29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
baltahsar 8.4.2008 0:03

Re: Re: Autor má pravdu

A to je ještě na rozdíl od klientů cestovek nemusej každý dvě hodiny vodit na pumpě čurat ;-D

Tx 7.4.2008 23:57

Re: Re: Pánové a dámy, děkuji za příspěvky,

No, šlo to udělat taky tak, že by tam bylo tlačítko a kdyby někdo jednou za čas chtěl přejít, tak si tam holt hodil zelenou. Je to u Motolské nemocnice a kde tam. Ale dobře se tam vybírají pokuty.

Tx 7.4.2008 23:47

Re: Re: Řidiči mají velkou moc

Lucinko, máte úplnou pravdu, že kamioňáci jezdí jako čuňata, tedy, nejen oni. Ale to školení nevyřeší. Oni vědí jak mají jezdit, netřeba je školit a poučovat. Jde o to, aby je policajti kontrolovali, protože majitelé firem nutí k co nejrychlejší  jízdě, řidiči jsou taky na čas vázáni (a placeni). A jestli jezdím s 3,5tunovým nebo 12titunovým náklaďákem soukromě  nebo profi, je to technicky totéž. Když udělám řidičák, tak mi ouřad potvrdil, že to umím. Jiná věc je, že by se na těžké kamiony měl dávat řidičák až po nějaké praxi na lehčích. To by smysl mělo. Ale tyto monstrakce... to je jako Kryštofové. Nemá smysl udělat 2x za rok volný odstřel řidičů, ale pravidelně kontrolovat nebezpečné přestupky (nemám na mysli prošlé obvazy...), aby pirát věděl, že má např. 30% pravděpodobnosti, že ho chytí.  

Tx 7.4.2008 23:29

Re: ale že nesmíme říkat marmeládě "marmeláda", to si opravdu naši úředníci nevymysleli. Blbci jsou na obou stranách.

"Magi" atd. se říká v jazykovědě "pars pro toto", neboli částí nazýváme celek. Tak např. máme "lux" a luxujeme, protože první vysavače dodal Elektrolux. Rusky se tužka řekne "karandaš", což slovanské není a nebylo mi to jasné dokud mi někdo nepřivezl ze Švýcarska propisku zn. Caran d´ache. Taktéž rusky "gramofon" je elektrický, ten na kliku je "patěfon", neb ho dovážela franc. fa Pathé pod názvem Pathéphone.  Český národ je přizpůsobivý, když nemůže mít "tuzemský rum", rád koupí "tuzemák". Na nás si EU nepřijde. Když nemůže "Fruta" nebo kdo marmeládu označit jako marmeládu, tak ji nazve jinak, třeba "ovocná pomazánka" a stejně každý  bude vědět o co jde. Když bude banán jinak dlouhý a zakroucený, než praví příkaz EU, nazveme ho prostě ˇžluťásek", že jo.

Autor 7.4.2008 23:16

Re: Autor má pravdu

Vyhl. 193 jsem si přečetl a je to vskutku síla. No co chcete od Palase.To snad i ta řidičská vyhláška je slabý odvar...

jízlivec 7.4.2008 14:49

Re: Re: Na blbý předpis blbý komentář...

To máte pravdu... Nikdo jim ale nebránil udělat si staré školení (mnohem kratší a levnější) a získat to osvědčení - zákon vyšel cca půl roku předem.

P.S. a to je v našich podmínkách až neskutečně dlouhá legisvakance...

-- 7.4.2008 10:32

Re: Nejsem profík

To asi ne, urcite nemaji EUcertifikovane kone ...

ULLA 7.4.2008 8:54

Re: Re: řidičák a "lidská práva"

Vysvětlete to kontrolujícím policistům na silnici. Už se mi to stalo. A o autobusu ani nemluvě, chtěl jsem si odvéz děti ze svého klubu na zápas, bezplatně, a kamarád vlastnící malý autobus dříve vodácký a nyní jen tak stojící na dvoře, se zhrozil.

