12.2008 11:34

Re: zimní-letní

Asi gumy nemáte, jinak by jste věděl že i kvalitní pneu vám po bocích popraská za 4 roky a nelze je použít. Tedy, když najedete na letních dejme tomu 8 tis. km a na zimních také 8 tis. km, tedy ročně celkem 16 tis. km, což je mírně nad průměrem v ČR, tak po 4 letech máte na letních 32 tis. km a můžete je vyhodit, což je v pořádku (pokud používáte Barum nebo Debica). Pokud používáte lepší značky gum, tak ty by měly vydržet až 50 tis. km, ale ty obvykle nekupuje někdo, kdo jezdí autem jen nakoupit a o víkendu na chatu, neboť jsou dražší. Horší je to se zimníma pneu. Na sjetí na 4 mm vzorek stačí cca 20 tis. km (u horších značek) tedy, již po 2,5 sezónách je musíte vyhodit, i když by klidně mohly být používány dál nejméně 1,5 sezóny, než by se sjely na 2 mm (sjíždění je nerovnoměrné, nejdřív se zjiždějí rychle, pak pomaleji). I ve Švýcarsku, Norsku a Dánsku mají povoleno jezdit s 2 mm vzorkem, neboť ten je při nezasněžené silnici dostačující. A po většinu zimního období jsou silnice ošetřené a bez vrstvy sněhu (nemluvím o vysokohorských oblastech), takže i s menší hloubkou dezénu mají dobré vlastnosti díky měkčí směsi, ze které jsou vyrobeny. A jen vůl se vydá se sjetými gumami do chumelenice - tomu ani předpis nezabrání.

jan 19.12.2008 11:33

výborné

žel né každý je tak samostatný jako autor článku - šetrní řidiči (letní kola sjíždějí celoročně, když přezuju mam doje pneumatiky co vydrží dvakrát déle - nechápu jejich logiku) jezdí poctivě na sjetých letních gumách celou zimu, kloužou ohrožujou ostatní, občas nevyjedou nějaký ten kopec a drásají silnici řetězy - sám jsem si lámal hlavu co s tím, já bych je dal povinně - váš návrh s pojištovnou je jaksi demokratičtější - ještě bych zvýšil tresty za nehody - zabils někoho na letńích gumách i když to skoro nebyla tvoje vina - nezajímá půjdeš si sednout - když labuda dostal podmínku za absolutně nezaviněnou nehodu tak tohle by bylo bez debat rovnou natvrdo

Mard 19.12.2008 11:21

Re: Možná že všechna ta nařízení

Nejen že nehod přibylo, ale téměř všechny se staly u aut s rozsvícenými světly. Nehod aut se zhasnutými světly je zanedbatelené množství. A divím se že ekologové nekřičí, neboť to že se povinně musí svítit znamená roční zvýšení spotřeby o cca 50 mil. tun uhlovodíkových paliv, které se změní na emise :-(

stanley 19.12.2008 11:09

Jo, jo u nich v Němcích...

Zase jeden poturčenec horší turka. Už by se do Čech za sněžení nevydal, blbej Čech si raději hubu roztříská, silnice plné "českých frajerských řidičů".

Kruci, já mu tak závidím, že už se stihl poněmčit.

Víte, co si o něm myslím - deb.l!!!

rybář 19.12.2008 11:06

Re: Zimni pneumatika je do zimy a ty u nas nejsou

Těší mne, že jsou ještě normálně uvažující lidé a ne stádo zblblé reklamou a lobováním výrobců a prodejců. Jsem stejného názoru jako Pavel72 a Gonzales...

Esmerald 19.12.2008 11:03

Re: Likvidace ojetiny 1.

Z čiré nevědomosti a neznalosti se ptám : 1) Neměl by majitel auta dostat zaplaceno podobně jako za odevzdání kanálového poklopu ? 2) Nebo neměla by být "zpoplatněna" i ekologická likvidace těch kanálových poklopů ? 

Princ Jasoň 19.12.2008 11:02

Re: Mike, v Kanadě jsou ještě legální "studded tires", s kovovými hroty

Taky se dají vzít kleště a hroty vyndat. Zatím se mi to nikdy nestalo, ale mám kleště při cestách do Čech stále při ruce.

Frank 19.12.2008 11:00

Jenže většina z těch, kteří jezdí na letních pneu i v zimě

nemá auto havarijně pojištěno. Maximálně udělají škodu někomu jinému a na to se vztahuje pojištění zákonné. A že bych nedostal od pojišťovny ani floka, když mně nějaký idiot nabourá, protože měl letní gumy, je dost nepravděpodobné. Ledaže by to pak pojišťovna na viníkovi vymáhala.

libero 19.12.2008 10:58

Re: Likvidace ojetiny 1.

Nejlépe, když se do toho stát nebude srath. Protože neudělá nic jiného, než že nás připraví o další peníze.