1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tx 5.4.2008 13:41

Re: Je zajímavé, že EU kecá do všeho, ale sjednotit

Máte pravdu, že začátečníkovi dát 12tunový kamion, návěs,  je blbost, ale to lze vyřešit i bez monstrškolení. Prostě dostane např. napřed papír  na 3,5 - 5 t, po roce a zkušební jízdě na 5-10t, po dalším roce neomezeně, příp. po dalším roce na návěs a přívěs. Myslím, že by to bylo účinnější (a lidem přístupnější) než školení za 50 - 60000.Rozhodně by získali víc vědomostí a praxe než měsícem teorie a 20 h. jízd.

senior 5.4.2008 14:58

Re: Re: Je zajímavé, že EU kecá do všeho, ale sjednotit

navíc jste zapomněli dodat, jak veliké % řidičů náklaďáků se rekrutovalo (doslovně)z kluků, kteří k řidičáku přišli díky ZVS a většinou - alespoń v 2roce ( pokud byla ZVS 2 roky)toho dost najezdil, často v uzavřených prostorách a volant přeci jenom dostal "do ruky".Nechci vracet ZVS,ale tady byla slušná zásobárna a škola řidičů pro náklaďáky.

Wild Dog 5.4.2008 17:13

Re: Re: Re: Je zajímavé, že EU kecá do všeho, ale sjednotit

No jo , to je pravda, v devatenácti letech jsem dostal přidělenou V3S, za půl roku k tomu pětitunovej přívěs a jezdil jsem jak Širón. Naučil jsem se nejen jezdit, ale i o auto se starat, ta V3S byla tak stará, že bez důkladné údržby by ani nevyjela z kasáren. Za 2 roky jsem uměl rozmontovat auto a zase ho složit dohromady a dokonce potom i jezdilo. A to nemám s černým řemeslem nic společnýho.;-D

janoryna 5.4.2008 15:02

Re: Je zajímavé, že EU kecá do všeho, ale sjednotit

dopravní předpisy jsou jednou z mála věcí. která zůstala znaší národní suverenitu. je třeba udržet multikulturní prostředí !

fafnir 5.4.2008 17:06

Re: Re: Je zajímavé, že EU kecá do všeho, ale sjednotit

janoryno

vidíte,a já bych sjednocené celoevropské dopravní předpisy viděl jako smysluplné,nevím jak často jezdíte mimo ČR ,ale vést v patrnosti všechny odlišnosti při cestách po Evropě mě otravuje.Navíc místní odlišnosti jsou zaručeným způsobem výdělku místní policie. U nás např dod,tab . BUS PO - PA 14-19,jak má chudák  Fin,nebo Angičan vědět ,co to znamená.A neříkejte ,že to v Madarštině víte.Navíc,kde všude musíte mít refexní vest,nebo hasičák.Opravdu by sjednocení pomohlo.

Marat 5.4.2008 12:14

V Čechách přece není nad tituly.

Divím se,že ještě nikdo nevyslovil požadavek,aby řidiči nákladních aut a kamionu museli mít vysokoškolské vzdělání.Prostě titul s čehokoliv,třebas i doktorát z "Humanitních a společenských" pavěd.Co se to v té ČR děje,to je otřesné.V Čechách se kašle a to hodně z vysoka na všechny zákony,na všechny paragrafy,kašle na ně každý,kašle se na konstituci a kašlou na ni především ti,kteří si ji vytvořili pro sebe a tak by se všechno chtělo napravovat vysokoškolskými tituly.Jenže ani ten vysokoškolský titul je málo,ještě to chce psychotesty a jistě se vymyslí i něco dalšího.Prostě chce to řešení jednoduché,policií která by křižovala silnice a lapala hříšníky a řidiči by si dávali velkého bacha.Poolicistu je v ČR sice dost,ale své služební hodiny tráví psaním protokolu u nehod.Ať policisté konají svou práci tak jak v jiných státech a neplýtvají svým časem na takových hloupích akcích "Kryštof".Takové zbytečné a hloupé akce nehodovosti a hříšnosti řidiču ani v nejmenším nezabrání.

