2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

DOPRAVA: Dálnice a premiér

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Gebauer 4.7.2008 23:59

A co na to "nimistr" p. Řebíček?

zdeněk 4.7.2008 11:53

pro rdu

Vážený pane, pokud kamiony jezdí programově přetížené(znám to od svého kamaráda co se tím živí) tak je cosi v nepořádku. Silnice nejsou na neustále přetížené kamiony stavěny.  Pokud říkáte že by zavedením povinného vážení kamionů stoupla cena zboží, pak vlastně přiznáváte že za levnější rohlík platíme kolejemy v silnicích a jejich postupným zničením již několik let po opravě. Stejně jako v poškozování statiky budov v okolí silnic 1 i 2 třídy.

Správné řešení přeci je aby platil konkrétní viník a nikoli my všichni dohromady! Průjezd osobního auta je oproti průjezdu přeloženého MANa naprosto zanedbatelný. Ovšem jak se zdá, voliči ODS z nepochopitelných důvodů  prosazuje socialismus, tedy aby se náklady rozdělili rovnoměrně na všechny účastníky silničního provozu a vyhrožují že pokud budou peníze vybírány adresně, spravedlivě, zdraží zboží. Klasické vydírání.

nobody 4.7.2008 12:28

Re: pro rdu

Tak bacha, u Chocerad už je ve zkušebnim provozu tenzometrická váha.

Jura Jurax 4.7.2008 14:19

Re: Re: pro rdu

hm - a kdeže jsou ty Chocerady? Že by se tam každý kamión, co u nás chce vjet na dálnici, případně vůbec na silnici, zajel napřed zvážit. ;-D

nobody 4.7.2008 14:28

Re: Re: Re: pro rdu

No von se tam každej kamion co pojede po D1 ku Prase bude muset zvážit chcačky neobchcačky ;-)

Honza42 4.7.2008 12:56

Re: pro rdu

Omyl. řešení není aby to platil viník. Řešení je aby viník nesměl dál pokračovat v jízdě. Což už se děje. Takové překládání kamionu na odstavném parkovišti je docela dobrá škola.

Ale 4.7.2008 13:22

Re: Re: pro rdu

Myslím, že přetížený kamion by měl přijít o techničák. Nikdo neví, co to s tím autem udělalo. A po technické ještě třicet dnů, než bude vydáno rozhodnutí o vrácení techničáku. To by byla škola ještě lepší

zdeněk 4.7.2008 13:27

vzhledem k malému počtu vah

se dopravcům pořád vyplatí zaplatit při náhodné kontrole pokutu a přeložit než aby jezdili podle pravidel. Vše je cenově rozpočítáno. Řešením by bylo pouze vážení na každém hraničním přechodu, na významných dopravních uzlech(plně automatizované).

A dále by měl být lépe odstupňován rozdíl mezi cenou dálniční známky například osobního automobilu, tranzita a kamionu. Současný poměr cen neodpovídá poměru opotřebení silnice.

Pepino 1 4.7.2008 14:58

Re: pro rdu

Pane Zdenku,z nepochopitelných důvodů platí každý občan strnické příspěvky,lístky do divadla i když se do divadla ani nepodívá.Zaraží mně,že herci,kteří v roce 90 horovali pro tržní prostřdí teď stávkují za dotace.Platíme prostřednictvím daní příspěvky,pro které se můžeme podle listiny práv a slobod rozhodnout,zda je chceme platit či ne.A naše noviny řeší lidská práva v Rusku,kde žádný nestraník stranické příspěvky neplatí.To je hold demokracie a svoboda po česku.P.S.Topolánek už toho nakecal

Bubik 4.7.2008 10:24

No, že se dříve musí postavit R35 než zvícepruhovávat D1

je jasné každému mimo bývalého ministra Šimonovského.

Takže premiér neřekl nic nového.

