1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stanislav 26.11.2007 16:50

Re: Re: Re: zachvíli ty naše silnice budou vypadat jak po Spartakově povstání

Nebezpečnou jízdou (ve vašem slova smyslu) asi né, ale blbou jízdou poměrně často, mmch. právě typicky jmenované značky. Oč lépe bych se cítil vedle Porsche 911 řízené dobrým a zkušeným řidičem, než vedle Matize řízeného hysterickou štěknou (pokud bych to tedy věděl) ...  Jinak ovšem s rozšířenou autoškolou souhlas ... R^

Talián 26.11.2007 21:11

Re: Re: Re: zachvíli ty naše silnice budou vypadat jak po Spartakově povstání

Základní příčiny kolisí vozidel jsou dvě. Na prvním místě je to hustota pohybujících se hmotných objektů. Když budou mít auta odstup 0,5 km, bude to jiné, než když mají 5m. Na druhém místě je skutečnost, že jen část populace má schopnosti něco řídit a část populace je v něčem nedostatečně vybavena. Tyto nedostatky nelze nahradit žádným bodovým systémem ani výcvikem ( například šeroslepost, špatný úsudek atd. ). Čím více lidí z té méně vybavené skupiny má ŘP a jezdí, tím více vzrůstá pravděpodobnost kolizí. Bohužel, z důvodů populistických nikdo zodpovědný nepřipustí skutečné řešení, neboť by vzbudilo bouři nevole. V Luzernu v Museu dopravy byl trenažér, kde si každý mohl otestovat svoji řidičskou úroveň. Na velké obrazovce se střídaly situace jednoduché až silně zapeklité. Bylo uvedeno, že 100% by nezískal ani Lauda ale dobrý řidič to vytáhne tak na 85%. Dost lidí se na testu, trvajícím cca 10 minut potácelo pod 50% a někteří odmítali to zkusit, ač je jejich doprovod silně hecoval. Asi věděli proč. Jak by dopadl test reprezentativního vzorku u nás? Patrně stejně. Kdo ale řekne neschopnému: "Vrať řidičák, nemáš na to!"?

karel 26.11.2007 23:25

Re: Re: Re: zachvíli ty naše silnice budou vypadat jak po Spartakově povstání

Taky jsem před nedávnem v hospodě slyšel, že pokuty by měli platit bohatí. Chudí, protože mají málo, by neplatili, nebo by měli slevy. Nazdar soudruzi.

Finrod Felagund 26.11.2007 12:31

Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

povolené rychlosti 50/80, důsledně, ale opravdu důsledně hlídat a trestat ty, co to překračují opravdu tak tvrdě, aby si to nemohl nikdo dovolit. Nikdo totiž nemá právo na to jezdit jako hovado (jak si mnozí myslí).

Honza42 26.11.2007 13:07

Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Dokud bude v hlavách úředníků a policie bude stále usídlen zásadní omyl, že rychlá jízda je nebezpečná a pomalá bezpečná, tak nás žádné zlepšení na silnicích nečeká. Akorát nesmyslně vyhozené miliardy za nejrůznější měřiče rychlosti.

Mimochodem, kdyby výše zmíněná blbost platila, tak by v zimě vlastně byla nehodovost skoro nulová, vždyť přes povolených devadesát jezdí na náledí jen málo řidičů, ne? Všichni přece jedou podle (těch vašich vynucovaných) předpisů. Čímpak to že není? Že by byla nějaká mnohem důležitější ( a přitom nikým nevynucovaná) pravidla?

Pavla B. 26.11.2007 13:35

Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Větší bezpečnost pomalé jízdy vyplývá z fyzikálních zákonů (a platí to i na náledí). Že při mojí pomalé jízdě nějakému rychlíkovi ujedou nervy, to fakt není můj problém ani moje vina. Dodržováním povolené maximální rychlosti dělám ze své strany pro bezpečnost provozu maximum.

Jinak předpis nadřazený povolené maximální rychlosti je ten o nutnosti přizpůsobit rychlost jízdy momentálním podmínkám. Vidím, že jako řidič máte opravdu velké problémy:-/

Honza42 26.11.2007 13:43

Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Milá Pavlo, dodržováním maximální POVOLENÉ rychlosti neděláte pro bezpečnost provozu VŮBEC NIC. To byste lépe udělala dodržováním PŘIMĚŘENÉ rychlosti. Já s tím problém nemám.

§ 18Rychlost jízdy (1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

Tímto paragrafem je o rychlosti řečeno vše, ostatní jsou kecy.

Pavla B. 26.11.2007 13:50

Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Asi jste nečetl druhý odstavec mého příspěvku.