Jarda 5.4.2008 12:09

Já jsem proti EU

Důvodů je více než dost.

janoryna 5.4.2008 15:04

Re: Já jsem proti EU

to bych řekl, každejsi může kdy chce kam chce jezdit. chtělo by to v rámci upevnění naší národní a kulturní suverenity např. obnovit vízovou povinnost, zrušit metrcikou měrovou a váhovou soustavu, o decimální nemluvě...kdo námnahradí na př. pražský loket ?

R 5.4.2008 11:47

češi nebudou často mít 60 tisíc na zkoušky

Protože češi nebudou často mít 60 tisíc na zkoušky, budou k nám dováženi jako řidiči cizozemci z Rumunska, Turecka nebo Vietnamu a podobně a budou akceptovány řidičáky a zkoušky těchto zemí. Ty se budou dělat tak, že adept, který bude umět náklaďák nastartovat a rozjet se s ním, vrazí 500 dolarů úředníkovi a získá od něho osvědčení.

alimo 5.4.2008 18:48

Re: češi nebudou často mít 60 tisíc na zkoušky

Je vidět, že naprosto nevíte, o čem je vlastně řeč. Ale naprosto jasně víte, že za fšechno může úředník:-/

Petr 6.4.2008 15:30

Re: češi nebudou často mít 60 tisíc na zkoušky

Anebude pak jednodussi, kdyz tech "500 dolaru" vrazi urednikovi nas sofer? ;-)

P 5.4.2008 11:15

Plný souhlas

Podobné nesmysly předepisuje EU i pro nebožtíky, například jaká má být rakev.

EU je nutno převést na konfederaci, to je společná měna, zahraniční politika, armáda - ale zákony si vytváří každý členský stát sám a pokud nepoškozují zájem ostatních členů konfederace, nesmí do nich nikdo zasahovat.

JVP 5.4.2008 13:46

Re: Plný souhlas

Eště to tak, abychom měli společnou zaraniční politiku!! Ta banka komoušů, co sedí v Bruseli, by nás vší silou tlačila do Moskvy, až by se jim od podpatků kouřilo.

niky 5.4.2008 14:45

Re: Plný souhlas

Lidé jako je pan P.jsou neštestím České republiky,političtí a ekonomičtí diletanti,bohužel,takových lidí včetně politiku je naprostá většina.

P 5.4.2008 22:06

Re: Re: Plný souhlas

No aspoň bych rád věděl důvod. Určitým vzorem je pro mne fungování USA, silný prezident a poměrně nezávislé státy s vlastní legislativou. Nelíbí se mi přílišná regulace z EU, která snižuje konkurenceschopnost na světovém trhu. Zejména musíme sledovat Čínu, kdy její vývoz k nám, je podstatně vyšší než co doveze. Žijeme v reálném světě, musíme mít silné hospodářství, abychom si zajistili rozumné živobytí a musíme být vojensky silní, aby případný útočník pochopil, že to s námi nebude mít jednoduché. Myslím, že prosazuji tradiční konzervativní názory a nechápu, co je na nich nepochopitelného.

Ivoš 6.4.2008 8:14

Re: Re: Re: Plný souhlas

Jediná rozumná možnost je celou slavnou EU vrátit zpět na pozici EHS

ULLA 5.4.2008 10:53

řidičák a "lidská práva"

Je zajímavé, že když Vám státní úředník potvrdí po zkouškách, že vlastníte řidičské oprávnění pro konkrétní skupinu, a to po zkouškách definovaných státem, najednou vlastně zjistíte, že de facto Vám řidičák neplatí. Že když uděláte zkoušky na náklaďák, tak pokud na něm chcete něco převézt, musíte si udělat nové zkoušky, a to opakovaně. A za další peníze. Ale v původním vydaném řidičáku nikde není uvedeno, že vlastně neplatí, tam je jasně napsáno, že vlastníte oprávnění pro příslušné skupiny a můžete ten náklaďák řídit. Nikde není napsáno, že musí být jen prázdný, vy že musíte jet jen po neveřejné komunikaci ( u sebe na zahradě třeba) a že musí být Váš, protože pro řízení kamarádova náklaďáku už ŘP vlastně neplatí.

