Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Nechme přednost kolejím
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Poloněmec 24.1.2008 17:25Re: Re: přednost Bylo to tzv. povolení "D". Vzniklo také rychle přísloví, "když nemáš déčko, tak jsi béčko". |
K. Babák 24.1.2008 9:55Fiat justicia, pereat mundus Neboli pořádek muší bejt, i kdyby nezůstal kámen na kameni. Jedincům, kteří skončí pod kamionem, protože se nerozhlédli to patří, i když měli přednost. A řidič kamionu pochopitelně musí prokázat, že nemohl včas zastavit, jinak patří do basy. Zákony lidské mohou mít přednost před zdravým rozumem i morálkou, ale ne před zákony fyziky. Mám zkušenost se švagrem: Přijížděli jsme ke křižovatce, když z vedlejší ulice (dokonce je tam stopka, o které vím, švagr ne) vykouklo auto. Já jsem přibrzdil a nikdy se mi nepodařilo švagrovi vysvětlit, proč brzdím, když mám přednost. Marné bylo mu říkat, že při srážce by se poškodilo i to auto, které bylo v právu. To auto, ve kterém jme jeli bylo nové embéčko a patřilo jemu. |
Bubik 24.1.2008 9:27ano kocoure, dle zápisu na dfensovi komise přednost tramvají nenavrhovala jenže a/ nejvyšší pan dopravní Červíček či jak se jmenuje přednost tramvají obhajoval u Moravce v ČT1 a b/ novináři někde ten nápad museli vzít, takže ho tady někdo prosazuje nátlakem. Jinak má-li pravdu autor, že argumentem pro přednost chodců je stav, kdy loňský rok tramvaje v Česku 116 lidí porazily, pak se po případném zavedení této voloviny loňského počtu zraněných dosáhne tak asi po dvou měsících - jen nebudou na ulici, ale v těch tramvajích..... |
G21 24.1.2008 16:15Re: ano kocoure, dle zápisu na dfensovi komise přednost tramvají nenavrhovala Novináři ten nápad vzali u svého kolegy Moravce, který to velmi umně podsunul Nejvyššímu Červíčkovi. To byl začítek a od té doby ta zpráva žije vlastním životem. |
Chosé 24.1.2008 8:42Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale... mám s tím jeden problém a to staří lidé a malé děti. Představte si čtyřproudou městskou silnici uprostřed s tramvajovým pásem. Babička či školák stojí na chdníku a v obou pruzích zastaví automobily a dávají jim přednost. Vydají se po přechodu ale na tramvajovém středním pásu je srazí tramvaj jedoucí 50 km rychlostí. To není tak nereálná představa. |
Jura Jurax 24.1.2008 9:19Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale... Není. Nicméně ta babička i školák jsou Homo sapiens sapiens, takže holt mají vědět, že šalina má přednost. Stejně jako ví, že i při přednosti na zebře je blbost vstoupit na ni pět metrů před tirákem valícím se byť i jen povolenou padesátkou. Kdo to neví, brzy zemře, pokud nežije jako poustevík v hlubokých lesích.. |
balthasar 24.1.2008 9:31Re: Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale... Takže zůstanou stát na tý zebře namalovaný na silnici? |
Pajda 24.1.2008 9:50Re: Re: Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale... Pokud je někde 4-proudá silnice s tramvajovou tratí uprostřed, tak je tam vždy mezi silnicí a tramvajovým tělesem aspoň malý "ostrůvek" na kterém dotyčný přecházející může počkat, až tramvaj přejede. A pokud není, tak by tam rozhodně být měl. |
balthasar 24.1.2008 11:20Re: Re: Re: Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale... A kde by se tam vzal, když neni zastávka |
Bubik 24.1.2008 9:42Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale... otázkou ovšem je, zda vůbec drážní vozidlo o váze 40 tun + k tomu hmotnost cestujících, která postrádá jakékoliv prvky pasivní bezpečnosti ( už jen spřáhlo spolehlivě drtí cokoliv, co se mu dostane do cesty) má právo jezdit jinde, než po jí vyhrazené části komunikace a zda patří do center měst..... Je paradoxní, že se tady ohvězdičkovávají osobáky, přičemž ten, co nemá alespoň dvě hvězdy za ochranu chodců je pomalu obchodní propadák a nikdo se neptá,jak je možné, že centrem měst a po pěších zónách se pohybují tramvaje osazené "drtičem noh chodců" na předku a nezakrytými koly na boku, které z principu mají brzdnou dráhu padesát až sto metrů.......... |
