18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Supermakro 30.1.2008 8:44

Nechme přednost kolejím

Kdyby měla tramvaj jezdit po městě dvacítkou tak můžu chodit rovnou pěšky a ne vyhazovat za MHD.

Tomáš z Vokovic 24.1.2008 17:03

V čem je problém. Návrh na kompromisní řešení

Problém je v definici pojmu "přednost chodců" jako "právo na nerušené přejití komunikace". To je příliš absolutní definice, které mnoho chodů zneužívá.

Stejně tak je problém v absolutním pojímáním přednosti v jízdě pro tramvaje - "koleje jsou moje" - taky jste to slyšeli? Proto dost často tramvaje porazí chodce. Ten nemá kam uskočit.

Takže jediným řešením je kompromis. Rychlost pro tramvaje snížit tak, aby při přítomnosti choda na přechodu to dokázala ubrzdit.  Chodové si budou muset dávat pozor na tramvaje. Asi si taky budeme muset zaplatit více světelných přechodů anebo se chodové budou muset naučit "hajlovat" - dát znamení o úmyslu přejít komunikaci

vašek 24.1.2008 21:37

Re: V čem je problém. Návrh na kompromisní řešení

řada chodců si myslí že má absolutní přednost.výsledek:více úmrtí chodců.jak skončí zase tohle?

bu 24.1.2008 16:07

je mi

to fuk, takové starosti, nakonec stejně musí tak jak tak ragovat, tak co

Pierre 24.1.2008 11:38

Skvělý nápad!

Ve skutečnosti zde nejde o regulaci dopravy, ale je to součást důchodové reformy. Podstatně se tím sníží počet starobních důchodců, mezi které patřím.

Ladislav N. :-))) 24.1.2008 23:20

Re: Skvělý nápad!

;-)

Milrena 24.1.2008 11:34

Ve kterém století žijí

Mě nejvíce pobavila věta ze zdůvodnění, že lidé z malých vesnic tramvaje neznají.Rv;-D

Psí vrah Čumil 24.1.2008 11:07

Mno, pozoruji, že i tady se objevují kacířské myšlénky, zda tramvaj

je jako taková vhodným POULIČNÍM dopravním prostředkem, je-li svými technickými možnostmi v trvalém konfliktu s bezpečností moderního dopravního provozu.

balthasar 24.1.2008 11:15

Re: Mno, pozoruji, že i tady se objevují kacířské myšlénky, zda tramvaj

Tramvaj jedoucí padesát po ulici kde se pohybují chodci nepochybně, stejně jako dvacetitunovej kamion. Ovšem v normálních městech jezděj v centru dvacet ..

krmič 24.1.2008 14:33

Re: Re: Mno, pozoruji, že i tady se objevují kacířské myšlénky, zda tramvaj

Které je normální město? Praha? Tak to jo... A tam jezdí tramvaje dvacet? Nebo se to týkalo kamionů? U nás v nenormálním městě jezdí tramvaje většinou podstatně rychleji. (Jel jste někdy tramvají? A díval se na tachometr?)

balthasar 24.1.2008 15:08

Re: Re: Re: Mno, pozoruji, že i tady se objevují kacířské myšlénky, zda tramvaj

Jsem nemyslel český ani moravský město, milej krmiči. A řeč byla o centru, protože na vnějších tratích se přechody bez světelných křižovatek nebo stanic prakticky nevyskytujou.

Xaver 82.117 24.1.2008 11:28

No, v řadě měst tramvaje jezdí, tak asi jo.

O trvalém konfliktu bych nehovořil, to není ten nejšťastnější pojem. Možná by stačily výstražné cedule na přechodech bez semaforů: Pozor,  MHD má přednost! Podobně jako zlý vlak neexistuje ani zlá tramvaj. Jinak je zajímavé, jak jedno plácnutí jakéhosi "odborníka" by mohlo být řebíčkem do rakve jednoho ministra a jaké to vyvolává emoce až státotvorné. Asi to bude tím, že každý aspoň jednou přešel po přechodu....;-)

balthasar 24.1.2008 11:42

Re: No, v řadě měst tramvaje jezdí, tak asi jo.

A některý už maj i po přechodu 8-o

Xaver 82.117 24.1.2008 11:47

Tak takový jsou nejhorší...

Ženský, chlapi...a pak nemá bejt na Psu veselo, když je to tu samej budoucí a nebo už jsoucí důchodce...;-D

Psí vrah Čumil 24.1.2008 13:34

Re: Tak takový jsou nejhorší...