    Takže podle mne je tato restrikce státu, nerespektující svoje vlastní zákony a vyhlášky, typickým porušením mých lidských práv jako vlastníka řidičského oprávnění všech skupin, neboť já jsem prošel při jejich získávání všemi státem předepsanými zkouškami a stát mi v tom okamžiku garantoval, že toto oprávnění mám. On neuznává svoje vlastní rozhodnutí, a to proto, že se mu to hodí. Což je u nás v Česku velmi typický postup státu vůči svým občanům. A pokud se občané tomu nebudou bránit, třeba u Ústavního soudu, mají smůlu. Budou muset sklapnout kufry a paty - a platit a platit a platit. Což je podle mne podstata důvodu, který vedl stát k vyhlášení povinností mít profesní průkaz řidiče a nyní i nové přezkušování dle EU.

lary 5.4.2008 16:57

Re: řidičák a "lidská práva"

To jste pochopil chybně. Vy si můžete se svým nebo kamarádovým náklaďákem jezdit a vozit cokoli, ale nesmíte být zaměstnán jako řidič. K tomu je třeba profesní osvědčení, nyní už od 3,5 tuny celk.hmotnosti. Podmínky jsou debilní, ale na ježdění pro vlastní potřebu se to nevztahuje.

ULLA 7.4.2008 8:54

Re: Re: řidičák a "lidská práva"

Vysvětlete to kontrolujícím policistům na silnici. Už se mi to stalo. A o autobusu ani nemluvě, chtěl jsem si odvéz děti ze svého klubu na zápas, bezplatně, a kamarád vlastnící malý autobus dříve vodácký a nyní jen tak stojící na dvoře, se zhrozil.

Berger 5.4.2008 10:49

Pánové a dámy, děkuji za příspěvky,

leč já nepsal, že za vše může EU, mnohdy se za ni neprávem schovávají naši ouřadové. Taky jsem podotkl, že jsme občas papežštější než papež. A ten Cukrák byl jako příklad (jistě, za 30 let, co tam jezdím, jsem viděl přecházet 2 lidi...). Mezi nařízeními EU jsou jsamozřejmě  i dobré věci, ale evidentně hovadná nařízení jak EU tak ČR je potřeba kritizovat a zkoušet jejich změnu.

Pišta 6.4.2008 7:57

Re: Pánové a dámy, děkuji za příspěvky,

Ten přechod není na Cukráku ,ale na Baních. To je ještě  v kopci. Když postavili novou silnici na Strakonice, odřízli asi tři domy, které zůstaly na druhé straně silnice. A protože veřejná doprava i obchod, byly přes silnici, museli buď udělat podchod nebo nadchod ,aby se ti lidé vůbec dostali domů. Kličkovat mezi auty, která by tam jezdila 140, by asi nešlo. A protože přechod vyšel laciněji, je tam dodnes.

Tx 7.4.2008 23:57

Re: Re: Pánové a dámy, děkuji za příspěvky,

No, šlo to udělat taky tak, že by tam bylo tlačítko a kdyby někdo jednou za čas chtěl přejít, tak si tam holt hodil zelenou. Je to u Motolské nemocnice a kde tam. Ale dobře se tam vybírají pokuty.

řidič 5.4.2008 9:57

nejen EU ale ti naši idioti

zase jako opět nic pořádnýho, jen to přivede do kolapsu dopravu.Nový řidiči nebudou mít na řidičák  se vším všudy, staří při tom provozu ,zacházení a zodpovědnosti toho budou nechávat a nakonec to dopadna rak, jako už to bylo v Praze jeden čas na řidiče tranvají brali pouze s řidičákem  B  po mírném proškolení.Tak , že  sice mám řidičák bez autobusu na všechno již delší roky,ale profesní nebudu dělat, však přijde doba , kdy budou rádi abych jim šel třeba jezdít bez těch hovadin

tich@dohoda 5.4.2008 9:34

ono si pane autore staci vzpomenout

na "balene" koblihy, "rum", tvaruzky, "zakaz" vareni gulase a spousty dalsich EU strasaku, ktere si vycucali z prstu senzacechtivi novinari a ceska chatra / 90-95 % obyvatel /tomu pochopitelne verila a hrozila pestmi do Bruselu. Ono vcelku realne a casto rozumne vysvetleni tech EU "direktiv" byva casto velice prozaicke a vaze se na vyhody/mala domu, ktere se zavedenim tech "direktiv" da ziskat. Fascinuje me, jako Ceska Policie uz cca 20 let hleda svou tvar, coz obvykle konci u barvy uniformy, prihu/napisu na autech, ci jineho designu opasku.  Ze se ale vubec nelisi chovanim a sluzbou obcanovi  od byvale Verejne Bezpecnosti, to nejak vrchnost netrapi. Cest  :-)

Pidra 5.4.2008 10:14

Re: ono si pane autore staci vzpomenout

Jsem rád, Tichu, že tato nařízení ve skutečnosti platit taky nebudou, že je to taky jen výmysl senzacechtivých novinářů.

