20.6.2024 | Svátek má Květa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pig 7.4.2008 11:57

Re: Re: další odírání a malá domů

No a bude to jak za stara. Budem sedět doma na (_!_) a do velkoměsta se pojedem podívat na pouť 2x do roka.

Honza42 7.4.2008 8:44

Mýto je neuvěřitelně drahý nesmysl

Vybírání mýtného není nic jiného, než neuvěřitelně draze vybíraná daň. A není pro to žádný důvod. Dálnice není žádný luxus, ale standartní součást silniční sítě. Pokud dálnice zabírá zemědělskou půdu, šetří palivo, životy a zdraví lidí v obcích obcí, přes které již není nutno jezdit, tak by měla být  maximálně využívána. Dálnice je zpoplatněna i bez mýta stejně jako jakákoliv jiná silnice prostřednictvím spotřební daně z paliva. Spotřební daň je pro stát zlatý důl a na silniční dopravě stát nestydatě vydělává desítky miliard korun ročně. Mýtné tedy neslouží ke krytí nákladů na silniční síť, neboť tyto náklady hradí motoristé několikanásobně již dnes a bez mýta.

Ani argument, že kamiony ničí silnice neberu. Někdo stanovil nápravové tlaky a na to někdo musí naprojektovat silnice. Pokud toho není schopen nutně musí být upravena norma na nápravové tlaky.

Bubik 7.4.2008 9:18

Dálnice není žádný luxus, ale standartní součást silniční sítě.

stejně tak by si člověk myslel, že obchvaty měst jsou standartní součást silniční sítě, která navíc ušetří města od průjezdné dopravy.

A proto radní v Praze, většinou členové stejné partie jako Řebíček, zpoplatní po dokončení i vnitřní městský okruh. Budete si moci vybrat, zda zaplatíte mýto za vjezd do plochy města ohraničené okruhem ( což je asi 60 km2, či zda objedete centrum po placeném okruhu. Pochopitelně po celou dobu sledován podobnou jednotkou ( a následně třeba u služebních aut bonzován finančáku, že....)

Při součtovém skládání barev vznikne ze zelené a červené žlutá. Při vzniku politických stran zdá se je to modrá........

Jura Jurax 7.4.2008 11:34

Re: Dálnice není žádný luxus, ale standartní součást silniční sítě.

No a? V Praze se z mého pohledu vidláka z provincií stejně nedá jezdit, a v centru už vůbec, a taky se tam nedá zaparkovat ... jezděte MHD a buďte rádi, že ji máte! :-D 

toko 7.4.2008 11:34

Re: Mýto je neuvěřitelně drahý nesmysl

R^R^

honzak 7.4.2008 8:39

žijeme v Česku

takže bude-li zvinětování dálnic neúnosné, vrátí se provoz (alespoň osobní) na původní silnice. Až spoplatní i ty, bude se jezdit po okreskách.

Často si říkám k čemu že mi ten stát je. A stejně často si odpovídám - pro zlost!

Honza42 7.4.2008 8:54

Re: žijeme v Česku

Já už letos váhal s nákupem dálniční známky. Povch dálnic v ČR je katastrofální. Pravděpodobnost že nedojedu velmi vysoká. Do Brna dojedu ze svého bydliště po okreskách za 2 hodiny a v klídku. Po dálnici za 1hodinu 10minut s tolerancí +3hodiny. Do Prahy jsem na tom skoro stejně. Dálniční známku mám hlavně kvůli těm "kouskům" co se nedají rozumně objet. Až bude mýtné od kilometru tak vlastně ušetřím a na dálnice se můžu .........

pig 7.4.2008 12:00

Re: Re: žijeme v Česku

Jen aby se mýto nestanovilo jako např. 1.000,- Kč/ročně + nějaké haléře za km, ergo ten paušál se zaplatí tak jako tak...

R. 7.4.2008 13:31

Re: Re: Re: žijeme v Česku

Naivko, vy si myslite, ze se myto stanovi tak, aby na nem ridic mohl treba i usetrit?? Mozna ze zacatku, vzdyt srouby je treba utahovat postupne.Rv

tich@dohoda 7.4.2008 8:27

no, no soudruzi , rekl bych, ze jde o zasadni "nedorozumeni"

a sice financovani vystavby a udrzba dalnicni site, v CR pokud vim ji financuje stat z dani, ta dalnicni znamka je priplatek/dan za nadstandard, coz je v poradku. Naopak vybirani mytneho je forma jak si nechat zplatit usek dalnice, ktery jsem vybudoval svym nakladem/investor/ a chci aby se mi investovane penize vratily a jeste /pokud mozno/  na tom vydelaval . A zde je zasadni rozdil, protoze potom by vlada /jakakoliv / mela dosti vyrazne snizit dane , motoriste si tu dalnici do jiste miry predplatili . V USA jsou bezplatne dalnice, ktere tvori ucelenou sit a pokryvaji cele uzemi USA, tzv. Interstates a jako doplnek za uplatu/myto soukrome dalnice napr. Florida Turnpike , ty ovsem zaplatil ivestor a ne stat z dani. To co navrhuje /zkusebni balonek/ soudruh Rebicek, je snaha vas nechat zaplatit  jeden "rizecek"  2X . Cest  :-)