Jo, je to sranda, Xavere, ostatně tady žádné metro není a šaliny se vracejí na Masarykovu (tč. nikoli, protože je rozkopaný vjezd na nám Svobody), kudy se jim lze nanejvýš proplížit, ale jsou tu ulice, kde docela pěkně uhánějí. Trochu pomáhá aspoň stavebně odlišený pás kolejového tělesa jako na začátku Lidické - IMHO naznačuje,  že lezeš do cesty jiným vehiklům, ale mám ten dojem, že na přechodech je stejně zarovnaný. Upřímně řečeno, moc na to nemám názor - ale na má slova dojde.;-)

Xaver 82.117 24.1.2008 13:50

No řekl bych, žes hodně blízko názoru, který mám já

A to, že problém tramvají není problém s předností na přechodech, ale s jejich organickým začlenění do městské aglomerace.

balthasar 24.1.2008 15:11

Re: No řekl bych, žes hodně blízko názoru, který mám já

Já v tom problém nevidim .. v centru můžou klidně jezdit dvacet jako krasiny, tim se při zastávkování a běžný dynamice ztratěj až dvě minuty ;-) a ve vnějšim městě se daj budovat extra trasy, kde se to zas nažene, preferenční křižovatky, a přechody přes tam nemusej vůbec bejt.

Xaver 82.117 24.1.2008 15:57

Ano, je to o efektivitě systému a jeho členění.

balthasar 24.1.2008 16:41

Re: Ano, je to o efektivitě systému a jeho členění.

No jenže právě a jedině tramvaj má tu vlastnost, že nás doveze z periferie do centra bez přelejzání nějakejma tunelama .. a může tam stavět podstatně častěji než metro, a to za mnohem míň proinvestovaných peněz. To že v centru pojede pomaleji než na venkovní trati přece neni takovej handicap. Naopak se mi jeví jako městskej prostředek téměř ideální, ještě by se dala v centru doplnit nějakýma ekologicky poháněnejma minibusama, příkladem budiž metropole mocnářství ;-)

Milan 24.1.2008 10:52

Kdo ten hloupý návrh podal.....

si asi neuvědomil,co to udělá s lidmi v tramvaji,až řidič dupne na brzdu,protože mu tam jako teď na silnici někdo vleze .

Xaver 82.117 24.1.2008 11:29

Tuším, že tento blábol byl zatím jenom vysloven...

balthasar 24.1.2008 11:43

Re: Tuším, že tento blábol byl zatím jenom vysloven...

Co, vysloven .. psali to dokonce i v novinách ;-)

Xaver 82.117 24.1.2008 11:48

A jejej, tak to je vážný...

Když to psali v novinách, tak to přece muší bejt prauda...;-)

PetrK 24.1.2008 10:46

Každou chvíli nějaká pitomost

Policie nesmí odebrat ožralému řidiči řidičák, kamiony mohou jezdit s překročeným povoleným zatížením nápravy, přednost chodce před tramvají - lakých dalších hovadin se ještě dočkáme?

Milan 24.1.2008 10:49

Re: Každou chvíli nějaká pitomost

R^R^R^!!

Předseda 24.1.2008 10:01

Už se někdo taky zmínil

o dodržování jízdních řádů, pokud tenhle návrh projde?

balthasar 24.1.2008 11:19

Re: Už se někdo taky zmínil

Stačí přepsat jízdní řády, ne? Nebo se možná i ty děsný ztráty času (dva přechody bez světel na nábřeží a jeden v Ječný) vykompenzujou kratšim čekánim u světel na Pavláku.

Xaver 82.117 24.1.2008 11:31

Ad jízdní řády - v řadě měst (Olomouc, Hradec Králové...)

už je elektronický informační systém, za kolik minut přijede na zastávku ta či ona tramvaj.

lucina (pes) 24.1.2008 10:00

přednost

naprostá přednost MHD se skvěle osvědčila při povodních. Nevím, jak se to podepsalo na nehodovosti, ví to někdo? Jinak celá tato záležitost je typická mediální kauza, rozumného člověka by to nenapadlo, ale je o čem dlouze psát (a plkat).

Bubik 24.1.2008 10:07

Re: přednost

při povodních ( alespoň v Praze) nebyla naprostá přednost MHD. Při povodních ( a poté, než se rozjelo metro) byla naprostá přednost MHD na vybraných usecích komunikací a bylo uzavřeno centrum Prahy - tedy veškeré mosty až na tři (Barrandovský, Barikádniíků a Hlávkův,pak pustili auta i přes Libeňský).

Jestli pamatujete, dopadlo to klasicky česky - nejdřív začaly přes mosty legálně jezdit papaláši, pak se začaly vydávat propustky vybraným kamarádům, pak už je měli skoro všichni..... pravda byla krizová situace, tak se to dalo chápat, přesto podnikání v Praze šlo v té době do kytek.

Asi to nebude dobré řešení......