Jinak - když tohle víte - tak nechápu, proč jste psal nesmysly o jízdě na náledí.... tam jde právě o nepřizpůsobení rychosti podmínkám provozu, nikoliv o to, zda řidiči doržují nebo nedodržují maximální povolenou rychlost 8-o

Honza42 26.11.2007 13:55

Re: Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Ano přesně to jsem měl na mysli a jsem s Vámi ve shodě. Napsala jste: "....nikoliv o to, zda řidiči doržují nebo nedodržují maximální povolenou rychlost"

Tak k čemu má policie vynakládat miliardy na měření NEDOVOLENÉ rychlosti když nehody vyplývají z NEPŘIMĚŘENÉ rychlosti??

ND 26.11.2007 14:46

Přesně tak

Je to celé o PŘIMĚŘENÉ rychlosti, nikoliv o POVOLENÉ, samozřejmě.....

Překročím "povolenou" 50 km/h na 4-proudé výpadovce bez křižovatek a bez chodců a jsem málem z piráta silnic... - a pak těch samých 50 mohu bez porušení předpisů jet někde v uličkách, na sídlišti apod jenom proto že tam není značka? Tam kde rozum velí jet 20??

Pavla B. 26.11.2007 14:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

IMHO dodržovat alespoň tu maximální povolenou rychlost je nutné minimum bezpečné jízd (ne její zárukou). Tato horní hranice platit musí, není přece možné, aby si kdekdo usmyslel, že je pro něj přiměřená rychlost 120 km/hod po městě.

Ostatně právě včera nebo předevčírem rozhodl Nejvyšší soud o nevině řidičky, která způsobila kolizi tím, že vjela z vedlejší na hlavní a srazila se s autem jedoucím po hlavní - auto totiž jelo o mnoho vyšší rychlostí, než byla povolená, což řidička nemohla předpokládat.

ND 26.11.2007 15:04

Re:

V pořádku. Ta rychlost jakou jel, taky v žádném případě nebyla přiměřená !

(danému místu)

V tom není žádný rozpor.

baltahsar 26.11.2007 15:18

Re: Re:

Pak ovšem nechápu, kdo vás "nutí" jezdit zatáčkama na sídlišti 50, když je tam přiměřená nanejvejš třicítka. A jestli tady někdo jezdí za každých okolností tak, aby "zastavil na vzdálenost, na niž má rozhled" tak mávejte na kameru, bude slavnostní foto.

ND 26.11.2007 15:34

Re:

Tak to jsme si nerozuměli !

Proč by mne měl někdo nutit? Něco takového jsem napsal? Bavíme se tu o tom, že je nesmyslné ohámět se ve zmíněných případech povolenou rychlostí. Sám jste napsal kolik může být asi tak přiměřená.

baltahsar 26.11.2007 16:17

Re: Re:

A co je na tom tak těžkýho k pochopení -- prostě rychlost povolená je stropem rychlosti aktuálně přiměřené, ze zákona. Stejně jako když hranicí krádeže je pět tisíc, tak to neznamená že z tý kasy musim čtyři a půl sebrat.

ND 26.11.2007 21:06

Re: Re: Re:

Zásadně nesouhlasím. Dají se uvést mraky příkladů, kdy je omezení umístěno jen z úřednické vůle (zvůle) a přiměřená rychlost je daleko vyšší než povolená. Např. zmíněný čtyřpruh bez křižovatek a chodců a na něm 50, nebo cedule obec vynesená kilometr do polí - rovněž 50. Atd Atd. Každý to vidí ve svém okolí.

ND 26.11.2007 21:12

dodatek

Samozřejmě za příznivého pořasí a viditelnosti, o tom ta přiměřenost je. Dnes ráno na tomtéž úseku byla přiměřená rychlost 10 km/h (náledí).

Honza42 26.11.2007 15:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Přiměřenou rychlost si nemůžete usmyslet, proboha. A ten řidič co jel po hlavní jel hlavně nepřiměřenou rychlostí, protože........     a znovu to sem zkopíruju: 

§ 18 Rychlost jízdy (1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

Taky jel nedovolenou rachlostí, ale to je vedlejší. Ta řidička by tam totiž pravděpodobně vjela i kdyby na hlavní byla povolena devadesátka, co si budem namlouvat. Takže k nehodě by došlo, akorát viník by byl jiný. Jenže dodržování přiměřené rychlosti by mohlo nehodě zabránit bez ohledu na místní úpravu rychlosti.