Ladislav N. 7.4.2008 6:25

Autor má pravdu

Byrokracie v EU jenom kvete a čeští úředníci dotáhnou europskou byrokracii do vítězného konce snahou být  papežtější než papež. Stačí se podívat např. na Vyhl. 193/2004 Sb. o ochraně zvířat při přepravě...

Ministerstvo zemědělství stanoví podle § 29 zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání ....  VYHLÁŠKA 193 ze dne 13. dubna 2004 (193/2004 Sb.) o ochraně zvířat při přepravě...

Stačí se podívat, co všechno musí splňovat firma převážející zvířata nad 50 km (včetně drobných obratlovců - např. akvarijních ryb - a zvířat určených pro zájmové chovy). Něco tak neuvěřitelně stupidního může přijít opravdu jenom z EU...

ucina pes 6.4.2008 22:32

Re: Řidiči mají velkou moc

řidiči mají zejména velkou zodpovědnost. Pokud je pro někoho řízení náklaďáku životním povoláním, pak by měl nějaké zkoušky event. školení navíc proto amatérům mít. I instalatér nebo malíř pokojů má jakýsi učňák, a jeho zodpovědnost je proti tirákovi nebo autobusákovi opravdu zanedbatelná. Na dálnici jezdí zejména tiráci jak divocí vepři a působí spoustu nehod, jejichž následky těch 5O táců daleko přesahují.

badaxe 6.4.2008 22:16

Re: Mám takový odstín

To bys Vlade dle tvé logiky mohl jezdit jen ve škodovce (dělá se rozhodně blíž než třeba Honda nebo třeba SEAT, to by sice jistě potěšilo managory ze zmíněné škody, ale ne ty kdo si chtějí vybrat auto. A pokud jde o vodu, proč bych si nemohl koupit třeba Evian, když mi chutná a měl jsem pít něco co stáčí Ferda Lakota vedle ve vsi u kravína (byť by to bylo blíž? Přiznám se že když jsem to vaše "geniální" řešení četl napadla mne spíš daň na blbost (byl byste adept na platbu)

pt 6.4.2008 20:41

Re: Na blbý předpis blbý komentář...

No, a copak ti chlapci od lehčích náklaďáků, 3,5 - 7,5t, kteří to zatím nepotřebovali a musí vysolit 50-60000 a měsíc dokazovat že to umějí? A navíc, jak jsem se dočetl, není nikdo kdo by jim to vydal? Ti taky vymění Osvědčení za Průkaz? Tak to zase tak vedle nejni...

Tx 6.4.2008 20:30

Re: ale že nesmíme říkat marmeládě "marmeláda", to si opravdu naši úředníci nevymysleli. Blbci jsou na obou stranách.

No, říkat můžeme čemukoliv jakkoliv, pochopitelně, ale jde právě o to značení. Jestliže marmeládu označím  "zavařenina", nebude vědět ani Čech, ani cizinec co v té pixle je. Jam či česky  džem je něco trochu jiného. V tomto případě se tedy úředníci na Brusel nevymlouvají (i když v mnoha případech ano).

Šumavák 6.4.2008 20:13

jo, Blbci jsou na obou stranách.

Atlantiku.

zubr 6.4.2008 19:10

Re: Re: Nejsem profík

Vážený pane Vlade,na silnicích u nás platí 3 základní přednosti:1)pravidlo přednosti pro vozidla,jedoucí na hlavní silnici (dříve na silnici s předností v jízdě) 2) pravidlo přednosti pro vozidla,přijíždějící z prava  3)pravidlo,které se nikde neučí,ale které každý jen průměrně inteligencí vybavený řidič pochopí:pravidlo přednosti v jízdě pro vozidla,vybavená vpředu (ba někdy i vzadu) silnější traverzou;-D

tich@dohoda 6.4.2008 16:20

ale že nesmíme říkat marmeládě "marmeláda", to si opravdu naši úředníci nevymysleli. Blbci jsou na obou stranách.