Autor 6.4.2008 4:16

Re: ono si pane autore staci vzpomenout

No, něco si pochopitelně novináři vycucali ani ne tak z prstu jako z neověřených fám, ale např. ten "rum" je autentický, proto dnes máme místo "Tuzemský rum" toliko"tuzemák", "marmeláda" je nepřípustná atd., aby se snad, proboha, Evropan u nás nezmýlil v nákupu. Přitom, když si dáte v hospodě "Rychtářovu baštu" tak netuší ani Čech co ho čeká. V lepším případě je tam naznačeno, že jde třeba o vepřové se zeleninou. Abych se držel toho rumu, může být dle EU destilován jen z třtinového cukru. Ale ta podstatná součást, líh, je z "řepového" cukru identická (jsem chemik, tak mi to můžete věřit), takže k uvedenému omezení není žádný důvod, kromě obchodních zájmů některých zemí, stejně jako "banánového" předpisu. No, a proto snad EU nemáme.

Pišta 6.4.2008 8:12

Re: Re: ono si pane autore staci vzpomenout

Jste sice chemik, ale řeč je o něčem jiném, Pravý rum je vyráběn destilací suroviny ze zkvašené cukrové třtiny. Náš "rum" se vyrábí z lihu vyrobeného z brambor, obarveného v lepším případě kulérem, naředěného na potřebná procenta vodou. A protože alkohol má vlastnost, že zachovává vůni , či zápach původní suroviny, bylo nutné "vůni" po bramborách, dost často i nahnilých přebít vůní chemicky vyrobené tresti. Takže náš rum byla jen napodobenina rumu a s pravým rumem neměl nic společného. Co obsahuje Rychtářova bašta, je trochu o něčem jiném. Maso má být maso a ne napodobenina ze soji a pokud je, musí to zákazník vědět, nebo si to přečíst na etiketě. I komouši na etiketě té naší napodobeniny uváděli "tuzemský" a jistě věděli proč.

Homolka tobolka 6.4.2008 11:03

Re: Re: Re: ono si pane autore staci vzpomenout

jenže "tuzemský rum" není výmysl čs.komunistů,ale Rakouska-Uherska.Dodnes je i v Rakousku k dostání " Inlander Rum".

tich@dohoda 5.4.2008 9:04

obavam se pane Bergere, ze bulite na nespravnem hrobe :-)

s vasim clankem v zasade souhlasim, jen tu EU bych z toho vynechal, taky nejsem nejak proti EU ale provetrat tam byrokracii by asi neskodilo. Hlavni problem ovsem neni byrokrat v Bruselu, nybrz cesti soudruzi. Obavam se, ze pokud byste v Bruselu zacal do problemu stourat, zjistite, ze casto nejde o nejake direktivy, nybrz o doporuceni/manual , ktery se v konkretnich podminkach prizpusobi, proto ve vesnicke hospode neni potreba toalet jako v Alcronu ale zasady hygieny by platit mely vsude. Vzpominam si, jak za komancu drtiva vetsina dnesnich nekomunistu/"antikomunistu" svou kolaboraci omlouvala tim, ze to je prikaz z UV KSC, OV KSC, Moskvy, za protektoratu zase z Berlina, za R-U z Vidne ale nikdy za to "nemohl"  cechacek.  Jsem si jist, ze  za  tim "skolenim ridicu nakladaku" je obycejna korupce/lobbing soudruhu majitelu autoskol , kteri si jen chytre vylozili "prikaz"  z Bruselu. Cest :-)

honzak 5.4.2008 8:59

honzak

Zbraslav - Cukrák není 80. U pumpy je ZCELA ZBYTEČNÝ úrovňový přechod a proto tam je 50!!!! Dlužno podotknout, že tato hovadina je tam již drahná léta, dávno před vstupem do EU. Pro vybírání buzeračních pokut místo zcela ideální.