ND 26.11.2007 15:22

Re:

Je to dřina jak vidím, tu podstatu věci vysvětlit...  Hlavně se to nesmí vzdát... :-)

Přívozník 26.11.2007 20:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Tak k čemu má policie vynakládat miliardy na měření NEDOVOLENÉ rychlosti  - k tomu aby napomohla lidem, kteri nejsou schopni spravneho rozhodovani za volantem vasi urovne.

jkotek 26.11.2007 15:39

Re: Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Honza "jenom" nechape rozdil mezi podminkou nutnou a postacujici.

H.K. 26.11.2007 18:10

Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Dodržování povolené rychlosti 50/80, jako v Norsku,  přispěje k větší bezpečnosti na silnicí pouze v tom případě, že nebude velký provoz . Při silném provozu vzniknou na silnici kolony a to podstatně zvýší nehodovost a počet mrtvých.

baltahsar 26.11.2007 20:54

Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Jo? Jen abyste se neplet, průjezdnost nerovná se rychlost, naopak pro dvojpruhovou silnici je optimální kolem 60-70 a pro čtyřpruh cca 80-90 km/h, to je vyzkoušený a statisticky prokázaný .. nakonec, proč asi ty kolony při přetížení trasy nebo uzavírce dálnice jedou právě tak a ne maximálkou? :-)

H.K. 26.11.2007 21:12

Re: Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Nejnebezpečnější je jízda v kolonách. Tam vznikají nejčastěji dopraví nehody. Samořejmě, že čím rychleji se bude kolona pohybovat, tím je větší pravděpodobnost těžších dopravích nehod. Pokud bude max. povolená rychlost třeba 80 km/hod. tak takovou rychlostí, kromě koňských potahů, je schpno jet každé vozidlo. Poku by všechna vozidla striktně dodržovala tuto maximální povolenou rychlost, tak se budou všechna vozidla pohybovat stále v koloně a nehod bude podstatně více. Pro je na dálnicích pruh pro předjíždění, aby rychlejší vozidla předjíždět vozidla pomalejší. Pokud není možné ani při předjíždění jet vyšší rychlostí, tak nevím k čemu bude dobrý levý pruh na dálnici.

baltahsar 26.11.2007 22:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Každé vozidlo možná, ne však každej řidič. A na dálnici ani to vozidlo, kamiony do kopce někdy šlapou i pod šedesát. A i jinak se pletete, nejčastější příčinou nehod je právě nesprávné předjíždění :o)

Jinak rychlost jízdy při danym počtu průjezdu vozidel za hodinu nijak neovlivňuje časové intervaly odstupu vozidel, to si můžete snadno fyzikálně odvodit. Zatimco brzdná vzdálenost a tedy odstup doporučovaný roste s druhou mocninou rychlosti, s tim nic nenaděláte.

Radek J. 26.11.2007 23:07

Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

To byste se divil. V Norsku mate zhusta dvojitou plnou, takze vsichni nakonec skonci v jedne kolone jedouci od 70 do 90 km/h. Neni to zrovna vzrusujici rizeni, ale pustite si dobrou muziku a koukate si drzet bezpecny odstup. Vzhledem k tomu, ze jsou trasy vedene inteligentne mimo vetsinu vesnic a nezpomalujete porad na ctyricitku, dostanete se z bodu A do bodu B prumernou rychlosti 68-72km/h. Efektivni, i kdyz ne efektni.

P.S. Na predjizdeni zapomente.  Dozenete jen dalsi kolonu o kilometr dal.

honzak 26.11.2007 13:23

Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

No pár teutonů jsem kolem fjordů zažil a 80 nejeli.... A sám jsem valil ke Strynskému jezeru  75 na kole. Ale hustota provozu 1 auto za 15 minut a krásné počasí. Královská dálniční policie nám před Trondheimem kontrolovala autobus na nápravový tlak. Korektně a rychle, závěrem salutování. Jeli jsme už domů a všechno bylo snědené a vypité:-D

Prasecký způsob jízdy lze trestat jen tehdy, když je k dispozici on-line video záznam a nástroj, jak borce potrstat NA MÍSTĚ (zabavení/odtažení vozidla). Ale to se u nás nestane.

ver 26.11.2007 14:23

Prasecký způsob jízdy lze trestat velmi drakonicky

třeba , že by viník musel jet jednu hodinu  padesátkou

qwert 26.11.2007 14:40

Re: Prasecký způsob jízdy lze trestat velmi drakonicky

to není drakonický trest, to bysete viníka musel přinut  aby jednu hodinu jel  ve směru jízdy  s otočeným vozidlem - tedy couval. ;-)

baltahsar 26.11.2007 16:18

Re: Re: Prasecký způsob jízdy lze trestat velmi drakonicky

A tu padesátku by dostal předepsanou jako minimální :-)