nemyslim pane autore , ze by lide v CR nemohli rikat marmelade "marmelada" , problem tkvi v tom, ze vyrobce nemuze oznacit vyrobek  tak jak byl desetileti zvykly , dokonce si myslim, ze ani zakaznici v obchodech nemaji problem s marmeladou, stejne jako s rumem. Podle meho nazoru je to zalezitost "zelezne opony" a ukonceni svobodne vymeny zbozi, tehdy se spousta veci z dovozu nahradila domaci vyrobou a prebraly se nazvy puvodniho podobneho zbozi. Tak napr. v CR vzniklo " magi" , lide tomu tak rikali ale bylo to "polevkove koreni" od Vitany. Skutecne si myslim, ze v drtive vetsine pripadu se vrchnost a novinari na Brusel jen vymlouvaji. Cest :-)

Dědek 6.4.2008 15:34

Re: Re: Nejsem profík

I s tím je nutno souhlasit;-(

Petr 6.4.2008 15:30

Re: češi nebudou často mít 60 tisíc na zkoušky

Anebude pak jednodussi, kdyz tech "500 dolaru" vrazi urednikovi nas sofer? ;-)

jízlivec 6.4.2008 15:25

Na blbý předpis blbý komentář...

Je pravda, že o smyslu toho "autoškolského postgraduálu" by se dalo úspěšně pochybovat - ale autor hned zkraje blábolí. Řidič, který už dříve profesionálně jezdil, si prostě vymění staré "osvědčení" za nový "průkaz". Musí ovšem počkat, až mystérium dopravy vydá vyhlášku a průkazy se natiskou... A místo 16 hodin školení ročně bude mít 7...

Autor 6.4.2008 14:11

Re: V jaké Indii byl autor?

Asi jsem měl kliku a vy smůlu. Že tedy jezdí strašně, to je pravda. Kdo mluví v Česku o "myšárně", neví o čem mluví. Nicméně tam, kde by mu český řidič neuhnul a říkal si "sem zvědavej, vole, co s tím uděláš" indický přibrzdí a uhne. Byl jsem v Bombayi, Agře, Jaipuru, Dillí, několika dalších městech, Goa a opravdu jsem neviděl jedinou bouračku.

Autor 6.4.2008 14:00

Re: Já jsem z vašeho článku

Milá Andělko, pokud jste dobře četla, tak jste mohla postřehnout, že jsem jednak poctil EU za blbá nařízení, ale taky, že jsme papežštější než papež, tedy že si ty pitomosti  naši úředníci ještě "vylepší", a že tedy Kocourkov byl proti ČR inteligentně spravované město. Naše úředníky nijak neomlouvám, např. min. dopravy je opravdu dáreček, ale že nesmíme říkat marmeládě "marmeláda", to si opravdu naši úředníci nevymysleli. Blbci jsou na obou stranách.

Hledajíci 6.4.2008 13:58

V jaké Indii byl autor?

Byl jsem před lety v Indii pouze 14 dní při cestě do Nepálu. Čekal jsem v New Delhi na spojení do Katmandu. Těchto 14 dní jsem využil k ježdění autem a autobusem okolo New Delhi. A tolik smrtelných nehod, jak jsem vidě v Indii,  jsem neviděl za celý svůj život. Indové  věřicí v karmu - osud, jezdí jako šilenci. Říkají si když mám umřít tak umřu, ať dělám proti tomu co chci. To samé říkal nám evropský průvodce, který jezdil desítky let do Indie.

Anděla 6.4.2008 12:12

Já jsem z vašeho článku

pochopila, že vám spíše vadí české aplikace. Neměl byste spíš nadávat na vaše úředníky?

Homolka tobolka 6.4.2008 11:03

Re: Re: Re: ono si pane autore staci vzpomenout

jenže "tuzemský rum" není výmysl čs.komunistů,ale Rakouska-Uherska.Dodnes je i v Rakousku k dostání " Inlander Rum".