Ladislav N. 7.4.2008 14:29

Re: no, no soudruzi , rekl bych, ze jde o zasadni "nedorozumeni"

Ano, v tomhle máte naprostou pravdu - výběr spotřební daně + DPH z ropných paliv a maziv (u paliv tvoří přes polovinu ceny u pumpy) a k tomu teď  ještě mýtné pro osobní automobily, jejichž podíl na opotřebení silnic a dálnic je v řádu 10 000 x menší, než opotřebení těžkými nákladními automobily. Už jsem o tom psal dnes na začátku diskuse...

yenda 7.4.2008 7:53

Bylo by naprosto v pořádku, aby každý platil dálniční poplatky podle ujetých km.

Plošné zpoplatnění nesouvisí se skutečným použitím dálnic ale to jenom jakási vstupenka. Je ovšem otázka, jak bude stanovena cena za 1km/osobního auta. 20 hal/km je reálná a akceptovatelná cena. Předpokládám ale, že si pánové ve vládě budou chtít  vyzlepšit rozpočet více než v současnosti při prodeji klasických dálnčních známek, takže se poohlédnou v cizině. Francie a itálie bude dobrým vzorem, takže by 1 km po dálnici mohl stát 1-2 Kč/km. Máme se na co těšit. 

Andyo 7.4.2008 8:58

Re: Bylo by naprosto v pořádku, aby každý platil dálniční poplatky podle ujetých km.

odvody státu za používání něčeho, co už daňový poplatník zaplatil nejméně dvakrát je naprostá zhůvěřilost a autor tohoto vynálezu by zasloužil několik poplatků ( asi deset milionů). Jak to, že nevidíte tu nehoráznost? Daně z příjmů, silniční daně, spotřební daně, DPH i z těch daní, dálniční známka nebo mýto.., to všechno financuje stavbu a údržbu těch pitomých silnic...pořád málo? Pro nepodnikatele všechno kromě silniční daně, ale zato z již zdaněných peněz.

My feudalisti se domníváme, že slušný panovník vybírá daně jen jednou.

Honza42 7.4.2008 9:20

Re: Re: Bylo by naprosto v pořádku, aby každý platil dálniční poplatky podle ujetých km.

Jenže panovník je dneska kdejakej podržtaška a slušnej z nich není nikdo. Zkrátka mnoho panovníků, málo pracovníků = daně rostou do nekonečna.

Jura Jurax 7.4.2008 13:19

Re: Re: Re: Bylo by naprosto v pořádku, aby každý platil dálniční poplatky podle ujetých km.

R^R^R^

ale když on každý chce být panovníkem nebo aspoň tím podržtaškou - pracovat je příliš namáhavé a nevýnosné :-(

Andyo 7.4.2008 9:24

Re: Re: Bylo by naprosto v pořádku, aby každý platil dálniční poplatky podle ujetých km.

tak mne to rozhořčilo, že jsem autorovi vystému přisoudila deset milionů poplatků místo pohlavků. To je samozřejmě omyl, poplatky žádné. ;-D

R. 7.4.2008 14:53

Re: Bylo by naprosto v pořádku, aby každý platil dálniční poplatky podle ujetých km.

Ve Francii ale spravuje drtivou vetsinu dalnic soukroma firma - investor, ktery je stavel z vetsi casti za sve penize. Ne jak u nas, ze jsme je zacvakali  do halere z rozpoctu.

zalozak 7.4.2008 7:45

Plosny jednorazovy poplatek je jen zastiraci manevr...

Hlavni "vyhodou" elektronickych "ID" (vinet) ze skrze system osobnich uctu zavadeji idealni podminky pro flexibilni zpoplatneni silnic. Zda se bude platit 0, fixni poplatek, ci sazba za km je potom uz jen administrativni otazkou nastaveni. To byl take hlavni duvod proc treba klokani do toho sli i kdyz tam take byla otazka uspory pracovnich sil na mytnich branach. Ale hlavnim duvodem byla ona "flexibilita"... take od te doby poplatky neustale rostou (sice po centech ale rostou) zatimco drive vzdy zvyseni vyzadovalo mnoho zmen a tim padem muselo projit prez znacny odpor, dneska uz jen naklofnou jiny sazebnik do pocitace a je to....

