18.6.2024 | Svátek má Milan


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Poloněmec 24.1.2008 17:25

Re: Re: přednost

Bylo to tzv. povolení "D". Vzniklo také rychle přísloví, "když nemáš déčko, tak jsi béčko".

K. Babák 24.1.2008 9:55

Fiat justicia, pereat mundus

Neboli pořádek muší bejt, i kdyby nezůstal kámen na kameni. Jedincům, kteří skončí pod kamionem, protože se nerozhlédli to patří, i když měli přednost. A řidič kamionu pochopitelně musí prokázat, že nemohl včas zastavit, jinak patří do basy. Zákony lidské mohou mít přednost před zdravým rozumem i morálkou, ale ne před zákony fyziky.  Mám zkušenost se švagrem: Přijížděli jsme ke křižovatce, když z vedlejší ulice (dokonce je tam stopka, o které vím, švagr ne) vykouklo auto. Já jsem přibrzdil a nikdy se mi nepodařilo švagrovi vysvětlit, proč brzdím, když mám přednost. Marné bylo mu říkat, že při srážce by se poškodilo i to auto, které bylo v právu.  To auto, ve kterém jme jeli bylo nové embéčko a  patřilo jemu.

Bubik 24.1.2008 9:27

ano kocoure, dle zápisu na dfensovi komise přednost tramvají nenavrhovala

jenže a/ nejvyšší pan dopravní Červíček či jak se jmenuje přednost tramvají obhajoval u Moravce v ČT1 a b/ novináři někde ten nápad museli vzít, takže ho tady někdo prosazuje nátlakem.

Jinak má-li pravdu autor, že argumentem pro přednost chodců je stav, kdy loňský rok tramvaje v Česku 116 lidí porazily, pak se po případném zavedení této voloviny loňského počtu zraněných dosáhne tak asi po dvou měsících - jen nebudou na ulici, ale v těch tramvajích.....

G21 24.1.2008 16:15

Re: ano kocoure, dle zápisu na dfensovi komise přednost tramvají nenavrhovala

Novináři ten nápad vzali u svého kolegy Moravce, který to velmi umně podsunul Nejvyššímu Červíčkovi. To byl začítek a od té doby ta zpráva žije vlastním životem.

Chosé 24.1.2008 8:42

Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale...

mám s tím jeden problém a to staří lidé a malé děti. Představte si čtyřproudou městskou silnici uprostřed s tramvajovým pásem. Babička či školák stojí na chdníku a v obou pruzích zastaví automobily a dávají jim přednost. Vydají se po přechodu ale na tramvajovém středním pásu je srazí tramvaj jedoucí 50 km rychlostí. To není tak nereálná představa.

Jura Jurax 24.1.2008 9:19

Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale...

Není.

Nicméně ta babička i školák jsou Homo sapiens sapiens, takže holt mají vědět, že šalina má přednost. Stejně jako ví, že i při přednosti na zebře je blbost vstoupit na ni pět metrů před tirákem valícím se byť i jen povolenou padesátkou.

Kdo to neví, brzy zemře, pokud nežije jako poustevík v hlubokých lesích..

balthasar 24.1.2008 9:31

Re: Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale...

Takže zůstanou stát na tý zebře namalovaný na silnici? 8-o

Pajda 24.1.2008 9:50

Re: Re: Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale...

Pokud je někde 4-proudá silnice s tramvajovou tratí uprostřed, tak je tam vždy mezi silnicí a tramvajovým tělesem aspoň malý "ostrůvek" na kterém dotyčný přecházející může počkat, až tramvaj přejede.  A pokud není, tak by tam rozhodně být měl.

balthasar 24.1.2008 11:20

Re: Re: Re: Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale...

A kde by se tam vzal, když neni zastávka ?8-o

Bubik 24.1.2008 9:42

Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale...

otázkou ovšem je, zda vůbec drážní vozidlo o váze 40 tun + k tomu hmotnost cestujících, která postrádá jakékoliv prvky pasivní bezpečnosti ( už jen spřáhlo spolehlivě drtí cokoliv, co se mu dostane do cesty) má právo jezdit jinde, než po jí vyhrazené části komunikace a zda patří do center měst.....

Je paradoxní, že se tady ohvězdičkovávají osobáky, přičemž ten, co nemá alespoň dvě hvězdy za ochranu chodců je pomalu obchodní propadák a nikdo se neptá,jak je možné, že centrem měst a po pěších zónách se pohybují tramvaje osazené "drtičem noh chodců" na předku a nezakrytými koly na boku, které z principu mají brzdnou dráhu padesát až sto metrů..........

Saul 24.1.2008 9:55

Re: Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale...

Pokud byste, Bubiku, také napsal, co navrhujete, pravděpodobně by vynikla nedomyšlenost toho, co jste v příspěvku uvedl. (Podotýkám, že článek - a snad tedy i příspěvky - se týká případné přednosti chodců na přechodech před tramvají.)

