20.6.2024 | Svátek má Květa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AndyO 7.4.2008 12:05

re: le kdyby mi CML řekl, kde je co ucpáno a kudy to objet, nezlobil bych se ... ovšem to je hudba budoucnosti,

na to si stačí už pár let jen pustit rádio.

vltava 7.4.2008 12:58

Re: re: le kdyby mi CML řekl, kde je co ucpáno a kudy to objet, nezlobil bych se ... ovšem to je hudba budoucnosti,

Ano. Kromě toho již dnes umí brány počítat auta i přečíst poznávací značku.

Jura Jurax 7.4.2008 13:36

Re: re: le kdyby mi CML řekl, kde je co ucpáno a kudy to objet, nezlobil bych se ... ovšem to je hudba budoucnosti,

Nestačí. Ono rádio furt kecá o dálnici a barrandovském mostě a srážce na jakési spojce na jih či kam - a já visím v zácpě před Otrokovicemi nebo z Brna na Svitavy ... :-D

AndyO 7.4.2008 13:39

Re: Re: re: le kdyby mi CML řekl, kde je co ucpáno a kudy to objet, nezlobil bych se ... ovšem to je hudba budoucnosti,

A co takhle že byste si koupil gps se signálem pro info, malý komp s připojením na internet nebo malé letadlo? Abychom vaši navigaci nemuseli platit my chudáci daňoví poplatníci.

Ladislav N. 7.4.2008 14:36

Re: kdyby mi CML řekl, kde je co ucpáno a kudy to objet, nezlobil bych se ...

To není o "navigaci", ale o povinné informaci provozovatele, že na silnici na nás čeká několikahodinová past. Za drahé peníze, které provozovateli (státu) platíme.

AndyO 7.4.2008 14:47

Re: Re: kdyby mi CML řekl, kde je co ucpáno a kudy to objet, nezlobil bych se ...

tak to mají hlásit v tom rádiu, netřeba snad kvůli tomu elektronického hlídacího psa.

Ladislav N. 7.4.2008 14:56

Re: Re: Re: kdyby mi CML řekl, kde je co ucpáno a kudy to objet, nezlobil bych se ...

Oni už toho hlídacího psa mají... na dálnicích.

xtl 7.4.2008 11:52

Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Používání silniční sítě bylo již zpoplatněno spotřební daní na pohonné hmoty a daní z vozidel. Další poplatky typu mýta vesměs platí koncoví zákazníci, to je všichni, kdo nakupují zboží přepravované po komunikacích. Prostřednictvím zvýšených cen zboží vydělává pouze firma, která systém výběru mýtného provozuje, zbytek populace pouze platí a snižuje si tak životní úroveň.

Tino 7.4.2008 12:04

Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Konstatujete všeobecně známý fakt. A co jako jinak máte na mysli? Zrušit dálniční poplatky, daně z pohonných hmot? Nebo máte radu jinou? ;-)

mol 7.4.2008 12:45

Re: Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Rozhodnout se pro jeden způsob.

sdf 7.4.2008 12:48

Re: Re: Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Horší bude, až se to dovede k dokonalosti, nebude to přes bránu ale GPS, ráno vyjedu z garáže, pípne mě to , dojedu do práce -píp- ... pojedu na nákup .... na mátné bráně si to přes wifi odešle údaje do registru a do měsíce příjde faktura s poplatkem za užívání silnic, vyjádření přestupků za rychlou jízdu, vjezd do zákazu vjezdu, zastavení na zákazu zastavení ,...... jsem si myslel, že mě toto už nepotká a ono je to skoro za dveřma :-)) Před 20-ti letama si to nedovolili ani komunisti

Jura Jurax 7.4.2008 13:05

Re: Re: Re: Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

s poplatkem za užívání silnic, vyjádření přestupků za rychlou jízdu, vjezd do zákazu vjezdu, zastavení na zákazu zastavení  - no a? Bude-li zpoplatněno užívání všech silnic takhle a ne přes přirážky na palivu, proč ne. A to ostatní? Porušil jste Zákon? Porušil. V zemi, kde vládne Zákon, následuje za jeho porušení trest. Máte něco proti tomu? :-D

Fafa 7.4.2008 13:39

Juro,

zajimava otazka. V demokraticke zemi bychom se mozna meli zamyslet nad zakonem,. ktery bezne porusuje vetsina populace. :-D

sdf 7.4.2008 14:08

Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Jurax : máš řidičák ? ještě nikdy jsi neporušil vyhláškozákon ? fakt nikdy ? Ani třeba při předjíždění ? ještě jsi nikdy nezastavil na zákazu zastavení ? manželka nikdy nechtěla vystoupit tam kde se to nesmí ? ještě jsi nikdy neřekl sprosté slovo ?

Nechci se prostě dožít toho z filmu známého "Johne Spartane, máte pokutu jeden kredit za porušení morálního statutu"

Ladislav N. 7.4.2008 15:02

Re: Porušil jste Zákon? Porušil. V zemi, kde vládne Zákon, následuje za jeho porušení trest.