Martin Novák 4.7.2008 9:49

Nenáviděné kamiony

Každý nenávidí kamiony, ano ničí nám dálnice i silnice, vláda to vidí též jako problém, staví se mýtné brány, nyní nejen na dálnicích, ale i na silnicích. Na druhou stranu vláda podporuje mohutně "významné podniky", jako třeba Škodovku, Hyundai, apod. A zde se uplatňuje moderní systém "just in time" , nebo-li nemít žádné peníze v materiálu, vždyť ochotní dodavatelé vše rádi a přesně na čas dovezou. Výsledek je, že za mohutné státní podpory jezdí do zmíněných závodů čím dál více kamionů, vozících vzduch, např. mezi vylisovanými díly karoserie, které ještě před 10 lety lisovaly přímo ve fabrice, zatímco dnes je vyrábí externí lisovny. Takové zásobování opravdu nelze udělat vlakem, ale jen a pouze pružnou autodopravou. A tak sklízíme, co jsme za naše peníze zaseli, montovny na kolečkách...

sokol 4.7.2008 12:16

Re: Nenáviděné kamiony

Děkuji, konečně někdo, kdo to má srovnané v hlavě.

messenger 4.7.2008 9:37

Plzen - Tabor - Jihlava

Praze a stredoceskemu kraji by predevsim ulevila dalnice Plzen-Tabor-Jihlava, ktera by odvedla tranzitni dopravu zapad-vychod daleko za nejzatizenejsi casti D1 a D5. Stat z nejakeho duvodu preferuje radsi paprskovity model dalnicni site, kdy vsechny cesty vedou do Prahy. Hlavni mestto se tak stava nevyhnutne neuralgickym uzlem, kteremu se nelze vyhnout.

Honza42 4.7.2008 9:47

Re: Plzen - Tabor - Jihlava

Přesně tak. Prakticky každý kamion či osobní automobil, který směřuje z východnějších částí území na Západ musí navštívit povinně Prahu, přestože po tom opravdu netouží. Zřejmě je to myšleno záměrně, aby si každý kmán z venkova uvědomil, odkud že se to vlastně vládne. Chtělo by to už jen natáhnout hlavní průtah přes Karlův most, aby to bylo spojeno i s kulturním zážitkem. Národ tak bude konečně stmelen kolem Prahy a Morava bude sražena na kolena. A na mostě samozřejmě platit mýto, to dá rozum.

rybářka 4.7.2008 9:35

mýtné

Až se budou peníze vybrané z mýtného a dálničních poplatků vracet zpět do výstavby dálniční sítě, bude to nikde vidět..... a taky není tajemstvím, jak se ztrácejí miliony ve veřejných zakázkách, speciálně při stavbě dálnic, takže ten tok peněz by měl nikdo kontrolovat. Jak je možný, že u nás stojí kilometr dálnic víc než jinde v Evropě?

Gonzales 4.7.2008 11:02

Nic složitého...

zkrátka jde to.

Alík 4.7.2008 17:49

Re: mýtné

I kdyby šly všechny peníze z mýtného na stavbu silnic, tak za ty 3,5 miliardy postavíte tak 5 km dálnic. A to opravdu není mnoho. Mýtné je šaškárna a jízdu po dálnicích máme zdaněnou dvakrát!

silničář 4.7.2008 9:27

Problém D1 je už přeci vyřešen!!!

Pane Bárto, vy jste asi slova pana premiere nečetl pozorně!. Celý problém dálnice D1 je již přeci vyřešen. Známá firma Kapsch nám na D1 za 2,4 miliardy postaví a bude provozovat do r.2016  informační systém (= 30 informačních cedulí- snad i v cizím jazyce?), které vše vyřeší,  ukáží jak a kam jet když  je zácpa či nehoda. To přeci nemá chybu? -  nekupte to za ty prachy!  (no malinkou chybičku ano, ono na D1 skutečně není kudy objíždět - doporučuji článek v posledním EKONOMU od redaktora Pšeničky)

Rudá záře 4.7.2008 8:50

Ehm.

Pan Bárta zapomíná na jednu důležitou věc. ČR poměrně rychle hospodářsky i politicky dohání své západní sousedy. A tam se již část obyvatelstva rozhodla necestovat po přeplněných dálnicích, a dává přednost železniční dopravě.

Jestli by náhodou u nás nestálo za úvahu začít upřednostňovat stavbu železnic (i té vysokorychlostní) před dálniční sítí, které po svém dobudování stejně za nějakých 15 let přestane kapacitně stačit? 

Průměrně a více inteligentní občan ČR již te´d volí jinou formu dopravy, než je D1......

Vladimir 4.7.2008 8:59

Re: Ehm.