Bubik 24.1.2008 9:59

????

nerozumím Vám...

balthasar 24.1.2008 9:55

Re: Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale...

A přitom ještě T2 měla ochranej rám, kterej padal před podvozek na koleje kvůli ochraně chodců po aktivaci dotykový lišty na čumáku. Jenže to asi zdržovalo provoz 8-o

Předseda 24.1.2008 9:51

Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale...

Jasně. Taky před vlakem by měli mít chodci přednost, ten taky může brzdit smykem, ne? :-P

j 24.1.2008 9:59

Re: tady

>-

Skvarek 24.1.2008 9:59

Re: Souhlasím, že tramvaj by neměla mít přednost ale...

Mejla 24.1.2008 8:02

Především monstrózní tramvaje by měly z centra Prahy zmizet a být nahrazeny trolejbusy.

Ale to by opravářská lobby kolejových tratí přišla o miliardové prachy..........

honzak 24.1.2008 8:04

Re: Především monstrózní tramvaje by měly z centra Prahy zmizet a být nahrazeny trolejbusy.

tebe bych chtěl mít doma. Vycpanýho!

Jura Jurax 24.1.2008 9:19

Re: Re: Především monstrózní tramvaje by měly z centra Prahy zmizet a být nahrazeny trolejbusy.

R^R^R^

Jura Jurax 24.1.2008 9:27

Re: Především monstrózní tramvaje by měly z centra Prahy zmizet a být nahrazeny trolejbusy.

A což kočáry tažené ekologicky koňmo?

I když vlastně ne ekologicky, koně prdí metan a to je plyn skleníkovatější než CO2 ...

hot 24.1.2008 10:12

Re: Především monstrózní tramvaje by měly z centra Prahy zmizet a být nahrazeny trolejbusy.

trolejbus pojme 50 lidí, tram ve dvojici 300

A je to 24.1.2008 7:53

K článku

To aby měl chodec přednost před  tramvajovou soupravou,to mohl vymyslet pouze blbec.Docela se divým ,že i děkan dopravní fakulty se tím seriozně zaobírá. Tady už vážně zdravý rozum zůstává stát.To ,že 116 lidí si nevšimne tramvaje velké jako kráva ,jedoucí nejvíce 40km/hod .to je úkaz nepozornosti a blbosti.Zastavit tramvaj s 90 lidmi těsně před přechodem,tak bych vylezl a naflákal bych tomu blbci co tam před ní vlezl

honzak 24.1.2008 8:02

Re: K článku

takový skutečný příběh. Borec dobíhá vlak. Orazí si jízdenku a běží na přejezd, aby se dostal k té správné koleji (závory dole) a ve spěchu si nevšinme soupravy, dojíždějící v opačném směru. Naběhne do ní a je na místě mtrvý. Blbej určitě nebyl, jen pospíchal. Budu to před sebou vidět do smrti.

Jinak souhlas, přednost chodců před tramvají je eurosocialistická blbost.

Jura Jurax 24.1.2008 9:22

Re: K článku

No - v šalině se vozí železná tyč zvaná vařéka, kterou řidič ručně přehazuje výhybky neopatřené moderními vymoženostmi nebo výhybky, u nichž tyto vymoženosti selžou. Ideálně se hodí k domluvě blbci, který vleze těsně před jedoucí šalinu.

honzak 24.1.2008 9:30

Re: Re: K článku

zajímavé! V Praze se ta věc zove "tágo".

Lagron 24.1.2008 6:46

Ten "nápad"

se musel zrodit v jó prázné kebuli! A takoví lidé nám vládnou!(Y);-€

kocour 24.1.2008 1:45

Především by to chtělo ověřit si fakta.

Žádná komise žádnou přednost chodců před tramvajemi nenanrhuje a nenavrhovala, je to typická fáma.

Ta fáma vznikla tak, že jeden člen komise chtěl do zákona výslovně uvést, že dává-li vozidlo na přechodu přednost chodci, musí zastavit i souběžně jedoucí vozidlo.

Na to jiný člen navrhl doplnit, že tato povinnost neplatí pro řidiče tramvaje. A to je vše.

Více na stránkách D-Fense.

Tx 24.1.2008 8:52

Re: Především by to chtělo ověřit si fakta.

Doufám, že je pravda, že to nikdo nenavrhoval, to by to už totiž mohl vzít z jedné vody načisto a navrhnout na železničních přejezdech přednost zprava, v rámci rovnoprávnosti.

balthasar 24.1.2008 9:35

Re: Re: Především by to chtělo ověřit si fakta.

No ono se hlavně ukazuje, že je docela jedno, co je pravda, důležitý je, jak to uchopěj média ;-D