Zavedeni "vinet" drive nebo pozdeji take povede k tomu ze se bude poplatek zvedat a pravdepodobne zavede mytne.

Jinak s tou anonymitou je to stejne uz dnes saskarna - ta brana umi UZ DNES cist znacky a priradit si je k registracnim udajum. Takze anononymita uz davno neni a ID (vineta) na tom jiz nic nezmeneni. (Pozde bycha honiti Astone)

ok 7.4.2008 9:16

Re: Plosny jednorazovy poplatek je jen zastiraci manevr...

převod fotografie na databázový záznam s číslem vozu je něco úplně jiného než prosté načítání údajů k jednoznačně identifikovanému kusu viněty. Zpracování údajů vinět je mnohem jednodušší a proto také mnohem více nebezpečné pokud jde o ztrátu soukromí. Dodatečné zjištění značky vozu k vinětě "na vyžádání" je ovšem hračka.

Je to velký bratr - to je ovšem poslušným nestávkujícím nacistickým Čechům úplně jedno, ti vůbec nechápou o co (také) jde.

vita 7.4.2008 9:48

Re: Re: Plosny jednorazovy poplatek je jen zastiraci manevr...

Už se těším na vaši podporu, až nějací Češi stávkovat budou.

Ovšem řidiči to budou těžko...

Jura Jurax 7.4.2008 13:20

Re: Re: Plosny jednorazovy poplatek je jen zastiraci manevr...

O paranoiu, milé ok :-D

ferox 7.4.2008 7:27

Platit podle ujetých kilometrů

Platit mýto podle ujetých kilometrů by bylo spravedlivé, nevím co je na tom špatného. Jen si myslím, že to neprojde, protože by to vadilo Pepíkům, kteří používají na rozdíl od vidláků dálnici nejvíc

Jirka1 7.4.2008 8:38

Re: Platit podle ujetých kilometrů

Jenže podle ujetých km již dnes platíte spotřební daň z pohonných hmot - tu se zavedením mýta samozřejmě nikdo nezruší. A je otázkou, zda má smysl pro osobní auta dálnici zpoplatňovat, když je pro všechny mnohem výhodnější, aby osobáky jezdily po dálnicích, než aby projížděly skrz obce.

R. 7.4.2008 9:58

Re: Platit podle ujetých kilometrů

Kolikrat mam kilometr po dalnici zaplatit? Jednou v palivove dani, podruhe v DPH, potreti me osmazi jeste podle kilometru, poctvrte si priplatim za biohnus do nadrze. A kilometr dalnice bude furt stat sto mega, vic nez v Norsku nebo Finsku.

mol 7.4.2008 12:15

Re: Platit podle ujetých kilometrů

proč zrovna dálnici, vidláku? proč ne všechny silnice?

Vojta 7.4.2008 7:13

Bomba

Ten článek je fakt dobrej.......takovou krásu jsem dlouho nečetl(Y)

Pavel 7.4.2008 6:59

Myslím, že by bylo dobré,

kdyby naši politruci-poltici věnovali stejnou pozornost výstavbě nových silnic a dálnic než podobným "ptákovinám", na kterých si mastí kapsy akorát soukromé firmy. Včera jsem jel po Strakonické - úsek který loni opravili už má několik velkých děr - je zajímavé, že to nikdo nevidí - kdo přejímal a kontorloval? - nebo je normální oprava silnice s životností 1 rok?  Není jim už hanba - za to mám platit!!?8-o 

Fafa 7.4.2008 6:32

Astone - ciste technicka,

obdobny system se pouziva i pro placene useky soukrome budovanych dalnic v nekterych castech USA.  I tyhle dalnice jsou vetsinou nespojite, i tenhle sytem uz byl mnohokrat pouzit jako soucast  soudniho rizeni.

http://www.pikepass.com/

Lidumil 7.4.2008 5:55

Tento stát moc skvělých výkonů od riku 1990 nepředvedl.

Já se ptám, kolik skvělých výkonů tento stát předvedl od roku 1948 do roku 1990, kdy vy jste byl členem vedoucí strany? Taky ne moc, zdali vůbec nějaký! Tak prosím, buďte objektivní, chcete-li hodnotit výkony tohoto státu! Děkuji.:-/

Honza42 7.4.2008 8:47

Re: Tento stát moc skvělých výkonů od riku 1990 nepředvedl.

Rozdíl je v tom, že do roku 1989 jsme to od státu ani neočekávali.