Saul 24.1.2008 9:55Re: Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale... Pokud byste, Bubiku, také napsal, co navrhujete, pravděpodobně by vynikla nedomyšlenost toho, co jste v příspěvku uvedl. (Podotýkám, že článek - a snad tedy i příspěvky - se týká případné přednosti chodců na přechodech před tramvají.) |
Bubik 24.1.2008 9:59???? nerozumím Vám... |
balthasar 24.1.2008 9:55Re: Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale... A přitom ještě T2 měla ochranej rám, kterej padal před podvozek na koleje kvůli ochraně chodců po aktivaci dotykový lišty na čumáku. Jenže to asi zdržovalo provoz |
Předseda 24.1.2008 9:51Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale... Jasně. Taky před vlakem by měli mít chodci přednost, ten taky může brzdit smykem, ne? |
j 24.1.2008 9:59Re: tady |
Skvarek 24.1.2008 9:59Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale... |
Mejla 24.1.2008 8:02Především monstrózní tramvaje by měly z centra Prahy zmizet a být nahrazeny trolejbusy. Ale to by opravářská lobby kolejových tratí přišla o miliardové prachy.......... |
honzak 24.1.2008 8:04Re: Především monstrózní tramvaje by měly z centra Prahy zmizet a být nahrazeny trolejbusy. tebe bych chtěl mít doma. Vycpanýho! |
Jura Jurax 24.1.2008 9:19Re: Re: Především monstrózní tramvaje by měly z centra Prahy zmizet a být nahrazeny trolejbusy. |
Jura Jurax 24.1.2008 9:27Re: Především monstrózní tramvaje by měly z centra Prahy zmizet a být nahrazeny trolejbusy. A což kočáry tažené ekologicky koňmo? I když vlastně ne ekologicky, koně prdí metan a to je plyn skleníkovatější než CO2 ... |
hot 24.1.2008 10:12Re: Především monstrózní tramvaje by měly z centra Prahy zmizet a být nahrazeny trolejbusy. trolejbus pojme 50 lidí, tram ve dvojici 300 |
A je to 24.1.2008 7:53K článku To aby měl chodec přednost před tramvajovou soupravou,to mohl vymyslet pouze blbec.Docela se divým ,že i děkan dopravní fakulty se tím seriozně zaobírá. Tady už vážně zdravý rozum zůstává stát.To ,že 116 lidí si nevšimne tramvaje velké jako kráva ,jedoucí nejvíce 40km/hod .to je úkaz nepozornosti a blbosti.Zastavit tramvaj s 90 lidmi těsně před přechodem,tak bych vylezl a naflákal bych tomu blbci co tam před ní vlezl |
honzak 24.1.2008 8:02Re: K článku takový skutečný příběh. Borec dobíhá vlak. Orazí si jízdenku a běží na přejezd, aby se dostal k té správné koleji (závory dole) a ve spěchu si nevšinme soupravy, dojíždějící v opačném směru. Naběhne do ní a je na místě mtrvý. Blbej určitě nebyl, jen pospíchal. Budu to před sebou vidět do smrti. Jinak souhlas, přednost chodců před tramvají je eurosocialistická blbost. |
Jura Jurax 24.1.2008 9:22Re: K článku No - v šalině se vozí železná tyč zvaná vařéka, kterou řidič ručně přehazuje výhybky neopatřené moderními vymoženostmi nebo výhybky, u nichž tyto vymoženosti selžou. Ideálně se hodí k domluvě blbci, který vleze těsně před jedoucí šalinu. |
honzak 24.1.2008 9:30Re: Re: K článku zajímavé! V Praze se ta věc zove "tágo". |
Lagron 24.1.2008 6:46Ten "nápad" se musel zrodit v jó prázné kebuli! A takoví lidé nám vládnou! |
kocour 24.1.2008 1:45Především by to chtělo ověřit si fakta. Žádná komise žádnou přednost chodců před tramvajemi nenanrhuje a nenavrhovala, je to typická fáma. Ta fáma vznikla tak, že jeden člen komise chtěl do zákona výslovně uvést, že dává-li vozidlo na přechodu přednost chodci, musí zastavit i souběžně jedoucí vozidlo. Na to jiný člen navrhl doplnit, že tato povinnost neplatí pro řidiče tramvaje. A to je vše. Více na stránkách D-Fense. |
Tx 24.1.2008 8:52Re: Především by to chtělo ověřit si fakta. Doufám, že je pravda, že to nikdo nenavrhoval, to by to už totiž mohl vzít z jedné vody načisto a navrhnout na železničních přejezdech přednost zprava, v rámci rovnoprávnosti. |
balthasar 24.1.2008 9:35Re: Re: Především by to chtělo ověřit si fakta. No ono se hlavně ukazuje, že je docela jedno, co je pravda, důležitý je, jak to uchopěj média |