Ludva 6.4.2008 9:23

Řidiči mají velkou moc

Stávka řidičů je jedna z nejúčinnějších. Tak se sjednoťte, řekněte si jak to chcete a pohrozte zablokováním silnic. Uvidíte, že se domluvíte. Znám to jen z doslechu, ale vidím třeba kamióny, jak se ženou městem devadesátkou, aby údajně stihly přikázanou přestávku. Nebo řidič vyleze z autoškoly a jde dělat další stejnou autoškolu (profesní osvědčení), aby mohl podnikat.

Ivoš 6.4.2008 8:14

Re: Re: Re: Plný souhlas

Jediná rozumná možnost je celou slavnou EU vrátit zpět na pozici EHS

Pišta 6.4.2008 8:12

Re: Re: ono si pane autore staci vzpomenout

Jste sice chemik, ale řeč je o něčem jiném, Pravý rum je vyráběn destilací suroviny ze zkvašené cukrové třtiny. Náš "rum" se vyrábí z lihu vyrobeného z brambor, obarveného v lepším případě kulérem, naředěného na potřebná procenta vodou. A protože alkohol má vlastnost, že zachovává vůni , či zápach původní suroviny, bylo nutné "vůni" po bramborách, dost často i nahnilých přebít vůní chemicky vyrobené tresti. Takže náš rum byla jen napodobenina rumu a s pravým rumem neměl nic společného. Co obsahuje Rychtářova bašta, je trochu o něčem jiném. Maso má být maso a ne napodobenina ze soji a pokud je, musí to zákazník vědět, nebo si to přečíst na etiketě. I komouši na etiketě té naší napodobeniny uváděli "tuzemský" a jistě věděli proč.

Pišta 6.4.2008 7:57

Re: Pánové a dámy, děkuji za příspěvky,

Ten přechod není na Cukráku ,ale na Baních. To je ještě  v kopci. Když postavili novou silnici na Strakonice, odřízli asi tři domy, které zůstaly na druhé straně silnice. A protože veřejná doprava i obchod, byly přes silnici, museli buď udělat podchod nebo nadchod ,aby se ti lidé vůbec dostali domů. Kličkovat mezi auty, která by tam jezdila 140, by asi nešlo. A protože přechod vyšel laciněji, je tam dodnes.

Pišta 6.4.2008 7:49

Re: Mám takový odstín

Ono to zase tak jednoduché není. Když sedá cokoliv koupit laciněj i po připočítání ceny za dopravu, proč bys kupoval drahý šmejd? Jen proto, že ho mají za rohem? Nikdo nebude jezdit zbytečně, když se mu to prodraží. Rozhodující je vždycky kvalita porovnaná s cenou plus náklady na dopravu. To je totiž to , co zajímá zákazníky . A bez jejich zájmu si můžeš výrobky tak namazat na chleba.

Autor 6.4.2008 4:16

Re: ono si pane autore staci vzpomenout

No, něco si pochopitelně novináři vycucali ani ne tak z prstu jako z neověřených fám, ale např. ten "rum" je autentický, proto dnes máme místo "Tuzemský rum" toliko"tuzemák", "marmeláda" je nepřípustná atd., aby se snad, proboha, Evropan u nás nezmýlil v nákupu. Přitom, když si dáte v hospodě "Rychtářovu baštu" tak netuší ani Čech co ho čeká. V lepším případě je tam naznačeno, že jde třeba o vepřové se zeleninou. Abych se držel toho rumu, může být dle EU destilován jen z třtinového cukru. Ale ta podstatná součást, líh, je z "řepového" cukru identická (jsem chemik, tak mi to můžete věřit), takže k uvedenému omezení není žádný důvod, kromě obchodních zájmů některých zemí, stejně jako "banánového" předpisu. No, a proto snad EU nemáme.