Pokud by trestáni za porušení zákona byli všichni včetně policejnich složek a politiků, proč ne? Potíž je, když nejsme PRÁVNÍ STÁT, zákony nejsou jednoznačně formulovány a pokuty jsou vymáhány za nicotnosti, zatímco trestná činnost postihována není, resp, nedostatečně. Rv

sdf 7.4.2008 12:45

Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Ano. Stát prostřednictvím svých úřadů vidí, že lidem ještě pořád zbývají nějaké peníze a kupují si za ně věci které nepotřebují (zájezdy do exotických zemí počínaje a sklokeramickou varnou deskou konče) a je potřeba ty peníze z těch lidí nějak vytáhnout.

A. Kofroň, veterinární pedagog 7.4.2008 18:39

Re: Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

No, sdf, vy zřejmě doma ani nevaříte, ani neuklízíte, takže sklokeramická deska se Vám zdá být zbytečností. Na ohníčku z kotlíku to sice někdy chutná lépe, ale pokud nejste alternativní spoluobčan, tak na ohníčku v paneláku dost dobře vařit nejde. Gajdžinové mají totiž námitky.

sdf 8.4.2008 12:04

Re: Re: Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Pane Kofroňi, disponujete nějakým nížším IQ ?? Pokuste se prosím přečíst na co jste reagoval ještě jednou, případně dvakrát, třikrát ...

Marek 7.4.2008 17:26

Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Jo jo,tos nám objasnil věci o kterých jsme neměli ani páru (Y)

Johny 7.4.2008 11:51

Základní myšlenka je dobrá

Vybírat mýto elektronickým systémem je v zásadě naprosto správný krok - jde jen o praktickou realizaci. Mimochodem obdobný systém se připravuje i v ostatních zemích EU, zejména v Německu a Francii, kde by se mělo platit za ujeté kilometry a systém by měl fungovat se systémem Galileo - o tom se uvažovalo i u nás. Mikrovlnný systém kapsch je zastaralejší ale vzhledem ke skluzu evropského systému Galileo (který se odsunul na neurčito) je možná výběr nakonec nejlepší. Takže jde jen o realizaci, jedna krabička na více aut, to je také plus. No a obavy o sledování? Pokud bude zajištěno placení anonymně - např. dle VS sériového čísla mýtného vysílače - nevidím problém - jinak každý má dnes mobilní telefon a ten je na jméno a sledovat na dálnici se dá s přesností 5-10m. I piráti silnic najdou jistě rychle obranu - např. střídání dvou krabiček.

Nicméně budoucnost je naprosté sledování pohybu vozidel a placení daně za ujetý km - viz. systém plánovaný v Německu, do něho bude zakomponováno mýtné do center měst a národních parků a bude pevně zabudováno do každého vozidla s povolením provozu v Německu.

nik 7.4.2008 12:28

Re: Základní myšlenka je dobrá

A když dneska jde prostřednictvím daní státu do kapsy z každého mého ujetého kilometru 1,50 Kč, tak to není placení daně za ujetý kilometr?

EM 7.4.2008 12:47

Re: Re: Základní myšlenka je dobrá - zvýšit složenou daňovou kvótu

Stále znovu je třeba připomínat, že spotřební daň + DPH (mimochodem příklad dvojího zdanění) činí polovinu ceny pohonných hmot.  Manipulace s mýtným + dálničními známkami jsou jenom dalším pokusem vytáhnout z kapes občanů "něco navíc". Ovšemže pod tou záminkou, že "jinde to dělají také"...

Jura Jurax 7.4.2008 13:28

Re: Re: Základní myšlenka je dobrá

Je - ale na to už lidi zapomněli :-D

honzak 7.4.2008 12:46

Re: Základní myšlenka je dobrá

GALILEO je nádherný příklad trucpodniku eurososanů. Jen připomínám, že americký GPS funguje dlouho a dobře...

Přesnost lokalizace mobilu na dálnici bude minimálně 3x horší (pro zjednodušení L / 255, kde L je vzdálenost BTS).

.. 7.4.2008 11:45

Lotři by prodávali i vzduch hnusové komunistický

.

Babu 7.4.2008 11:38

Elektricke tramvaje

Elektrické tramvaje byly také světovou novinkou, když se v Praze rozjela v roce 1891 první souprava.

Electric-powered trams were first successfully tested in service in Richmond, Virginia, in 1888. There were earlier commercial installations of electric streetcars, including one in Berlin, as early as 1881. The first electric interurban line connecting St. Catharines and Thorold, Ontario was operated in 1887.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tram#Electric_trams_.28trolley_cars.29

mol 7.4.2008 12:41

Re: Elektricke tramvaje

A? Pořád to byla světová novinka.

PetrK 7.4.2008 11:03

Tato elektronizace

se mi jeví přijatelnější než zelené blbnutí kolem větrníků.

ok 7.4.2008 11:31

Re: Tato elektronizace

Jasně, jednotným krokem pod dozorem velkého bratra ten kapitalismus vybudujem. R^

Nějak jste zapoměl na to, že základem úspěchu tržního hospodářství je SKUTEČNÁ svoboda občanů.

Jura Jurax 7.4.2008 11:36

Re: Re: Tato elektronizace

Skutečná svoboda občanů, končící ovšem tam, kde začíná svoboda jiných občanů. Na tohle hlasatelé všelikých svobod rádi zapomínají - že svoboda ssebou nese i povinnosti a mimo jiného i dobrovolnou kázeň.