Ze by prumerne a nadprumerne inteligentni obcan chtel cestovat pomaleji, mene ekologicky, nespolehlive a ve spine ?

Rudá záře 4.7.2008 9:12

Re: Re: Ehm.

Vážený pane, realitu ČD nesmíte vnímat přes TV Nova a PR články v novinách zaplacené Jančurou. Vlaky Praha-Brno jsou čisté a trasu jezdí maximálně za 2 hodiny 40 minut.

Honza42 4.7.2008 9:55

Re: Re: Re: Ehm.

Naivně se domníváte, že všichni jedou z města do města. Tak schválně, jak dlouho Vám bude trvat cesta z vesnice 10km za Prahou do vesnice 10km za Brnem? Svačinu s sebou.

Mimochodem 2h40min je neuvěřitelná ostuda. Průměrná rychlost cca 75 km/h. To lze udělat s autem na okreskách.

Rudá záře 4.7.2008 10:20

Re: Re: Re: Re: Ehm.

Honzíku, vlak nejede po D1. Jede po cestě dlouhé 255 km. Tj. průměrná rychlost se blíží 100 Km/h.

Honza42 4.7.2008 10:50

Re: Re: Re: Re: Re: Ehm.

No vidíte, kdyby to vzal ještě větší oklikou, výsledky by byly ještě mnohem lepší. ;-D

Jura Jurax 4.7.2008 14:27

Re: Re: Re: Re: Re: Ehm.

no a na železnici platíte od ujetého kilometru - takže si platíte ještě ke všemu 50 km zbytečné zajížďky ;-)

I-Worm 4.7.2008 11:17

Re: Re: Re: Re: Ehm.

inu, z vesnice za Prahou do vesnice za Brnem jezdí jistě většina těch aut, které můžeme na dálnici potkat...

Jura Jurax 4.7.2008 14:09

Re: Re: Re: Re: Re: Ehm.

Ehm - docela jo. Ono totiž Praha je veliká a cíl cesty málokdy bývá v pěším dosahu od Wilsoňáku. Ba ani v menším Brně podstatná část cílů není kolem role ... ;-)

Jeden čas před cca deseti lety jsem jezdil z Brna z technologického parku (na severu Brna) do Aera Vodochody. Tedy půlhodinu nejmíň na nádraží, pak dvěapůl až skoro čtyři hodiny rychlíkem (podle toho, kudy to jelo), no a pak cca dvě hodiny do Vodochod. A to nepočítám čekací doby. Tedy pět hodin nejmíň a v horším případě víc než šest; v případně nevhodné denní doby kvůli čekačkám víc než osm. Samozřejmě bylo by lze si vzít na dopravu po městě taxi, ovšem pak se přesun sice o hodinu i víc zrychlil, ale taky neúměrně zdražil.

Kdežto autem to vyšlo na tři hodiny (Felicií, takže jsem rychlostní limit víceméně dodržoval) - tedy pokud nebylo na dálnici ucpáno a pokud nebyla ucpaná magistrála. Tohle se dalo eliminovat vhodně zvolenou denní dobou jízdy.

A finančně - když jeli autem dva, vyšlo to srovnatelně, když tři - a my jezdili tři - auto bylo levnější než MHD + vlak a samozřejmě pohodlnější a flexibilnější.  

A čas jsou taky peníze, že ano ... ;-)

nobody 4.7.2008 12:30

Re: Re: Re: Re: Ehm.

Průměr 75 neuděláte ani na jedničkách, když vedou přes obce. Jo takhle v RZce s vyloučenim provozu, to jo ;-D

Jura Jurax 4.7.2008 13:53

Re: Re: Re: Re: Ehm.

R^R^R^

Jura Jurax 4.7.2008 14:25

Re: Re: Re: Ehm.

No, víte, taky občas jezdím vlakem a nejen Praha-Brno. Ono je to jak kde, i když musím uznat, že za posledních dvacet let je pokrok v osobní dopravě znatelný. Vlaky jsou vesměs čisté (tedy na vlaky), ovšem pohodlí ... a rychlost, zvlášť když nejedete z centra velkého města do centra jiného velkého města ... tak to je furt stejné. Nic moc - i když za vše samozřejmě nemůže železnice, resp. ČD.